Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gra po raz 22

Koncerty rockowe, przejażdżki samochodami rajdowymi i terenowymi, pokaz sprzętu wojskowego, gry uliczne, spektakle to tylko nieliczne wydarzenia związane z 22 finałem WOŚP w naszym regionie

Tegoroczny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy przebiegać będzie pod hasłem "Na ratunek", a zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej i godnej opieki medycznej seniorów.

WOŚP w Myślenicach

Jeżdżąca dla Wielkiej Orkiestry Grupa Off Road'owa przed wyprawą w teren. 

 

A tu zmagająca się z błotem podczas wyprawy. fot. Mariusz Sojka

 

 

Orkiestrowe granie w Myślenicach rozpocznie się w niedzielę o godz. 10. Na Myślenickim Rynku odbędzie się pokaz grupy rekonstrukcyjnej ASG Hunters Myślenice, sprzętu motoryzacyjnego Motosport Myślenice i działań prewencyjnych policji. 

Na Zarabiu od godz. 10 można przejechać się samochodem rajdowym, na Dolnym Przedmieściu na crossowym torze w samochodzie terenowym. O godz. 12 na Rynku rozpoczyna się  gra fabularna zorganizowana przez harcerzy. 

O godz. 17 w nowym klubie Galalit (ul. Drogowców 6) w ramach Rockowej Orkiestry na scenie zagrają: The Bastard , Fame Fatal , 77sins, Opcji Jest Wiele, Lajerkejk. 

O godz. 19 w sztabie WOŚP (Kamienica Obońskich- Rynek) odbędzie się licytacja gadżetów. Do wylicytowania m.in.: poduszka-jasiek, kalendarz ścienny, 2 kalendarze zeszytowe, zegar ścienny, - płyta DVD "Przystanek Woodstock 2010 - Justyna Steczkowska", Clipboard, koszulki 22 i 21 Finału w rozmiarach M i L.

O godz. 20 zbiórkę zakończy pokaz fajerwerków. 

WOŚP w Dobczycach

Rajdowa Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy rozpocznie się o godz. 10. Automobilklub Galicyjski zaprosił kierowców, kibiców i sympatyków motoryzacji pod dobczycką zaporę, gdzie po raz pierwszy w historii zorganizowana zostanie dwudniowa impreza na rzecz WOŚP. Na zakończenie niedzielnej części zagra zespół HellHaven, którego występ zwieńczy pokaz sztucznych ogni.

WOŚP w Sułkowicach 

Zbiórka odbywać się będzie pod kościołami w każdej miejscowości gminy, a o godz. 17 w Gminnym Ośrodku Kultury w Sułkowicach odbędzie się koncert zespołu GIEPEN. Sztab GOK-u liczy 16 wolontariuszy. Zbiórki odbędą się przy kościołach w Krzywaczce i Bęczarce, przy delikatesach Paleo w Krzywaczce, w Jaworniku Koło nowego McDonald’sa, na stacjach Orlenu i Lotosa.

WOŚP w Raciechowicach

W tym roku w zbiórkę zaangażowanych jest 11 wolontariuszy. Zbiórki odbywać się będą pod Kościołem w Raciechowicach oraz Kościołem w Gruszowie po mszy  porannej i sumie.

WOŚP w Lubniu

W podziękowaniu dla wszystkich Darczyńców, na zakończenie zbiórki w sali OSP o godz 17., odbędzie się koncert, w którym wezmą udział: dziecięca grupa taneczna ze Skomielnej Białej p/kierunkiem p. Anety Tucznio-Worwa, dziecięcy teatrzyk "Kurtynka" z Lubnia, Zespół Tańca Nowoczesnego "Crew Dance" z Jordanowa, Rock&Roll'owy Kwintet Okazjonalny "Lub-Ten Mix", Zespół "Dotyk Anioła" z Trzebuni (gmina Pcim). 

Widzowie będą mieli okazję obejrzeć krótki film pokazujący co  działo się w 21 Finale, a na koniec, tuż przed Światełkiem do Nieba, Wolontariusze przygotowali niespodziankę... 

 WOŚP w Jaworniku

W Jaworniku odbędzie się zbiórka pieniędzy, którą przeprowadzą dzieci i młodzież z z Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej OSP Jawornik, pod opieką starszych kolegów z jednostki OSP. Zbiórki odbywać się będą przed i po każdej Mszy św. (godz. 7, 9, 11 oraz 15.30) w okolicach kościoła w Jaworniku. 

Podczas zbiórki, będzie można zobaczyć lekki samochód ratownictwa technicznego z OSP Jawornik oraz sprzęt ratowniczy jaki się na nim znajduje. 

Czy zamierzasz wesprzeć Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy podczas 22 finału?

 

Dwie trzecie z was ma zamiar wesprzeć w tym roku Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Waha się co dziesiąty ankietowany. 

 

Wspierasz WOŚP? Organizujesz zbiórkę lub ciekawe wydarzenie w ramach 22 Finału? Bierzesz w nim udział? Posiadasz zdjęcia z tego wydarzenia? Napisz do nas redakcja@miasto-info.pl. Wspólnie wypromujmy wasze inicjatywy, pomagając młodym i starszym!

 

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 11.01.2014 - 12:06
    Polecam każdemu poczytać na temat tego co dzieje się z pieniędzmi przekazanymi na wośp i zgodnie z własnym sumieniem postąpić.

    http://wmeritum.pl/nie-daje-owsiakowi/

    http://wzzw.wordpress.com/2013/01/06/dlaczego-nie-daje-owsiakowi-argumenty-w-punktach/
    22 25 Cytuj Zgłoś
  • Robert 11.01.2014 - 12:57
    michall_s, od razu jawnie napisz, że reklamujesz Caritas. Dlaczego zatem dawać Caritasowi skoro to zupełnie nieprzejrzysta organizacja? Dlatego mamy ich wspierać, że napisali sobie w materiałach marketingowych, że dają 400 mln? A skąd to wiadomo skoro nie mają obowiązku publikowania żadnych rozliczeń finansowych w odróżnieniu od WOŚP, który podlega takiemu prawu jako organizacja Polska, niechroniona immunitetem watykańskim i "prawem" kanonicznym. Pamiętajcie, wspierając Caritas wspieracie nieprzejrzystą organizację charytatywną obcego de facto Państwa jakim jest Watykan. Nigdy nie dowiecie się na co i w jakim stopniu wydawane są Wasze pieniądze, bo te informacje nie są weryfikowane, gdyż nie mogą być, a wszystkie publikowane przez Caritas informacje to MARKETING! Wolę dać 1000 zł na WOŚP niż 1 zł na Caritas.
    27 34 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 14:16
    12 7 Cytuj Zgłoś
  • Katarzyna Reklińska 11.01.2014 - 14:19
    Jak moje dziecko leżało w inkubatorze, znaczek na sprzęcie był WOŚP :p znaczku Caritasu nigdzie nie widziałam. Każdy niech pomaga jak mu się podoba....... ważne aby POMAGAĆ !
    40 24 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 14:41
    Zakup sprzętu dla szpitali to obowiązek państwa dlatego czegoś takiego jak WOŚP nie ma w normalnych krajach.Łatwiej z pomocą mediów zrobić imprezę ogólnopolską i za zebrane pieniądze kupić sprzęt niż pomagać potrzebującym cały rok to już nie jest takie medialne.Każdy może dawać swoje pieniądze na co uważa ale znowu nie dzielmy ludzi na dobrych którzy dają na WOŚP i złych ktorzy dają na Caritas.Czy ktoś policzył koszty Finału WOŚP w skali kraju?Czas antenowyTVP,kilkanaście tysięcy policjantów pilnujących porządku,koszty wynajmu estrad,fajerwerków i inne w skali kraju idą w miliony tylko jakoś dziwnie o tym nikt nie mówi.Nie mam nic przeciw WOŚP i Owsiakowi tylko nie róbmy z Niego Boga bo to jego normalna praca za którą bierze wynagrodzenie.
    43 9 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 15:39
    robertko5 napisał/a:
    michall_s, od razu jawnie napisz, że reklamujesz Caritas. Dlaczego zatem dawać Caritasowi skoro to zupełnie nieprzejrzysta organizacja? Dlatego mamy ich wspierać, że napisali sobie w materiałach marketingowych, że dają 400 mln? A skąd to wiadomo skoro nie mają obowiązku publikowania żadnych rozliczeń finansowych w odróżnieniu od WOŚP, który podlega takiemu prawu jako organizacja Polska, niechroniona immunitetem watykańskim i "prawem" kanonicznym. Pamiętajcie, wspierając Caritas wspieracie nieprzejrzystą organizację charytatywną obcego de facto Państwa jakim jest Watykan. Nigdy nie dowiecie się na co i w jakim stopniu wydawane są Wasze pieniądze, bo te informacje nie są weryfikowane, gdyż nie mogą być, a wszystkie publikowane przez Caritas informacje to MARKETING! Wolę dać 1000 zł na WOŚP niż 1 zł na Caritas.
    Bo caritas przekazuje pieniądze ludziom, a Wośp przekazuje pieniądze instytucjom publicznym, a to zasadnicza różnica. Zatem z dwojga złego caritas stanowi jak by to powiedzieć mniejsze zło. Wiadome obie instytucje powinny być przejrzyste i klarowne ale to inna bajka. Sprzęt dla szpitali powinno kupować państwo a nie wośp. To wszystko w temacie.
    21 13 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 15:43
    Kasia R. napisał/a:
    Jak moje dziecko leżało w inkubatorze, znaczek na sprzęcie był WOŚP :p znaczku Caritasu nigdzie nie widziałam. Każdy niech pomaga jak mu się podoba....... ważne aby POMAGAĆ !
    A pisało na tym znaczku ile z tej składki pokrył podatnik podczas zbiórki ? bo wiesz gdyby nie dofinansowania państwa do policji, straży i całej obsługi tej ściepy, to kasy zebranej w akcji było by mniej bo wośp musiał by za to zapłacić, a oczywistym jest że gdyby państwo nie musiało wydawać pieniędzy na obsługę ściepy to mogło by np za tą kasę kupić po prostu sprzęt do szpitali, no tak ale wtedy nie było by naklejki......
    26 11 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 16:04
    A w którym miejscu będą puszczane fajerwerki....na rynku?
    5 6 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 16:51
    Mnie się nie podoba, że Owsiak ze zebranych pieniędzy dla chorych dzieci organizuje i sponsoruje przystanek Woodstock.

    Albo jedno albo drugie a nie, że część pieniędzy z puszek idzie na to dziadostwo ...
    26 17 Cytuj Zgłoś
  • Wyrwigrosz Włapędaj 11.01.2014 - 17:56
    Złoty Melon i Mrówka Cała
    15 7 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 18:45
    polecam oglądnąć i wesprzeć wośp według własnego uznania po oglądnięciu

    http://www.youtube.com/watch?v=S1tDRkrg9-M&feature=share
    18 4 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 19:16
    Dokąd idą pieniądze, które wrzucamy do puszki WOŚP?

    W 2013 roku orkiestra zebrała ponad 50 mln złotych. Wciąż nie wiadomo, ile z tej sumy zostało przeznaczonych na sprzęt medyczny ???

    2013 01 07 OWSIAK
    http://www.youtube.com/watch?v=S1tDRkrg9-M&feature=player_embedded
    17 12 Cytuj Zgłoś
  • Sylwia Zadora 11.01.2014 - 20:41
    Moje dzieci leżały w szpitalu w Krakowie pod inkubatorami od Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy,uratowało im to życie,dlatego wiem że WARTO POMAGAĆ!!
    21 21 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 22:51
    saw200 napisał/a:
    Moje dzieci leżały w szpitalu w Krakowie pod inkubatorami od Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy,uratowało im to życie,dlatego wiem że WARTO POMAGAĆ!!
    Tylko dlatego że państwo nie dopełniło obowiązku zakupu tego sprzętu, Zbierają składkę na opiekę zdrowotną to niech tak gospodarują środkami aby opieka była realizowana, a niestety kuleje, wniosek jest jeden skoro państwo się w tym nie sprawdza, to może opieka powinna być świadczona przez prywatne szpitale.
    13 5 Cytuj Zgłoś
  • Robert 11.01.2014 - 22:55
    Komentarz znaleziony w sieci:

    "Wyobraźcie sobie sytuacje - Polska podpisuje z Rosja układ, na podstawie którego Polska będzie utrzymywać na swój koszt wszystkie ambasady Rosji i rosyjskie uczelnie wyższe na terenie kraju. Polska
    zgodzi się, aby Rosja posiadała na terytorium kraju siatkę jawnych funkcjonariuszy, zarówno obcego pochodzenia jak i rekrutowanych miejscowo. Funkcjonariusze ci będą mieli gwarantowany wstęp do szkół,
    szpitali, wiezień, jednostek wojskowych, w celu gromadzenia informacji i prowadzenia działań propagandowych i manipulacyjnych na rzecz Rosji i jej interesów. W stosownych przypadkach będą mieli tez pensje i przywileje takie same jak pracownicy tych ośrodków, ale pod wieloma względami nie będą podlegać takim samym przepisom np. ci w szkołach nie będą podlegali kuratorium i ministerstwu, ponadto Polska przyzna im bezpłatna opiekę medyczna i emerytury. W przypadku łamania prawa przez
    tych funkcjonariuszy, o ile nie zostali złapani na gorącym uczynku, Moskwa zastrzega sobie prawo do nie informowania polskich władz i podejmowania kroków zgodnie ze swoimi interesami - np. tuszowania
    sprawy, zastraszania ofiar, przenoszenia winnych na inna placówkę, kłamania, oskarżania innych etc. Rosja zastrzega sobie prawo do wykorzystywania swoich funkcjonariuszy do otwartego krytykowania i
    wpływania na polska politykę wewnętrzna i zewnętrzna, prawa obywatelskie, kierunki badan naukowych i inny dowolny aspekt życia społecznego i politycznego - Rosja zastrzega tez, ze jest niezależnym
    państwem i Polska nie ma tam prawa krytyki a manipulacje są niedopuszczalne. Polska ma też oddać Rosji wszystkie ziemie i nieruchomości jakie kiedykolwiek należały do władz Imperium Rosyjskiego
    lub Związku Radzieckiego albo obywateli któregoś z tych krajów. Podoba się? Nie? A co jeżeli to były by Niemcy? Też nie? A gdyby to był Izrael? Na pewno nie! O, wiec dlaczego zgodziliśmy się na coś takiego w stosunku do WATYKANU -który zawsze trzymał z zaborcami i potępiał nasze powstania narodowe?"

    Weźcie sobie teraz pod uwagę, szukający teorii spiskowych w działalności WOŚP, że ten Wasz Caritas jest jedną z form działalności obcego Państwa w naszym kraju, nad którą nie mamy żadnej kontroli. Jeśli Owsiak robi jakieś złe rzeczy, prędzej czy później zostanie mu to udowodnione. Podlega polskiemu prawu, jest kontrolowany. Do tej pory nie ma żadnych dowodów, że są jakieś przekręty. Są tylko teorie spiskowe caritasowców, a youtubowe filmiki i artykuły na katolickich stronach (i za pewne kazanie w niedzielę) to tylko propaganda kościelna, który traci grunt również na polu działań charytatywnych... Takie oszczerstwa bez dowodów i wyroków, Państwo katolicy, są po prostu niechrześcijańskie!
    15 14 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 23:11
    robertko5 - Realnie na to patrząc czy to będzie caritas czy inna organizacja, zasada powinna być jedna i oczywista, zebrane środki powinny być rozliczane co do grosza a dane o tym publikowane co miesiąc w sieci. tyle wystarczy aby było poprawnie, a co do wośpu wstyd mi za to że państwo okrada ludzi z ponad 80% wypłaty w formie różnych danin (cit, pit, vat, cło....) a jednocześnie pod przykrywką owsiaka zbiera następne podatki, wyciąga ręce po jeszcze więcej pieniędzy...... Brak mi słów. Wstyd i Kompromitacja na arenie międzynarodowej.
    10 7 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 23:15
    Warto oglądnąć kto chce niech krytykuje, ja swoje zdanie o tym mam, Państwo nie lubi konkurencji.
    http://www.youtube.com/watch?v=XvmXB-Ab_QE
    9 7 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2014 - 23:38
    Nigdzie na świecie nie ma takiej Wielkiej Narodowej Żebraniny na "szczytny" cel jakim jest pomoc najbardziej potrzebującym.
    Gdzie jest Państwo ?????????????????
    Gdzie są nasze pieniądze, z których nas miesiąc w miesiąc obdziera ?!!

    26 6 Cytuj Zgłoś
  • Robert 12.01.2014 - 2:53
    michall_s, święta racja co do jasności i jawności wszelkich zbiórek. Nieważne kto zbiera, ale przeznaczenie i rozliczenie mają być jasne i dostępne dla każdego np. w internecie.

    pan Kracy, gdzie są te pieniądze? Wiem dokąd idzie ok 3 MLD PLNów ROCZNIE, przypomnę, że WOŚP rocznie zbiera ok 50 mln. Więc teraz zestawienie gdzie jest te 3 MLD (dane za 2010 rok):

    * katecheci 1352 mln zł (1,35 miliarda złotych) - warto pamiętać, że gdy w 1990 r. wprowadzano religię tylnymi drzwiami do szkół, hierarchowie zarzekali się (m.in. ustami ówczesnego prymasa kardynała Józefa Glempa), iż nauczać jej będą całkiem gratis!
    * kapelani na garnuszku Państwa: 55 mln zł
    * szkoły wyższe katolickie 262 mln zł (w tym stypendia dla kleryków)
    * kościelne ZOZy (niby działalność charytatywna) 197 mln zł
    * placówki oświatowe i wychowawcze prowadzone przez kościół - 300 mln zł
    * fundusz kościelny - 90 mln zł
    * dotacje z funduszy przyznane przez polskich urzędników: 711 mln zł
    * programy profilaktyczne: 173 mln zł
    * itd itd itd ... Jak chcecie, to bardzo chętnie wkleję tutaj całe zestawienie włącznie z mniejszymi wydatkami typu kilkadziesiąt mln zl.

    Przypominam, że powyższe kwoty dotyczą rocznych wydatków Państwa Polskiego, czyli rozdysponowania naszych pieniędzy, a rzecz organizacji obcego Państwa. Pieniędzy wpłacanych przez nas w podatkach, które powinny zabezpieczać nasze bezpieczeństwo, zdrowie, starość i przyszłość naszych dzieci.

    A teraz minusujcie tę prawdę prawdziwi patrioci!
    15 25 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2014 - 6:38
    Robertko5- czytając twoje antykatolickie komentarze i propagandę z nich płynącą przypomina mi się Palikot- idź zapisz się do jego Ruchu bo twój potencjał się tu marnuje, albo może do gazetki Urbana ? :-)

    Nie tęczowa, nie laicka, tylko Polska Katolicka !
    27 12 Cytuj Zgłoś
  • mirek@ 12.01.2014 - 11:12
    WSPIERAM WOŚP
    więc
    LUDZIE WARA OD MOICH PIENIĘDZY!

    Cały rok w kuchni mam wielki słoik do którego wrzucam resztę z zakupów, a potem przekazuję te pieniądze na WOŚP. Uzbierało się ponad 400 zł i mogę z nimi zrobić co chcę, bo to MOJE PIENIADZE, więc nie mówcie mi na co mam je wpłacać. Ze swoimi róbcie co chcecie - moje wspierają WOŚP~!

    Wpłaciłem rano na WOŚP i jestem z tego dumny!
    16 28 Cytuj Zgłoś
  • Robert 12.01.2014 - 11:55
    Tak jak nie każdy katolik musi być od razu księdzem tak samo ktoś komu nie podoba się panoszenie kościoła musi akurat wstępować do Ruchu Palikota albo być lewakiem. Można też po prostu troszczyć się o swoją rozkradaną przez obcych ojczyznę. Jeśli ta troska ma być nazwana antykatolicyzmem, to proszę bardzo. Ja to nazywam patriotyzmem. Jeśli coś nie jest antykatolickie, to jest antypolskie.
    8 12 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2014 - 12:06
    mirekm napisał/a:
    WSPIERAM WOŚP
    więc
    LUDZIE WARA OD MOICH PIENIĘDZY!

    Cały rok w kuchni mam wielki słoik do którego wrzucam resztę z zakupów, a potem przekazuję te pieniądze na WOŚP. Uzbierało się ponad 400 zł i mogę z nimi zrobić co chcę, bo to MOJE PIENIADZE, więc nie mówcie mi na co mam je wpłacać. Ze swoimi róbcie co chcecie - moje wspierają WOŚP~!

    Wpłaciłem rano na WOŚP i jestem z tego dumny!
    Każdy sam decyduje o swojej kasie, ale, o swojej kasie a dopóki wośp dofinansowany jest z kasy publicznej to jest to sprawa każdego kto podatki płaci, i ja mówię stanowcze NIE, Nie zgadzam się aby podatki jakie płacę szły do kieszeni Owsiaka. i na jego orkiestrę, to jest jego orkiestra zatem niech sam pokrywa wszystkie koszty tej imprezy, także koszty straży, policji itd.
    11 12 Cytuj Zgłoś
  • Bartek Bartkowski 12.01.2014 - 12:14
    mirekm napisał/a:
    WSPIERAM WOŚP
    więc
    LUDZIE WARA OD MOICH PIENIĘDZY!

    Cały rok w kuchni mam wielki słoik do którego wrzucam resztę z zakupów, a potem przekazuję te pieniądze na WOŚP. Uzbierało się ponad 400 zł i mogę z nimi zrobić co chcę, bo to MOJE PIENIADZE, więc nie mówcie mi na co mam je wpłacać. Ze swoimi róbcie co chcecie - moje wspierają WOŚP~!

    Wpłaciłem rano na WOŚP i jestem z tego dumny!
    dobrze piszesz!

    każdy ma prawo zdecydować na co wyda swoja kase. chcesz dac ksiedzu po koledzie to daj, biednemu na ulicy? czemu nie, chcesz to przepic? pij.. ale nie mowcie innym na co maja wydawac swoje...

    NIE POMAGACIE TO NIE PRZESZKADZAJCIE innym!
    15 13 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2014 - 12:18
    Na rynku dzieje się wielkie NIC
    9 6 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2014 - 12:58
    Mam nadzieję że potrafimy wyciągać wnioski samodzielnie...

    https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/q71/522397_669785766400403_180441584_n.jpg
    13 3 Cytuj Zgłoś
  • inkwizytor 12.01.2014 - 13:22
    Ja Orkiestry nie wspieram, powodem są niejasności podczas rozliczania zebranych pieniążków oraz ich obiegu oraz inwestowania. Ile z zebranych pieniędzy idzie na sprzęt, ile na zarobki dla Owsiaka, a ile na Przystanek Woodstock (gdzie narkotyki, alkohol, wyuzdanie itd. jest "normą" oraz nastawienie przeciw Chrześcijanom, oraz patriotyzmowi). Ponadto wspieranie sekty "Hare Kriszna" - Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny.

    Jak wspierać Owsiaka i zastanawiać się jak i gdzie będą przekazane pieniądze, to ja mówię stanowcze "NIE!"

    Kolejny problem zakupowanego sprzętu, to serwisowanie i konserwowanie - gdyż WOŚP tylko kupuje, a szpitali i tak nie stać na serwis, czy konserwację sprzętu...

    Zresztą składki na ZUS, gdzie się podziały?
    Pracodawcy odprowadzają duże składki, a one giną w czeluściach ZUS - u.

    Pozdrawiam
    16 6 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2014 - 13:26
    Owsiak robi dokładnie to co mówi w swoim sloganie reklamowym"Róbta co chceta"..i robi co chce ze środkami ze zbiórki...
    16 7 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2014 - 13:49
    Nie pytajcie Jurka o faktury na 10 baniek, bo wpadnie w szał! Owsiak "reklamuje" Telewizję Republika.
    http://www.youtube.com/watch?v=KCGyV4O6RmA
    17 7 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2014 - 15:18
    Dobre,kolejny przykład polityki miłości a najlepsze że syn milicjanta nadaje na komunę .Ale sie porobiło.Tak na marginesie gdy jestem czysty jak łza to dlaczego denerwować mnie mają pytania o finanse?Widać kulturalny facet a jakieś dziennikarzyny z nieznanej stacji zadają dziwne pytania zamiast paść na kolana i chwalić.
    11 3 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 12.01.2014 - 15:39
    Kto nie chcę nie musi dawać kasy do puszki ,nikt nikogo nie zmusza.Cel jest szczytny ale to państwo powinno zapewnić obywatelom to na co zbiera orkiestra,a nie łupic obywatel podatkami ,podwyżkami i wyciskać ludzi jak cytrynę nie dając nic w zamnian.Tuskoland to hydra nienasycona.
    21 2 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2014 - 21:54
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • Robert 12.01.2014 - 22:22
    5 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2014 - 22:54
    Robercie śmieszny z ciebie koleszka. Piszesz jakbyś szkolenie u palikmiota przeszedł.
    A co do WOŚP to zaczyna mi się to coraz mniej podobać. Nie podoba mi się jeżeli z części tego co wrzucę organizowany jest coroczny pijacko-ćpuniarski spend , jakiś tam przystanek i jestem pewien że pewnie sporo ludzi którzy co roku wrzucają z dobrej woli nic o tym nie wie.
    Pomijam fakt że takie rzeczy jak inkubatory czy karetki to Państwo za ciężkie pieniądze które corocznie się składamy powinno obowiązkowo zorganizować.
    Poza tym Korwin ma rację bo tak naprawdę ci oszuści z wiejskiej jak wiedzą że Owsiaki kupią trochę sprzętu za 30 baniek to wycinają te 30 baniek i dają np; na PKW w afaganch. Heheh tak więc nie ma co. Taki kraj.
    5 4 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2014 - 22:56
    Sprawozdania finansowe WOŚPu jak i Caritasu są ogólnie dostępne, wystarczy poświęcić tylko chwilę i je przeanalizować, no chyba, że jest to zbyt trudne dla niektórych.. w skrócie:

    Może skupimy się na jednym z finałów (2010r), zebrano łącznie 45 662 279,97 zł.

    Zakup aparatury i sprzętu dla nefrologi, urologii i intensywnej terapii: 24 784 546,47zł

    ale... to jeszcze nie koniec...

    zakup sprzętu rehabilitacyjnego: 1 568 467,52 zł
    Szkolenia Ratujmy i Uczmy Ratować: 2 538 682,09 zł
    Zakup urządzeń okulistycznych: 614 998,20zł
    Program Leczenia Dzieci i Kobiet Ciężarnych Pompami Insulinowymi: 765 664,46zł
    Ifant Flow - 7 166 387,26 zł
    Program Powszechnych Przesiewowych Badan Słuchu i Noworodków - 6 610 768,79 zł
    Zakup aparatury i sprzętu dla oddziałów pediatrycznych - 1 660 544,96 zł

    Razem 45 710 059, 75 zł hmmm dziwne, a ile zebrano? Przypomnijmy... 45 662 279,97 zł

    Co do wynagrodzeń, to na przykładzie sprawozdania z 2009 roku, fundacja wydała 1 100 000 zł na wynagrodzenia, w fundacji na etacie były wtedy 24 osoby, średnie więc wynagrodzenie wyniosło 3800zł brutto, czyli na rękę jakieś 2900zł.... Ogromna suma?

    Rok 2012 w skrócie:

    Przychdy WOŚP za 2012: 50.638.801,30
    Koszty operacyjne: 1 908 827,74 zł = 3,7%
    Wynagrodzenia: 1 856 073,36 = 3,6%
    ZUS: 412 967,68 = 0,8%

    Caritas Warszawski
    Przychód: 10 794 047,94 zł
    Koszty operacyjne: 371 586,60 zł = 3,44%
    Wynagrodzenia: 122 349,94 zł = 1,13%
    ZUS: 28 938,58 zł = 0,27%


    Podsumowując, nie widziałem, aby ktoś kogoś zmuszał do wrzucenia chociażby złotówki do puszki na WOŚP, każdy robi to świadomie, a czy wrzucę tą symboliczną złotówkę do puszki, czy przeznaczę na piwo, nie powinno to nikogo interesować, moja złotówka, mogę ją dać na orkiestrę, mogę ją dać żebrzącemu cyganowi udającemu brak lewej nogi, czy po prostu przepić...
    8 3 Cytuj Zgłoś
  • 13.01.2014 - 0:57
    michall_s napisał/a:
    Każdy sam decyduje o swojej kasie, ale, o swojej kasie a dopóki wośp dofinansowany jest z kasy publicznej to jest to sprawa każdego kto podatki płaci, i ja mówię stanowcze NIE, Nie zgadzam się aby podatki jakie płacę szły do kieszeni Owsiaka. i na jego orkiestrę, to jest jego orkiestra zatem niech sam pokrywa wszystkie koszty tej imprezy, także koszty straży, policji itd.
    A ja mówię stanowcze NIE finansowaniu z moich podatków pielgrzymek, procesji (zabezpieczenie tych imprez przez odpowiednie służby opłacane ze skarbu państwa). Nie zgadzam się, aby podatki jakie płacę szły do kieszeni księży i hierarchów kościelnych (fundusz kościelny, 1% od dochodu itp.) Tak samo z meczami piłki nożnej itp. I co mogę z tym zrobić? Nic! Cytowany post i jemu podobne to czysta demagogia.

    Nie wiem czy zauważyłeś michall_s, że twój guru, JKM (którego promujesz chyba w większości swoich wypowiedzi, a z którego poglądami ekonomicznymi w dużej części się zgadzam) twierdzi, że służba zdrowia (a tym samym szpitale) powinna być prywatna. Co to oznacza? Ano to, że to nie Państwo powinno kupować sprzęt, a sektor prywatny czyli np. ja, ty. Zdaję sobie sprawę, że obecne prawo jest inne, ale JKM nie uznaje kompromisów. Tak więc powinieneś dążyć do zmiany prawa, a wręcz ustroju, a nie pisać, że Państwo ma coś za nas robić.

    Ktoś już kiedyś powiedział, że chciałby zobaczyć rodzica plującego jadem na WOŚP, jak odmawia ratowania swojego dziecka za pomocą sprzętu zakupionego przez fundację. Ciekaw jestem, czy ów rodzić będzie się domagał i czekał na sprzęt zakupiony przez Państwo.

    Jak słusznie zauważył/a Ja_i_Oni rozliczenia obu organizacji są dostępne w sieci, ale jak widać niektórzy mają problem z wejściem na stronę i odnalezieniem takowego. Dla leniwych choć i tak ich to nie przekona http://www.wosp.org.pl/fundacja/rozliczenia_finansowe Nie wiem jak Caritas, ale WOŚP dodatkowo jest kontrolowany przez organy do tego powołane, więc podejrzewam, że gdyby były jakieś nieprawidłowości to już dawno WOŚP przestałby istnieć. Również jestem zdania, że jeśli ktoś chce pomagać to niech pomaga. Obojętnie w jakiej formie, czy wspierając WOŚP czy Caritas - wolna wola.

    I na koniec przydługawego postu. Jak czytam o tym ile Owsiak bierze pensji z fundacji itp. to mi ręce opadają. Przecież zarząd (stanowiska członków zarządu z wynagrodzeniem), liczba pracowników i koszt ich pensji są jawne. Wszystko w linku powyżej. Ale rozumiem, że zamiast czytać ze zrozumieniem kilkadziesiąt stron sprawozdania finansowego lepiej jest powtarzać bzdury i obrzucać ludzi błotem. A nuż się coś przyklei.
    6 4 Cytuj Zgłoś
  • Robert 13.01.2014 - 1:49
    Walker84 napisał/a:
    Robercie śmieszny z ciebie koleszka. Piszesz jakbyś szkolenie u palikmiota przeszedł.
    Walker84 napisał/a:
    Nie podoba mi się jeżeli z części tego co wrzucę organizowany jest coroczny pijacko-ćpuniarski spend
    Ani nie jestem Twoim "koleszką", ani nie wydaje się to wszystko być śmieszne. Tym bardziej nie mam nic wspólnego z p. Palikotem i nie jest mi po drodze z jego poglądami. Na pewno jednak nie nazywałbym go kmiotem, a koncertów dla młodzieży "pijacko ćpuniarskim spendem". Dodatkowo widzieliśmy jeszcze u Ciebie w wypowiedzi zarzuty oszustwa, obelżywe słowa "Owsiaki" i "afaganch" (o Afgańczykach?). Wyobraź sobie, że pisałbym tutaj Twoimi słowami nazywając w podobny sposób księży, biskupów, uczestników pielgrzymek, katolików. Jak byś się czuł i inni parafianie? No cóż, nie ma we mnie tyle jadu, co w niektórych tutaj bogobojnych. Światełko do nieba fajne było, co ?

    Nade mną w końcu dwa głosy rozsądku. Dziękuję! Jest nadzieja :)
    2 6 Cytuj Zgłoś
  • profesor profesor 13.01.2014 - 8:01
    Czy naprawdę tyle w was zła? Najważniejsze, że tak wiele osób w tym kraju chce pomagać i angażuje się w akcję , która wiele osób łączy. Jesteśmy jednym narodem, nie każde wydarzenie powinno nas dzielić i ociekać polityką.
    3 4 Cytuj Zgłoś
  • 13.01.2014 - 9:22
    Tymczasowy napisał/a:
    A ja mówię stanowcze NIE finansowaniu z moich podatków pielgrzymek, procesji (zabezpieczenie tych imprez przez odpowiednie służby opłacane ze skarbu państwa). Nie zgadzam się, aby podatki jakie płacę szły do kieszeni księży i hierarchów kościelnych (fundusz kościelny, 1% od dochodu itp.) Tak samo z meczami piłki nożnej itp. I co mogę z tym zrobić? Nic! Cytowany post i jemu podobne to czysta demagogia.

    Nie wiem czy zauważyłeś michall_s, że twój guru, JKM (którego promujesz chyba w większości swoich wypowiedzi, a z którego poglądami ekonomicznymi w dużej części się zgadzam) twierdzi, że służba zdrowia (a tym samym szpitale) powinna być prywatna. Co to oznacza? Ano to, że to nie Państwo powinno kupować sprzęt, a sektor prywatny czyli np. ja, ty. Zdaję sobie sprawę, że obecne prawo jest inne, ale JKM nie uznaje kompromisów. Tak więc powinieneś dążyć do zmiany prawa, a wręcz ustroju, a nie pisać, że Państwo ma coś za nas robić.

    Ktoś już kiedyś powiedział, że chciałby zobaczyć rodzica plującego jadem na WOŚP, jak odmawia ratowania swojego dziecka za pomocą sprzętu zakupionego przez fundację. Ciekaw jestem, czy ów rodzić będzie się domagał i czekał na sprzęt zakupiony przez Państwo.

    Jak słusznie zauważył/a Ja_i_Oni rozliczenia obu organizacji są dostępne w sieci, ale jak widać niektórzy mają problem z wejściem na stronę i odnalezieniem takowego. Dla leniwych choć i tak ich to nie przekona http://www.wosp.org.pl/fundacja/rozliczenia_finansowe Nie wiem jak Caritas, ale WOŚP dodatkowo jest kontrolowany przez organy do tego powołane, więc podejrzewam, że gdyby były jakieś nieprawidłowości to już dawno WOŚP przestałby istnieć. Również jestem zdania, że jeśli ktoś chce pomagać to niech pomaga. Obojętnie w jakiej formie, czy wspierając WOŚP czy Caritas - wolna wola.

    I na koniec przydługawego postu. Jak czytam o tym ile Owsiak bierze pensji z fundacji itp. to mi ręce opadają. Przecież zarząd (stanowiska członków zarządu z wynagrodzeniem), liczba pracowników i koszt ich pensji są jawne. Wszystko w linku powyżej. Ale rozumiem, że zamiast czytać ze zrozumieniem kilkadziesiąt stron sprawozdania finansowego lepiej jest powtarzać bzdury i obrzucać ludzi błotem. A nuż się coś przyklei.
    Chciał bym zauważyć że też nie popieram finansowania kościoła z kasy państwa, a dopóki trwonione są publiczne pieniądze to trzeba przynajmniej pilnować aby jak najmniej, o ile JKM mówi o konieczności prywatyzacji służby zdrowia to obecnie jest ona państwowa więc proszę nie oczekiwać aby dzisiaj sektor prywatny kupował sprzęt do państwowych szpitali, natomiast popieram prywatną służbę zdrowia i jak będzie ona prywatne to z prywatnej kasy sprzęt będzie kupowany, wystarczy popatrzeć na mały jej zakres, gabinety dentystyczne, do państwowych pójdziesz to ci zęby wylecą z plombami, a jak chcesz mieć dobrze zrobione idziesz prywatnie. Rozliczenia wośpu są dostępne w sieci ale to czysta kreatywna księgowość i nic więcej.
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • 13.01.2014 - 9:25
    profesor napisał/a:
    Czy naprawdę tyle w was zła? Najważniejsze, że tak wiele osób w tym kraju chce pomagać i angażuje się w akcję , która wiele osób łączy. Jesteśmy jednym narodem, nie każde wydarzenie powinno nas dzielić i ociekać polityką.
    Ale jakiego zła ? Jeśli Państwo wie że w toku ściepy narodowej ze zbiórki wośp ma być kupione sprzętu za przykładowo 100 mln zł, to państwo planując wydatki budżetowe na służbę zdrowia z automatu o taką kwotę przeznacza mniej pieniędzy. Czy to dla was nie jest logiczne ? i oczywiste ?
    5 2 Cytuj Zgłoś
  • 14.01.2014 - 11:21
    ludzie wstyd mi za was!
    1 1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach