Pędził 121 km/h przez Zarabie. Stracił prawo jazdy

21-latek jadący ulicą zdrojową 121 km/h jako jeden z pierwszych mieszkańców Myślenic stracił prawo jazdy. To efekt przepisów obowiązujących od poniedziałku

W poniedziałek pisaliśmy o tym, że nadchodzą ciężkie czasy dla tych którzy jeżdżą zbyt szybko lub wsiadają za kierownicę po alkoholu. Za przekroczenie prędkości o 50 km w terenie zabudowanym można stracić prawo jazdy. 

Policjanci od początku tygodnia wcielają w życie nowe przepisy. Na efekt nie musieli długo czekać, bowiem jeszcze w poniedziałek 18 maja około południa na Zarabiu zmierzyli radarem prędkość samochodu jadącego ul. Zdrojową. Na prostej pomiędzy Dolnym Jazem a halą sportową 21-latek prowadzący VW passata przekroczył dozwoloną w obszarze zabudowanym prędkość (50 km/h) o 71 km/h. Na liczniku miał 121 km/h. 

- Mieszkaniec gminy Myślenice został ukarany kilkusetzłotowym mandatem karnym oraz – w świetle nowych regulacji prawnych – stracił uprawnienia do kierowania. Nie krył zdumienia – nie wiedział o tych zmianach - relacjonuje Szymon Sala, rzecznik prasowy myślenickiej policji. 

Teraz starosta wyda decyzję administracyjną o zatrzymaniu prawa jazdy, z rygorem natychmiastowej wykonalności, na obligatoryjne 3 miesiące.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 20.05.2015 - 20:45
    miał wielkie oczy? ze zdumienia trąbią o ty wszędzie od miesiąca musiał być nie czytaty
    61 7 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 20:59
    ...i nie kumaty :)
    46 4 Cytuj Zgłoś
  • tomasz starzec 20.05.2015 - 21:00


    To samo było ze światłami 24h ze niby poprawia bezpieczeństwo...i co??jakoś statystyki im nie spadły!!zarabiam 2000zl przycisnę gaz w samochodzie przy wyprzedzaniu ciężarówki i wyskoczy z za krzaka przyczajony smerf wezmie mi prawko i 70 procent wypłaty!!!chory kraj!!
    74 36 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:05
    A dopiero co w poprzednim temacie pisałem, że w tym miejscu nie przestrzegają przepisów Polacy w niemieckich dieslach o mocy ponad 100KM i co? Mamy młodego gniewnego w passacie, pewnie w tdi. Oczywiście jest to z mojej strony spore uproszczenie, ale niestety widać jak jest (można jeszcze dodać do tego zagazowane bmw e36). I proszę teraz o wypowiedzi przeciwników wprowadzenia nowych przepisów na pytanie - czy zmiana przepisów nie poprawi bezpieczeństwa? Czy 21 latek gnający 121 km/h w terenie zabudowanym i w ogóle zaskoczony faktem, że ktoś śmiał mu zmierzyć prędkość w tym miejscu, nie jest piratem drogowym? Tylko proszę nie pisać, że ten przypadek to wyjątek, a policja czyha tylko i wyłącznie na dwupasmowych drogach w godzinach nocnych i czeka na tych, którzy przekroczą 120 na 70-tce.
    51 12 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 20.05.2015 - 21:05
    A dyplom dostał ,skoro był pierwszy i uścisk dłoni burmistrza???
    47 15 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:07
    Ciekawość mnie zżera ... wie ktoś co to za użytkownik dróg stracił prawo jazdy? Mam pewne podejrzenia .. :P
    11 32 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:11
    amela napisał/a:
    Ciekawość mnie zżera ... wie ktoś co to za użytkownik dróg stracił prawo jazdy? Mam pewne podejrzenia .. :P
    A co Cię to kobieto interesuje? Przyjdziesz jutro do pracy i będziesz plotkować o tym z koleżankami?
    56 7 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:11
    No i bardzo dobrze może się coś nauczy... ja przez zarabie jadę 20km/h ... bo dość że nie równa droga to jeszcze przecież tam więcej ludzi chodzi niż normalnie... już nie mówiąc że dom koło domu, ładna pogoda to i dzieci tamtędy chodzą... gdzie kierowca ma mózg jadąc tamtędy 121 km/h .... .
    W Stróży podobno siedemnastu kierowców straciło prawo jazdy...
    40 7 Cytuj Zgłoś
  • Mateusz 20.05.2015 - 21:11
    i tak właśnie będzie , ruch na drogach 40km/h nawet tam gdzie jest 70 ^^ <3 wszyscy hamują jak opętani w miejscach gdzie czasem spotkali policje czyli średnio co 1,5km :) jest świetnie , pusta droga 2/3 w nocy żywej duszy na drodze i musisz jechać w niektórych miejscach 85 bo na 40 zabiorą Ci prawko :) brawo Polska piękny kraj !! gość pewnie jechał o 3 w nocy i wyskoczyli gdzieś z krzaków :) szkoda gościa ! szkoda prawka , trzeba teraz w samochodach instalować blokady do 90 jak w skuterach aby mieć prawo jazdy :)
    17 40 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:15
    kutq napisał/a:
    A dopiero co w poprzednim temacie pisałem, że w tym miejscu nie przestrzegają przepisów Polacy w niemieckich dieslach o mocy ponad 100KM i co? Mamy młodego gniewnego w passacie, pewnie w tdi. Oczywiście jest to z mojej strony spore uproszczenie, ale niestety widać jak jest (można jeszcze dodać do tego zagazowane bmw e36). I proszę teraz o wypowiedzi przeciwników wprowadzenia nowych przepisów na pytanie - czy zmiana przepisów nie poprawi bezpieczeństwa? Czy 21 latek gnający 121 km/h w terenie zabudowanym i w ogóle zaskoczony faktem, że ktoś śmiał mu zmierzyć prędkość w tym miejscu, nie jest piratem drogowym? Tylko proszę nie pisać, że ten przypadek to wyjątek, a policja czyha tylko i wyłącznie na dwupasmowych drogach w godzinach nocnych i czeka na tych, którzy przekroczą 120 na 70-tce.
    nie. gdyby go złapano wcześniej też można byłoby mu odebrać prawo jazdy w drodze uznaniowej - widać to była kwestia czasu. Natomiast to co się w mediach odbywa i niestety za sprawą również miasto info to tylko populizm i klepanie władzy pod chwałę i grosika. Dziennik wiadomości i lata 80te się mi przypominają, ot co. Tobie użytkowniku gratuluję naiwności w dobre i bezpieczne Państwo, obyś trafił na drogę skarbówki, nie musi to być policja, zobaczymy, zobaczysz, nikogo to nie mnie, będziesz jeszcze chwalił władzę po zachodzie słońca.
    13 8 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:15
    Matt:
    -jechał w środku dnia, w południe, o porze, gdzie w tym miejscu jest spory ruch, nie wiem w którą stronę jechał, ale przejeżdżając koło szkoły na Zarabiu na pewno nie miał 50 km/h, może ,,nie pruł'' 121, ale więcej niż do 80-90 pewnie nie zwolnił, co i tak jest ogromnym niebezpieczeństwem,
    -nikt nie będzie hamował jak opętany, ludzie nauczą się jeździć przepisowo, bo nie będą mieli innego wyjścia,
    -jazda 85 na 40 to przekroczenie o 45 km/h, za które nie zabiera się prawka - jedynie 8pkt karnych i 1064zł, jeśli w zabudowanym
    21 4 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:18
    Mattt napisał/a:
    i tak właśnie będzie , ruch na drogach 40km/h nawet tam gdzie jest 70 ^^ <3 wszyscy hamują jak opętani w miejscach gdzie czasem spotkali policje czyli średnio co 1,5km :) jest świetnie , pusta droga 2/3 w nocy żywej duszy na drodze i musisz jechać w niektórych miejscach 85 bo na 40 zabiorą Ci prawko :) brawo Polska piękny kraj !! gość pewnie jechał o 3 w nocy i wyskoczyli gdzieś z krzaków :) szkoda gościa ! szkoda prawka , trzeba teraz w samochodach instalować blokady do 90 jak w skuterach aby mieć prawo jazdy :)
    masz rację. Ile jest wsi w Polsce, gdzie teren zabudowany jest na odcinku 50m! w dzień rozumiem, ok, może wszystko się pojawić, ale w nocy? zając? dramat. Ze swojej strony w najbliższych wyborach wymierzę sprawiedliwość za ten przepis komu należy - dla zasady, niech wie, że jest głupi.
    13 6 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:20
    Mattt napisał/a:
    i tak właśnie będzie , ruch na drogach 40km/h nawet tam gdzie jest 70 ^^ <3 wszyscy hamują jak opętani w miejscach gdzie czasem spotkali policje czyli średnio co 1,5km :) jest świetnie , pusta droga 2/3 w nocy żywej duszy na drodze i musisz jechać w niektórych miejscach 85 bo na 40 zabiorą Ci prawko :) brawo Polska piękny kraj !! gość pewnie jechał o 3 w nocy i wyskoczyli gdzieś z krzaków :) szkoda gościa ! szkoda prawka , trzeba teraz w samochodach instalować blokady do 90 jak w skuterach aby mieć prawo jazdy :)
    Ale po co mają hamować ? , nie wystarczy jechać te 70 km/h tam gdzie jest te 70 ?, lepsze takie przepisy niż co kilometr fotoradar i jakieś bramki na najlepszej polskiej drodze " zakopiance " z Myślenic do Rabki.
    20 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:22
    irussus - zdaję sobie sprawę, że państwo polskie wprowadzając ten przepis miało na celu przede wszystkim podreperowanie budżetu, a nie dbanie o bezpieczeństwo, ale czy to ważne? Rzadko w Polsce się dzieje, że działania państwa, które przeważnie szkodzą obywatelom, jednocześnie im pomagają. Tak jest w tym wypadku - mnie nie obchodzą mandaty, bo ja jeżdżę przepisowo, chcę, aby wokół mnie było bezpiecznie. Jesteś przykładem osoby, która zawsze widzi drugie dno, nie dostrzegając pozytywów, typowy pesymista. Czy ja gdzieś napisałem, że lubię obecny rząd? To, że jedna ustawa przypadła mi do gustu nie oznacza, że jestem zwolennikiem partii rządzącej, ludzie...

    Nie wpadłeś na pomysł, że media nagłaśniając tą sprawę przyczynią się jeszcze bardziej do poprawy bezpieczeństwa? Na przykładzie złapanego kierowcy widać, że nie każdy jeszcze wie, o nowych przepisach, a tak dzięki miasto-info już połowa Myślenic wie, że trzeba jeździć bezpiecznie i nie będzie potrzebne (mam nadzieję) spotkanie z policją, aby ktoś się o tym dowiedział.
    5 4 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:23
    I bardzo dobrze ... więcej takich geniuszy. Na Zdrojowej nie ma chodnika (za dolnym jazem w stronę Osieczan) dzieciaki idą ze szkoły ulicą bo pobocza też nie ma (oczywiście zawdzięczamy to Staroście bo to droga powiatowa ☹ ). Na Zdrojowej 50 km/h to prędkość minimalna.
    19 7 Cytuj Zgłoś
  • Mateusz 20.05.2015 - 21:30
    kutq napisał/a:
    Matt:
    -jechał w środku dnia, w południe, o porze, gdzie w tym miejscu jest spory ruch, nie wiem w którą stronę jechał, ale przejeżdżając koło szkoły na Zarabiu na pewno nie miał 50 km/h, może ,,nie pruł'' 121, ale więcej niż do 80-90 pewnie nie zwolnił, co i tak jest ogromnym niebezpieczeństwem,
    -nikt nie będzie hamował jak opętany, ludzie nauczą się jeździć przepisowo, bo nie będą mieli innego wyjścia,
    -jazda 85 na 40 to przekroczenie o 45 km/h, za które nie zabiera się prawka - jedynie 8pkt karnych i 1064zł, jeśli w zabudowanym
    jeżdżę codziennie z pracy i do pracy tą samą drogą :) widzę jak ludzie którzy kiedyś jechali 70/80 km/h do pracy w tym tyg nagle jeżdżą 50 całą drogę nawet w miejscach gdzie jest 70 , to jest bardzo męczące jeśli ktoś przed Tb jedzie 50 i jeszcze jak widzi ograniczenie do 40 to zwalnia do 40 , na prostym odcinku drogi przy fantastycznej widoczności wiec co wprowadzają te przepisy ? ps mandat 8 pkt i 1064 , dla przecietnej osoby która zarabia 1700 z to bogactwo ! a pomyśl o ludziach którzy zarabiają po kilka tysięcy mają na te przepisy wy...e bd szerzyć sie teraz korupcja i nic innego :)
    irussus napisał/a:
    masz rację. Ile jest wsi w Polsce, gdzie teren zabudowany jest na odcinku 50m! w dzień rozumiem, ok, może wszystko się pojawić, ale w nocy? zając? dramat. Ze swojej strony w najbliższych wyborach wymierzę sprawiedliwość za ten przepis komu należy - dla zasady, niech wie, że jest głupi.
    Zgadzam sie z TB w 100 % :) moim zdaniem połowa znaków 50 powinna zniknąć :) chodniki są , jest droga prosta powinno być 70 minimum :) i teraz pytanie gdzie tu jest ta jazda ekologiczna którą wprowadzaja , najmniejsze spalanie i najmniejsza produkcja spalin jest jak wiadomo na 5 miegu przy 90 km/h :0

    davidsandron napisał/a:
    Ale po co mają hamować ? , nie wystarczy jechać te 70 km/h tam gdzie jest te 70 ?, lepsze takie przepisy niż co kilometr fotoradar i jakieś bramki na najlepszej polskiej drodze " zakopiance " z Myślenic do Rabki.
    jeśli by jechali 70 na 70 to ok ale jadą 50 na 70 i 40 na 40 :)
    17 8 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 21:38
    kutq napisał/a:
    irussus - zdaję sobie sprawę, że państwo polskie wprowadzając ten przepis miało na celu przede wszystkim podreperowanie budżetu, a nie dbanie o bezpieczeństwo, ale czy to ważne? Rzadko w Polsce się dzieje, że działania państwa, które przeważnie szkodzą obywatelom, jednocześnie im pomagają. Tak jest w tym wypadku - mnie nie obchodzą mandaty, bo ja jeżdżę przepisowo, chcę, aby wokół mnie było bezpiecznie. Jesteś przykładem osoby, która zawsze widzi drugie dno, nie dostrzegając pozytywów, typowy pesymista. Czy ja gdzieś napisałem, że lubię obecny rząd? To, że jedna ustawa przypadła mi do gustu nie oznacza, że jestem zwolennikiem partii rządzącej, ludzie...

    Nie wpadłeś na pomysł, że media nagłaśniając tą sprawę przyczynią się jeszcze bardziej do poprawy bezpieczeństwa? Na przykładzie złapanego kierowcy widać, że nie każdy jeszcze wie, o nowych przepisach, a tak dzięki miasto-info już połowa Myślenic wie, że trzeba jeździć bezpiecznie i nie będzie potrzebne (mam nadzieję) spotkanie z policją, aby ktoś się o tym dowiedział.
    Nie, a wiesz dlaczego? bo zabierając prawo jazdy Policja ci wlepi mandat w wysokości ok 1tyś złotych - o tym się nie mówi - dlaczego? a dlatego, ze będzie jasne, że przy poprawie bezpieczeństwa Państwo jeszcze zarobi. Nie zadałeś sobie pytania, czy czasem nie jest odwrotnie? czy Państwo Polskie pod pretekstem poprawy bezpieczeństwa nie chce czasem dorobić do budżetu w kryzysie? czyim kosztem? kosztem każdego kto na drodze przepisy stosuje zgodnie z logiką a nie kodeksem (który często przez samą władzę jest zapomniany).
    Przekraczas 50 w nocy o północy - prawko i kasa i kurs, dojazdy, papierosik przy stresie, egzaminek - rynek się kręci. Myśl a nie klep zdrowaśki, wcale nie będzie lepiej.
    Władza nie idzie w jakość, nie poprawią kursów, egzaminów i kultury jazdy, szukają kasy tam gdzie najlepiej i najprościej, czyż teraz tak nie jest? smerfy się ustawiają za krzakami i pyk.
    16 10 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2015 - 22:14
    davidsandron napisał/a:
    No i bardzo dobrze może się coś nauczy... ja przez zarabie jadę 20km/h ... bo dość że nie równa droga to jeszcze przecież tam więcej ludzi chodzi niż normalnie... już nie mówiąc że dom koło domu, ładna pogoda to i dzieci tamtędy chodzą... gdzie kierowca ma mózg jadąc tamtędy 121 km/h .... .
    W Stróży podobno siedemnastu kierowców straciło prawo jazdy...
    No chyba przeginasz z tymi 20 km/h
    7 6 Cytuj Zgłoś
  • 21.05.2015 - 9:04
    No niestety takich kierowców debi.. na Zarabiu jest mnóstwo. I nawet na odcinku z chodnikiem strach dziecko puścić, a co się dzieje czasami na przejściu dla pieszych koło podstawówki to woła o pomste. Kiedyś mi tam facet prawie dziecko potrącił bo chciał wyprzedzić samochód, który przepuszczał pieszych. Dobrze że moje dziecko było bardziej ogarnięte niż ten ciołek i się zatrzymało w połowie przejścia
    22 2 Cytuj Zgłoś
  • ania 21.05.2015 - 9:13
    Poza tym, że zabierają prawo jazdy powinni o tym jeszcze poinformować pracodawcę. Dopiero by się jeden z drugim zastanowił. Jedną kwestią jest odbieranie prawa jazdy inną, że czasami te ograniczenia prędkości z d..y postawione, a jeszcze inną, że tylko mieszkańcy są w stanie naprawdę stwierdzić, czy to ograniczenie jest zasadne czy nie. Wszyscy psioczą na ograniczenia na Zakopiance a nie ma dnia, żeby między Krakowem a Myślenicami coś się nie wydarzyło.
    12 7 Cytuj Zgłoś
  • 21.05.2015 - 11:00
    dzemek napisał/a:
    To samo było ze światłami 24h ze niby poprawia bezpieczeństwo...i co??jakoś statystyki im nie spadły!!zarabiam 2000zl przycisnę gaz w samochodzie przy wyprzedzaniu ciężarówki i wyskoczy z za krzaka przyczajony smerf wezmie mi prawko i 70 procent wypłaty!!!chory kraj!!
    Chory to jestes TY.Wyobraz sobie,ze tym smerfem moze byc dziecko i co..............zostaje miazga.A ciezarowki chyba maja tachmetry.
    16 5 Cytuj Zgłoś
  • 21.05.2015 - 11:08
    mam cicha nadzieje,ze w koncu wylapia tych rajdowcow na PILSUDSKIEGO ,szczegolnie tych na motorach.
    19 Cytuj Zgłoś
  • 21.05.2015 - 12:39
    Po pierwsze nie stracił prawa jazdy tylko zostało mu zatrzymane i to jedynie na trzy miesiące. Za coś takiego powinien mieć zatrzymane na co najmniej jeden rok i zdawka egzaminu. Przecież ten debil jest bardziej niebezpieczny jadą tyle w tym miejscu niż inny mający 03 promila.
    Po drugie ten debil (jeśli oczywiście nie będzie jeździł bez prawka przez ten okres) pierwsze co zrobi po zwrocie papierów to przejedzie się tamtędy 140 km/godz. On w swoim środowisku będzie uchodził za bohatera.
    Co to jest trzy miesiące???
    Podejrzewam że jakbym siedział na Zarabiu na ławce i obracał sobie na palcu załadowany rewolwer to za narażanie przechodniów na utratę życia lub zdrowia posiedziałbym parę latek. Tymczasem w Polsce ginie więcej osób zabitych z premedytacją przez jeżdżących psychopatów niż od kul. Ot przykład zabicia samochodem sześcioosobowej rodziny. Morderca dostał 12 lat. ZA ZABICIE SZEŚCIU OSÓB i ZRANIENIE DWÓCH. Co prawda wyrok ten został niedawno uchylony. Ale pewnie w drugim rozdaniu dostanie mniej bo prawdopodobnie był pod wpływem narkotyków i biedak nie wiedział co robi.
    12 10 Cytuj Zgłoś
  • 21.05.2015 - 13:54
    cyberathlete napisał/a:
    A co Cię to kobieto interesuje? Przyjdziesz jutro do pracy i będziesz plotkować o tym z koleżankami?
    Hahahaha :D Nie, nie będę, ale fajnie byłoby potwierdzić domysły ...
    Każde kolejne odebranie prawa jazdy ma być przestrogą dla kolejnych potencjalnych szybkich kierowców, więc dobrze, ze info na portalu jest. Taką siłę profilaktyczną m in. ma mieć ten nowy przepis.
    5 9 Cytuj Zgłoś
  • 30.05.2015 - 11:51
    2 Cytuj Zgłoś
  • 04.06.2015 - 6:20
    dzemek napisał/a:
    To samo było ze światłami 24h ze niby poprawia bezpieczeństwo...i co??jakoś statystyki im nie spadły!!zarabiam 2000zl przycisnę gaz w samochodzie przy wyprzedzaniu ciężarówki i wyskoczy z za krzaka przyczajony smerf wezmie mi prawko i 70 procent wypłaty!!!chory kraj!!
    To nie przyciskaj, w innych krajach jakoś potrafią się dostosować do przepisów a u nas każdy szczyl kupuje starego rupiecia z 2-3 litrowym silnikiem i szpanuje po Zarabiu z piskiem kół nie bacząc na to że 6-letnie dzieciaki stoją bezradnie przy przejściu dla pieszych i boją się na nie wejść pomimo że się zatrzymujesz i chcesz je przepuścić.
    Jak myślisz co jest tego powodem? Jestem na Zarabiu codziennie i ciężarówki są tam rzadkością za to pajaców wyprzedzających na podwójnej ciągłej która kończy się przejściem dla pieszych są całe pęczki.

    Co chwila zaś słyszy się pisk kół ruszających ze skrzyżowania albo kręcących bączki na parkingu.
    Ciekawi mnie jaki przepis pozwala na takie wybryki w dodatku pod bacznym okiem monitoringu miejskiego???

    Na koniec takie małe wyliczenie dziecko potrzebuje na przejście przez jezdnię ok 5sek a może i więcej w tym czasie rozpędzony do 121km/h w ciągu jednej sek przemierza 33,6mb
    Takiemu delikwentowi powinni jeszcze samochód zabrać bo on i tak będzie jeździł.
    2 1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach