Wybory Samorządowe 2014: Radnymi sejmiku województwa zostali...

Wybory do sejmiku wygrał PiS, ale nie ma bezwzględnej większości głosów, aby rządzić województwem

PiS zdobył 17 mandatów (36,7%), PO - 14 (28,3%) a PSL - 8 (20%). 

Radnymi w sejmiku zostali: 

Okręg I - Małopolska Zachodnia (powiat chrzanowski, olkuski, oświęcimski) 

Stanisław Filip (PiS) 
Janusz Wójcik (PiS) 
Marek Sowa (PO) 
Maria Siuda (PO) 
Jacek Soska (PSL) 

Okręg II - powiat krakowski, miechowski, wielicki, proszowicki 

Beata Rusecka (PiS) 
Jakub Smółka (PiS) 
Jacek Krupa (PO) 
Stanisław Kracik (PO) 
Wojciech Kozak (PSL) 
Adam Domagała (PSL) 

Okręg III - Kraków 

Jadwiga Emilewicz (PiS) 
Jan Grzeszek (PiS) 
Jan Duda (PiS) 
Grzegorz Lipiec (PO) 
Małgorzata Radwan-Ballada (PO) 
Bogusław Sonik (PO) 
Kazimierz Barczyk (PO) 
Jerzy Fedorowicz (PO) 

Okręg IV - powiat myślenicki, nowotarski, suski, tatrzański, wadowicki 

Jarosław Szlachetka (PiS) 
Jan Hamerski (PiS) 
Marek Wierzba (PiS) 
Rafał Stuglik (PiS) 
Marek Haber (PO) 
Barbara Dziwisz (PO) 
Stanisław Barnaś (PSL) 

Okręg V - miasto Tarnów, powiaty: bocheński, brzeski, dąbrowski, tarnowski 

Józefa Szczurek-Żelazko (PiS) 
Wojciech Skruch (PiS) 
Anna Pieczarka (PiS) 
Roman Ciepiela (PO) 
Bolesław Łączyński (PO) 
Stanisław Sorys (PSL) 
Adam Kwaśniak (PSL) 

Okręg VI - miasto Nowy Sącz, powiaty: gorlicki, limanowski, nowosądecki 

Witold Kozłowski (PiS) 
Paweł Śliwa (PiS) 
Grzegorz Biedroń (PiS) 
Leszek Zegzda (PO) 
Urszula Nowogórska (PSL) 
Stanisław Pasoń (PSL) 

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 21.11.2014 - 9:00
    Coś nie tak z tymi z PiS. Nikt ich nie chce! Nie mają zdolności dogadania się z kimkolwiek, Uciekają wszyscy od nich jak od trędowatych.
    21 50 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 9:05
    Szkoda, że Piotrek Szewczyk nie przeszedł. Dla mnie to człowiek z pasją, a takich ludzi jest coraz mniej.
    36 44 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 9:29
    Przed 1989 rokiem Solidarność to też byli wichrzyciele i wrogowie demokracji.W mediach jeszcze występują niektórzy którzy to samo mówili wtedy o Solidarności co teraz o PiS chociaż ze względu na mijające lata więcej jest ich dzieci czy wychowanków.
    https://www.youtube.com/watch?v=KEGYIPRncX4
    23 14 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 10:26
    Szkoda mi trochę Piotra Szewczyka bo dał się nabić w butelkę. Szansę oczywiście miał ale raczej został wykorzystany do zbierania punktów. Zadanie wykonał i tyle. Polityka to mętna brudna woda. Nie powinni do niej wchodzić ludzie o których lokalne społeczeństwo ma dobre zdanie. Zawsze w tej wodzie się ubrudzą. Nawet jeśli mają szczytny cel.
    17 38 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 10:34
    bursztynek napisał/a:
    Szkoda, że Piotrek Szewczyk nie przeszedł. Dla mnie to człowiek z pasją, a takich ludzi jest coraz mniej.
    Jakoś nikomu nie przeszkadza, że p. Piotr Szewczyk wykorzystywał stanowisko i zespół do autopromocji? Np wpisy na oficjalnym profilu zespołu? Mnie te zdjęcia z Różą Thun drażniły, bo nie o zespół w tym chodziło tylko o politykę.
    44 20 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 11:05
    Masz rację i np. kwestowanie razem z młodzieżą z zespołu w strojach regionalnych dlaczego wcześniej na to nie wpadł gdy nie było wyborów tylko akurat w tym roku?Obiektywnie trzeba powiedzieć że robi bardzo dużo dla ziemi myślenickiej jest super szefem ale trochę pokory :)
    33 18 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 12:58
    PiS lubi wygrywać i nie rządzić. To wygodne. Jak ja kocham PiS.
    12 25 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 13:06
    bono napisał/a:
    Coś nie tak z tymi z PiS. Nikt ich nie chce! Nie mają zdolności dogadania się z kimkolwiek, Uciekają wszyscy od nich jak od trędowatych.
    Zwyczajnie nie ma tam takich złodzei i kumoterów jak u pozostałych. Szczególnie PSL i PO.
    27 14 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 13:42
    Pan Szlachetka super wynik Gratuluję. Szkoda że Obajtek w Pcimiu tak Pana zawiódł tam ma Pan mniej głosów. Warto zweryfikować tę przyjaźń.
    15 14 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 13:46
    WKibic spadaj na swojego bloga
    9 12 Cytuj Zgłoś
  • Tomasz 21.11.2014 - 15:24
    Polityk Kudas się nie dostał do koryta ,:) nawet Cukierki mu nie pomogły i sam Duch Dzierżyńskiego :)
    24 7 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 19:56
    strick666 napisał/a:
    Polityk Kudas się nie dostał do koryta ,:) nawet Cukierki mu nie pomogły i sam Duch Dzierżyńskiego :)
    Dokładnie. Szczotkowski też. Jak żyć?
    24 5 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 19:57
    WKibic napisał/a:
    PiS lubi wygrywać i nie rządzić. To wygodne. Jak ja kocham PiS.
    Dokładnie !!! Tez ich za to lubię
    6 9 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 21:53
    strick666 napisał/a:
    Polityk Kudas się nie dostał do koryta ,:) nawet Cukierki mu nie pomogły i sam Duch Dzierżyńskiego :)
    To jedyne pocieszenie w tym całym bałaganie z nieważnymi głosami itp.że jednak wyborcy nie zidiocieli do reszty.
    17 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 22:18
    widzę że o Kudasie opinie nie są odosobnione - kandydat żenada!!!
    Mam nadzieje że myśleniccy lokersi z PiS sięgną po rozum do głowy i Szlachetka pójdzie do Sejmiku a nie na starostę - ziemia myślenicka potrzebuje reprezentanta w tej instytucji, nawet dwa razy większa Bochnia nie ma przedstawiciela w Sejmiku także to wielka sprawa dla nas!!! zresztą z Sejmiku za rok do Sejmu Panie Szlachetka!!!!
    9 10 Cytuj Zgłoś
  • 21.11.2014 - 23:21
    Z Kudasem nie złe jaja, nigdzie go nie będzie no i to raczej kres kariery politycznej tego pana :)

    Szewczyka szkoda że się nie dostał, ale w kampanii rzeczywiście chyba za bardzo wykorzystywał barwy Ziemi Myślenickiej, a przecież Ziemia Myślenicka to dziesiątki innych osób a nie tylko Szewczyk.

    Szlachetka do Sejmiku ? Okey, ale niech wraca tutaj na wybory za rok do sejmu, bo tylko on bedzie miał szansę na wygraną jak Platformersi wystawią na naszej ziemi Synowca, a na to się zanosi. Innymi słowy trza zrobić wszystko żeby wygrał PIS a nie PO.
    25 19 Cytuj Zgłoś
  • 22.11.2014 - 11:59
    Ktokolwiek sądzi, że PiS cokolwiek zmieni ociera się o optymizm, którego jedynie pozazdrościć. Ale każdy ma prawo, by się przekonać na własnej skórze. Takim optymizmem łudzi społeczeństwo elita już ponad 20 lat, elita poszatkowana na partie, ale mająca wspólny cel - utrzymać się w strefie wpływów (czytaj: nie stracić kontaktu z kanałami dystrybucji publicznego pieniądza). Wszystkie nieomal partie ciągną w tym samym kierunku... wszak mają te wsame korzenie. Która partia nie jest uwikłana w jeszcze pereelowskie zależności, która jest czysta od działaczy komunistycznych? Którzy działacze nie zasiadali obok agenta Bolka przy okrągłym stole, przykładając rękę do układu z komunistami w stylu: dla was to, a dla nas tamto. Ten układ położył podwaliny pod cały system zależności, niezdrowych powiązań, które wyciskają piętno na naszej rzeczywistości. Ile traci na tym społeczeństwo każdego dnia? Układy, dziwne inwestycje, korupcja, malwersacje są i będą w tym kraju, niezależnie od tego jaka partia będzie u steru.
    12 7 Cytuj Zgłoś
  • Tomasz 22.11.2014 - 14:55
    Jeszcze kilka lat lewica - SLD zniknie z mapy politycznej .
    10 Cytuj Zgłoś
  • 22.11.2014 - 21:15
    SZEWCZYKA bardzo szkoda, bo przynajmniej zrobiłby coś dla Myślenic. Na SZLACHETKĘ nie ma co liczyć. Ile zrobił dla Myślenic w sejmiku. Chyba nic! Ja o niczym nie wiem przynajmniej. Jak pójdzie na posła, to już w ogóle nie ma co na niego liczyć...
    A z Ziemią Myślenicką może trochę macie racie, ale z drugiej strony jak się miał SZEWCZYK pokazywać? Z drużyną piłkarską? W końcu dla zespołu zrobił najwięcej!
    16 12 Cytuj Zgłoś
  • 22.11.2014 - 23:52
    Bardziej niż "zniknięcia lewicy" wyczekuję wyparowania PSL. Naprawdę nie wiem dlaczego ludzie są tak wielce infantylni, żeby sądzić, że ta sprzedajna k***a jest warta głosu wyborczego. Przecież to przez nich polskie rolnictwo upada, zamykane są cukrownie, niszczy się polskie sadownictwo... Nawet dochodowy sektor mleczarski powoli wchodzi w regres, a to wszystko dzięki wspaniałym rządom PSL-u i ministra Siwca. Jednym słowem - jeśli chcesz zmiany w Polsce - nie głosuj na PSL. Nie bądź frajerem.
    12 7 Cytuj Zgłoś
  • .... xxxx 23.11.2014 - 11:15
    Kolego sam jesteś frajerem. W wyborach samorządowych głosuje się na ludzi. Tak więc wychodzi na to że PSL partia która w ostatnim czasie wprowadziła sporo młodych polityków w swoje szeregi i te zmiany się podobają ludziom. Znasz kogoś z PSL w Myślenicach że potępiasz? Ministrem rolnictwa jest Marek Sawicki od 16 listopada 2007 z przerwami wcześniej od 2003 do 2007 był min. Wojciech Olejniczak, śp. Andrzej Lepper. Jednak wydaje mi się że kryzys Polskiej Gospodarki rozpoczął się w latach 90 i trwa do dziś. Także kolego najpierw doczytaj a później wyrażaj swoje opinie. Skoro w Wyborach Samorządowych PSL zebrał 23 % poparcia a tu głosujemy na ludzi, śmiem stwierdzić że jest to w chwili obecnej jedna z najlepszych i będących najbliżej ludzi partia w Polsce.
    5 9 Cytuj Zgłoś
  • 23.11.2014 - 12:07
    [cytat=maktor]Ktokolwiek sądzi, że PiS cokolwiek zmieni ociera się o optymizm, którego jedynie pozazdrościć. Ale każdy ma prawo, by się przekonać na własnej skórze. Takim optymizmem łudzi społeczeństwo elita już ponad 20 lat, elita poszatkowana na partie, ale mająca wspólny cel - utrzymać się w strefie wpływów
    Jak zauważyłeś, struktury władzy kształtują się nie przez pojedyncze wybory, ale przez dziesiątki lat. W danych wyborach my tylko dokładamy swoją "cegiełkę" do tego, by władza była lepsza lub gorsza. Dlatego wybierając musimy to robić odpowiedzialnie. Sianie malkontenctwa, tworzenie przekonania, że wybory nic nie zmienią jest dobre dla tych, co szukają usprawiedliwienia dla swoich źle oddanych głosów.
    7 2 Cytuj Zgłoś
  • 23.11.2014 - 13:27
    Drogi @rozum - poparcie dla PSL to głównie świetne struktury, a nie realne działanie. Koła Gospodyń, OSP, Kółka Rolnicze i wiele innych, tam się skupia siła PSL. Tylko to jest pokazówka, przykrycie nieudolności. PSL-em rządzi układ powiązań, często rodzinnych. Przypomnij sobie ile było afer dotyczących nepotyzmu w PSL-u... Możliwe, że są pojedyncze osoby, które coś nowego wnoszą do działania tej partii, ale tylko na poziomie samorządów lokalnych. W parlamencie są nieskuteczni, w koalicję wejdą z każdym, niezależnie od poglądów, byle tylko utrzymać się u władzy i przekroczyć te magiczne 5%. I radziłbym zmienić hasło na: "Bliżej swoich ludzi".
    Jeszcze komentując te "cudowne" 23%... Nie chcę sugerować fałszerstwa, a niedoinformowanie społeczeństwa, które stawiało krzyżyk na każdej stronie książeczki do rad powiatów i sejmików. I przede wszystkim kwestia szczęścia - pozycja na pierwszej stronie na pewno dużo dała PSL-owi. Przyznają to też sami przedstawiciele: Piechociński, Kalinowski czy Kłopotek.
    7 6 Cytuj Zgłoś
  • .... xxxx 23.11.2014 - 13:53
    Tak kwestia umieszczenia PSL na 1 miejscu na listach to szczęście to fakt. Powiem Ci że patrząc na to że PSL skupia swoją siłę w Kole Gospodyń czy OSP równie dobrze można powiedzieć że część siły PiS Tkwi w tym iż w Polsce o władzy często chcą decydować księża, już słyszałem wiele incydentów o namawianiu księży aby głosować na PiS. Jeśli chodzi o koła, OSP itd równie dobrze znam miejscowości gdzie w zarządzie OSP, Koła Gospodyń zasiadają ludzie z PiS i PO. W tej chwili rozmawiamy chyba o Samorządach Lokalnych gdyż z Tego co wiem wybory były do Rad Gmin, Powiatów, Sejmików co udowodniło że w PSL jest wiele osób godnych zaufania. Tak zgadzam się były afery z udziałem PSL ale znajdź mi w polskiej polityce partie bez afer, ostatnie poczynania PiS i PO. Afery podsłuchowe, Afera "Samolotowa" nic innego jak wyłudzenie naszych pieniędzy. A ile sytuacji podobnych o których nie wiemy?? Fałszerstwo jeśli było zawsze możesz zgłosić do Sądu wybory zostaną powtórzone w danym okręgu a jeśli ktoś stawiał krzyżyk na każdej stronie to ten głos nie przypadał dla PSL Tylko był nie ważny. Jeśli natomiast nie o to Ci chodziło to wniosek taki że wyborcy PSL są inteligentniejsi od reszty społeczeństwa skoro ta partia zdobyła rekordowy wynik. Myślę że każdy kto chciałby sobie podliczyć wyniki mógł zrobić to 5 razy szybciej niż PKW i wiedziałby ile ma głosów sprawdzając listy wywieszane na budynkach Komisji Wyborczych (czyt. Szkołach, Szpitalach). Niestety Polskie społeczeństwo boi się zmian co pokazały ostatnie wybory. Dlaczego od 13 lat bez przerwy w Polskiej Polityce słyszymy ciągle o tych samych politykach Jarosław Kaczyński, Donald Tusk, Leszek Miler?? Może czas coś zmienić? Wszyscy wiemy jaki mamy "bałagan" a nikt tego nie zmienia.
    5 3 Cytuj Zgłoś
  • 23.11.2014 - 14:40
    To była po prostu kompromitacja PKW, ale też i całego państwa, bo przecież demokracja opiera się właśnie na wyborach, które są zasadniczo jej podstawą.
    Spokojnie czekam na kolejne wybory, mam nadzieję, że będzie bardziej przejrzyście.
    PS @rozum - Żelichowski, Kłopotek, Siwiec, Pawlak, Piechociński, Zych - to ta "nowa" jakość i młodość w polskiej polityce? :) W PiS i PO posłowie do 50 lat to prawie 60%, a w PSL to niespełna 30%. Ponadto PSL posiada tylko jednego posła poniżej 40 lat, PiS 34, PO 52. Nie ma to jak stawiać na młodych. :)
    4 7 Cytuj Zgłoś
  • .... xxxx 23.11.2014 - 18:10
    No tak ale patrząc na ilości posłów PO i PiS to nie dziwne że jest ich więcej. Najgorsze jest to że ludzie ciągle wybierają tych samych posłowie Psl jako jedyni zdołali utrzymać się w Sejmie 7 kadencji więc cały czas zaufanie ludzi musieli mieć, mimo to uważam że czasy się zmieniają i czas ustąpić, tylko czy nasze społeczeństwo jest gotowe. Najwyższa pora zmienić "pokolenie" w rządzie bo jednak PO średnia wieku 48 lat, PiS 49 lat, SLD 51 lat, PSL 55 lat a wszystkich posłów miedzy 20 a 30 rokiem mamy tylko 10 miedzy 30 a 40 jest tylko 86 czyli jednak ludzie za swoich najlepszych lat, kiedy mogą sporo zdziałać nie są wybierani.
    3 3 Cytuj Zgłoś
  • 23.11.2014 - 21:53
    Popatrzmy na Węgry, Tam już długo rządzi Orban, a w tym roku wygrał 3 razy zdecydowanie wybory w swoim kraju (samorządowe, parlamentarne i do europarlamentu). Mimo wprowadzania ciągle nowych podatków ma poparcie sięgające nawet 70 - 80%. Dlaczego? Bo trzeba umieć wprowadzać podatki, nie obciążając klasy średniej, ale głównie wielkich zachodnich inwestorów, którzy płacą podatki w swoich krajach, a a nie w kraju, gdzie inwestują. Dlatego Orban wprowadza podatki tzw. obrotowe - proste, przejrzyste i bardziej sprawiedliwe niż VAT.
    9 2 Cytuj Zgłoś
  • 24.11.2014 - 16:02
    3 1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach