Jawornik: W tym tygodniu spodziewajcie się korków na Zakopiance [WIDEO]

Budowa kładki w Jaworniku wchodzi w nowy etap. W tym tygodniu rozpocznie się montaż deskowania pomostu, a ruch odbywać się będzie tylko jedną jezdnią Zakopianki

Konstrukcja stalowa  kładki dla pieszych budowanej w Jaworniku na Zakopiance jest gotowa.  Trwają roboty zbrojeniowe przed betonowaniem schodów.  W tym tygodniu pojawią się rusztowania  i rozpocznie się montaż deskowania pomostu. W tym czasie ruch pod kładką odbywać się będzie tylko jedną nitką jezdni. 

Skalę zjawiska pokazuje film nakręcony przez jednego z kierowców:

Zamontowana konstrukcja stalowa kładki ma nietypowy kształt, który wyróżnia ją na tle podobnych obiektów w kraju. Jak zapewniają konstruktorzy: Jej wygląd już zasadniczo się nie zmieni, po zrealizowaniu pomostu i wind. Prace przy konstrukcji  i montażu wind prowadzone będą równolegle do deskowania i betonowania  pomostu. 

Kładka ma  57, 15 m długości całkowitej i szerokość  9,44m. Budowa realizowana jest zgodnie z założonym harmonogramem, a oddanie kładki odbędzie się na przełomie lutego i marca 2015 roku.

Inwestycja rozpoczęła się  18 grudnia 2013 roku i potrwa do końca lutego 2015. Współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu  Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Jej koszt wynosi 7,593 mln. zł, a wartość dofinansowania unijnego wynosi  ponad 4.703 mln. zł. 

Oprócz budowy kładki inwestycja obejmuje: budowę dojść do kładki wraz z poboczami, budowę odwodnienia liniowego, drogi dojazdowej, kanalizacji deszczowej, sieci elektroenergetycznej, przebudowę sieci elektroenergetycznej napowietrznej, przebudowę sieci teletechnicznej, przebudowę sieci wodociągowej i sieci gazowej średniego ciśnienia.

Informacje o inwestycji i jej stopniu zaawansowania można na bieżąco znaleźć na stronie .

 

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 18.08.2014 - 9:10
    Śliczne dzieło architektoniczne,jak za 7,5 bańki.
    Jeszcze raz pozdrawiam CBA
    40 8 Cytuj Zgłoś
  • Bartek Bartkowski 18.08.2014 - 12:16
    Najgorzej jest na tym skrzyzowaniu na rudnik. nikt z jadacych z krk nie przepusci mimo ze stoja w korku...
    12 14 Cytuj Zgłoś
  • Moriss Moriss 18.08.2014 - 13:14
    bartek napisał/a:
    Najgorzej jest na tym skrzyzowaniu na rudnik. nikt z jadacych z krk nie przepusci mimo ze stoja w korku...
    Niestety taką mamy kulturę jazdy ;/
    18 11 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2014 - 19:46
    bartek napisał/a:
    Najgorzej jest na tym skrzyzowaniu na rudnik. nikt z jadacych z krk nie przepusci mimo ze stoja w korku...
    Jeżdżę codziennie z Rudnika czasem kilka razy dziennie, i zawsze jestem wpuszczany od razu. Tak samo jadąc z Myślenic i skręcając na Sułkowice
    5 7 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 18.08.2014 - 21:25
    Ludzie chcieli zwykłej prostej kładki ,aby móc się przedostać na drugą strone zakopianki a co oni wyprawiają to się nadaje do telewizji.
    32 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.08.2014 - 10:20
    Dlaczego na skrzyżowaniu na Sułkowice nie zrobią świateł? Łatwo o niezły wypadek.
    14 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.08.2014 - 16:56
    A ja pytam dlaczego nie zlikwidują świateł koło CPN,miały być tymczasowo na czas budowy estakady a są do dzisiaj i powodują korki?Ktoś ma mocne plecy że jeszcze istnieją.
    7 13 Cytuj Zgłoś
  • 19.08.2014 - 17:01
    Dlaczego aż tyle kasy ?? Bo tyle było do wyszarpania... jakby było 10 baniek to 10 by kosztowało...a co nie stać nas??
    9 1 Cytuj Zgłoś
  • Marek 20.08.2014 - 16:01
    krowka123 napisał/a:
    A ja pytam dlaczego nie zlikwidują świateł koło CPN,miały być tymczasowo na czas budowy estakady a są do dzisiaj i powodują korki?Ktoś ma mocne plecy że jeszcze istnieją.
    A gdzie kolo CPN /rozumiem ze Orlen na Tarnowce/ masz "estakade" ?

    ...z litosci pomijam sam pomysl likwidacji :D
    5 1 Cytuj Zgłoś
  • Bartek Bartkowski 22.08.2014 - 10:00
    4 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach