Głogoczów, Jawornik: Kto wybuduje kładki nad Zakopianką?

Ruszył przetarg na budowę kładek nad Zakopianką w Głogoczowie i Jaworniku. Firmy mogą składać swoje oferty do 21 czerwca

Do 21 czerwca firmy mogą składać oferty do przetargu na budowę dwóch kładek dla pieszych, nad Zakopianką w Głogoczowie i Jaworniku. Jeden wykonawca może składać ofertę na jeden obiekt. Kładki powstaną w ramach programu: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie małopolskim”.

Kładka w Głogoczowie o odległości pomiędzy podporami (43,34 m) będzie miała 71,25 m długości i 10,50 m szerokości całkowitej. Konstrukcję nośną stanowił będzie łuk stalowy. Do łuku w dwóch miejscach, w części środkowej podwieszony zostanie pomost. Oprócz schodów zaprojektowano po obydwu stronach windy, które umożliwią wszystkim osobom przejście kładką na drugą stronę drogi.

Kładka w Jaworniku będzie nieco mniejsza, a odległość pomiędzy podporami wynosić będzie 41 m, natomiast długość całkowita 57,97m i szerokości całkowitej 9,32 m i konstrukcji belkowej oprócz schodów także miała będzie windy po obydwu stronach. Ustrój nośny obiektu stanowić będą dwie blachownice stalowe o wysokości 160 cm a pomost płyta żelbetowa umieszczona pomiędzy blachownicami.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oczekuje, że każda z kładek zrealizowana zostanie w ciągu maksymalnie 423 dni, jednak jako termin wskazuje 360 dni od daty podpisania umowy.

Kładki powstają w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych opracowanego w marcu przez Ministerstwo infrastruktury i Budownictwa, które przekazało na poprawę bezpieczeństwa przy Zakopiance 35 mln zł. To kwota przeznaczona wyłącznie na inwestycje na terenie gminy Myślenice. Więcej na ten temat

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 11.06.2016 - 9:11
    Estetycznie bardzo nie podobają mi się te kładki. Są nieładnie i burzą strukturę krajobrazu.
    Do tego kladka w Gaju jest tak podświetlona źe po zapadnieciu zmroku bardzo razi kierowców.

    Nie zmienia to faktu, ze przejście przez Zakopianke czasami graniczy z cudem. W Glogoczowie tunel z przejazdem dla samochodów i przejściem dla pieszych byłby lepszym pomysłem.
    23 20 Cytuj Zgłoś
  • 11.06.2016 - 10:07
    kiedy moszna swiecic kładke
    7 17 Cytuj Zgłoś
  • 11.06.2016 - 10:18
    Lukaszz napisał/a:
    W Glogoczowie tunel z przejazdem dla samochodów i przejściem dla pieszych byłby lepszym pomysłem.
    Chłopie gdzie tam tunel ? w czasie obfitych deszczów woda zrównuje się niemalże z zakopianką a Ty chcesz tam tunele jeszcze robić? :) Głównym założeniem kładek jest zapewnienie bezpieczeństwa w drodze na drugą stronę a nie ich wygląd. Gusta są różnie, dla mnie akurat te kładki wyglądają ok.

    Ps. Ile razy zatrzymam się, żeby kogoś tam przepuścić na pasach to prawie za każdym razem drugim pasem, jakiś baran mnie wyprzedza. Dobrze, że ludzie są wyczuleni, żeby mimo wszystko poczekać aż DWA PASY staną zanim ruszą przed siebie. Czas zaopatrzyć się w kamerkę i piętnować buractwo na drodze.
    33 19 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 11.06.2016 - 17:32
    Dobrze że robią ponieważ malowanie pasów na zakopiance to mordowanie ludzi.Tunele były by tańsze jak tu kiedyś napisano.
    17 13 Cytuj Zgłoś
  • 11.06.2016 - 22:43
    Wszędzie robią kladki ale Tarnowka sie nie zajmą, tam przejście dla pieszych jest tak samo niebezpieczne, powinni tam zrobic jakies przejście np podziemne żeby bylo bezpiecznie przechodzić.
    10 3 Cytuj Zgłoś
  • 11.06.2016 - 23:35
    Jeżdżę codziennie zakopianką do pracy do Krakowa i tak obserwuje otoczenie Głogoczowa i wydaje mi się że kładka bardziej by się przydała przy zjeździe z Bęczarki a nie przy chłopskim jadle! NIe jestem ekspertem ale to przy tym przejściu wysiada więcej ludzi, a do tego w pobliżu chłopskiego jadła jest ponoć przejście pod drogą
    8 4 Cytuj Zgłoś
  • Marek 12.06.2016 - 0:27
    idefix napisał/a:
    a do tego w pobliżu chłopskiego jadła jest ponoć przejście pod drogą
    ehe..., pewnie korytem tego strumyka co tam plynie
    4 7 Cytuj Zgłoś
  • Andrzej 12.06.2016 - 16:41
    Bolek napisał/a:


    Ps. Ile razy zatrzymam się, żeby kogoś tam przepuścić na pasach to prawie za każdym razem drugim pasem, jakiś baran mnie wyprzedza. Dobrze, że ludzie są wyczuleni, żeby mimo wszystko poczekać aż DWA PASY staną zanim ruszą przed siebie. Czas zaopatrzyć się w kamerkę i piętnować buractwo na drodze.
    Czasem to kilka samochodów przejedzie, zanim się ktoś zatrzyma, widząc, że drugi pas stoi. Rozumiem jeden, może się nie zorientować, ale 3-4?
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • Dawid 12.06.2016 - 20:15
    Bolek napisał/a:
    Chłopie gdzie tam tunel ? w czasie obfitych deszczów woda zrównuje się niemalże z zakopianką a Ty chcesz tam tunele jeszcze robić? :) Głównym założeniem kładek jest zapewnienie bezpieczeństwa w drodze na drugą stronę a nie ich wygląd. Gusta są różnie, dla mnie akurat te kładki wyglądają ok.

    Ps. Ile razy zatrzymam się, żeby kogoś tam przepuścić na pasach to prawie za każdym razem drugim pasem, jakiś baran mnie wyprzedza. Dobrze, że ludzie są wyczuleni, żeby mimo wszystko poczekać aż DWA PASY staną zanim ruszą przed siebie. Czas zaopatrzyć się w kamerkę i piętnować buractwo na drodze.
    Właśnie w czasie obfitych deszczów;p Ile razy tak jest? 2-3 dni w roku? Mieszkam w Głogoczowie od urodzenia i krew mnie bierze gdy ktoś podaje taki argument. Czy szanowny Pan Bolek pomyślał i zerknął na umiejscowienie kładki? kto będzie podchodził pod rwący nurt rzeki żeby skorzystać z kładki, która ma być obok obok mostu nad rzeką?

    Niestety ale w tym kraju nikt nie widzi racjonalnych rozwiązań. Tak było jest i jeszcze długo będzie.
    Proszę się tu nie obrażać na moje uwagi.

    Ktokolwiek ma do czynienia z Zakopianką życzę bezpieczeństwa!
    8 7 Cytuj Zgłoś
  • Def Ibrylator 13.06.2016 - 14:25
    Na zrobienie mostu na Polankę wzięli najtańszą firmę, która będzie się z tematem pieprzyć 2 lata. Do tego fatalnie przemyślany objazd, który zakorkuje na 24 miesiące nie tylko zakopiankę ale i połowę Myślenic (jak w ten weekend i w każdy poranek). Do tego dojdzie budowa powyższej kładki i ciągłe remonty dróg w Krakowie. Pozdrawiam wszystkich pracujących w Krakowie i dojeżdżających z Myślenic. Podziękujmy włodarzom, że nie potrafią rozplanować sensowniej remontów w czasie i poprośmy ich o 30 godzinną dobę, bo godziny braknie na dojechanie do miejsca pracy.
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 13.06.2016 - 15:35
    marr napisał/a:
    ehe..., pewnie korytem tego strumyka co tam plynie
    Tak, właśnie tam jest przejście które zrobiła GDDKiA i z którego korzystają codziennie mieszkańcy.
    3 Cytuj Zgłoś
  • 13.06.2016 - 15:37
    def_ibrylator napisał/a:
    Na zrobienie mostu na Polankę wzięli najtańszą firmę, która będzie się z tematem pieprzyć 2 lata. Do tego fatalnie przemyślany objazd, który zakorkuje na 24 miesiące nie tylko zakopiankę ale i połowę Myślenic (jak w ten weekend i w każdy poranek). Do tego dojdzie budowa powyższej kładki i ciągłe remonty dróg w Krakowie. Pozdrawiam wszystkich pracujących w Krakowie i dojeżdżających z Myślenic. Podziękujmy włodarzom, że nie potrafią rozplanować sensowniej remontów w czasie i poprośmy ich o 30 godzinną dobę, bo godziny braknie na dojechanie do miejsca pracy.
    Podziękujmy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, bo to ona odpowiada za ten stan rzeczy a nie nasi włodarze.
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • Def Ibrylator 14.06.2016 - 15:08
    Głogoczowianka napisał/a:
    Podziękujmy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, bo to ona odpowiada za ten stan rzeczy a nie nasi włodarze.
    W takim razie dziękujemy.
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 15.06.2016 - 16:13
    Jeśli już są jakieś budowy na drogach to powinny się odbywać 24h / dobę
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • Def Ibrylator 16.06.2016 - 15:28
    skunks napisał/a:
    Jeśli już są jakieś budowy na drogach to powinny się odbywać 24h / dobę
    Z wyłączeniem godzin 06:00 - 08:00 oraz 15:00 - 17:00 lub 16:00 - 18:00.

    Ps. Stałem ostatnio i obserwowałem przez 20 minut pracę ekipy, która robi most w stronę Polanki. mam jedno spostrzeżenie - boje się, że nie skończą tego w 3 lata. Najtańsza ekipa, przestarzały sprzęt, brak wyraźnego planu, brak zarządzania pracą... eh.
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 16.06.2016 - 16:36
    def_ibrylator napisał/a:
    Z wyłączeniem godzin 06:00 - 08:00 oraz 15:00 - 17:00 lub 16:00 - 18:00.

    Ps. Stałem ostatnio i obserwowałem przez 20 minut pracę ekipy, która robi most w stronę Polanki. mam jedno spostrzeżenie - boje się, że nie skończą tego w 3 lata. Najtańsza ekipa, przestarzały sprzęt, brak wyraźnego planu, brak zarządzania pracą... eh.
    Nie można tak powiedzieć, Przecież pracują ponad tydzień i już udało się zbudować na miejscu drewnianą kładkę dla pieszych, którą równie dobrze można było przywieźć gotową i poskładać na miejscu, Już wiadukt był by rozebrany, a tak prace bardzo spokojnie się wloką a efektów nie widać...
    Szaleństwo!
    1 2 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach