Czy ktoś korzysta z kładek nad Zakopianką? Test Radia Kraków

 

Dziennikarze Radia Kraków przeprowadzili test użyteczności kładek nad Zakopianką w Gaju i Jaworniku. Jak się okazuje ta w Jaworniku cieszy się o wiele mniejszym zainteresowaniem

Prosty test został przeprowadzony w godz. 6:30 - 8, kiedy według ich założeń najwięcej osób wybiera się do pracy. W tym czasie z kładki w Jaworniku skorzystało 9 osób a z obiektu w Gaju 35.

Na początku 2015 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała kładkę dla pieszych w Jaworniku. Z końcem tego samego roku ukończone zostały prace nad drugą kładką w Gaju. Koszt każdej z nich to między 6 a 7,5 mln zł.

Który sposób na przekroczenie Zakopianki uważasz za wygodniejszy?

Już wtedy w jednej z naszych ankiet 86% z Was wskazywało tunele jako praktyczniejszy i wygodniejszy sposób na przekraczanie Zakopianki.

O ich budowę apelował burmistrz Myślenic. Zgodnie z jego wyliczeniami za cenę kładki można wybudować dwa przejścia podziemne. - Kładka umożliwia wyłącznie przejście, natomiast tunel przejazd samochodem i przejście. Utrzymanie tunelu nie musi generować takich kosztów utrzymania jak kładka z windami - argumentował w ubiegłym roku.

W marcu Ministerstwo infrastruktury i Budownictwa przekazało na poprawę bezpieczeństwa przy Zakopiance 35 mln zł. To kwota przeznaczona wyłącznie na inwestycje na terenie gminy Myślenice. W ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych powstaną dwie kładki dla pieszych m.in. w Głogoczowie i jedna w Jaworniku.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 25.04.2016 - 20:48
    "Dziennikarze Radia Kraków przeprowadzili test użyteczności kładek nad Zakopianką w Gaju i Jaworniku. Jak się okazuje ta w Gaju cieszy się o wiele mniejszym zainteresowaniem", "Prosty test został przeprowadzony w godz. 6:30 - 8, kiedy według ich założeń najwięcej osób wybiera się do pracy. W tym czasie z kładki w Jaworniku skorzystało 9 osób a z obiektu w Gaju 35." - Autor artykułu chyba sam do końca nie wie co napisał...Te 35 osób w 1.5 godziny to faktycznie "o wiele mniejsze" zainteresowanie niż .... 9 osób w takim samym czasie...
    34 7 Cytuj Zgłoś
  • 25.04.2016 - 20:48
    "Och jak przyjemnie"... (rozdawac nie swoj cash..)
    20 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.04.2016 - 21:32
    a na Zakopiance od Krakowa do Myślenic mają powstac chyba jeszcze 3 albo 4 kładki,jedna w Jaworniku a 2 w głogoczowie
    11 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.04.2016 - 22:20
    Warmer84 napisał/a:
    "Dziennikarze Radia Kraków przeprowadzili test użyteczności kładek nad Zakopianką w Gaju i Jaworniku. Jak się okazuje ta w Gaju cieszy się o wiele mniejszym zainteresowaniem", "Prosty test został przeprowadzony w godz. 6:30 - 8, kiedy według ich założeń najwięcej osób wybiera się do pracy. W tym czasie z kładki w Jaworniku skorzystało 9 osób a z obiektu w Gaju 35." - Autor artykułu chyba sam do końca nie wie co napisał...Te 35 osób w 1.5 godziny to faktycznie "o wiele mniejsze" zainteresowanie niż .... 9 osób w takim samym czasie...
    Bez przeprowadzania testu wychodzi na to ,że Dziennikarze Radia Kraków przeprowadzając badanie byli pod wpływem silnych środków odurzających . Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie pora dnia . Od 6: 30 do 8 !!!
    11 9 Cytuj Zgłoś
  • 25.04.2016 - 23:01
    Co wy tak smęcicie? Pomylili się , to się pomylili jak pewnie każdy z was chociaż raz w pracy. Po kiego grzyba tak się chwalić, że umiecie czytać ze zrozumieniem? Wystarczy krótko, że "błąd w tekście"
    20 8 Cytuj Zgłoś
  • Def Ibrylator 26.04.2016 - 7:53
    Podobno, jak ktoś przechodzi kładką, to kierowcy zatrzymują samochody i biją brawo.
    45 7 Cytuj Zgłoś
  • 26.04.2016 - 8:08
    Nie ogarniam założenia kładki w Jaworniku, jak i zamontowanej tam windy. Niby ma być ułatwieniem dla niepełnosprawnych, ale po kiego grzyba osoba taka miałaby wybierać się na drugą stronę, skoro jest tam ulokowanych kilka zakładów i stacja benzynowa. Za tą kwotę za którą została wybudowana kładka, można by zrobić coś tańszego jak tunel.
    12 7 Cytuj Zgłoś
  • 26.04.2016 - 9:57
    Bo jest tam przystanek busów na którym.....busy się nie zatrzymują. Paranoja
    19 4 Cytuj Zgłoś
  • 26.04.2016 - 11:11
    przystanku busów nie ma przy kładce w Jaworniku ... znaczy jest ale 1,5 kilometra dalej
    12 9 Cytuj Zgłoś
  • 26.04.2016 - 15:54
    Oczywiście, że są. Jak nie wiesz to się nie wypowiadaj tylko przejdź się i zobacz. Ale że busiarze tam nie zjeżdżają to już inna bajka.
    14 3 Cytuj Zgłoś
  • 27.04.2016 - 7:03
    Wszystkich zwolenników tuneli pod zakopianką zapraszam do zwiedzenia tunelu pod estakadą w Myślenicach. Mocz, kał, śmieci, graffiti i - wieczorami - obawa o własne bezpieczeństwo. Siedlisko i miejsce schadzek lokalnych meneli. Zarząd dróg czyni słusznie, nie dając się przekonać ignorantom, że tunel to rozwiązanie lepsze. Tańsze - tutaj się zgodzę, ale na pewno nie lepsze. Nie w naszych, polskich, warunkach.
    14 8 Cytuj Zgłoś
  • 27.04.2016 - 21:08
    Kładka w Jaworniku jest nieporozumieniem.!!
    Owszem dla pieszych jest bardzo dobra, jednak nikt nie pomyślał o innych użytkownikach ruchu drogowego, Nikt nie pomyślał o kierowcach samochodów jadących z Myślenic w stronę, Sułkowic, oraz o tych jadących z Sułkowic do Krakowa. Wystarczy zwykły piątek, jadąc z Myślenic często brakuje pasu do zjazdu w kierunku Sułkowic. Wszyscy się spieszą z Krakowa
    I mają do tego prawo.

    Na tym skrzyżowaniu nie ma ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak jest to rozwiązane na wielu mniejszych, mniej ruchliwych skrzyżowaniach zakopianki. !!!!
    Pytanie dlaczego nie ma ograniczenia prędkości?

    Ograniczenie prędkości było na chwilę, podczas przebudowy wyjazdu z Jawornika na zakopiankę, które z kolei jest kolejnym nieporozumieniem w tym miejscu. Ciężarówka bądź autobus jadące z Jawornika do Krakowa ustępując pierwszeństwa pojazdom jadącym zakopianką blokują pozostałe samochody jadące w kierunku Myślenic, tworząc niepotrzebne kolejki do wyjazdu.
    Przed przebudową tego nie było.
    Wg. mnie najlepszym rozwiązaniem była by sygnalizacja świetlna, lepszym był by węzeł bezkolizyjny, jednak przez kładkę jest to nie możliwe.
    Dziękuję!
    6 2 Cytuj Zgłoś
  • 27.04.2016 - 23:17
    Priorytetem jest pedzenie na zaboj na osi Krakow-Zakopane. To przymiarka pod ekspresowke? Jesli tak, to czy zaistnialy okolicznosci do takiej przymiarki - plany, wykupione grunty pod droge wojewodzka itp.? A moze po prostu jakis wizjoner z GDDiK widzi tu ekspresowke za lat 200 i stwierdzil ze mozna juz zbudowac pare kladek na odcinku 30 km i puscic nimi wszystkich pieszych od Myslenic po Libertow? A zatem - kto mieszka blisko kladki ten zbawion: Mogilany i Libertow przechodza w Glogoczowie, Krzyszkowice/Beczarka moga wybierac ktora kladka ladniejsza. Kto zas lubi adrenalinke moze zabawic sie na pasach w "co mi zrobisz, jak mnie zlapiesz".

    Oczywiscie, tylko swiatla... poki co mamy: kasjerow i wizjonerow. No i matolow tez chcieliby miec, przynajmniej probuja.
    4 1 Cytuj Zgłoś
  • 28.04.2016 - 15:13
    Wojteqq napisał/a:
    Wszystkich zwolenników tuneli pod zakopianką zapraszam do zwiedzenia tunelu pod estakadą w Myślenicach. Mocz, kał, śmieci, graffiti i - wieczorami - obawa o własne bezpieczeństwo. Siedlisko i miejsce schadzek lokalnych meneli. Zarząd dróg czyni słusznie, nie dając się przekonać ignorantom, że tunel to rozwiązanie lepsze. Tańsze - tutaj się zgodzę, ale na pewno nie lepsze. Nie w naszych, polskich, warunkach.
    Wystarczy w takim tunelu zamontować ze dwie kamery i dobrze oświetlić,a cały koszt takiej inwestycji zamknie się w kilkuset złotych :)
    6 4 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach