Od 20 lat mieszkają w baraku. Ludzie starają się im pomóc

Ta rodzina od 20 lat mieszka w drewnianym baraku. Chcą wrócić do stojącego obok domu, jednak potrzebują pomocy. Mieszkańcy gminy Wiśniowa starają się ją zorganizować

Pan Aleksander (71 lat) wraz z żoną (66lat) i niepełnosprawną córką mieszkają w Węglówce w drewnianym baraku na powierzchni 16 metrów. Nie mają łazienki, wodę noszą z pobliskiej studni, a myją się w misce.

W tym miejscu wychowali siedmioro dzieci, które dorosły i wyprowadziły się. Dziś są już samodzielne, choć nie na tyle zamożne, aby wybudować rodzicom dom. Domem starszych rodziców i dorosłej Małgosi, która nigdy się nie usamodzielni jest nadal 20-letni barak. 

Obok na działce stoi stary, drewniany dom, który przedstawiciele komitetu społecznego chcą odremontować, aby rodzina mogła w nim zamieszkać.  - Ktokolwiek, może, ktokolwiek chce przyłożyć rękę do dobrego dzieła - jest mile widziany - na stronie promującej akcję "Zamieńmy barak na dom" piszą organizatorzy.

Aby uzbierać fundusze na pomoc rodzinie Ciężaków Społeczny Komitet "Zamieńmy barak na dom" i Teatr w Stodole organizują imprezę charytatywną (21-22 czerwca). W ramach imprezy, która odbędzie się w Wiśniowej zostanie rozegrany turniej siatkówki i piłki nożnej, na scenie wystąpią zespoły muzyczne, folklorystyczne, odbędzie się aukcja i grill. 

Pomagać można również indywidualnie, a kontakt z osobami odpowiedzialnymi za akcję "Zamieńmy barak na dom" można nawiązać m.in. za pomocą facebooka, gdzie na bieżąco można śledzić jej przebieg.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • mysleniczaninzdziada 14.05.2014 - 8:14
    takim ludziom trzeba pomagac!! brawo dla wszystkich ktorzy sie przyczyniaja do tej pomocy
    68 5 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 10:25
    Jestem w szoku że nikt przez 20 lat nie wpadł na to żeby tej rodzinie pomóc. Ta rodzina powinna była otrzymać pomoc dawno temu, jak to możliwe że rodzina wielodzietna w tak tragicznych warunkach funkcjonowała?biedni ludzie:-(
    59 4 Cytuj Zgłoś
  • Michal 14.05.2014 - 10:41
    mam zawalony strych meblami, wypoczynkami itd... z miła chęcią mogę sie tego pozbyć i podarować potrzebującej rodzinie
    42 3 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 11:01
    kim napisał/a:
    Jestem w szoku że nikt przez 20 lat nie wpadł na to żeby tej rodzinie pomóc. Ta rodzina powinna była otrzymać pomoc dawno temu, jak to możliwe że rodzina wielodzietna w tak tragicznych warunkach funkcjonowała?biedni ludzie:-(
    Proste ,wybory lokalne w tym roku.
    27 9 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 11:02
    Ja proponuje przenieść do domu socjalnego do Myślenic. Na ulicy Sienkiewicza jest super dom dla bogaczy a miał być dla biednych.
    29 8 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 13:45
    Wybory? No to wszystko jasne.
    Wstyd, że nikt o tym wcześniej nie pomyślał, ja osobiście nie wyobrażam sobie sytuacji żeby obok mnie mieszkał ktoś taki i żebym nie reagowała.
    Nie mogę zrozumieć , czemu ta sprawa nie została wcześniej nagłośniona ?
    24 5 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 15:10
    który to jest ten dom socjalny na Sienkiewicza?
    3 5 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 15:22
    A co by na to powiedział Jezus?..
    5 10 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 16:59
    Mysleniczanin007 napisał/a:
    A co by na to powiedział Jezus?..
    ''Słaby, ubogi i nie mający gdzie głowy skłonić Chrystus wyszedł na ulice i przysną zmęczony na ławce.''......Myślę że Jezus by powiedział ,nie miałem gdzie mieszkać ale wy mi pomożecie ,wierzę w was.....
    6 6 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 17:25
    Gdzie byli sąsiedzi, kościół i sołtys przez te wszystkie lata......? Najbardziej żal tych wszystkich dzieci które wychowywali się w takich warunkach....
    12 7 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 17:53
    jasmin napisał/a:
    ''Słaby, ubogi i nie mający gdzie głowy skłonić Chrystus wyszedł na ulice i przysną zmęczony na ławce.''......Myślę że Jezus by powiedział ,nie miałem gdzie mieszkać ale wy mi pomożecie ,wierzę w was.....
    I tak Pan z Plebanem pomagają już dwudziesty rok... I to nie jest jedyna rodzina w powiecie żyjąca w takich warunkach.
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 19:06
    A gdzie było państwo polskie ? Tyle podatków zabierają ludziom, w każdym produkcie vat akcyza ....... I co teraz wprowadzą płace minimalną 2 tyś.... ciekaw jestem kto za 2 tyś zatrudni takiego schorowanego człowieka..... Prawda jest taka że gdyby nie minimalne wynagrodzenie i przymus płacenia podatku dochodowego, ci ludzie sami by pracowali przez te 20 lat, raz tu raz tam i za 20 lat już bo się jakoś ogarnęli nie potrzebowali by pomocy. Bo nie ludzie ale PAŃSTWO POLSKIE JEST WINNE TEJ SYTUACJI. Ludzie ubożeją bo Państwo ich okrada, kto czy ta ten wie, Państwo to największy złodziej w dodatku nie lubi konkurencji, samo nie zje a komuś nie da.
    8 5 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 19:42
    Michall przestań pie,,,yć,co ma płaca minimalna do ich sytuacji a przy okazji wychodzi cała hipokryzja-nie płacić podatków i wykorzystać to że ciężko o pracę aby jak najmniej płacić.Zresztą to jest idea kapitalizmu jak najwięcej zarobić czyli jak nie będę płaciła podatków to wcale nie znaczy żę dam te pieniądze robotnikowi,nie jestem idiotką.Tak to zresztą działa ,pracodawcy zatrudniają na czarno ale wcale nie płącą wtedy więcej gdyby zatrudniali na biało.Zresztą najgorsze warunki i płace są u tych "twoich"drobnych kapitalistów nawet hipermarkety lepiej traktują pracownika.Sorry ale temat był inny więc kończę.Ale tu właśnie oczekuję od Ciebie jasnej odpowiedzi-co z takimi ludźmi pod rządami NP?Państwo ma nie pomagać,ZUS rozgoniony na cztery wiatry a co z nimi?
    3 4 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 19:57
    krowka123 napisał/a:
    Michall przestań pie,,,yć,co ma płaca minimalna do ich sytuacji a przy okazji wychodzi cała hipokryzja-nie płacić podatków i wykorzystać to że ciężko o pracę aby jak najmniej płacić.Zresztą to jest idea kapitalizmu jak najwięcej zarobić czyli jak nie będę płaciła podatków to wcale nie znaczy żę dam te pieniądze robotnikowi,nie jestem idiotką.Tak to zresztą działa ,pracodawcy zatrudniają na czarno ale wcale nie płącą wtedy więcej gdyby zatrudniali na biało.Zresztą najgorsze warunki i płace są u tych "twoich"drobnych kapitalistów nawet hipermarkety lepiej traktują pracownika.Sorry ale temat był inny więc kończę.Ale tu właśnie oczekuję od Ciebie jasnej odpowiedzi-co z takimi ludźmi pod rządami NP?Państwo ma nie pomagać,ZUS rozgoniony na cztery wiatry a co z nimi?
    Trzeba sięgnąć głębiej, gdy wprowadza się wolny rynek a firm jest tyle że brakuje rąk do pracy, pojawia się deficyt pracownika, wówczas pracownik zaczyna dyktować warunki gdzie i za ile będzie pracować, to nie jest skomplikowane trzeba na to tylko inaczej popatrzeć, czyli z punktu widzenia który obecnie nie jest możliwy, wiadome nic na początku się nie zmieni tak od razu, na to trzeba czasu jak się społeczeństwo bogaci ma pieniądze wówczas nawet osoby słabsze przy bogatym się na jedzą, taka jest stara prawda.
    Natomiast obecny system polegający na odebraniu ludziom wszystkich pieniędzy, dąży do społeczeństwa ubogiego, w którym Wspaniałomyślne Państwo da zapomogę albo kredyt... To nie jest życie to jest walka o przetrwanie w chorym świecie.
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 19:59
    Mysleniczanin007 napisał/a:
    A co by na to powiedział Jezus?..
    moim zdaniem to : Ewangelia wg Św.Mateusza, 6, 24-34
    2 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 20:18
    Ale na to co proponujesz Michall trzeba pokoleń a nie z roku na rok,upada złodziejski system i drugiego dnia nie powstanie tyle miejsc pracy aby stworzyć rynek pracownika a nie pracodawcy,Z dwojga złego w sumie lepszy Twój świat bo na to złodziejstwo co jest teraz nie mogę już patrzyć,nawet za komuny człowiek był lepiej traktowany ( nie mówię o budynkach Milicji i SB)i sekretarzom też nie pozwalano tak jawnie rabować,Oni kpią sobie z nas w żywe oczy bo czują się bezkarni i raczej pokojowo to się nie zmieni najwyżej zrobią Magdalenkę bis.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 20:18
    michall_s napisał/a:
    ... To nie jest życie to jest walka o przetrwanie w chorym świecie.
    noooo więc trzeba usiąść i płakać albo przy okazji tego artykułu wejdźmy na dywagacje ekonomiczne gdzie dokładnie leży granica lasu Sherwood, ile grabić a ile oddawać? Po co piszesz o oczywistej oczywistości ? Jak zwykle proponuję zacząć od samego siebie .... :-) bo różnie to jest z tymi co krzyczą najgłośniej ile to im się nie należy, bo go okradają dookoła. A co na to Państwo ? Cóż...dało wszystkim po równo na początek, czyli szkołę podstawową później możliwości kolejnych. Jak kto przyswoił to po latach niech sobie odpowie czy nie warto było wtedy korzystać z tego co Państwo dało. Owszem można to odwrócić wielu ukończyło szkoły i zmuszeni są wyjeżdżać...tylko jakie to szkoły ? A w sumie nich wyjeżdżają. Za 5-10 lat niż demograficzny i emigracja zrobią swoje, przygnają i staruszkowie do pracy i nad tym nalezy zapłakać, ludzie którzy powinni odpoczywać będą zmuszeni pracować.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 20:27
    Vivaldi napisał/a:
    noooo więc trzeba usiąść i płakać albo przy okazji tego artykułu wejdźmy na dywagacje ekonomiczne gdzie dokładnie leży granica lasu Sherwood, ile grabić a ile oddawać? Po co piszesz o oczywistej oczywistości ? Jak zwykle proponuję zacząć od samego siebie .... :-) bo różnie to jest z tymi co krzyczą najgłośniej ile to im się nie należy, bo go okradają dookoła. A co na to Państwo ? Cóż...dało wszystkim po równo na początek, czyli szkołę podstawową później możliwości kolejnych. Jak kto przyswoił to po latach niech sobie odpowie czy nie warto było wtedy korzystać z tego co Państwo dało. Owszem można to odwrócić wielu ukończyło szkoły i zmuszeni są wyjeżdżać...tylko jakie to szkoły ? A w sumie nich wyjeżdżają. Za 5-10 lat niż demograficzny i emigracja zrobią swoje, przygnają i staruszkowie do pracy i nad tym nalezy zapłakać, ludzie którzy powinni odpoczywać będą zmuszeni pracować.
    Moim zdaniem górna granica obciążeń podatkowych nie powinna przekraczać sumarycznie 20% jako realne vat i inne opłaty gminne itd, dziś oficjalnie Korwin powiedział jednym z głównych celów pierwszych KNP będzie likwidacja podatku dochodowego i akcyzy. jak podatki bardzo szkodliwe, nie muszę tłumaczyć że tańsze paliwo to tańsze usługi i ceny w sklepach.

    Nie mogę się zgodzić z twierdzeniem że Państwo dało mi coś, czyli np wykształcenie, nie zapominajmy o tym że nie jesteśmy pierwszym pokoleniem ludzi okradanych w podatkach, nasi rodzice być może i dziadkowie także byli dojeni przy każdej wypłacie, to nie państwo dało wykształcenie tylko nasi rodzice zostali obrabowani z pieniędzy, następnie państwo sobie wzięło co miało zabrać i coś tam dało spowrotem...... Masz rację jeśli nic nie zrobimy, młodzi wyjadą zostaną ludzie starzy którzy będą zmuszani do pracy na zus do usranej śmierci, bo przecież zus kasy nie da, a jak da to minimum które musi....
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 20:30
    Vivaldi napisał/a:
    moim zdaniem to : Ewangelia wg Św.Mateusza, 6, 24-34
    Czyli mają zostać kapłanami?
    [...] 33 Zabiegajcie najpierw o królestwo i o jego sprawiedliwość, a to wszystko będzie wam dodane. [...]
    Bo księża ani nie sieją ani nie orzą ale zbierają plony. Królestwo to mają na Ziemi.
    Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 20:39
    Jak tak im zazdrościsz to do seminarium droga wolna.
    Moim zdaniem lepiej w PO ,jak mówiła Sawicka jest na czym kręcić lody a odpowiedzialność żadna.
    3 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 20:51
    michall_s napisał/a:
    dziś oficjalnie Korwin powiedział jednym z głównych celów pierwszych KNP będzie likwidacja podatku dochodowego i akcyzy. jak podatki bardzo szkodliwe
    widzisz niby coś wiesz ale niekoniecznie. W Państwach wysoko rozwiniętych jeżeli chcesz przegrać wybory to powiedz, że obniżysz podatek :-) problem polega na tym aby nie płacić mniej ale na tym aby płacącemu wracało a nie ginęło w studni bez dna. Granica lasu Sherwood nie jest politycznym problemem gdzie ona leży i zacząć trzeba nie od polityki ale od polityków. Nawiązując do art - Prekursor Bismarck, Niemiec stworzył opiekę społeczną na której wzoruje się większość obecnych Państw. Problem w tym, że założenia miał wręcz idealistyczne i nie brał pod uwagę prywaty, kombinatorstwa i kolesiostwa. Zacznijmy zatem o polityków i od samych siebie ....by żyło się lepiej :-)
    1 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 20:59
    krowka123 napisał/a:
    Jak tak im zazdrościsz to do seminarium droga wolna.
    Moim zdaniem lepiej w PO ,jak mówiła Sawicka jest na czym kręcić lody a odpowiedzialność żadna.
    Krówko, ja nie zazdroszczę nikomu, zwłaszcza tym katolikom mieszkającym w tych barakach. Widać każdy musi nosic swój krzyż, jeden cięższy drugi lżejszy a dla innych niosą ten krzyż przed nimi.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 21:22
    LUDZIE! Co Wy z tymi podatkami i wiecznym narzekaniem? Chodzi o pomoc biednej rodzinie, a Wy tylko, ten powinien, tamten powinien, a podatki za wysokie, a ZUS. LUDZIE! Otwórzcie serca, nie roztrząsajcie winę, nie winę. Powiem Wam co mnie "powiedział" Bóg, kiedy zobaczyłam biedę tej rodziny, od lat nie zauważanej przez nikogo, kiedy pomyślałam - trzeba coś z tym zrobić. Mam godziwe warunki, moi sąsiedzi, a oni?... Są ludźmi jak my. To słowa, które stały się inspiracją do podjęcia się tego zadania: Iz 58,7-11
    "dziel swój chleb z głodnym,
    wprowadzić w dom biednych tułaczy,
    nagiego, którego ujrzysz, przyodziać
    i nie odwrócić się od współziomków.
    Wtedy twoje światło wzejdzie jak zorza
    i szybko rozkwitnie twe zdrowie.
    Sprawiedliwość twoja poprzedzać cię będzie,
    chwała Pańska iść będzie za tobą.
    Wtedy zawołasz, a Pan odpowie,
    wezwiesz pomocy, a On [rzeknie]: "Oto jestem!"
    Jeśli u siebie usuniesz jarzmo,
    przestaniesz grozić palcem i mówić przewrotnie,
    jeśli podasz twój chleb zgłodniałemu
    i nakarmisz duszę przygnębioną,
    wówczas twe światło zabłyśnie w ciemnościach,
    a twoja ciemność stanie się południem.
    Pan cię zawsze prowadzić będzie,
    nasyci duszę twoją na pustkowiach."
    I nie boję się powiedzieć, że to dom, który powstanie będzie dziełem BOGA I LUDZI.
    5 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 21:27
    Vivaldi napisał/a:
    widzisz niby coś wiesz ale niekoniecznie. W Państwach wysoko rozwiniętych jeżeli chcesz przegrać wybory to powiedz, że obniżysz podatek :-) problem polega na tym aby nie płacić mniej ale na tym aby płacącemu wracało a nie ginęło w studni bez dna. Granica lasu Sherwood nie jest politycznym problemem gdzie ona leży i zacząć trzeba nie od polityki ale od polityków. Nawiązując do art - Prekursor Bismarck, Niemiec stworzył opiekę społeczną na której wzoruje się większość obecnych Państw. Problem w tym, że założenia miał wręcz idealistyczne i nie brał pod uwagę prywaty, kombinatorstwa i kolesiostwa. Zacznijmy zatem o polityków i od samych siebie ....by żyło się lepiej :-)
    Nie bardzo z tą twoją studnią jest tak jak z podrzucaniem pieniędzy do góry, liczysz że zawsze wszystko złapiesz ale wiesz ze nie zawsze, a co upadnie to nie twoje, i zawsze przegrywasz, gdybyś nie podrzucał w górę miał byś w kieszeni całą sumę, tak samo jest z politykami ty podrzucasz i cieszysz się bo czasem coś złapiesz ale nie widzisz ile ci upadło, a to co spadnie zabierają kolesie :) to tak w przenośni jak z tą studnią. Ale zgadzam się w jednym studnia taka bez dna, to dobre określenie zapotrzebowania polityków na kasę.
    1 2 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 21:28
    spełniam Jego wolę napisał/a:
    LUDZIE! Co Wy z tymi podatkami i wiecznym narzekaniem? .
    przyczyną ich problemu jest państwo polskie. pośrednio lub bezpośrednio ale jest przyczyną.
    2 3 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 14.05.2014 - 21:32
    Ksiądz wini Tuska , Tusk księdza a biednym zewsząd nędza.Przez 7 lat rządów Platfusa Obywatleskiego poziom zycia w Polsce zwykłych ludzi drastycznie się pogorszył.Ale Tusk lata sobie samolotem do Sopotu co tydzień wożąc ze sobą swoją córeczkę i jej gacha na koszt podatników co kosztuje budżet państwa 6 milionów rocznie.Kupuje sobie granitury po 12 tyś.Sikorski kupił sobie biurko do swojego gabinetu w ministerstwie za 15 tyś i fotele po 8 tyś za sztukę.Nastepny koleś z PSL który jest ministrem rolnictwa zrobił sobie mosiężną tabliczkę na drzwi swojego gabinetu za 25 tyś złotych.I tak trwonią pieniądze podatników lekką rączką.A na biednych nie ma pieniędzy żeby im pomóć.Zwsze wszystko spada na barki ludzi dobrej woli ,którzy pomagają choć czasem sami nie mają za wiele.A to powinien być obowiązek tego państwa.W konstytucji jest zapisane że każdy ma prawo do godnego życia ,pracy i nauki.Konstytucja w tym kraju to papier toaletowy ,którym ci co rządza wycierają sobie gęby.
    12 3 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2014 - 21:47
    Czym się różni polityk od złodzieja,-złodziej idzie siedzieć za to że ukradł polityk nie,A jeszcze złodzieje mają swój kodeks honorowy a politycy nie.
    9 3 Cytuj Zgłoś
  • 13oddział 15.05.2014 - 0:16
    1) Państwo to elity które zarządają poddanymi. My jesteśmy jedynie wyborcami i podatnikami. Mamy siedzieć cicho, płacić podatki i raz za czas rzucić karteczkę by obrać kolejne elity.
    2) Kościół jest podobną organizacją : Elity i wierni. Mamy dawać na składkę, płacić za ceremonie i wierzyć że elity robią dobrze. Oczywiście również i tu nie mamy nic do gadania.
    Na te dwie instytucje bym w tym przypadku nie liczył. To my zwykli ludzie powinniśmy sobie pomagać- tak po prostu zwyczajnie jak sąsiad sąsiadowi i mieć gdzieś polityków którzy szczują nas nawzajem na siebie (metoda dziel i rządż jest po prostu nieśmiertelna). Dlatego cieszy mnie to że żaden polityk ani ksiądz nie pędzą jeszcze "do pomocy" bo wierzę w to że bez nich spokojnie pomoże się rodzinie z artykułu.
    8 1 Cytuj Zgłoś
  • Robert 15.05.2014 - 10:22
    Mysleniczanin007 napisał/a:
    A co by na to powiedział Jezus?..
    "Prędzej wielbłąd przejdzie przez ucho igielne niż bogaty wejdzie do królestwa niebieskiego", czy jakoś tak. Tylko czy biksupi i księża o tym jeszcze pamiętają... A może to się jakoś inaczej interpretuje niż na kwestie finansowe ? ;-)
    2 Cytuj Zgłoś
  • 15.05.2014 - 13:55
    robertko5 napisał/a:
    "Prędzej wielbłąd przejdzie przez ucho igielne niż bogaty wejdzie do królestwa niebieskiego", czy jakoś tak. Tylko czy biksupi i księża o tym jeszcze pamiętają... A może to się jakoś inaczej interpretuje niż na kwestie finansowe ? ;-)
    Zapytam wprost: Czy przestrzegałbyś kodeksu który pisałbyś i zmieniał sam na własną modłę? Zobacz co dzieje się choćby z Konstytucją, poprawia się i aneksuje na potrzeby rządzących a nie narodu. Przejrzyj na oczy...
    2 Cytuj Zgłoś
  • Robert 15.05.2014 - 15:44
    Odpowiem wprost, hipokryzja jest mi obca. Choć w przypadku tego kodeksu, o którym piszesz, bardziej chyba jest to bliższe manipulacji niż hipokryzji, gdyż ta druga, to jakaś taka ułomność ludzka, a manipulacja to perfidne działanie mające na celu uzyskiwanie korzyści kosztem głupców.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 15.05.2014 - 16:01
    [cytat=Malatesta13]1) Państwo to elity które zarządają poddanymi. My jesteśmy jedynie wyborcami i podatnikami. Mamy siedzieć cicho, płacić podatki i raz za czas rzucić karteczkę by obrać kolejne elity.
    Nie nazywaj chamstwa i hołoty elitą,elita była przed wojną a po wojnie chamstwo weszło na salony po wymordowaniu elit lub zmuszeniu do emigracji.To kogo wybieramy świadczy głównie o wyborcach ,kandydować może największy matoł ale światły wyborca nie powinnien oddać na niego głosu.
    Niesiołowski,Palikot czy pijany Kwaśniewski itp to ma być elita?
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • 15.05.2014 - 17:02
    A może ktoś chce pomóc??? a nie dyskutować o sytuacji w państwie
    5 Cytuj Zgłoś
  • 15.05.2014 - 21:17
    pantera1405 napisał/a:
    A może ktoś chce pomóc??? a nie dyskutować o sytuacji w państwie
    Brawo! Wreszcie ktoś popatrzył sercem :)
    6 Cytuj Zgłoś
  • 17.05.2014 - 10:40
    pantera1405 napisał/a:
    A może ktoś chce pomóc??? a nie dyskutować o sytuacji w państwie
    no to pora na konkretne oczekiwania :
    1. finansowo : Ci zapewne pomogą na aukcji charytatywnej
    2. pozafinansowo : co konkretnie potrzeba? na jakim etapie jest budynek docelowy ? Ktoś wyżej proponował już meble używane i barwo. Co jest do zrobienia aby do stanu umeblowania doprowadzić ? Czy są wymagane dokumenty do remontu ? Jaka jest sytuacja prawno-własnościowa do zasiedlenia budynku aby się nie okazało, że jakieś lewe zasiedlenie?
    2 Cytuj Zgłoś
  • 17.05.2014 - 14:42
    Vivaldi napisał/a:
    no to pora na konkretne oczekiwania :
    1. finansowo : Ci zapewne pomogą na aukcji charytatywnej
    2. pozafinansowo : co konkretnie potrzeba? na jakim etapie jest budynek docelowy ? Ktoś wyżej proponował już meble używane i barwo. Co jest do zrobienia aby do stanu umeblowania doprowadzić ? Czy są wymagane dokumenty do remontu ? Jaka jest sytuacja prawno-własnościowa do zasiedlenia budynku aby się nie okazało, że jakieś lewe zasiedlenie?
    Szerszy opis całej sytuacji tej rodziny jest w artykule w Dzienniku Polskim
    1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach