Jawornik: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zbuduje tu węzeł drogowy?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaakceptowała rozwiązanie budowy bezkolizyjnego węzła w Jaworniku likwidującego trzy niebezpieczne lewoskręty na Zakopiance

Nowy węzeł obsłuży także drogę wojewódzką w kierunku Bielska Białej oraz strefę przemysłową Jawornik/Polanka, w której aktualnie pracuje około 1200 osób.

Projekt zyskał akceptację Marszałka Województwa Małopolskiego, który zadeklarował wsparcie finansowe w wysokości 50%.

W tym tygodniu z inicjatywy posła Jarosława Szlachetki odbyło się spotkanie przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podczas którego GDDKiA postanowiła realizować i sfinansować tę inwestycję.

Burmistrz Maciej Ostrowski przedstawił dyrektorowi Tomaszowi Pałasińskiemu uzgodniony z właścicielami gruntów projekt budowlany likwidujący trzy niebezpieczne lewoskręty na Zakopiance oraz deklarację Marszałka Województwa Małopolskiego co do finansowania inwestycji w 50%.

- Cieszę się, że problem przejazdów przez Zakopiankę został dostrzeżony i GDDKiA wygospodaruje środki na realizację tej ważnej inwestycji. Mamy nadzieję, że wspólnymi siłami uda się rozwiązać problem kolejnych miejscowości położonych przy tej drodze – komentuje burmistrz Maciej Ostrowski.

Projekt został przekazany do konsultacji GDDKiA.

Czytaj także

Komentarze

  • 11.08.2017 - 8:22
    Inwestycja bardzo potrzebna. Dla bezpieczeństwa mieszkańców, dla rozwoju strefy przemysłowej w Jaworniku, dla podróżujących zakopianką, dla wszystkich

    Liczę że inicjatorzy projektu doprowadzą do jego pełnego zakończenia. Można się spierać jak taki projekt zrobić ponieważ ja osobiście byłbym za koncepcją by zakopiankę puścić górą na wiadukcie tak jak jest Myślenicach ale to kwestia dyskusji.

    Jedno mnie zastanawia. Po co była budowana kładka dla pieszych skoro gołym okiem widać że to miejsce potrzebowało kompleksowego rozwiązania?
    90 2 Cytuj Zgłoś
  • Niebieskooka 11.08.2017 - 9:26
    Czy ja wiem czy potrzebna? Wystarczy że kierowcy nauczą się że zakopianka to nie autostrada, i wtedy nie trzeba kładek i węzłów.
    9 125 Cytuj Zgłoś
  • 11.08.2017 - 10:15
    niebieskooka123 napisał/a:
    Czy ja wiem czy potrzebna? Wystarczy że kierowcy nauczą się że zakopianka to nie autostrada, i wtedy nie trzeba kładek i węzłów.
    Niestety, jesteśmy (Polacy) bardziej oporni na zmianę nawyków niż przysłowiowy diabeł na święconą wodę. Przykładem są debile, zwani potocznie szeryfami drogowymi. Jakimś cudem, potrafimy dostosować się do kultury jazdy na zachodzie, ale po przekroczeniu granicy wracają najgorsze nawyki.
    Węzeł jest bardzo dobrym pomysłem.
    50 3 Cytuj Zgłoś
  • 11.08.2017 - 10:22
    Przy obecnym natężeniu ruchu na zakopiance skręt z zakopianki na Jawornik, z Jawornika na Krakow, albo do i ze strefy przemysłowej jest conajmniej trudne. Często widzę też jak TIRy mają problemy z wjazdem na zakopiankę. Dodatkowo często lewy pas zakopianki na Kraków jest zablokowany ponieważ 3 pas służący do skrętu na Jawornik jest w pełni zajęty.

    To miejsce jest bardzo niebezpieczne.
    67 2 Cytuj Zgłoś
  • 11.08.2017 - 10:25
    inwestycja ta jest potrzebna na gwałt, poza strefą przemysłową nie można zapomnieć, że w Jaworniku mieszkają też ludzie, poruszanie się w obrębie zakopianki zwłaszcza teraz przy takim natężeniu ruchu nie podnosi bezpieczeństwa. oby udało się to jak najszybciej, warto również pomyśleć (odpowiednio wcześniej tak by GDDKiA znalazła środki) o ekranach wygłuszających, których do tej pory niestety nie udało się zrealizować
    36 3 Cytuj Zgłoś
  • 11.08.2017 - 10:28
    niebieskooka123 napisał/a:
    Czy ja wiem czy potrzebna? Wystarczy że kierowcy nauczą się że zakopianka to nie autostrada, i wtedy nie trzeba kładek i węzłów.
    kto się porusza w obrębie wspomnianego terenu, wie, że Jawornik czeka na realizacje tego projektu jak na zbawienie!! nie mówiąc już o planach (i dzięki temu zablokowanych działkach pod "drogę która kiedyś ma być" od lat 80tych) Brawo! wreszcie!
    31 2 Cytuj Zgłoś
  • 11.08.2017 - 11:23
    Brawo Panie Burmistrzu. Tak się załatwia sprawy dla mieszkańców. Niech się Szlachetka uczy, a nie podkleja kolejny raz pod nie swoje zasługi. Niech załatwi węzeł w Głogoczowie, a nie buduje te nikomu nie potrzebne kładki.
    38 48 Cytuj Zgłoś
  • 11.08.2017 - 17:02
    To ten węzeł będzie zaraz koło kładki czy będzie przesunięty w stronę Krakowa ?
    8 Cytuj Zgłoś
  • Marek 11.08.2017 - 17:08
    Strogo napisał/a:
    To ten węzeł będzie zaraz koło kładki czy będzie przesunięty w stronę Krakowa ?
    Ponizej, w dolince pomiedzy starymi przystankami a kladka.
    9 Cytuj Zgłoś
  • 11.08.2017 - 17:15
    marr napisał/a:
    Ponizej, w dolince pomiedzy starymi przystankami a kladka.
    Czyli domy które są przy dzisiejszym węźle zostają na miejscu ?

    bo widzę ze tam się coś buduje i byłby paradoks jeżeli by ktoś się tam budował a za 3 lata musiałby się wynieść z powodu budowy drogi
    6 Cytuj Zgłoś
  • 11.08.2017 - 19:08
    Strogo napisał/a:
    Czyli domy które są przy dzisiejszym węźle zostają na miejscu ?

    bo widzę ze tam się coś buduje i byłby paradoks jeżeli by ktoś się tam budował a za 3 lata musiałby się wynieść z powodu budowy drogi
    oczywiście, że zostają, na tych planach to widać, węzeł będzie blisko domów, ale strefa domów, strefa ruchu i strefa przemysłowa pomieszczą się koło siebie :)
    7 Cytuj Zgłoś
  • adzygmunt 12.08.2017 - 9:17
    Nie zazdroszczę tym co będą mieszkać w NOWYM DOMU w środku czy obok węzła!!!
    Skrzyżowanie tego rodzaju to dobry pomysł, ważne by był szybko zrealizowany. Znając tempo budowy mostu nad zakopianką do Polanki to brodę będę miał siwą jak gołąbek O ile będzie jeszcze na tym świecie!
    17 2 Cytuj Zgłoś
  • Marek 12.08.2017 - 10:31
    Tam i tak jest glosno /zakopianka swoje robi/ wiec.... Nowych domow w sasiedztwie nikt nie buduje. Sam mieszkam niedaleko miejsca gdzie nowa droga bedzie laczyc sie z 955 na Sulkowice i IMHO na takie rozwiazanie okolica czeka jak na zbawienie ;)
    8 1 Cytuj Zgłoś
  • 12.08.2017 - 14:10
    nareszcie coś dobrego pomyśleli. popieram inwestycje;
    7 3 Cytuj Zgłoś
  • 12.08.2017 - 14:28
    Wreszcie modły do naszej figury i wiara w posłów naszych i naszego wodza Jarosława przyniosła oczekiwany skutek DZIEKUJEMY
    9 12 Cytuj Zgłoś
  • 13.08.2017 - 9:18
    Idą wybory zaczynaja obiecanki polityczne
    8 7 Cytuj Zgłoś
  • Samanta Rigerr 13.08.2017 - 13:29
    Z tym węzłem to jeszcze ujdzie,ale burmistrz chce żeby tramwaj ???? do Myślenic z Krakowa jeździł.To dopiero jest paranoja. Przed samymi wyborami lotnisko nam obieca no i oczywiście zalew dobczycki pełen atrakcji.
    5 9 Cytuj Zgłoś
  • 13.08.2017 - 20:49
    kurcze, jak bym tego nie ogladal i jak sie nie wpatrywal w to zdjecie, to nie widze zjazdu od strony Krakowa na Sulkowice.
    1 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz Marioosz 13.08.2017 - 22:39
    majcinek napisał/a:
    kurcze, jak bym tego nie ogladal i jak sie nie wpatrywal w to zdjecie, to nie widze zjazdu od strony Krakowa na Sulkowice.
    Zjazd w stronę Sułkowic będzie w tym miejscu, co obecnie. Tak samo od Sułkowic w stronę Myślenic. Dodany zostanie pas wyłączeniowy z zakopianki.
    1 2 Cytuj Zgłoś
  • 15.08.2017 - 12:50
    Inwestycja bardzo potrzebna. Moim zdaniem powinna powstać już dawno, przed wybudowaniem kładki, która w zasadzie mogłaby nie powstać wcale. Ruch pieszych i samochodów dałoby się zorganizować na jednym wiadukcie.
    Równie ważna jest przebudowa skrzyżowania "nad miastem" przy stacji paliw. Sygnalizacja świetlna kiepsko się tu sprawdza (dużą ilość kolizji i wypadków, korki). Projektując podobne rozwiązanie do tego w Jaworniku należy uwzględnić wariant ze zmianą przebiegu dw 967 z Łapczycy tak, żeby z Borzęty nie schodziła do Myślenic, tylko koło ZUO (wysypiska) grzbietem kierowała się w stronę cmentarza na polance, nadajnika gsm i dochodziła do planowanego bezkolizyjnego węzła.
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz Marioosz 15.08.2017 - 22:16
    Zgregi napisał/a:
    Inwestycja bardzo potrzebna. Moim zdaniem powinna powstać już dawno, przed wybudowaniem kładki, która w zasadzie mogłaby nie powstać wcale. Ruch pieszych i samochodów dałoby się zorganizować na jednym wiadukcie.
    Równie ważna jest przebudowa skrzyżowania "nad miastem" przy stacji paliw. Sygnalizacja świetlna kiepsko się tu sprawdza (dużą ilość kolizji i wypadków, korki). Projektując podobne rozwiązanie do tego w Jaworniku należy uwzględnić wariant ze zmianą przebiegu dw 967 z Łapczycy tak, żeby z Borzęty nie schodziła do Myślenic, tylko koło ZUO (wysypiska) grzbietem kierowała się w stronę cmentarza na polance, nadajnika gsm i dochodziła do planowanego bezkolizyjnego węzła.
    Wiesz że to niegłupi pomysł? Sam myślałem nad takim rozwiązaniem. Odciąży się wtedy ulicę Słowackiego, na której już dziś jest duży ruch. Właśnie w okolicach Tarnówki samochody jadące od strony Dobczyc wjeżdżałyby na zakopiankę.
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 16.08.2017 - 8:02
    Ciekawe czy na ten węzeł drogowy będziemy tak długo czekać jak na Beskidzką Drogę Integracyjną????
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.08.2017 - 9:13
    Właśnie ostatnio rozamawiałam z mężem i mowiliśmy że tam to by się jakieś światła przydały bo katastrofa jest przejechać z myślenic na jawornik ;/ Tak że inwestycja jak najbardziej trafiona !! :)
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz Marioosz 21.08.2017 - 20:32
    optymista napisał/a:
    Właśnie ostatnio rozamawiałam z mężem i mowiliśmy że tam to by się jakieś światła przydały bo katastrofa jest przejechać z myślenic na jawornik ;/ Tak że inwestycja jak najbardziej trafiona !! :)
    Z Krzyszkowic wyjechać w stronę Myślenic tak samo masakra czasami.
    5 1 Cytuj Zgłoś
  • 03.09.2017 - 7:07
    Był projekt by obecną Zakopiankę na odcinku do Myślenic, zastąpić nową, od węzła Kraków Wschód (niedawno otwarte przejście przez Wisłę) a wchodzące na obecną Zakopiankę w Myślenicach przed wiaduktem z Polanki. Była nawet wstępna rezerwacja terenów pod tą inwestycję.

    A w latach 90 -tych proponowano w ogóle zmienić trasę Zakopianki tak, że omijała by Myślenice i dolinę Raby, szła by od wschodu powiatu myślenickiego. Wtedy doradcy radnych (p. M.Tondera archit.) w konsultacjach, wypowiadali się bardzo krytycznie o tym pomyśle, z racji, że Myślenice zostaną ominięte z ruchu tranzytowego i gospodarczo na tym stracą.
    Myślę, że brakło wizji przyszłości, bo na obecnej Zakopiance raczej Myślenice turystycznie nie zyskały a Dolina Raby wymarła turystycznie.
    Wypicie piwa nad Jazem to efekt akustyczny porównywalny z wypiciem piwa w Krakowiakach i Góralach.
    Zaś Niepołomice nie mają dwupasmówki, a przyciągnęły najwięcej inwestycji.
    2 1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach