Dobczyce: Tak dla Zalewu Dobczyckiego

Od wielu lat mówi się o udostępnieniu zalewu Dobczyckiego dla celów rekreacyjnych, jednak nic z tego nie wynika. Mamy już dość czekania domagamy się działania – zapowiadają przedstawiciele myślenickiego oddziału Platformy Obywatelskiej


Myślenicka PO stworzyła stronę internetową Tak dla Zalewu Dobczyckiego na której umieściła apel do dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej o udostępnienie zalewu dla celów rekreacyjnych. Wypełniając kilka rubryk, można wyrazić swoje poparcie dla tego pomysłu.

"Otwarcie zalewu Dobczyckiego dla celów rekreacyjnych jest kwestią dobrej woli urzędników, którzy Panu podlegają. Przy odrobinie chęci są Państwo w stanie wyjść naprzeciw oczekiwaniom ludzi i załatwić tą sprawę raz na zawsze. Proszę powiedzieć TAK dla zalewu" – czytamy w apelu.

Decyzja o budowie zbiornika zapadła w 1970 roku, w latach 1972-1974 wykonano projekt techniczny zbiornika i w roku 1974 rozpoczęto budowę. Ostatecznie zalew został oddany do użytku w 1986 roku. Powierzchnia zalewu to 1065 ha, zapora na zalewie mierzy 617 m długości, 30 m wysokości i 8,5 m szerokości. Zbiornik gromadzi około 127 mln m/3 wody o głębokości do 30 m.

Na terenach wokół jeziora zamieszkują np.: zające, łasice, gronostaje, lisy, jenoty, sarny, dziki, jelenie, i wiele innych. We wrześniu 2006 roku, w Dobczycach, odbyła się międzynarodowa konferencja, na której przedstawiono argumenty przemawiające za otwarciem jeziora dla turystyki. Przygotowano i zgłoszono także projekt „Zainicjowanie nowych kierunków rozwoju gospodarczego gmin leżących nad Zbiornikiem Dobczyckim przez rozszerzenie jego funkcji o eko-turystykę” do programu SMART. Zalew nadal jest niedostępny dla turystów.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 22.09.2010 - 9:13
    No tak widać działaczom Myślenickiej PO bardzo zależy żeby już turyści na zarabie nie przyjeżdżali. A turysta czy to lokalny czy przyjezdny zawsze coś grosza zostawi. Zarabie się zamknie wybuduje się kilka supermarketów jeszcze Macdonalda i pomału Myślenice zaczną usychać. A wraz z nimi okoliczne wioski z których przyjeżdża do pracy wiele osób. Ot czła strategia Platfusów.
    Poza tym otwarcie zbiornika to czysty populizm przedwyborczy. I tak wiadomo że nikt na to nie pozwoli. Co najwyżej może kiedyś zalew zostanie otwarty dla wędkarzy.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 9:21
    Oj bigi mylisz się bardzo. Zamknięcie zbiornika w Dobczycach to poroniony pomysł - wodociągów z Krakowa -(inne zbiorniki na wodę pitną np. rożnowski są otwarte dla turystów), a jak wygra wybory Kracik z (PO) to on to zmieni. Prawda jest taka, że tylko PO może i chce coś zrobić w tej sprawie. A o pracy dla Mysleniczan i mieszkańców OSIECZAN, DROGINI, BORZĄRY i innych miejscowości to zapomniałeś (Myślenice i Zarabie kolego nie są pępkiem gminy i nic im nie będzie, bo one turystycznie dawno umarły - w latch 80-tych ubiegłegio wieku)
    1 2 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 9:23
    POwcy przechodzą samych siebie. Po zwyczajowym czteroletnim letargu jak zwykle pobudka przed wyborami i cóż za genialne chwyty marketingowe!
    Otwarcie jeziora!
    Szerokim łukiem omijamy rzeczywiste problemy miasta i co zamiast tego: jezioro, o którym wiadomo że i tak nie zostanie otwarte a jeśli już to nie z powodu przedwyborczej zadymy kilku działaczy z młodzieżówki PO. Naprawde co za geniusze. To ja Wam podsunę niezobowiązująco jeszcze jeden pomysł, może by tak spróbować przenieść Wawel na Zarabie? To by na pewno przyciągnęło turystów.
    Pogadajcie z Gowinem a może z Thum, może się uda załatwić.
    Panie Łukaszu gratuluję, jesteście wspaniali.
    heheheeeee.....
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 9:29
    Drogi Tumanie, a co mają problemy miasta z wyżej wymienionym postem wspólnego-)A oprócz tego połowa ludzi gminy Myślenice mieszka we wsiach i rozumiem, że ich problemy Cię nie interesują, bo ty jesteś zwolninkiem Myślenicocentryzmu. No to super gość z Ciebie.
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 9:32
    Pamiętam start Bisztygi w wyborach, jeszcze na posła. hehe
    Wspaniałe PO otwarło wówczas sobie biuro i Państwa Bogdan na Słowackiego od strony Bysinki, trochę niżej sklepu Dobosza. Kto to pamięta?
    hehehe...
    Przez miesiąc działacze PO działali, biegali po mieście za głosikami na Stasia i odbierali telefony od ludzi z zatroskaniem wysłuchując ich postulatów i próśb.
    Natychmiast po przegranych wyborach biuro zamknięto...
    heheheheheheheheheheheheheh...........
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 9:34
    Nie uprawiaj demagogii historyku/analityku.
    Gdzie było Wasze POwskie zatroskanie problemami ludzi ze wsi miesiąc temu.
    heheheheheheh..............
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 9:36
    dość juz niszczenia przyrody w naszym mieście, gminie i powiecie. sprzeciwiam się otwarciu zalewu. POwcy niech zaczną rozwiązywać palące problemy wyborców, a nie sięgają po marketingowe chwyty. trzeba działać przez całą kadencję, a nie tylko tuż przed wyborami. wasza postawa jest żałośna
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 9:59
    Z tego co wiem to w Myślenicach jest otwarte od 3 lat biuro senatora Bisztygi. Dyżury pełnili tam radni Cachel i chyba radny Urbański. Więc wesoły tumanie kończ waść i wstydu oszczędź-)
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 10:02
    Dopóki nie odda się linii brzegowej w prywatne ręce dopóty będą we wszystkich zatokach gniły śmieci naniesione przez prąd. Polecam spacer wzdłuż brzegów szczególnie tam gdzie w wyniku pływów tereny są zalewane i odsłaniane, szczególne w miejscach gdzie tworzą się zatoczki. Takich miejsc jest parędziesiąt, wszystkie gromadzą duże ilości śmieci, jest ich tam naprawdę dużo, wszystkie tam leżakują i gniją tworząc pachnący szlam, na nie napływają następne i proces się powtarza, tak od wielu lat. Pracownicy zalewu patrolują zalew by wyciągnąć mandaty od kłusowników , śmieci ich nie interesują bo nie dają kasy. Znam również dosyć dobrze Zalew Czorsztyński, tam prawie cała linia brzegowa jest w prywatnych rękach dodatkowo z możliwością wętkowania, brzegi tam są czyściutkie i wszyscy tą czystością są zainteresowani. Nie ważne czy Platworma czy ktoś inny to zrobi, problem jest duży i zrobić to należy.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 10:22
    człowiekzmiasta prawdę gada, najwyższy czas to zrobić, nieważne czy PO, PiS czy ktoś inny. Prawda jest taka że na Zarabiu nie ma co robić, w Rabie nie popływasz bo zaryjesz brzuchem o dno, bo jak wszyscy wiemy głębokość najwyżej do kolan, a o pogłębieniu koryta nie mamy co marzyć ;-( Również możemy pomarzyć o kajakach czy łódkach na rabie ;-( Z miejscem do rozłożenia kocyka też ciężko, na Zarabiu mało miejsca, na Dolnym Jazie brzeg zniszczony a wszędzie indziej zarośnięte chaszczami. Otwarcie zalewu to naprawdę niegłupi pomysł. A swoją drogą jeśli "zarząd" naszego miasta chce przyciągnąć turystów to niech się weźmie za porządki po powodzi i niech pomyśli intensywnie co zrobić żeby nas nie zalewało co roku. Bo oprócz tego że zalewa nas Raba, to podejrzewam że wszystkich mieszkańców już pomału krew zalewa przez nieudolność niektórych osób ;-(
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 10:24
    heheh....
    Stasiu otworzył biuro dopiero od kiedy ma kasę na to z Senatu adokładnie tyle:

    Senatorowie otrzymują ryczałt na pokrycie kosztów związanych z funkcjonowaniem biura w wysokości 11 150 zł miesięcznie oraz raz w roku środki na pokrycie kosztów opinii i ekspertyz w wysokości 1500 zł. A także jednorazowo w kadencji senatorowie otrzymują środki na remont lokalu biura i wyposażenie biura w meble oraz inne przedmioty: 10 000 zł dal senatorów nowo wybranych lub 6500 zł dla senatorów wybranych ponownie do parlamentu.


    heheheh.... szkoda by było nie wydać.

    Przed tym faktem poszukiwanie aktywności PO na terenie Myślenic było nie lada sztuką tropicielską. Zresztą od kiedy biuro jest to i tak sam Senator nie reprezentuje całego PO o czym wszyscy wiemy i co widać choćby przy popieraniu teraz Ostrowskiego. A co robiło PO w tym czasie, podpowiem Ci historyku/analityku:

    NIC czyli w tłumnaczeniu na nasze wielkie G.

    Ale teraz za to otworzą nam jezioro, heheheheheheh.......
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 10:27
    Nie mam nic przeciwko otwarciu jeziora dla jasności.
    Ale akcja POwców na dwa miesiące przed wyborami jest żałosna, kompromitująca, śmieszna.....
    Jakby chłopcy od czterech lat za tym chodzili tak żeby ich przynajmniej trochę było słychać. Ale w taki sposób?

    ŻENADA!
    1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 10:29
    gdyby ktos nie zauwazyl to w polsce cos pozytywnego dzieje sie raz na 4 lata wiec trzeba korzystac :) gdyby na pomysl wpadlo pis to z pewnoscia sceptycy byliby za. ja bym wolal dac zarobic swojemu regionowi niz jezdzic nad czorsztynskie, roznowskie, czy dalej do sielpii i tam zostawiac kase. i nie mowcie ze zarabie opustoszeje bo nie ma z czego ;)
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 10:51
    Tom tu nie chodzi o sam pomysł.
    Sam fakt pojawienia się go w okresie wyborów niczemu nie przeszkodzi ale na pewno w niczym nie pomoże. Na ulotkach poprzedniej kampanii wyborczej co drugi kandydat miał takie postulaty. Zapytajcie dziś radnego B. brata swojego słynnego brata czy rzeczywiście działał dla otwarcia zalewu, bo tak miał na ulotce heheheheheheh..,...
    Wartościowe jest natomiast to, że dzięki tej bezwstydnej hipokryzji bliżej poznajemy panów reprezentujących tak zwane partie polityczne:
    małych koniukturalnych karierowiczów, cyników wykorzystujących w sposób perfidny ludzkie oczekiwania i nadzieje, nierobów i bezradników i pseudospołeczników za przysłowiową piątkę
    heheheheh.....
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 11:33
    Jestem jak najbardziej za, plaża...w końcu nie trzeba by było jeździć nad Czorsztyn lub gdzie indziej.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 12:00
    A mi zwisa z jakiej parti byle by dopuścili do rekreacji!!! Popieram w 100%
    1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 12:03
    sprawa jest prosta: robić, a nie gadać. 100% poparcia.
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 12:32
    Ja też jestem za otwarciem zalewu dla ludzi , ktokolwiek się do tego przyczyni chwała mu za to!Guzik mnie obchodzi czy to chwyz marketingowy czy nie!
    1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 12:37
    Popieram inicjatywę w 100% Odpuście sobie te wyborcze dylematy.
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 13:18
    heheheh.....
    Tylko że takie przedwyborcze zadymki nie służą w żadnym albo bardzo małym stopniu samej idei.
    A ich głównym celem jest żebyście zwrócili uwagę na chłopaków z PO, że w ogóle takie coś jak PO w Myslenicach istnieje. Więc zapraszam dalej do głoszenia chwały reformatorom zalewu, który i tak pozostanie zamknięty przed wyborami jak i po nich. Ciekawe tylko czy po 21 listopada Panowie POwcy będą dalej działać w tej kwestiii hehehehehhe....
    Ludzie to są jednak naiwniątka a kiełnbaska wyborcza smakuje jak żadna....
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 13:19
    Cóż WYBORY WYBORY. Na pewno jeszcze usłyszymy wiele rewelacyjnych pomysłów. Przypomnijcie sobie jak kilka lat temu poprzednik burmistrza Pawlaka kupił stateczek na zalew w Dobczycach. To było też przed wyborami.
    Oczywiście jestem w 100% za udostępnieniem zalewu bo jak tak dalej pójdzie to naszą piękną gminę będą odwiedzać śmieciary z całej Polski i komornicy egzekwujący kredyty naszej cudownej władzy.
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 13:22
    ja też jestem, za otwarciem basenu, dziwi mnie tylko dlaczego Panu Tabaszewskiemu i spółce nie przyszło to do głowy choćby pół roku temu tylko właśnie teraz. To wyrachowana gra.
    heheheheh.....
    1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 13:22
    nie basenu tylko zalewu oczywiście....
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 14:21
    Co do otwarcia zbiornika, to zycze powodzenia. Nie jest to takie proste jak sie wydaje. Z tego, co mi wiadomo musi to byc uchwala sejmu RP, a teraz jakby na to nie patrzec PO jest przy wladzy i tylko oni moga to zmenic. RZGW ma zbiornik we wladaniu i chyba nie zdaja sobie sprawy co tam sie dzieje. Moim zdaniem nalezy otworzyc zbiornik jak najszybciej, bo niedlugo bedziemy miec z nim duzy klopot. Zainteresowani pewno wiedza o co chodzi. A co do Pana B... Wiem, ze probowal dzialac w tej sprawie.
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 14:24
    W jaki sposób?
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 14:35
    Po raz kolejny dobry temat na kampanię wyborczą a potem spokój.Od początku istnienia Zbiornika Dobczyckiego byłem zdziwiony dlaczego nie jest otwarty dla "ograniczonej rekreacji" co było w pierwotnych planach.Jest to ewenement ale przez "UPÓR KILKU STRYCH DZIADKÓW" jest jak jest.
    NIE MA ANI JEDNEGO RACJONALNEGO ARGUMENTU NA OBRONĘ OBECNEGO STANU.
    Co do ochrony to proszą zobaczyć jak wyglądają brzegi ,po prostu syf bo nie ma gospodarza bo za takiego nie można nazwać aktualnego.Gdyby zbiornik był zagospodarowany byłyby pieniądze na utrzymanie porządku jak również sami użytkownicy dbaliby o porządek aby przyciągnąć turystów,to samo z "kłusownikami".Teraz gdy nie mogą łowić tam wędkarze łowi każdy a gdyby pozwolono PZW zagospodarować problem sam by się rozwiązał.Ale po co udostępniać,żeby turyści zakłócali wypoczynek prominentom posiadającym działki nad zalewem?Nieliczni"wybrani" czasem popływają czy połowią na zbiorniku a "hołota" niech jeździ gdzie indziej.
    TO CZYSTA KIEŁBASA WYBORCZA I NIC WIĘCEJ.DLACZEGO PRZEZ TYLE LAT NIE ZROBIONO NIC A TERAZ MIESIĄC PRZED WYBORAMI ODGRZEWA SIĘ TEMAT?PRZECIEŻ PAN KRACIK JEST TERAZ WOJEWODĄ I NIE ROBI NIC A PO WYBORACH BĘDZIE ROBIŁ?PANOWIE Z PO NIE RÓBCIE LUDZIOM NADZIEI BO WYJDZIE JAK Z IRLANDIĄ.TRZEBA PRZYZNAĆ ŻE W OBIECANKACH PRZEŚCIGUJECIE NAJBARDZIEJ POPULISTYCZNE PARTIE.Kończę bo miało być o zbiorniku a nie polityce.
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 15:44
    Wesoły tuman Ty musisz być z Pis-u....
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 16:01
    nie jestem z PiSu
    jednej i drugiej partii nie trawię,podobnie zresztą jak pozostałych SLD, PSL itd.
    To jest wszystko jedna bajka. Trampolina dla karierowiczów i drobnych cwaniaczków.
    Renaw mam to szczęście, że dokładnie znam ich intencje z ...
    rozmów z nimi. heheheheh......

    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 16:04
    o PiSie napisałbym to samo, tylko się jeszcze nie wychylili, pewnie się boją hehehehehehe......
    Swoją drogą ciekawe z czym wyskoczą?
    Może jakiś pomniczek na rynku?
    heheheh....
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 16:32
    ale się podpalasz tumanie...
    musisz być strasznym pantoflarzem, że tak się rozbujałeś - widać kobieta w domu nie dopuszcza cię do głosu
    tumańskie "hihihihihi"
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 18:07
    Zastanówcie się peowcy lepiej nad tym co wam dzisiaj łaskawie przekazał wasz cudowny Vincent Rostowski-"...mamy ponad 100mld deficytu budżetowego..." mówi wam to coś? czy dalej będziecie tak działać i robić wodę z mózgu wyborcom
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 18:10
    "żałosny..."
    hehehe
    zaczynamy od kurtuazji i od zbiornika dla ludu,a kończymy na "spieprzaj dziadu"
    oto polityka....
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 18:13
    Przecież nie można udawać , że się nie wie, że udostępnienie jeziora dla turystów byłoby dobre, ale kto by w tedy poniósł wielokrotnie większe koszty uzdatnienia takiej wody dla celów spożywczych wcześniej"przerobionej przez turystów i ich sprzęt? o tym też nie pomyśleliście panowie z PO ,bo i po co ważne że kiełbaska wyborcza została rzucona.
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 18:29
    dajmy ze scieki plynace w rabie to 100% zanieczyszczenia, rekreacja sprawi ze 'jakosc' tej wody pogorszy sie co najwyzej o 1%
    zaden argument dotyczacy przeznaczenia tej wody do spozycia mnie nie przekona..
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 18:48
    A w jaki sposób turysta zanieczyści tę wodę?
    Robiąc kupkę na brzegu czy siku do wody?
    Czysta demagogia .
    Tu nie chodzi o turystów tylko o to kto ma władzę i postawi na swoim.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 19:06
    Po_paprańcy lepiej niech wezmą się do roboty , niech zapewnią ludzią prace i podwyżki a nie tylko obiecują , grabią i mamią głupich studencików!
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 19:44
    ludzie potrzebują pracy, potrzebują środków na egzystowanie, bo już nie wspomnę o zarobkach, które można nazwać godnymi. trzeba uzdrowić służbę zdrowia, szkolnictwo, system pomocy społecznej i wsparcia rodziny. należy budować system pomocy ludziom, którzy znaleźli się w kryzysowych sytuacjach min. ludziom poszkodowanym przez powódź czy zwolnionym z pracy. ludzie zwolnieni z fabryki BAT w Jaworniku nie mogą znaleźć zatrudnienia. wiele dzieci wychowuje się w bardzo trudnych warunkach, cierpiąc głód, wiele z nich jest wyśmiewanych przez rówieśników, bo ich rodziców nie stać kupienie im w miarę modnych i/lub firmowych ubrań. to są realne cierpienia mieszkańców naszego powiatu. jako społeczeństwo mamy wiele pilniejszych potrzeb niż te, którymi zajmuje się tu PO.
    jakoś nie było widać działalności tej partii w rozwiązywaniu ww. wymienionych problemów w ciągu ostatnich lat. chyba, że o czymś nie wiem, to piszcie, chwalcie się swoimi osiągnięciami w poprawianiu sytuacji bytowej mieszkańców powiatu lub choćby samej gminy.
    wydawać by się mogło, że wszystko idzie jak po grudzie... ale nie drodzy Państwo... być może wkrótce będziecie mogli zamiast do pracy iść "rekreować się" nad Zalewem Dobczyckim. ŻENADA.
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 20:00
    czerwony Ciebie też trzeba by uzdrowić.Rzeczywiście firmowe ubrania to jest największy, realny problem dzieci a zatrudnienia nie może znaleźć więcej osób, nie tylko z BAT !
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 20:20
    realisto nie umniejszaj wagi problemu. dla dziecka, to że jest wyśmiewane albo to, że w innej formie znęca się nad nim grupa jest straszne. czasami taka sytuacja kończy się samobójstwem lub zaatakowaniem osób, które się znęcają np. jak w przypadku głośniej w mediach sprawy 13-latki. czasami w związku z niemożnością otrzymania pomocy przeradza się w problemy natury psychicznej.
    nie tylko z BATu nie mogą znaleźć zatrudnienia, bo takie mamy duże bezrobocie!
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 20:24
    Skoro pomysł już jest to jest nadzieja że mój prawnuczek może sobie popływa w zalewie Dobczyckim (mam 40 lat )
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 20:30
    Zdecydowany TAK bardzo dobry pomysł, jeszcze żeby był zrealizowany, z tym już będzie problem...
    1 Cytuj Zgłoś
  • Jacek Prokocki 22.09.2010 - 20:54
    esa napisał: [br]Skoro pomysł już jest to jest nadzieja że mój prawnuczek może sobie popływa w zalewie Dobczyckim (mam 40 lat )
    Szczerze wątpię aby to nastąpiło tak szybko...
    O staraniach o dopuszczenie do użytkowania Jeziora Dobczyckiego słyszę od młodzieńczych lat. Wiem że wszystkie te starania rozbijały się o dwie instytucje: RZGW i MPWiK. Pierwsza jest właścicielem druga użytkownikiem. Jak "towarzystwo" poszło do RZGW, to usłyszało że decyzja jest w gestii MPWiK-u, jak poszli do MPWiK-u - "decyzję może wydać tylko RZGW".
    Na mój prywatny gust "myślenickie PO" wybrało sobie bardzo tanią wersję kiełbasy wyborczej, "obiecanki cacanki..." Przecież zawsze można powiedzieć: "chcieliśmy, ale..."
    Jak to mówią moi znajomi "Miało być tak pięknie, a wyszło jak zawsze!"
    Cytuj Zgłoś
  • 22.09.2010 - 21:06
    No i chłoptasie od Platfusów rzucili temacik i już maja kilku zwolenników. Nic to że to tylko bajanie przedwyborcze, nic to że to jest nierealne. Po prostu kolejne Popaprane obietnice. Ale wyborcy platfusów uwielbiają takie obiecanki cacanki a głupiemu radość. Żyją w matriksie, a fajna obietnica bez pokrycia to dla nich chleb powszedni. Ludzie kiedy wy się obudzicie? Jak łatwo wami manipulować. Wystarczy wam powiedzieć że jak zagłosujecie na PO to jesteście młodzi wykształceni i w ogóle super. Tak otwarcie zbiornika to jest teraz strategiczna i najważniejsza sprawa dla powiatu. A interesuje was może że chleb za chwilę będzie o 30% droższy, że gaz już podrożał, że ruskie na nas łapę kładą? Nie to was nie obchodzi, tym się oszołomy zajmują. No więc miłego POlewania wodą na Dobczyckim wam życzę.
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 5:50
    oby go nareszcie otworzyli ;]
    2 Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 7:48
    Witam wszystkich.
    Mnie inicjatywa otwarcia Zbiornika Dobczyckiego bardzo sie podoba. Jest tylko jedno "ale" Dlaczego ogłaszamy tę inicjatywę przed wyborami? Jeśli ta inicjatywa ma być jedynym punktem kampani samorządowej to mojego głosu kandydaci tej parti nie zdobędą. Pamiętam jak budowano zaporę i ile obietnic z nią związanych padło z ust wszystkich instytucji. I co? I nic! A zalew niestety wygląda coraz gorzej - poprzez góry śmieci w zatoczkach i inne chwasty narosłe choćby "pod skałami" na Dolnym Przedmieściu.
    Uważam, że pomysł sam w sobie zły nie jest. Na ile jednak możemy liczyć na realizację - tego nie wiem. Zbyt długo czekamy i pewnie jeszcze poczekamy. Aha i jeszcze jedno spostrzeżenie - do wyborów parlamentarnych jeszce rok. Może źle łączymy fakty - nie o samorząd tu chodzi ale fotel senatora? Bo i czymże może sie on pochwalić? Chyba tylko parciem na szkło - jest wszędzie tam gdzie kamera telewizji... Przykre ale prawdziwe!
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 7:53
    Zdecydowanie NIE! To jedyny w Polsce zbiornik, który żyje swoim naturalnym rytmem, cisza, spokój, bez turystów, bez śmieci, hałasu i zadeptywania okolic..
    2 Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 8:28
    A ja jak najbardziej jestem za. I może wreszcie się doczekamy
    1 Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 8:37
    @mały: bez turystów i śmieci ? Dobre sobie. Już ktoś pisał o śmieciach w zatoczkach, ja też dobrze pamiętam jak kiedyś tam byłem ile różnego rodzaju dziadostwa się w trawach przybrzeżnych "czaiło". Nikt tego nie sprząta podejrzewam.

    Ja jestem na tak, ale z głową i rozważnie. Kajaki, rowerki wodne, ale w wyłączeniem "pojazdów" z napędem motorowym. Rozwinąć infrastrukturę i będzie dobre miejsce do odpoczynku.

    PS. Odnośnie komentarzy dotyczących kiełbasy wyborczej PO. W moim odczuciu ta inicjatywa to zbyt mało, żeby głosować na daną partię. Jest to dodatek, ale bez przesady. Mnie przynajmniej nie przekonuje...
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 8:55
    Każdy kto się boi, że inicjatywa umrze po wyborach, może się przecież w nią zaangażować i walczyć, żeby trwała do pozytywnego finału.

    Otwarcie zbiornika to dziesiątki miejsc pracy, rozwój agroturystyki, restauracji, sprzedaż gadżetów, promocja regionu. Nie od dziś wiadomo, że turystyka jest bardzo opłacalna. Wystarczy spojrzeć choćby na Polańczyk nad Soliną.
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 10:28
    Miałem przyjemność w 2006 roku uczestniczyć w tym międzynarodowym spotkaniu w Dobczycach, było to głównie spotkanie francusko-polskie. Francja projektując takie właśnie zagospodarowania zbiorników czy też składowiska itp zaciąga przez pewien okres a mianowicie ok 5 lat opinie ludzi później ten projekt jest wystawiany do wglądu i czeka na sugestie mieszkańców jeśli nie zostanie zaakceptowany to przez kolejne kilka lat na podstawie opinii jest tworzony nowy projekt ponieważ ingerencja w środowisko jest nieodwracalna i musi być ona przemyślana.
    Jak zobaczyli na mapie bliskość składowiska od Raby to tylko popatrzyli się na siebie i wybuchnęli śmiechem że to chyba jakiś żart.
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 10:38
    Dokładnie to jakiś żart !!! Patrząc na bliskość wielkiego składowiska śmieci, które zafundował mieszkańcą obecny burmistrz to można wybuchnąc śmiechem, że ludzią nie wolno się zblizać do zbiornika. Ale jeszcze lepszy numer jest w suchej, gdzie wysypisko śmieci od koryta raby dzieli 10m. Tylko w polsce jest to możliwe. I dziw bierze, że swiatowa organizacja ochrony środowiska nie bierze za dupy tych, którzy takie decyzje wydają.
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 10:58
    Duke! Nie rozumiem dlaczego jesteś zdziwiony składowiskiem w naszym mieście. jak pooglądasz TVP Kraków to zrozumiesz, że budowa składowiska u nas - a w zasadzie ZZO jest podyktowana tylko i wyłacznie troska o środowiko i przyrode Powiatów Myslenickiego i Limanowskiego!:))))

    PS W tym momencie Realista spojrzał w na ekran i zobaczył co napisał - włos mu się zjezył na głowie, że potrafi pisać takie idiotyzmy...
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 12:04
    Troskę?? chyba o własne kieszenie,.....
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 12:44
    To tylko kiełbasa wyborcza i do tego nie świeża.
    Proszę sięgnąć pamięcią w tył i sprawdzić"programy wyborcze" z poprzednich wyborów,większość to miała( np.Partnerstwo...)
    PO słynie z "podbierania "czyichś programów ale trudno się dziwić gdy nic się nie robi a tylko obiecuje.
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 14:00
    teraz PO i SLD się pokazuje wszędzie, zaczęło się obiecywanie
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 14:12
    Może ja jakis malo kumaty jestem ale jak przeczytalem dokladnie ta strone to zdaje sie ze to nie jest element programu tylko akcja spolecznosciowa która ma udowodnić Panu Greli, że bardzo dużo osób chce otwarcia Zalewu. Idzie to calkiem niezle bo juz 700 osob wyslalo przez strone maila do RZGW (wprawdzie nie wiem kiedy to ruszylo ale chyba niedawno)- osoba która filtruje maila jest zapewne niezle wkurzona:)
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 15:10
    Oni ter maile mają głęboko...w zalewie.
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 16:14
    Po 79 napisali maila, zeby przestać :) Nie przestajemy!
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 18:29
    POPIERAM TAK!!!DLA ZALEWU!!!
    1 Cytuj Zgłoś
  • Myślenicki 23.09.2010 - 21:40
    Jeśli chodzi o zalew jestem jak najbardziej za. Ale gdy czytam że jest to inicjatywa PO to mam pewne obawy czy aby napewno jest to pomysł który będą się starali zrealizować czy to tylko hasło wyborcze. Kiedyś pewien gość (który orientował się dość dobrze w sprawie zalewu) powiedział że zalew zostanie udostępniony dla rekreacjii dopiero wtedy gdy odpowiedni ludzie wykupią działki przy zalewie. Mam nadzieję że to tylko plotka i hasło wyborcze "Aby żyło sie lepiej" dotyczy tym razem wszystkich mieszkańców a nie tylko kilku cwaniaków którzy naszymi rękami chcą załatwić swoje sprawy. Proponuję nie przypalać się raczej do tego pomysłu, bo wysyłanie maili czy inne formy nacisku na ZGW są co najmniej śmieszne żeby nie powiedzieć żałosne.
    Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2010 - 23:50
    nie wazne czy to jest pomysl PO czy PIS-u wazne jest , ze nad zalewem powinna byc rekreacja od pierwszego dnia. Zarabie w Myslenicach a zalew dobczycki to dwie odrebne rekreacje, ktore sa potrzebne do rozwoju Myslenic i Dobczyc. Nalezy zbudowac sciezki rowerowo-spacerowe, zrobic plaze zezwolic na biala flote, a zrezygnowac z motorowek ktorymi sgiga sie rybakow. Polecam czlonkom PIS-u i PO zobaczyc jak podobne miejsca sa zagospodarowane w Austrii i Niemczech i jaki daja zysk dla okolicznych gmin.
    Cytuj Zgłoś
  • 24.09.2010 - 7:52
    warto przeczytać co g krakowska pisze wszystko jest jasne cała ta sprawa to gra wyborcza, natomiast ludzie z PO w Myślenicach całkiem skutecznie blokują stworzenie ścieżek rowerowych. Jak sprawa otwarci zalewu ma się do wzmocnienia ruchu ciężkich poj przez centrum Myślenic co związane jest z otwarciem kamieniołomu w Bysinie. To ludzie PO-wców odpowiadają za za ten stan rzeczy.Jednym zdaniem ścieżki rowerowo spacerowe w Dobczycach tak, w Myślenicach nie, obwodnica w Dobczycach tak, Droga zachodnia w Myślenicach nie. Pozdrawiam p starostę J Tomala, p senatora z PO i całą młodzieżówkę PO z Myślenic która jest zainteresowana podniesieniem standardów życia w Dobczycach, a nie w Myślenicach- na pewno na was NIE ZAGŁOSUJĘ PO-wcy
    Cytuj Zgłoś
  • 24.09.2010 - 8:02
    Ale przecież w ubiegłym roku Sanepid jasno określił, że Raba w kilku miejscach nie nadaje się do kontaktu z człowiekiem. Jak zalew może być czysty i zdatny do jakiejkolwiek rekraacji, kiedy tam syf jest nieziemski i obawiam się, ze decyzją administracyjną nikt tego nie zmieni.
    Nie będzie czysty, kiedy to jego dopływy są ściekami. Osobiście się przekonałem po uczuleniach i innych dziwnych rzeczach po kontakcie z zalewem.
    Dlatego myślę, ze nie tędy droga. Najpierw polityka pro ekologiczna dla ludzi i rzek wpływających do zalewu, potem dalsze zmiany.
    Nikt nie będzie odpoczywał obok pływających zwłok krowy....no chyba, ze PO
    Cytuj Zgłoś
  • 24.09.2010 - 8:49
    Kto zezwolił na powstanie pasa startowego i lądowiska dla motolotniarzy nad zalewem w Osieczanach? Tam wszakże zamieszkują zające, sarny, jenoty? dziki... Fajny odpoczynek z wędką kiedy wkoło warkot motolotni.
    Cytuj Zgłoś
  • 24.09.2010 - 9:35
    Otwarcie zalewu już wkrótce. Planowana data udostępnienia zalewu Dobczyckiego dla celów rekreacyjnych już w roku 4037!!
    Ech ludzie ale jesteście naiwni....
    Cytuj Zgłoś
  • 24.09.2010 - 17:15
    gdyby zbiornik Dobczycki był tak zanieczyszczony jak mówią to wodę dla Krakósów pobieraliby z Wisły
    Cytuj Zgłoś
  • 24.09.2010 - 17:54
    Otoz to. Ponadto otwarcie chyba etapami ma byc. Najpierw korona i trasa rowerowo-piesza wokol (to z tego co wiem do 2 lat ma byc gotowe), pozniej sporty zaglowe (jakos wody bez znaczenia) i dopiero na koncu plaza. Pan Grela mowi ze nigdy nie bedzie otwarte w wywiadzie a z tego co slyszalem to juz nawet w RZGW byla taka koncepcja zeby zrobic 2 przystanie tylko pod warunki ze zaglówki beda wlasnoscia RZGW i tylko oni beda na tym zarabiac :) Jak niewiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o pieniadze...
    Cytuj Zgłoś
  • 24.09.2010 - 17:58
    Nie bardzo rowniez rozumiem o co te lamenty ze po sobie robi kampanie. Zrobili fajny projekt spolecznosciowy ktory jest dobrze odbierany i zyskuje duze grono zwolennikow. A to czy projekt zapoczatkowalo PO, PiS, SLD, Maciej Ostrowski - jakie to ma znaczenie? Otwarcie zalewu to gospodarczo duzo wieksza szansa niz jakies strefy przemyslowe i to nie tylko dla Dobczyc ale również dla Myślenic, Osieczan, Drogini, Borzęty itd.
    Cytuj Zgłoś
  • 25.09.2010 - 16:28
    Popieram akcje z całego serca!
    1 Cytuj Zgłoś
  • 26.09.2010 - 8:48
    Brak miejsc pracy , żywność drożeje , media do góry , paliwo do góry a Po_paprańcy będą się rekreować. Nic dziwnego to banda biznesu i ajwaj oni potrzebują rekreacji , odpoczynku i huśtania się! Na pohybel popaprańcom!
    1 Cytuj Zgłoś
  • 26.09.2010 - 11:36
    Szymon napisał: [br]Kto zezwolił na powstanie pasa startowego i lądowiska dla motolotniarzy nad zalewem w Osieczanach? Tam wszakże zamieszkują zające, sarny, jenoty? dziki... Fajny odpoczynek z wędką kiedy wkoło warkot motolotni.
    wam wędkarzom to wszystko przeszkadza.
    Cytuj Zgłoś
  • 26.09.2010 - 11:38
    Powinni was wywalić z tych stawów na zalew, a tam zrobić piękne kąpieliska dla ludzi skoro na zalewie nie można się kąpać.
    Cytuj Zgłoś
  • M G 26.09.2010 - 15:27
    ziomal napisał: [br]gdyby zbiornik Dobczycki był tak zanieczyszczony jak mówią to wodę dla Krakósów pobieraliby z Wisły
    Ja słyszałem że Kraków ma w wodociągach jedną z najgorszych wód w Polsce , śląsk nawet lepiej wypada pod tym względem...



    Żeby chociaż dla wędkarzy udostępniono zalew to było by super , pierwszy lecę po kartę wędkarską i łódkę


    Acha , i guzik mnie obchodzi czy byłby to projekt 'pełowców' 'pisiorów' czy 'komunistów'...
    Cytuj Zgłoś
  • Łukasz Tabaszewski 26.09.2010 - 16:56
    MyśleniczaninNR napisał: [br]Brak miejsc pracy , żywność drożeje , media do góry , paliwo do góry a Po_paprańcy będą się rekreować. Nic dziwnego to banda biznesu i ajwaj oni potrzebują rekreacji , odpoczynku i huśtania się! Na pohybel popaprańcom!
    :) Właśnie na tej rekreacji można zbudować ogromną ilość miejsc pracy - turystyka to ogromna szansa dla naszego regionu i od wielu lat jest za mało wykorzystywana.
    Cytuj Zgłoś
  • 26.09.2010 - 19:12
    Ale Was wpuścili po raz kolejny w maliny ,przepraszam w wodę.Ludzie myślenie naprawdę nie boli,polecam blog" prawicowego oszołoma",naprawdę przeczytajcie zanim mnie zbluzgacie.
    Cytuj Zgłoś
  • 26.09.2010 - 19:13
    Cytuj Zgłoś
  • 27.09.2010 - 6:13
    Szanowny Panie lukas! Czyjając Pana posta zastanawiam się, co wpłynęło na Pana, że teraz jest Pan " za turytyką jako szansą regionu" a jak sytuowano ZZO dla powiatów Myślenickigo i Limanowskiego - o ktyórym znów głośno " z okazji reklam na TVP3 to jakos Pan i Pana Partia nie myslala co to znaczy dla regionu...
    Cytuj Zgłoś
  • 27.09.2010 - 11:19
    Otwarcie zalewu dla turystów może jest kiełbasą wyborczą PO.
    Ale lepsze to niż używanie krzyża dla osiągnięcia wyniku wyborczego. Wybór należy do WAS
    1 Cytuj Zgłoś
  • Myślenicki 27.09.2010 - 16:20
    nowy jak masz pisac tagie idiotyzmy to może odpuść sobie komentarze bo świadczy to tylko o twojej głupocie
    Cytuj Zgłoś
  • 27.09.2010 - 16:46
    ziomal napisał: [br]gdyby zbiornik Dobczycki był tak zanieczyszczony jak mówią to wodę dla Krakósów pobieraliby z Wisły
    to se jedź do Krakowa (Prokocim) i się napij tej wody. Poczujesz się jak na basenie. Poza tym w gwoli ścisłości, na Bielanach woda jest uzdatniana właśnie z Wisły.
    Cytuj Zgłoś
  • 27.09.2010 - 22:44
    Po co otwierać zalew dla turystów,przecież woda w nim jest taka brudna że aż śmierdzi,nikt przy zdrowych zmysłach nie wejdzie do takiego szamba,jeśli ktoś nie wierzy to niech sobie zrobi spacer brzegiem tego szamba.
    Cytuj Zgłoś
  • 28.09.2010 - 11:01
    lukasz napisał: [br][quote]MyśleniczaninNR napisał: [br]Brak miejsc pracy , żywność drożeje , media do góry , paliwo do góry a Po_paprańcy będą się rekreować. Nic dziwnego to banda biznesu i ajwaj oni potrzebują rekreacji , odpoczynku i huśtania się! Na pohybel popaprańcom!
    :) Właśnie na tej rekreacji można zbudować ogromną ilość miejsc pracy - turystyka to ogromna szansa dla naszego regionu i od wielu lat jest za mało wykorzystywana. [/quote] lukasz miejsca pracy to taki zakład jak papierosy w Jaworniku gdzie na dzień dzisiejszy zwalnia się około 700 osób czy taki zakład jak tf. Takie miejsca pracy są potrzebne dla Myślenic a nie starać się o kilku ratowników czy bandę biznesmenów którzy będą bili kasę na wynajmowaniu jachtów i stateczków kolejnym bosom bo uczciwego człowieka nie będzie na to stać!
    Cytuj Zgłoś
  • 28.09.2010 - 14:50
    Niech jak to nazwałeś "banda biznesmenów" bije kasę na wynajmowaniu jachtów, ale on zatrudni kilku a nawet kilkunastu ludzi, powstanie wiecej usług i to da szansę na otwarcie działanosci dla okolicznych mieszkańców. Zwiekszą sie podatki dla gmin.
    Są również zagrozenia dla srodowiska i tu trzeba działać mądrze i rozwaznie.
    A tu widzę, że zazdrosnik lub nieudacznik, a w każdym razie krzykacz od razu woła NIE.
    Cytuj Zgłoś
  • 28.09.2010 - 15:33
    Nikt tu niczego nie zazdrości tylko tu chodzi o takie inwestycje i przedsięwzięcia aby zapewniły ludziom pracę - codzienny chleb. Pracę całoroczną na lata a nie inwestycje na dwa miesiące letnie gdzie prace będzie miało kilka osób: ratowników , lodziarzy gdzie gmina Myślenice nic na tym nie skorzysta! Inwestycje to przemysł - to duże zakłady pracy a na turystyce to sobie mogą zarabiać ale górale w zakopanym czy marynarze nad morzem!
    Cytuj Zgłoś
  • 28.09.2010 - 15:42
    Nie dwa miesiące. Żeglarstwo uprawia się przez 6-7 miesiecy. I nie kilka osób zatrudnionych. Jeśli byłeś nad jakimkolwiek jeziorze, to to powinienes zauważych całą otoczkę turystyki. Od bezposredniej obsługi żeglarzy, po porkingi, nowe sklepy, knajpki az po babcie sprzedajace serki itp.
    I powied, jak Ty sobie wyobrażasz przemysł na naszym terenie. Jakieś fabryki? Duże zakłady? O to Ci chodzi?
    Cytuj Zgłoś
  • 28.09.2010 - 19:38
    "Inwestycje to przemysł - to duże zakłady pracy"
    I potem się ten duży zakład pracy zamyka i 700 osób zostaje bez pracy.
    Podstawa to są małe przedsiębiorstwa - takie jak punkty gastronomiczne czy wypożyczalnie kajaków czy łódek. Nawet jak taka mini firma zbankrutuje czy z jakiegoś innego powodu zakończy działalność, to pracę straci najwyżej kilka osób, a nie cała miejscowość. Aha, i tak zupełnie nawiasem mówiąc, to uczciwego człowieka też stać na wynajęcie łódki, a nie tylko jakichś mitycznych "biznesmenów".

    Pomysł bardzo dobry, szkoda tylko, że o udostępnieniu zbiornika do rekreacji słyszy się jedynie przy okazji wyborów. Taki samograj wyborczy - najpierw narobić szumu, potem zapomnieć o sprawie aż do kolejnych wyborów i wtedy powtórzyć to co się obiecywało wcześniej.
    Cytuj Zgłoś
  • 28.09.2010 - 20:55
    czy ktoś wie coś o tym, czy naszym lokalnym prominentom PO (staroście i dyrektorowi szpitala)udało się pozyskać środki na budowę lądowiska przy szpitalu? jaki jest finał tej sprawy?
    http://www.miasto-info.pl/myslenice/dyrektor-sp-zoz-chce-wybudowac-ladowisko-kolo-szpitala
    Cytuj Zgłoś
  • - - 13.10.2010 - 0:46
    TAK DLA ZALEWU - POpieram
    2 Cytuj Zgłoś
  • 18.10.2010 - 15:44
    Cytuj Zgłoś
  • 23.07.2011 - 14:28
    a gdzie można się wypowiedzieć na nie (tak tylko pytam z ciekawości). Skoro ktoś robi akcję ba tak to czemu boi się głosów na nie, to tak jak ogłosić wybory i wystawić jednego kandydata.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 05.09.2011 - 12:30
    Bez sensu - najedzie się rzesza turystów, będzie tysiąc obskurnych fastfoodów, rowerków wodnych, butelek i innych śmieci. Nie mówię już o hałasie i zanieczyszczeniu wody. A tak to jest cisza, spokój i super woda! Kto chce, ten da sobie radę.
    3 Cytuj Zgłoś
  • 01.08.2012 - 17:53
    zdecydowanie NIE. Ten kto nie spędził choć chwilę nad tym jeziorem nie zrozumie. Cisza, spokój, piękne widoki nieskażone cywilizacją...Nic więcej nie trzeba do odpoczynku...
    1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach