Ranking zamożności gmin pod względem dochodu z podatku na mieszkańca

Najbiedniejszą gminą powiatu myślenickiego jest Tokarnia, której dochód w przeliczeniu na jednego mieszkańca wynosi 467,31 zł. Najlepiej w rankingu wypadają Dobczyce z wynikiem 1177,15 zł

Według Raportu Ministerstwa Finansów najbiedniejszą gminą w Małopolsce jest Łukowica w której dochód z podatków w przeliczeniu na jednego mieszkańca wyniósł 343,59 zł, natomiast najbogatszą Bukowno z wynikiem 1 928,13 zł. Trzy pierwsze miejsca wśród gmina woj. Małopolskiego zajmują: 1. Bukowno (1928,13 zł), 2. Wielka Wieś (1823,27 zł) i 3. Niepołomice (1808,96 zł).

Sprawdziliśmy jak w tym zestawieniu wypadają gminy z terenu powiatu myślenickiego. Najniższy dochód w przeliczeniu na mieszkańca przypada w gminie Tokarnia i Lubień. Ta pierwsza z wynikiem 467,31 zł zajmuje 168. miejsce w Małopolsce, natomiast Lubień z wynikiem 496,49 zł miejsce 159. 

Najwyższy wskaźnik dochodu na mieszkańca spośród gmin powiatu myślenickiego odnotowała gmina Dobczyce (1177,15 zł), co w skali województwa daje 31 pozycję, natomiast drugie w powiecie Myślenice (1129,12 zł), znalazły się na 39 miejscu w Małopolsce.

Dochód na mieszkańca gmin powiatu myślenickiego (w nawiasie miejsce w skali województwa)

1. DOBCZYCE 1177,15zł (31)
2. MYŚLENICE 1129,12 zł (39)
3. SIEPRAW 927,72 zł (56)
4. SUŁKOWICE 706,79 zł (111)
5. RACIECHOWICE 662,68 zł (122)
6. PCIM 659,75 zł (123)
7. WIŚNIOWA 632,62 zł (131)
8. LUBIEŃ 496,49 zł (159)
9. TOKARNIA 467,31 zł (168)

Pełną listę opublikowała Gazeta Krakowska

 

Czytaj także

Komentarze

  • 19.03.2014 - 8:25
    ale bieda w tym powiecie za te grosze ludzie maja przezyc caly miesiac a wladza sie chwala jak jest supep jest super ale tylko dla nich bo maja grube tysiace a ludzi maja gleboko
    29 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 8:30
    A teraz pytanie jak to się ma do średniej krajowej, i dlaczego składka na zus jest tak wysoka ? czyli około 1000 zł i liczona z kwoty około 3500 skoro średni dochód na mieszkańca to nawet nie spełna 500 zł ?
    27 3 Cytuj Zgłoś
  • ania 19.03.2014 - 8:37
    michall_s napisał/a:
    A teraz pytanie jak to się ma do średniej krajowej, i dlaczego składka na zus jest tak wysoka ? czyli około 1000 zł i liczona z kwoty około 3500 skoro średni dochód na mieszkańca to nawet nie spełna 500 zł ?
    ano tak się ma, że średnią krajową oblicza się na podstawie zarobków w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 50 pracowników. Takie firmy mają zdecydowanie większe zarobki niż małe. Dodatkowo średnią zawyża kadra zarządzająca, która w takich jednostkach musi być a o prezesach nie wspomnę. To jest nasz chory kraj właśnie.
    24 1 Cytuj Zgłoś
  • Bogdan Banat 19.03.2014 - 8:38
    A czemu ni podają ile zarabia Burmistrz za nic nie robienie i inni pracownicy urzędu,napewno by to podniosło dochód na osobę jak by zarabiali po 1180 zl netto
    22 9 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 9:09
    Ano właśnie, dlatego średnia do zus powinna być średnią z odrzuceniem 5 procent wyników skrajnych, lub jako dominanta a nie średnia ważona. Wówczas zus na firmę kosztował by 300 zł a nie 1000.
    13 3 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 9:11
    A czytać ze zrozumieniem to już w szkole was nie nauczyli? Co ma srednia krajowa dochodów w przedsiębiorstwach do dochodu Z PODATKU na mieszkańca o którym jest ten artykuł. Całkowicie inny ranking przedstawiający całkowicie coś innego.
    18 6 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 9:29
    Faktycznie to ranking o tym gdzie i kogo państwo łupi najbardziej, Moje niedopatrzenie.... Dobczyce wygrywają tuż za nimi Myślenice Siepraw też w tyle nie zostaje......
    6 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 10:26
    Państwo łupi wszędzie równo tylko w niektórych gminach jest więcej firm do łupienia..Michall czyżby problemy ze zrozumieniem czy manipulacja?
    7 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 10:36
    No tak , ale na to twoje łupienie ma wpływ wiele czynników, jak na przykład stworzenie przez władze gminy odpowiednich warunków do prowadzenia działalności gospodarczej, zatrudniania pracowników, rozbudowy firm, stref ekonomicznych itd itd. Przekłada sie to na wysokość legalnych dochodów mieszkańców a co za tym idzie płacenie podatków z których robi się ten ranking.
    7 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 11:17
    A ja bym chciała płacić 10000 podatku dochodowego.
    7 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 12:32
    krowka123 napisał/a:
    Państwo łupi wszędzie równo tylko w niektórych gminach jest więcej firm do łupienia..Michall czyżby problemy ze zrozumieniem czy manipulacja?
    Nie po prostu zasugerowałem się tytułem.

    Tak na podatki ma wpływ wiele czynników, ale to faktu nie zmienia że nas doją.

    Jak ktoś ma czas niech sobie oglądnie filmik, uważam że warto zmienić obecny system chociaż na próbę.

    http://www.cda.pl/video/11828697/Co-takiego-jest-w-Januszu-Korwin-Mikke
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 13:10
    krowka123 napisał/a:
    A ja bym chciała płacić 10000 podatku dochodowego.
    tak ci się wydaje gdybyś płaciła miała byś inne zdanie
    4 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 13:34
    Teraz też płacę tylko mniej więc niewiele zostaje a wtedy musiałabym zarabiać kilkadziesiąt tysięcy i zostawałoby ciut więcej.
    5 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 17:49
    A jak to zrobić żeby ci przekazać takie zobowiązanie podatkowe na 10 patoli. chętnie bym to uczynił skoro pragniesz, osobiście jestem przeciwnikiem podatku dochodowego bo to kradzież.
    4 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 18:49
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 18:59
    To daj mi zarobić około 50 tysięcy to wtedy oddam 10 tys, jako podatek.
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 19:13
    Ale ty chcesz podatek zapłacić, nie zarobić. Jak chcesz dobrze zarabiać trzeba już dziś myśleć o zmianie systemu na taki który podatku nie kradnie, Co ci z tego że zarobisz przykładowo "1000" albo 50 tyś, jak z każdego tysiąca 83% to podatki. PIT,CIT,AKCYZA,VAT.. Opłaty skarbowe, ZUS.... to wszystko zjada pensję, wystarczy uwolnić pensję aby pensja miała odzwierciedlenie w gotówce, żeby każdy tysiąc był obłożony podatkiem 10 max 20% nie wyższym.

    Zakładam czysto teoretycznie że w obecnym systemie ma ci ktoś dać zarobić 50 tyś. pensja netto 4167 pensja brutto około 5900 łączny koszt dla pracodawcy 83884 zł
    Podatków w tym jest prawie 34 tyś. Już wiesz dlaczego ci tyle nikt nie chce dać ?

    A teraz sobie wyobraź że nie ma zusu i dochodówki, dostajesz do ręki 50 tyś pracodawca wykłada 50 tyś. Jak myślisz o ile roście twoja szansa na takie pieniądze ? Domyśl się. Mi sam argument likwidacji dochodowego wystarcza aby głosować na KNP.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 20:30
    Michall a ty myślisz że gdyby nie było podatków pracodawca dałby więcej zarobic?Może jest kilku uczciwych ale większość patrzy wykorzystać robotnika.A już największym oszustwem z ich strony jest to gdy mówią że to oni płacą podatki -podatki płaci klient czyli znowu ten najbiedniejszy dostaje po du...ie.
    W swoich wywodach robisz ten sam błąd co wszyscy naukowcy-zakładasz że ludzie są uczciwi z natury a to nieprawda.Załóżmy że jutro likwidujemy podatek i co te pieniądze wypłaci ci pracodawca?Weźmie wszystko dla siebie bo powie że to on np, wywalczył.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 20:39
    Skoro masz takie złe zdanie o Polakach to po co tu mieszkasz ? nie każdy pracodawca to cham i prostak nie każdy chce wyzysku, i nie każdy jest złodziejem, Załóż sobie firmę zetknij się z tą barierą zapór podatkowych i systemowych to za pół roku zrozumiesz o czym piszę.
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 19.03.2014 - 21:37
    Dobczyce mają strefę ekonomiczną i jak na takie małe miasteczko dużo zakładów pracy.A w Myślenicach co jest?? Wszystko polikwidowane.Coca -Cola chciała zbudować zakład w Myslenicach to radni się nie zgodzili,działając na szkodę mieszkańców ,bo co ich to obchodziło że ludzie pracy nie mają .Radni i tak się wyżywią.Magistrat posprzedawał wszelkie grunty jakie do niego należały i teraz choć by chcieli to nie m gdzie budować zakładów.To samo było Telefoniką ,która chciała inwstować na Zarabiu ,to im robiono wstręty złośliwie.Njlepiej to było wystawić Smolarnie koło mostu osieczńskiego i smrodzić.
    8 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2014 - 22:12
    A kto rządzi w myślenicach ? PIS CZY PO ? jak dobrze pamiętam to cała nasza okolica to bastion pisu. zresztą obie partie jednakowe....
    1 3 Cytuj Zgłoś
  • 20.03.2014 - 8:48
    Telefonika w Myślenicach chciała swego czasu wybudować biurowiec przenieść siedzibę firmy do naszego miasta. Wówczas podatki WSZYSTKICH pracowników WSZYSTKICH zakładów firmy zasilalyby gminę Myślenice. Nie otrzymała zgody więc wte pędy poszła do Krakowa. Ile kasy poszło - sami sobie odpowiedzcie.
    A co do rządzących... z tego co przy wyborach było wiadomo... burmistrz był "bezpartyjny" a starosta z PO. Coś się zmieniło?
    5 Cytuj Zgłoś
  • 20.03.2014 - 10:23
    michall_s napisał/a:
    A kto rządzi w myślenicach ? PIS CZY PO ? jak dobrze pamiętam to cała nasza okolica to bastion pisu. zresztą obie partie jednakowe....
    Pisowcy rządzą w Tokarni, Sułkowicach i Pcimiu. Wójt Obajtek Aniołek Kaczyńskiego jest wzorem pisowskiego zarządzania. Słynny to wójt i ciemne sprawy się za nim wloką, ostatnio z zarzutami korupcyjnymi.
    1 4 Cytuj Zgłoś
  • ten triggers 20.03.2014 - 12:00
    krowka123 napisał/a:
    Michall a ty myślisz że gdyby nie było podatków pracodawca dałby więcej zarobic?Może jest kilku uczciwych ale większość patrzy wykorzystać robotnika.A już największym oszustwem z ich strony jest to gdy mówią że to oni płacą podatki -podatki płaci klient czyli znowu ten najbiedniejszy dostaje po du...ie.
    W swoich wywodach robisz ten sam błąd co wszyscy naukowcy-zakładasz że ludzie są uczciwi z natury a to nieprawda.Załóżmy że jutro likwidujemy podatek i co te pieniądze wypłaci ci pracodawca?Weźmie wszystko dla siebie bo powie że to on np, wywalczył.
    Nikt nie powiedział że będzie lekko, każda zmiana wymaga czasu. Najpierw nachapaną się obecni uczciwi pracodawcy (tak przysłowiowo się odkują) następnie przyjdzie konkurencja i zacznie się walka o pracownika. Wtedy dostrzeżesz różnice na plus.
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 20.03.2014 - 19:17
    bonobo napisał/a:
    Nikt nie powiedział że będzie lekko, każda zmiana wymaga czasu. Najpierw nachapaną się obecni uczciwi pracodawcy (tak przysłowiowo się odkują) następnie przyjdzie konkurencja i zacznie się walka o pracownika. Wtedy dostrzeżesz różnice na plus.
    DOKŁADNIE, Najpierw pracodawca utrzyma cenę ile da radę, ale potem pojawi się konkurencja na rynku, i czy chce czy nie cenę będzie musieć obniżyć... To proste. A i zawalczyć o pracownika też.
    1 Cytuj Zgłoś
  • ten triggers 20.03.2014 - 22:34
    michall_s napisał/a:
    DOKŁADNIE, Najpierw pracodawca utrzyma cenę ile da radę, ale potem pojawi się konkurencja na rynku, i czy chce czy nie cenę będzie musieć obniżyć... To proste. A i zawalczyć o pracownika też.
    Cena spadnie automatycznie bo vat zmaleje. Nie znaczy to że przedsiębiorca dodatkowo obniży cenę, przecież jeżeli oferuje rynkowi dobrej jakości produkt na który jest zapotrzebowanie to nie zejdzie poniżej wypracowanego standardu tylko dlatego że ktoś produkuje taniej lecz gorszej jakości (nawet jak początkowo nasyci rynek). Konsumpcjonizm to straszna rzecz, niestety słońcem tylko nieliczni mogą się wyżywić ;)
    Cytuj Zgłoś
  • Magdalena 21.03.2014 - 8:43
    W Tokarni bieda, bo wszystkie pieniądze idą w tę katedrę co im tam wyrosła xD
    4 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 9:07
    WKibic napisał/a:
    Pisowcy rządzą w Tokarni, Sułkowicach i Pcimiu. Wójt Obajtek Aniołek Kaczyńskiego jest wzorem pisowskiego zarządzania. Słynny to wójt i ciemne sprawy się za nim wloką, ostatnio z zarzutami korupcyjnymi.
    Rządzą więc PIS i PO na przemian co gmina, Widzicie jakieś różnice ? poza kosmetycznymi ? NIE bo ich nie ma, żeby powstały różnice trzeba zmian, gruntownych u podstaw na samej górze, a czy to będzie pis czy po nic się dla obywatela nie zmieni. Krok do przodu już poszedł, Głos na Korwina to nie jest głos zmarnowany większość sondaży daje im 5%. coraz częściej mówi się że może to być realnie 8% zatem coś ruszyło, i nikt tego nie zatrzyma..
    1 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 10:17
    Elena napisał/a:
    W Tokarni bieda, bo wszystkie pieniądze idą w tę katedrę co im tam wyrosła xD
    Polecam czytanie ze zrozumieniem-to nie jest ile kto wydaje tylko ile kradnie obywatelom więc głos nie na temat.
    3 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 10:25
    Jest różnica między zamożnościa i zarządzaniem gminami dobczyce, Siepraw czy Raciechowice zarządzanymi przez zbliżonych do PO gospodarzy, a pisowskim pcimiem, gdzie populizm, rozdawnictwo, branie kredytów, wyprzedaz majątku pod chcących robić karierę polityczną wójta i Szlachetkę jest robione, rabunkowe gospodarzenie, w Toarni operatywnego wójta związanego bz PO zastąpili pisowcem przyzwoitszym od tego z Pcimia, za którym ogon korupcyjny się wllecze, ale nie pozyskującym środków, Tokarnia w tym względzie jest lepsza od Pcimia, bo pozyskała dzięki [poprzednikowi więcej środków i nie zadłuża się bezsensownie i nie sprzedahje majątku. No, ale korwin jest najlepszy. Może będziemy mieć gospodarza korwinowca. Michall- liczę na Ciebie.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 10:56
    Co ma piernik do wiatraka,władza wydaje pobrane w podatkach pieniądze a nie zarabia,niech wójtem w np.Bukownie będzie Kononowicz czy jak go zwią to i tak Bukowno będzie na czele.Ktoś wbił do głowy ludziom głupotę że to od wójta zależy rozwój firm na danym terenie,że to on pozyskuje kapitał.Jeżeli mam zamiar gdzieś robić interes to obojętne kto tam jest wójtem bedę robił a jeżeli chcę gdzieś np. otworzyć żwirownię a tam nie ma żwiru to chociażby rządziło 100 wójtów z PO to nie otworzę chociaż to też nie do końca bo można załatwić dotacje unijne i je rozkraść w porozumieniu ze skorumpowaną władzą.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 12:05
    No tak jest różnica pomiędzy gminami zarządzanymi przez PO a PiS ale taka że te z PO są tak zadłużone że patrzeć aż zarządzał będzie nimi komisarz albo spółki stworzone po to aby ukrywać zadłużenie . Patrz ranking zadłużenia gmin w powiecie myślenickim.
    1 2 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 12:28
    Gminy najbardziej zadłużone w powiecie pozyskały mierzone w setkach milionów dotacje unijne i inne, te pisowskie mniej zadłużone, ale brak pozyskania srodków w najlepszym dla samorządów okresie w tym wzgledzie. Tokarnia nie brala kredytów i w poprzedniej kadencji pozyskała dużo środków jak na tak malą gmine, Pcim odwrotnie zadłużył się kolosalnie i przeznaczyl pieniądze na świecidełka nie pozyskując środków z zewnątrz, sprzedał prawie cały majątek, co obniża stopien zadłuzenia i na lata 2007 przypadly też profity z realizacji Zakopianki wypracowane w zasadzie przez poprzedników przez wiele lat, to zaciemniło obraz, choć władze nie wykorzystały momentu oddania Zakopianki, bo same oświetliły drogę zbiorczą za pieniądze z kredytu komercyjnego. Z Unii niewiele, jak na wyprzedaż majątku i zadlużenie w ostatnich kadencjach podczas gdy podstawowe zadania kanalizacja stoja w miejscu. reasumując zadłużone dobczyce, Myślenice, siepraw pozyskały krocie z Unii i nie tylko. pcim, częściowo tokarnia to przespaly.
    Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 12:36
    Na temat wykorzystywania środków unijnych krążą już legendy ale faktem jest że wydaje się je czy potrzebna czy niepotrzebna inwestycja i tak w każdym zadupiu mamy aquapark do którego trzeba dokładać z budżetu i wiele innych niepotrzebnych i co najgorsze przepłaconych inwestycji bo jak mówią darowanemu koniowi w zęby się nie patrzy.Ciągle ten Pcim a tu jak patrzyć na zadłużenie to chyba Myślenice są na czele a co do majątku i inwestycji to w Myślenicach to do większości trzeba będzie dopłacać.
    Ciągle tylko ten PiS i PiS ale jak długo można ?Przecież według wielu niezależnych instytucje jesteśmy jednym z najbardziej skorumpowanych krajów aferze za aferą ukręca się łba ,osobę ktora na oczach wszystkich przyjęła łapówkę uniewinnia się w Amber Gold,u największego oszusta ostatnich lat pracuje syn Premiera a CBA w Ministerstwie sprawiedliwości podejrzewa aferę na około 100 mln a my chcieliśmy doradzać Ukraińcom i mówiło się że przyczyną kryzysu na Ukrainie jest korupcja.Nawet Putin dla picu zamknie jakiegoś oligarchę a nasi jak gdyby nigdy nic bo przecież nasi to też oligarchia tylko nikt tego nie nazwie wprost.Odbiegłam trochę od tematu ale nie mogłam czytając że wszystkiemu winien PiS.
    Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 12:56
    Jak zawsze proponuję dyskusję o faktach a nie mitach. WKibic ma jakieś utarczki w tym Pcimiu skoro wtrąca go do każdego wątku. Nie sztuką jest brać środki z unii sztuką jest je brać mądrze i perspektywicznie a nie zaspokajać potrzeby garstki społeczeństwa ( np. strzelnica w Myślenicach ). Gminy jak niektóre żony, nie martwią się jak zarobić tylko jak wydać.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 14:44
    "reasumując zadłużone dobczyce, Myślenice, siepraw pozyskały krocie z Unii i nie tylko. pcim, częściowo tokarnia to przespaly." To są fakty. Podałem same fakty i zgodnie z polemiką. Nie ja narzuciłem porównywanie gospodarzy z PO z tymi z PiS-u ani ranking dotyczący zadłużenia. gminy Pcim I Tokarnia rządzone są przez gospodarzy z PiS-u stąd na nich oparłem wywód. Insza rzecz jak gminy Dobczyce, Myślenice, Siepraw wydatkowały pozyskane środki. Nie czuję się kompetentny, żeby je pod względem oceniać. Odniosłem się li tylko do zadłużenia. Brać kredyty i wydawać naprędce bez udziału środków unijnych lub innych GDDDKiA { Pcim ] też na inwestycje nieprzemyślane też można lub rozwój biurokracji pod wybory, tego gospodarze kojarzeni z Po nie robią. I tyle. Skoro powiat i gminy to i pcim. Przecież na razie do powiatu myślenickiego należy. Złośliwcy mówią, że go mają do powiatu suskiego , z którym graniczy { Bieńkówka ] mają dolączyć. Póki co nie . Moje zaś utyarczki, nie wygrałem przetargu na projekt Centrum Pcimia oraz Rozbudowę szkoły. Yoda może to Ty wygrałeś.
    Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 15:00
    " Chłop swoje a baba swoje ". Uważam że jesteś nieobiektywny i tyle i nie interesuje mnie dlaczego, zostaw do dla siebie i potomnych. Zostań tam wójtem i wtedy napiszemy coś o Tobie. Czas i tak pokaże swoje.
    1 Cytuj Zgłoś
  • ten triggers 21.03.2014 - 16:27
    Ciekawe do jakich astronomicznych kwot sięgną długi miasteczek małopolskich po odcięciu choćby janosikowego, dotacje z eu też będą mniejsze, w sumie bilans dla RP zazwyczaj jest na minus (poprawcie mnie jeśli się mylę) więc troszkę się opamiętali z rozdawnictwem :).
    Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 16:55
    Ciekawe co będzie gdy odetna od kurka z pieniędzmi,nauczeni wydawać czyje pieniądze dodatkowo utworzono masę etatów aby pilnować żeby pieniądze dotarły do swoich a nie tych komu się należą gmin y padną jak muchy.
    Co ciekawe temat o wpływach z podatków a dyskusja schodzi znowu na Pcim,PiS i dotacje unijne.Czy ta rana po odcięciu od koryta dalej krwawi i nigdy się nie zagoi?
    1 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 17:03
    WKibic napisał/a:
    Jest różnica między zamożnościa i zarządzaniem gminami dobczyce, Siepraw czy Raciechowice zarządzanymi przez zbliżonych do PO gospodarzy, a pisowskim pcimiem, gdzie populizm, rozdawnictwo, branie kredytów, wyprzedaz majątku pod chcących robić karierę polityczną wójta i Szlachetkę jest robione, rabunkowe gospodarzenie, w Toarni operatywnego wójta związanego bz PO zastąpili pisowcem przyzwoitszym od tego z Pcimia, za którym ogon korupcyjny się wllecze, ale nie pozyskującym środków, Tokarnia w tym względzie jest lepsza od Pcimia, bo pozyskała dzięki [poprzednikowi więcej środków i nie zadłuża się bezsensownie i nie sprzedahje majątku. No, ale korwin jest najlepszy. Może będziemy mieć gospodarza korwinowca. Michall- liczę na Ciebie.
    Szczerze chciał bym żeby spełniły się postulaty Korwina ale nie widzę siebie w urzędzie.... Wolał bym aby ktoś inny mający podobne poglądy zajmował się decydowaniem na tym szczeblu.
    Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 17:24
    Do tego płatne parkingi, droga woda i ścieki, kolejki do lekarza, drogie paliwo, podatek od nieruchomości, podatek ekologiczny wliczony w cenę energii elektrycznej, opłaty za śmieci, gaz. Czyt. wegetacja aż do usranej śmierci.
    2 Cytuj Zgłoś
  • ten triggers 21.03.2014 - 17:42
    michall_s napisał/a:
    Szczerze chciał bym żeby spełniły się postulaty Korwina ale nie widzę siebie w urzędzie.... Wolał bym aby ktoś inny mający podobne poglądy zajmował się decydowaniem na tym szczeblu.
    Skoro Korwin będzie egzystował w demokracji to będzie musiał przychylnym okiem spojrzeć na rządy ludu.
    Wyobraź sobie że w m-cach zostaje tylko UMiG jako organ administracyjny gminą (i kamyczek do całego państwa), dodatkowo wprowadzasz demokracje bezpośrednią nad każdą decyzją urzędu i tu ważne: z uwzględnieniem pełnej transparentności (w dobie dzisiejszych technologi to nie problem) i masz demos pełną gębom. A nie narzekanie że ten z po to nakradł i ustawił tyle a tyle, a ten z pisu to jeszcze koneksje trzyma i załatwił temu tamto i siamto.
    Skoro kochamy demokrację to pamiętajmy że ludzie mieszkający na danym terenie mają o nim stanowić.

    Ciekawe czy Korwin by na to poszedł.
    Ja z chęcią zagłosowałbym nad uchwałą stryczkową, a Ty ? :)

    Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2014 - 19:00
    Nie wiem czy tak ma to funkcjonować ale wiem że odgórnie zapadają decyzje mające wpływ na całość, jeśli dziś rząd pozwala zadłużać gminy to się ona zadłużają, jeśli dziś mają pozwolenie na kreatywną księgowość i ukrywanie długów, to ukrywają, Jeśli wejdą w życie postulaty Korwina, w obrocie pieniądza państwo będzie mieć nikły udział, na szczeblu gminnym nie będzie czego kraść, bo pieniędzy do obrotu gminnego będzie niewiele (no bo po co skoro sektor prywatny będzie gotówką obracał) to i stanowisko burmistrza bardziej czy mniej klarowne będzie mieć małe przełożenie na zadłużenie gminy i jej działanie. Tak mi się wydaje, Co do uchwały o karze chłosty czy też karze śmierci, niestety ale w naszym społeczeństwie czy się ona komuś podoba czy nie, po prostu jest niezbędna, i konieczna.
    1 Cytuj Zgłoś
  • ten triggers 21.03.2014 - 22:23
    Ok, to kto w takim bądź razie będzie dysponentem np. gruntów skarbu państwa, dóbr państwowych. Wszystko idzie pod młotek czy coś zostawiamy ?
    Cytuj Zgłoś
  • 22.03.2014 - 9:35
    Nie wiem czy takie jest ich stanowisko, osobiście jestem tego zdania że może nie od razu ale tak po 5-6 latach rządzenia jak się Polacy wzbogacą, to należy im to po cenach rynkowych sprzedać, I właścicielem gruntów powinni być ludzie. To także tylko moje zdane że Państwo powinno pozostać właścicielem wyłącznie gruntów pod drogami (dobro wspólne) oraz gruntów pod budynkami użyteczności publicznej (tymi które zostaną po zlikwidowaniu większości dziś zbędnych urzędów) pozostałe należy także sprywatyzować, Z prostego powodu, na puste budynki państwo musiało by wydawać pieniądze, a jak sprzeda ludziom to już nie musi bo ludzie sami nimi się zajmą i jeszcze na tym zarobią, a Państwo z ich zarobku jako vat dostanie pieniądze więc lepiej na tym wyjdzie sprzedając niż dopłacając.
    Cytuj Zgłoś
  • 22.03.2014 - 15:53
    Moim zdaniem ten ranking jest hańbą i dziwi mnie to że ludzie tego nie widzą. To ranking ile władza zabrała obywatelowi w danej gminie a nie gdzie jest bogato. Podatki muszą być ale na normalnym poziomie. Niestety przez katastrofalną edukacje finansową nasze społeczeństwo jest niestety głupie pod tym względem i jak takich kaczyński wyjdzie w telewizji i krzyczy by podnieść podatki najbogatrzym ludzie zamiast wywalić takiego kolesia na taczkach z kraju to mu klaszczą. Bo wiadome jest że podatki płacą tylko biedni, bogaci czy firmy mają specjalistów tylko po to by płacić jak najmniejsze podatki. I takiego kowalskiego nie stać na wiele rzeczy ale płaci za takiego krezusa. Podatek dochodowy trzeba zlikfidować natychmiast i wprowadzić na jego miejsce podatek pogłówny od każdego obywatela który jest zdolny do pracy bedzie płacił równą kwote. Zaraz pewnie pod moim komentarzem bedzie a jak państwo mi zapewni służbe medyczną czy szkołe. Odpowiadam nie zapewni bo to TY wiesz jak najlepiej wykorzystać swoje pieniądze i wybrać najlepszą polise, najlepszą szkołe itp. Cieżko to sobie wyobrazić? Prosty przykład zarabia Kowalski 1600zł brutto (2100 zł płaci przedsiębiorca) on dostaje ~1200zł. Czyli ten Kowalski nie płaci 400zł a 900zł i to tylko że on idzie do pracy i zarabia. Nie wliczam do tego VATów i akcyz albo koło 70% pensji takiego Kowalskiego idzie na zmarnowanie. I niech się znajdzie osoba która by nie była wstanie przy założeniu że rodzina to standardowe 2+2. Przy pensji 2100x2 opłacić podstawowego ubezpieczenia zdrowotnego i emerytalnego oraz szkoły dla swoich dzieci. Przy otwarciu rynku ubezpieczeniowego jaki jest w stanach ceny ubezpieczeń poszły drastycznie w dół i każego byłoby stać na pakiet podstawowy. Dlatego ludzie przestańcie patrzeć na tych kretynów w sejmie bo oni żyją na wasz koszt i szukajcie ludzi którzy chcą przywrócić normalność. Gdzie każdy żyje na własny koszt
    2 Cytuj Zgłoś
  • 22.03.2014 - 20:39
    pan Kracy napisał/a:
    Telefonika w Myślenicach chciała swego czasu wybudować biurowiec przenieść siedzibę firmy do naszego miasta. Wówczas podatki WSZYSTKICH pracowników WSZYSTKICH zakładów firmy zasilalyby gminę Myślenice. Nie otrzymała zgody więc wte pędy poszła do Krakowa. Ile kasy poszło - sami sobie odpowiedzcie.
    A co do rządzących... z tego co przy wyborach było wiadomo... burmistrz był "bezpartyjny" a starosta z PO. Coś się zmieniło?
    jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj... Burmistrz ma swój komitet i Starosta także ma swój komitet.. żadne PO ...
    3 Cytuj Zgłoś
  • 22.03.2014 - 20:52
    Oczywiście bezpartyjni a może jeszcze w opozycji do PO?
    Takie bajeczki to lemingom,nasza władza jest bezpartyjna i trzyma tylko z partią rządzącą.Jak u władzy było PiS to na każdym zdjęciu,przecieciu ,otwarciu byli posłowie PiS jak PiS przegrał role się zmieniły.
    Jeżeli ktoś reprezentuje jakąś partię to przynajmniej ma jakieś poglądy i realizuje jakiś program a te wszystkie komitety powstały tylko po to aby otumanić wyborcę jacy to jesteśmy bezpartyjni i dorwać się do władzy.Jedyny program większości komitetów to zdobycie władzy a już zdobytej nigdy nie oddać.Jeżeli nie wprowadzi się kadencyjności (max.2 kadencje) to mamy drugą Sycylię z lokalnymi mafiami nie do usunięcia.
    1 3 Cytuj Zgłoś
  • 23.03.2014 - 10:35
    A mi się coś wydaje że w większości w poprzednich wyborach wygrało pis. nie pamiętam dokładnych liczb ale w dobczycach to był stosunek głosów coś 2 do 1 więc rządzi pis. obstawiam że w innych gminach jest tak samo. że większość radnych to pis.

    a tutaj mapa którą znalazłem potwierdzająca moje przypuszczenia, naszą okolicą rządzi pis od 7 lat nie PO
    http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/460800,wyniki-wyborow-2011-w-malopolsce,id,t.html?cookie=1

    Komu mało pisu i po niech dalej na nich głosuje, ja tam zamierzam głosować na KNP.
    Cytuj Zgłoś
  • 24.03.2014 - 13:26
    Nie można JKM zarzucić braku logiki w tym co mówi ale jest jedno ale.-prawica nie wygra w kraju w ktorym społeczeństwo popróbowało trochę socjalizmu,komunizmu czy jak to nazwać.Prawica stawia na pewne wartości które są obce dla ludzi którzy nauczeni są kombinować ,kraść i liczyć na innych.Denerwuje nas korupcja ale sami żeby coś załatwić dajemy w łapę,nie podobają nam się skorumpowani,niekompetentni politycy ale głosujemy na nich bo boimy się tych którzy powiedzą wprost kto jest zlodziejem,nierobem itp Wolimy dziadowskie dziś niż niepewne jutro.
    1 Cytuj Zgłoś
  • ten triggers 24.03.2014 - 17:06
    michall_s
    Dzięki za wyjaśnienia :) nie ludzie czytają.

    krowka123
    Mamy królów na banknotach i będziemy mieć JMK w mediach. Tak niestety na początek.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 24.03.2014 - 18:45
    krowka123 - Masz rację ludzie są wygodni, ale do czego to prowadzi ? Do tego że Polska jako kraj dostaje ogromne pieniądze z UE, a jeszcze na wszystko brakuje, Musieli ukraść pieniądze z ofe, teraz PO PIS i reszta bandy naobiecuje cuda na kiju. Każdy wie że oni tylko obiecują własnych pieniędzy nie mają. Więc żeby komuś coś dać komuś muszą zabrać i tak jak janosik cały czas jednemu kradną drugiemu dają, z każdej złotówki za pośrednictwo zabierają sobie połowę.... To jest grabież. Ale są już efekty zainteresowanie KNP ciągle rośnie i będzie rosło, we francji wybory samorządowe wygrała właśnie prawica, więc ludzie się budzą i zaczynają się zmiany, Prawica ta prawdziwa wygrała na węgrzech, w anglii, we francji... idzie kolejno przez następne kraje, Polska już czeka KNP wygra zaczną się wielkie zmiany.

    Każdy kto ma ochotę zebrać potrzebne do zarejestrowania komitetów wyborczych, może wydrukować kartę na podpisy czytelnie wypełnić, zebrać po znajomych podpisy i przekazać np w krakowie innemu komitetowi na rynku głównym lub wysłać do KNP.

    Karta do zbierania głosów jest dostępna tutaj:
    http://www.nowaprawicajkm.pl/home/item/pomo-nam-w-zbiorce-podpisow

    Zebrane podpisy można wysłać na ten adres
    Okręg nr 10:
    Stanisław Żółtek
    ul. Pilotów 2
    31-462 Kraków

    Ważne aby były czytelnie wypełnione dane aby podpis był ważny.

    Takie zbieranie podpisów to cegiełka którą każdy może dołożyć aby zaszły zmiany w Polsce, zmiany na lepsze.
    2 Cytuj Zgłoś
  • ten triggers 25.03.2014 - 13:39
    Popieram akcję !
    Nie chciałbym by znów zaistniała sytuacja z brakiem KNP na listach wyborczych w całej polszewi.

    sprostowanie:
    bonobo napisał/a:
    michall_s
    Dzięki za wyjaśnienia :) nie ludzie czytają.
    *niech ludzie czytają.

    Cytuj Zgłoś
  • 31.03.2014 - 0:12
    Naprawdę niewiele potrzeba, aby rodzice chorym dzieci mogli spać spokojnie. To twój 1% podatku może być decydujący w walce z chorobą. Pomóc dzieciakom wpisując w pita KRS 0000140007 będący dobrowolnym przekazaniem 1% na rzecz Obywatelskiej Fundacji Pomocy Dzieciom. Nie wierzysz- wejdź na pomocdzieciom.eu
    1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach