Myślenice: Zmiany w centrum. Koniec z wjeżdżaniem samochodami na Rynek?

Zakaz wjazdu samochodów na plac Rynku, likwidacja zatoki dla niepełnosprawnych, dostawy towaru w godzinach 17:00-7:00 to zmiany nad którymi pracuje UMiG Myślenice

W Urzędzie Miasta i Gminy trwają prace nad organizacją ruchu w centrum miasta. Jak na łamach Gazety Myślenickiej wyjaśniają urzędnicy, poprzedzają planowaną rewitalizacją Rynku.

Według wstępnego projektu na płytę Rynku nie będą mogły wjeżdżać prywatne samochody. Od ulicy Kilińskiego, Bema i Reja zamontowane zostaną słupki ograniczające wjazd. Ten nie będzie również możliwy od strony ul. Kościuszki, gdzie znajdą się betonowe donice.

Na płytę Rynku wjechać będą mogły wyłącznie pojazdy straży pożarnej, policji, straży miejskiej, pomocy medycznej, służb porządkowych, technicznych, posiadaczy zezwolenia UMiG i zaopatrzenia do 2,5 tony na czas załadunku i wyładunku w godzinach 17:00-7:00.

Dla zaopatrzeniowców realizujących krótkie dostawy w ciągu dnia powstaną dwie koperty przy ul. Kościuszki, gdzie będą mogli stawać na pół godziny.

Po płycie myślenickiego Rynku powinni poruszać się:

  • piesi i rowerzyści
  • samochody
  • piesi, rowerzyści oraz samochody
  • Zobacz wyniki

Zlikwidowana zostanie również zatoka dla niepełnosprawnych, która dzisiaj zajmuje część płyty Rynku. Koperty ze specjalnymi oznaczeniami znajdą się m.in. przy ul. Kościuszki, przed budynkiem Urzędu Miasta i Gminy, w ul. Królowej Jadwigi, na ul. Średniawskiego i przy budynku „Sokoła”.

Nowe miejsca parkingowe zostaną wyznaczone przed budynkiem magistratu.

Zmiany zostaną wprowadzone do końca listopada, natomiast do 20 października urzędnicy czekają na uwagi mieszkańców związane z planowaną zmianą organizacji ruchu. Można je zgłaszać w Urzędzie Miasta i Gminy Myślenice (pokój nr 17) lub drogą elektroniczną artur.szumiec@myslenice.pl.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 09.10.2017 - 5:57
    Nosz a jak teraz pojde nach ATM i kupie precelem, a specjalna bramka dla duchownych bedzie?
    6 40 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2017 - 8:07
    No to teraz aktywność w rynku zmaleje do mikroskopijnych rozmiarów. Trochę współczuję tamtejszym przedsiębiorcom.
    27 45 Cytuj Zgłoś
  • mirek@ 09.10.2017 - 8:23
    bardzo dobra decyzja! Nareszcie ktoś się zdecydował to uporządkować. Rynek powinien należeć do pieszych, do spacerowiczów do matek z dziećmi. To teren gdzie powinno przychodzić się odpocząć, spędzić miło i BEZPIECZNIE czas, zjesc lody, wypic herbate spotkać z innymi ludzmi. NIestety dzisiaj utrudniaja to samochody - parkowanie niemal na całej płycie, ciezarowki dostawcze miedzy ludzmi, samochody niepelnosprawnych, zawracajace taksowki, kurierzy, poczta itd.

    m_markos napisał/a:
    No to teraz aktywność w rynku zmaleje do mikroskopijnych rozmiarów. Trochę współczuję tamtejszym przedsiębiorcom.
    Nie mów o braku aktywności - od rana do poznego popoludnia rynek jest pelny samochodów i ludzi. tu chodzi wylacznie o to, aby uporzadkowac ruch - zauwaz ze dalej bedzie przebiegal przez centrum, ale plyta bedzie nalezec do pieszych.

    Zmiany dla przedsiebiorcow to zorganizowanie zaopatrzenia w określonych godzinach i przeparkowanie swoich samochodow sprzed firm z rynku na miejsca przed urzedem :)
    55 17 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2017 - 9:18
    Tam przynajmniej raz w tygodniu powinien być organizowany wielki targ z owocami warzywami itp. W Niemczech tak się robi. Miasto powinno to organizować. Ruch w interesie byłby gwarantowany.
    59 7 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2017 - 9:33
    mirekm napisał/a:
    Nie mów o braku aktywności - od rana do poznego popoludnia rynek jest pelny samochodów i ludzi. tu chodzi wylacznie o to, aby uporzadkowac ruch - zauwaz ze dalej bedzie przebiegal przez centrum, ale plyta bedzie nalezec do pieszych.
    Masz rację. Cofam co napisałem. Zrozumiałem błędnie że nie będzie można wjechać do centrum ;/

    Zakaz wjazdu na płytę już dawno powinien być wprowadzony. Pozdrawiam
    40 5 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2017 - 9:35
    jaroslaw_raczek napisał/a:
    Tam przynajmniej raz w tygodniu powinien być organizowany wielki targ z owocami warzywami itp. W Niemczech tak się robi. Miasto powinno to organizować. Ruch w interesie byłby gwarantowany.
    W moim odczuciu też, rynek ma duży nie do końca wykorzystany potencjał. Naprawdę przydało by się więcej aktywności. Co konkretnie to kwestia dyskusji.
    31 4 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2017 - 11:14
    prosze zahac sie parkingami i urzednikami gdzie parkuja
    22 8 Cytuj Zgłoś
  • profesor profesor 09.10.2017 - 11:58
    k5296938 napisał/a:
    prosze zahac sie parkingami i urzednikami gdzie parkuja
    A gdzie parkują? Proszę uściślić informację.
    18 4 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2017 - 12:55
    Ten pomysł już dawno powinien wejść w życie . A co do parkingów dla inwalidów to słuszny pomysł rozdzielenia ich w kilku miejscach w rynku, każdy stanie na tym parkingu gdzie mu będzie bliżej załatwić daną sprawę.
    26 1 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2017 - 18:44
    na miejscach dla inwalidów prosze zwrocic uwage
    12 4 Cytuj Zgłoś
  • Jagienka Mur. 09.10.2017 - 18:47
    Witam,
    ach ile my mamy tych inwalidów w Myślenicach...
    Szłam ulicą Słowackiego i taki inwalida /umysłowy/ zastawił mi chodnik, bo zaparkował 4 kołami .
    Najpierw egzekwujmy prawo a potem dogadzajmy innym. Miejca parkingowe same się wtedy znajdą.
    18 5 Cytuj Zgłoś
  • Niebieskooka 09.10.2017 - 19:17
    No i nareszcie. Miasto jest dla ludzi a nie samochodów.
    22 3 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2017 - 20:46
    Popieram zmiany, tylko mam duże wątpliwości i zastrzeżenia, co do poruszania się po płycie rynku lub parkowania, nie jest to dookreślone dla kierujących posiadających zezwolenie UMG. To z daleka śmierdzi hipokryzją i aby nie korupcją, może się tak stać iż tych zezwoleń będzie bardzo dużo, a będą je posiadali rodziny, znajomi, koledzy i inne pociotki burmistrza i jego urzędników.
    23 4 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2017 - 21:15
    Wszystko fajnie ,pomysl bardzo dobry. Jednak że ograniczenie tonażu do 2,5 tony to lekka przesada bo choćby bus dowożący towar do warzywniaka na rynku razem z pakunkiem waży więcej.
    11 7 Cytuj Zgłoś
  • mysleniczaninzdziada 09.10.2017 - 21:41
    TWISTER napisał/a:
    Wszystko fajnie ,pomysl bardzo dobry. Jednak że ograniczenie tonażu do 2,5 tony to lekka przesada bo choćby bus dowożący towar do warzywniaka na rynku razem z pakunkiem waży więcej.
    Ten znak obowiązuje już dzisiaj w myślenickiej o tym piszą nawet jest zdjecie. Dziwne że dzisiaj wjeżdżają tam dostawcze skoro oznakowanie tego zabrania wystarczy popatrzeć na stan kostki na Kościuszki i od razu wiadomo co go powoduje - ciężkie samochody dostawcze
    10 3 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2017 - 21:49
    mysleniczaninzdziada napisał/a:
    Ten znak obowiązuje już dzisiaj w myślenickiej o tym piszą nawet jest zdjecie. Dziwne że dzisiaj wjeżdżają tam dostawcze skoro oznakowanie tego zabrania wystarczy popatrzeć na stan kostki na Kościuszki i od razu wiadomo co go powoduje - ciężkie samochody dostawcze
    No tak wiem o tym, ale towar tez jakos musza dostraczyc. A co do kostki na Kościuszki to prawda ze przejazd tamtą droga to jeden wielki test zawieszenia w samochodzie ;)
    8 5 Cytuj Zgłoś
  • profesor profesor 09.10.2017 - 23:13
    TWISTER napisał/a:
    No tak wiem o tym, ale towar tez jakos musza dostraczyc. A co do kostki na Kościuszki to prawda ze przejazd tamtą droga to jeden wielki test zawieszenia w samochodzie ;)
    TWISTER napisał/a:
    Wszystko fajnie ,pomysl bardzo dobry. Jednak że ograniczenie tonażu do 2,5 tony to lekka przesada bo choćby bus dowożący towar do warzywniaka na rynku razem z pakunkiem waży więcej.
    W jednym poście zaprzeczasz temu co napisałeś w poprzednim. Próżno doszukiwać się w takim postepowaniu śladów logiki...

    Możesz uściślić swoje zdanie w tej kwestii?
    6 8 Cytuj Zgłoś
  • 10.10.2017 - 16:10
    2 koperty dla dostawców - ten co to wymyślił to istny geniusz
    Niech sobie przeliczy ile dziennie dostawców, kurierów i zaopatrzeniowców jest na rynku.
    Sklepy są czynne w godz od 9.00 - 17.00 większość , będą dyżury wieczorne jak będą chcieli odebrać tylko dostawę albo jedną paczkę ?
    Powinna cała ulica Kościuszki na całej długości przewidziana dla dostawców skoro i tak nie mogą wjeżdżać ?
    i kto to wymyślił 2.5t ? będzie WAGA i ITD stać koło gimnazjum 1 i ważyć pojazd ?
    Tym bardziej właściciele sklepów na rynku, dlaczego nie interweniują ? !!!
    10 8 Cytuj Zgłoś
  • 10.10.2017 - 21:15
    Ulica Kościuszki nie nadaje się na dostawy z uwagi na wąskie chodniki. Postaw kilka dostawczaków i spróbuj chodzić z towarem do rynku. Wózkiem się tu nie miniesz. Po jezdni też lipa.
    Kurier na kopercie nie stoi więcej jak 15 min. Więc w ciągu godziny czterech może wykorzystać miejsce , co daje 40 samochodów w ciągu 10 h. Druga koperta niech obsłuży 20 poj., to w sumie spora ilość. Wiadomo im więcej miejsca na dostawy, tym mniej płatnych miejsc parkingowych.
    Przestawienie nietrafionych godzin dostaw na płytę Rynku jest konieczne.
    Spokojnie w 2,5t mieści się sporo dostawczaków z ładunkiem, choć są i takie, które na pusto są cięższe.
    7 2 Cytuj Zgłoś
  • 10.10.2017 - 23:02
    W Krakowie okolice rynku np Sławkowska można wjechać z dostawą chyba tylko do 10 a knajpy i sklepy całkiem dobrze sobie z tym radzą.

    12 1 Cytuj Zgłoś
  • 11.10.2017 - 8:45
    ale nie porównujta KRAKOWA do wsi
    8 7 Cytuj Zgłoś
  • Niebieskooka 11.10.2017 - 16:43
    Zduński napisał/a:
    2 koperty dla dostawców - ten co to wymyślił to istny geniusz ......
    Tym bardziej właściciele sklepów na rynku, dlaczego nie interweniują ? !!!
    Geniusze to są Ci co myślą że samochód powinien mieć wszędzie wjazd. W dużych miastach to obowiązuje i jakoś nikt nie robi problemów. Osoby które są przeciwne temu zakazowi to:
    1. Sprzedawcy.
    2. Dostawcy
    3. Ameby umysłowe które uważają że jak mają samochód to są królami.
    Dwóm pierwszym grupom się nie dziwię są to utrudnienia. Odnośnie trzeciej grupy to życzę aby kiedyś ze*srali się w korkach które tworzą. Są to osoby upośledzone umysłowo i tylko narzekają że brak infrastruktury, że miasto nic nie robi ,przecz co tracą czas. A co ja mam powiedzieć gdy codziennie jeżdżąc MPK tracę godzinę przynajmniej przez nich? Jedyne rozwiązanie to zmuszenie ludzi do skorzystania z komunikacji miejskiej przez dodatkowe opłaty itd.
    4 9 Cytuj Zgłoś
  • adzygmunt 11.10.2017 - 17:36
    Moim zdaniem niebieskooka123 przez opłaty nie poprawisz komunikacji. Trzeba usprawnić transport publiczny. MPK o którym piszesz to chyba w Krakowie. Jestem w nim "od święta" i korki mi dolegają nawet dwa, czy trzy razy w miesiącu. Chętnie pojechałbym z Myślenic do Krakowa, lecz nie zapchanym busem. Mowa była na łamach info o kolei. o tramwaju napowietrznym, ale to są rozwiązania, które może, m o ż e będą realizowane za kilka lat. A czym na teraz, na już do Krakowa z Myślenic? Miejskim autobusem! nie busem myślenickim kursującym co 15 minut do sensownego miejsca np w okolice Matecznego. A co w Myślenicach? jak nie masz roweru a może sił czy pogody jak dojedziesz do "Dekady", albo jak dotrzeć na "Dólną Wieś z Górnej Wsi", gdzie zostawisz rower, motorynkę?. O samochodzie nie piszę bo po prostu powinien z centrum powoli znikać.
    Kraków zapewnił komunikację darmową dla szkolniaków do gimnazjum włącznie i już widać, że w okolicach szkół jest dużo mniej korków. A tymczasem przejedź przed ósmą ŻEROMSKIEGO. Tak się dzieje nie tylko w Myślenicach.
    Moim zdaniem opłaty nie załatwią problemu.
    10 1 Cytuj Zgłoś
  • Niebieskooka 11.10.2017 - 17:48
    Patrzę przez pryzmat większego miasta i jestem zdania że jedynym wyjściem jest zwiększenie opłat. Ludzie nie chcą przesiąść się na MPK bo są opóźnienia - fakt jest tak nieraz autobus nie przyjedzie przez 40 minut a później przyjeżdżają cztery, ale nie jest to wina MPK tylko kierowców. Ciekaw jestem jakie korki byłyby gdyby wszyscy zaczęli jeździć swoimi samochodami. Poszerzanie ulic też nic nie da. Jedyne rozwiązanie to pozbycie się samochodów. Jak to zrobią nie wiem. Na szczęście zaczyna kwitnąć carsharing, i to może być jakaś alternatywa.
    3 11 Cytuj Zgłoś
  • 13.10.2017 - 14:42
    jesli chodzi o miejsce dla niepelnospranych to arto sie przyjzec ''jacy''niepelnosprawni wysiadaja z aut.Mieli weryfikowac te karty ale chyba nieqwiele sie zmienilo
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 15.10.2017 - 7:44
    Jeden z prawdziwych niepełnosprawnych żali mi się, że najwięcej uprawnień do zajęcia miejsca na parkingu dla niepełnosprawnych , mają - lekarze....
    4 Cytuj Zgłoś
  • 15.10.2017 - 7:56
    Zduński napisał/a:
    2 koperty dla dostawców - ten co to wymyślił to istny geniusz
    Niech sobie przeliczy ile dziennie dostawców, kurierów i zaopatrzeniowców jest na rynku.
    Sklepy są czynne w godz od 9.00 - 17.00 większość , będą dyżury wieczorne jak będą chcieli odebrać tylko dostawę albo jedną paczkę ?
    Powinna cała ulica Kościuszki na całej długości przewidziana dla dostawców skoro i tak nie mogą wjeżdżać ?
    i kto to wymyślił 2.5t ? będzie WAGA i ITD stać koło gimnazjum 1 i ważyć pojazd ?
    Tym bardziej właściciele sklepów na rynku, dlaczego nie interweniują ? !!!
    Będą w sklepach musiały być łóżka i dzwonek, a kurierzy będą jeździli nocą. Zaś towar musi być skladowany z ciężarówek na koński rynku a stamtąd dowozimy na taczkach czy wózkach do lokali użytkowych. Jest jeszcze druga możliwość, zrobić z rynku park a na parterach domów, sale wystawiennicze, galerie........
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 16.10.2017 - 8:44
    Super. Bo w ciągu dnia jest masakra.
    Nieraz się zdarzało że Strażacy z OSP Śródmieście mieli utrudniony wyjazd głównie z powodu nieprawidłowo zaparkowanych samochodów wzdłuż ulicy Kościuszki. Jest to zwleka czasowa a w niesieniu pomocy innym liczy się każda sekunda. A tak wogule to dobrze. Rynek powinien być zajmowany przez pieszych a nie samochody.
    2 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.10.2017 - 9:26
    Zamyknijmy rynek i Kościuszki i miejsca te oddajmy pieszym i rowerzystom , ale aby ten teren nie umarł, dostawy towaru muszą być. Absolutny zakaz parkowania a dostawcy zamieszczają kartkę za szybą na której jest informacja pod jaki adres przybyli i o której godzinie. Czas rozładunku 15 min. Resztę robi straż miejska.
    Zamknięty rynek i Kościuszki, muszą być wyłączone z przywileju wydawania zezwoleń dla umie, dla mieszkańców i dla niepełnosprawnych.
    Słowem, oprócz zaopatrzenia nikt tu zatrzymać się nie może.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 27.02.2018 - 11:01
    I bardzo dobrze najwyższy czas skończyć z tym parkingiem dla pseudo inwalidów /karta inwalidy jest przyporządkowana do człowieka nie do samochodu jak to u nas się praktykuje/ albo z dostawcami którzy karton paluszków słonych przywożą 7t samochodem. Każdy kto ma jakiś biznes w rynku powinien liczyć się z utrudnieniami związanymi z lokalizacją. Cholera na całym świecie da się sprzątać, remontować drogi czy robić zaopatrzenie w nocy tylko u nas nie. Lokalizacja sklepu nie uprawnia jego właściciela do parkowania przed nim jak to ma miejsce na naszym rynku.
    Cytuj Zgłoś
  • 03.03.2018 - 12:51
    Wszystko pięknie....jest jednak jedno Ale.
    Co ze Złotówami? Ich też powinni wywalić z rynku.
    1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach