Inspektorzy nadzoru budowlanego skontrolują legalność reklam w centrum

Właściciele budynków zlokalizowanych w centrum muszą dostosować wiszące na nich reklamy do obowiązujących przepisów - informuje gmina. W innym przypadku będą ścigani za samowolę budowlaną

Obowiązek dostosowania reklam dotyczyć będzie właścicieli budynków zlokalizowanych w centrum miasta, w tzw. strefie ochrony konserwatorskiej „A”, która obejmuje obszar rynku wraz przyległymi ulicami. Mają na to czas do 30 czerwca, bowiem po upływie tego terminu Inspektorzy Nadzoru Budowlanego dokonają kontroli. 

O jakie przepisy chodzi?

Zgodnie z Ustawą o Prawie Budowlanym instalowanie tablic i urządzeń reklamowych wymaga zgłoszenia do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej, czyli na terenie powiatu myślenickiego do Starosty Myślenickiego.

Tablice i urządzenia reklamowe znajdujące się na obiektach wpisanych do rejestru zabytków oraz reklamy świetlne i podświetlane, sytuowane poza obszarem zabudowanym wymagają uzyskania pozwolenia na budowę. Górna krawędź reklamy nie może przekroczyć górnej krawędzi linii otworów okiennych a w obszarze strefy zabytkowej - ścisłej ochrony konserwatorskiej "A" górnej krawędzi linii otworów okiennych I kondygnacji. Ścisła strefa ochrony konserwatorskiej "A" obejmuje obszar rynku wraz z ulicami przyległymi.

Właściciele budynków mają czas na przegląd i dostosowanie reklam do obowiązujących przepisów do 30 czerwca. Po upływie tego terminu Inspektorzy Nadzoru Budowlanego w Myślenicach rozpoczną kontrole.

Informacja Urzędu Miasta i Gminy wraz z literą prawa znajduje się tutaj

 

Reklamy zewnętrzne umieszczane na terenie Myślenic:

  • szpecą miasto
  • są neutralną częścią architektury miasta
  • nadają miastu kolorytu
  • Zobacz wyniki

Temat reklam szpecących Myślenice nasi czytelnicy poruszali już w 2012 roku. W jednym z naszych sondaży zdecydowana większość z was (81%) stwierdziła, że reklamy zewnętrzne umieszczane na terenie miasta szpecą je, co dziesiąty ankietowany stwierdził, że są one naturalną częścią architektury miasta, a 9% że nadają miastu uroku.

 

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 15.04.2014 - 13:28
    Brawo, nareszcie niektóre reklamy przestaną szpecić i zostaną uporządkowane a wtedy zrobi się o wiele ładniej w centrum Myślenic :-)
    45 8 Cytuj Zgłoś
  • 15.04.2014 - 14:34
    Mi również się to nie podoba, ale prawda jest taka że chyba nic to nie zmieni tylko właściciele wystąpią o papierek i będą kryci. Poza tym to kamienice wyglądają jak wyglądają i różnicy nie będzie z reklamami czy bez...
    Lepiej jak zrobią nawierzchnie drogi niżej wejścia do urzędu miasta jak się opuszcza rynek, masakra.
    27 6 Cytuj Zgłoś
  • 15.04.2014 - 14:54
    może zniknie w końcu ta fatalna reklama w rynku abakusa świeci wściekle na czerwono i miga wciąż
    36 5 Cytuj Zgłoś
  • Tom 15.04.2014 - 15:28
    Będzie jak w TOKIO ! ;)
    10 6 Cytuj Zgłoś
  • 15.04.2014 - 18:14
    ja bym chciała, by nie tylko skontrolował ale i spowodował ich znaczne ograniczenie... naprawdę miasteczko bez reklam tylko by zyskało światło i urok
    26 4 Cytuj Zgłoś
  • ten triggers 15.04.2014 - 19:10
    Kasa gminy podupada, czy też może ktoś dorabia do emerytury ?
    10 11 Cytuj Zgłoś
  • 15.04.2014 - 19:22
    Jawny atak na resztki firm polskich, jak by w gminie zapomnieli reklama dźwignią handlu.
    11 17 Cytuj Zgłoś
  • 15.04.2014 - 19:23
    Niech się zainteresują tą nową świecącą reklamą na Orlenie przy ulicy Słowackiego. Oślepia i rozprasza kierowców jadących przez światła, powodując tym samym zagrożenie dla ruchu w tym rejonie.
    33 2 Cytuj Zgłoś
  • Basia 15.04.2014 - 19:26
    dobry pomysł-przynajmniej w centrum

    a zdjęcie trochu stare bo samochody na tej ulicy już długo parkują po drugiej ulicy
    8 4 Cytuj Zgłoś
  • 15.04.2014 - 19:35
    Bardzo dobrze! W centrum Myślenic jest stanowczo za dużo reklam na budynkach. Niech wreszcie zrobią z tym porządek.
    17 4 Cytuj Zgłoś
  • ten triggers 15.04.2014 - 19:36
    Jak w Polszy będzie żyło się lepiej to i standardy reklam ulegną zmianie, póki co to syf, kiła i mogiła.
    Mało który przedsiębiorca rozumie jak powinna funkcjonować reklama typu baner. Wedle przedsiębiorców ma być jak największa i oczojebna, a najlepiej to by było jakby wystawała na jezdnie coby się ktoś nie sztachnął jadąc prowadzony przez nawigację GPS.
    Gdzie się podziały te zgrabne szyldy oraz tablice z dawnych lat ? (neonów nie lubiłem :).
    10 4 Cytuj Zgłoś
  • Marcin 15.04.2014 - 21:00
    Przyłączam się do apelu o zalanie czymkolwiek tych masakrycznych "kocich łbów" na ulicy Mikołaja Klakurki.
    11 6 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 15.04.2014 - 21:17
    I prawidłowo .,całe miasto jest upstrzone tymi paskudnymi reklamami .Większość z nich wykonana bez gustu i polotu.Często są to płachy które wiszą po budynkach i szpecą lub wykonane na dykcie.Są też reklamy gustowne ,komponujące się z budynkiem ,te by można zostawić.
    15 Cytuj Zgłoś
  • ten triggers 15.04.2014 - 21:58
    Wszystko fajnie, tylko że akcja typu władza sprawdza zasadność zamontowanych już reklam, jest mocno spóźniona.

    Gdzie byli włodarze jak pojawiały się reklamowe wypryski ? kogo dręczyła mandatami za nieprawidłowe parkowanie straż miejska, gdy fasady kaleczono ? och gdzie och gdzie chowali się potężni inspektorzy nadzoru budowlanego podczas krzywd jakie doznawał krajobraz rynku ?

    Dlatego pierwszym postem zapytałem "Kasa gminy podupada, czy też może ktoś dorabia do emerytury ?"
    13 2 Cytuj Zgłoś
  • 15.04.2014 - 23:45
    A może by tak naprawić kostkę na ulicy Kościuszki i w rynku? Dawno nikt tego nie robił.
    11 5 Cytuj Zgłoś
  • 16.04.2014 - 10:37
    Myślenice to miasto gdzie podstawę stanowią handel i usługi. Produkcja w Myślenicach prawie nie istnieje. Ja ktoś już powiedział: reklama dźwignią handlu. Usuniecie reklamy - zmniejszy się ruch - spadną obroty - zmniejszy się zatrudnienie. Zamiast pracować w Myślenicach kilka osób będzie musiało szukać zatrudnienia w Krakowie.
    4 12 Cytuj Zgłoś
  • 16.04.2014 - 11:15
    Taka jest prawda. Będziecie mieli "piękny" rynek bez reklam, a kilkanaście osób straci pracę. Sam pracuję w rynku, ale tylko dlatego, ze firma 2 lata temu mocno postawiła na reklamę - plakaty, banery, ulotki itp. Zwiększyła znacznie dochody i dzięki temu miała środki na zatrudnienie nowego pracownika.
    7 9 Cytuj Zgłoś
  • ania 16.04.2014 - 13:02
    już niedługo osoby prowadzące działalność będą musiały zejść do podziemia i to dosłownie niestety
    8 4 Cytuj Zgłoś
  • 13oddział 16.04.2014 - 13:03
    Za dużo i za wielkie te reklamy. Ktoś zauważył ze Myślenice to małe miasteczko wiec nie muszę mieć tysiąc reklam bo i tak wiem gdzie jest najlepszy chleb, dobra wędlina czy porządne buty (bo dobry sklep funkcjonuje sam :). Te bilbordy tylko szpecą jak zniknie ich kilka to centrum jeszcze wypięknieje. Polecam wycieczkę na Czechy gdzie u naszych południowych sąsiadów w podobnych miastach nie znajdzie się ani połowy takich szyldów, co naprawdę bardzo dodaje estetyki i uroku.
    11 5 Cytuj Zgłoś
  • 16.04.2014 - 13:18
    "(bo dobry sklep funkcjonuje sam :)". Bardzo ciekawe stwierdzenie. Chyba spece od marketingu (Avans, Media Markt itp.) nie wiedzą co robią wstawiając na każdym kroku wielkie billboardy 5x2 m.
    1 6 Cytuj Zgłoś
  • Robert 16.04.2014 - 13:38
    darlet napisał/a:
    Myślenice to miasto gdzie podstawę stanowią handel i usługi. Produkcja w Myślenicach prawie nie istnieje. Ja ktoś już powiedział: reklama dźwignią handlu. Usuniecie reklamy - zmniejszy się ruch - spadną obroty - zmniejszy się zatrudnienie. Zamiast pracować w Myślenicach kilka osób będzie musiało szukać zatrudnienia w Krakowie.
    Brednie... Kto w ogóle patrzy na te reklamy w celach informacyjnych? Nie niosą żadnej wartości, również dla właścicieli. Wprost przeciwnie. Do Abakusa za ten odpustowy lampion postanowiłem już nigdy nie zaglądać.
    10 2 Cytuj Zgłoś
  • 16.04.2014 - 14:20
    Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Tak Ci się tylko wydaje. Firma, w której pracuje, nie miała dwa lata temu żadnej reklamy, w żadnej formie. Po rok od wprowadzenia działań reklamowych obrót firmy wzrósł o 50%! Myślisz, że był to tylko zbieg okoliczności, że firma postawiła na reklamę, a obrót wzrósł sobie o tak? Może się powtórzę - dlaczego Avans, Media Markt tak bardzo stawiają na reklamę, jeśli to nie przynosi korzyści?
    2 6 Cytuj Zgłoś
  • 16.04.2014 - 16:24
    @darlet: zauważ, że ww sieci w telewizji emitują co chwilę swoje reklamy, czasem to jest tego aż nie do zniesienia. To samo w radio. Owszem, że mają i billboardy, ale to tylko część reklamy.

    Popatrz ze swojej perspektywy - czy chodzisz po mieście i patrzysz na reklamy, czy o polecenie pytasz znajomych, bo ja akurat tak robię. Poza tym jest jeszcze coś takiego jak ulotki, plakaty na tablicach można zawiesić.

    Jakby nie patrzeć nawet najładniejsza reklama słabego produktu czy sklepu nie zareklamuje, bo klient spróbuje raz i więcej nie wróci.
    4 1 Cytuj Zgłoś
  • 16.04.2014 - 16:52
    @nomad: Zgadzam się z Tobą. Telewizji nie oglądam, radia nie słucham z paru powodów: beznadziejna oferta programowa, mało rzetelne informację, za dużo reklam itp. Nie zgodzę się jednak na to, że można pozbawić firmy reklamy tylko dlatego, że ktoś chce mieć ładny rynek i nie bierze pod uwagę to, że mogą za tym iść poważniejsze konsekwencje. Ścigać powinno się osoby i firmy, które wieszają ogłoszenia gdzie im się żywnie podoba: na słupach, przystankach, ogrodzeniach itp.

    Każdy jest podatny na reklamę czy tego chce czy nie, bo 80% osób to wzrokowcy. Nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że taka informacja reklamowa pozostaje w głowie. Oczywiście, że pytam znajomych, czytam informację w necie.

    Chodzę po mieście i patrzę na reklamy. Jak mają zareklamować się firmy, które mają np. swój punkt na 2 piętrze budynku, albo w jakiejś bramie czy tunelu? Gdyby nie reklama nikt w życiu nie wiedziałby, że coś takiego istnieje, a co dopiero coś tam kupił.
    2 6 Cytuj Zgłoś
  • 13oddział 16.04.2014 - 17:22
    Dlaczego w ogóle trzeba patrzeć pod względem biznesu ? Wszystko ma się opłacać. Mamy piękne miasto więc trzeba o nie dbać a nie je szpecić i zamieniać w jarmarczne Tokio. Argument "dzięki reklamom ktoś ma pracę" jest słaby bo dzięki pijanemu gówniarzowi bazgrolącemu po murach tez ktoś ma pracę (pan malarz, policjant, prokurator już nie wspominając o sprzedawcy farb i artykułów monopolowych)
    8 3 Cytuj Zgłoś
  • 16.04.2014 - 20:39
    darlet napisał/a:
    Taka jest prawda. Będziecie mieli "piękny" rynek bez reklam, a kilkanaście osób straci pracę. Sam pracuję w rynku, ale tylko dlatego, ze firma 2 lata temu mocno postawiła na reklamę - plakaty, banery, ulotki itp. Zwiększyła znacznie dochody i dzięki temu miała środki na zatrudnienie nowego pracownika.
    Kolego - mylisz pojęcia. Nikt Ci nie broni reklamowania Twojej firmy. Chodzi o to, aby reklama - zwłaszcza ta, którą przyczepia się do ściany zabytkowej kamienicy - choć odrobinę komponowała się z jej wyglądem. Te wszystkie paskudztwa poprzyczepiane do ścian - kolorowe banery ( z czasem obszarpane przez wiatr) kiczowato wymalowane tablice - tylko szpecą to nasze miasto. Jestem całkowicie za likwidacją takich straszydeł.
    8 2 Cytuj Zgłoś
  • 17.04.2014 - 0:01
    i w czym problem ? gdyby państwo Polskie nie okradało małych firm to było by je stać na to aby sobie kupić małą ale piękną estetycznie reklamę, bo fiskus by ich nie okradał....
    6 2 Cytuj Zgłoś
  • 13oddział 17.04.2014 - 11:51
    michall_s napisał/a:
    i w czym problem ? gdyby państwo Polskie nie okradało małych firm to było by je stać na to aby sobie kupić małą ale piękną estetycznie reklamę, bo fiskus by ich nie okradał....
    A to już całkiem ciekawa teoria- okradają mnie więc stać mnie na większą reklamę, nie będą okradać tylko na małą. Biedne banki to dopiero muszą być szabrowane skoro się reklamują na każdym kroku.
    2 4 Cytuj Zgłoś
  • 17.04.2014 - 15:07
    Malatesta13 napisał/a:
    A to już całkiem ciekawa teoria- okradają mnie więc stać mnie na większą reklamę, nie będą okradać tylko na małą. Biedne banki to dopiero muszą być szabrowane skoro się reklamują na każdym kroku.
    Z całym szacunkiem, ale kłania się czytanie ze zrozumieniem.

    Nie wziąłem pod uwagę, że nasi rodacy to niesamowici esteci.
    Proponuje poczytać artykuł http://miasto-info.pl/myslenice/9361,150-workow-smieci-zebranych-w-dolinie-raby.html bo to pokazuje, jaki jest prawdziwy problem z zaśmiecaniem miasta i gminy, a nie wiszące sobie w rynku reklamy.
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • ania 17.04.2014 - 15:23
    darlet napisał/a:
    Z całym szacunkiem, ale kłania się czytanie ze zrozumieniem.

    Nie wziąłem pod uwagę, że nasi rodacy to niesamowici esteci.
    Proponuje poczytać artykuł http://miasto-info.pl/myslenice/9361,150-workow-smieci-zebranych-w-dolinie-raby.html bo to pokazuje, jaki jest prawdziwy problem z zaśmiecaniem miasta i gminy, a nie wiszące sobie w rynku reklamy.
    hahaha 100/100
    7 Cytuj Zgłoś
  • Adolf Popartyopopulos 18.04.2014 - 8:56
    Kenets0n napisał/a:
    Przyłączam się do apelu o zalanie czymkolwiek tych masakrycznych "kocich łbów" na ulicy Mikołaja Klakurki.
    TO ZABYTEK CHODZILI PO NIM WALER I KACZA.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 19.04.2014 - 12:14
    Malatesta13 napisał/a:
    A to już całkiem ciekawa teoria- okradają mnie więc stać mnie na większą reklamę, nie będą okradać tylko na małą. Biedne banki to dopiero muszą być szabrowane skoro się reklamują na każdym kroku.
    Większa nie oznacza lepsza, chodziło mi o to że gdyby nie złodziejski system podatkowy to ludzie mieli by więcej kasy, mogli by sobie zamawiać mniejsze reklamy ale jakościowo lepiej wykonane, a taka reklama mimo że mniejsza kosztuje więcej, moja wypowiedź jest poprawna, ale mnie nie zrozumiałeś.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 20.04.2014 - 12:36
    a nikt nie wspomina o telebimie koło dekady na orlenie jak oslepia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • Robert 20.04.2014 - 22:49
    Może dlatego, że wszyscy mają oczy wypalone tym, epileptyków budzącym w zdrowych ludziach, telewizorem na kamienicy przy rondzie obok strażnicy. Jak można mieszkać w tak obwieszonym reklamami domu. Nie wstydzicie się ci co tam mieszkacie? Nie dziwne, że wejście od tyłu...
    4 1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach