PiS chce odwołania dyrektora szpitala

Zgodnie z zapowiedziami Marka Łatasa z Prawa i Sprawiedliwości, jego partia złożyła wniosek o odwołanie dyrektora szpitala

Jak podaje Dziennik Polski pismo trafiło do zarządu powiatu dwa dni po sesji rady. Marek Łatas mówi, że stało się tak, aby nie wrzucać wszystkich ważnych tematów związanych ze szpitalem do jednego worka, czyli nie poddawać ich pod głosowanie na jednej sesji.  

Decyzję o odwołaniu dyrektora szpitala podejmie Józef Tomal, bo to on jako starosta podpisuje umowę z dyrektorem tej placówki. - Nie mogę tego zrobić tylko na podstawie rozpoczętego postępowania prokuratorskiego. Poza tym, oficjalnie nie mam żadnej informacji na ten temat – powiedział Dziennikowi

Jak pisaliśmy wcześniej, Marek Łatas tłumaczył, że decyzja o złożeniu wniosku została podjęta po wydaniu opinii przez Inspekcję Pracy. Instytucja po przeprowadzeniu kontroli stwierdziła, że dyrektor łamie prawo pracownicze poprzez przekraczanie czasu pracy i przeznaczaniu pieniędzy z funduszu specjalnego na inne cele.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 05.10.2010 - 15:02
    Czy tylko za to, czy może za całokształ działalności o której możnaby napisać nie jedną książke z gatunku A.Hitscoka. Ile protestów, ile strajków, kto je sprokurował? W jakim celu? Czy ktoś wie coś na temat organizacji pracy, która mało powiedzieć pozostawia wiele do życzenia a to od niej tak wiele zależy,; głównie zadowolenie pacjenta i calego personelu.Czy osoba która jest głównym źródłem powstających ciagle konfliktów dalej powinna piastować tak odpowiedzialne stanowisko?
    Cytuj Zgłoś
  • 05.10.2010 - 21:39
    za jazdę po "jabłkach" też powinni odwołać parę osób - jaki to przykład jest dawany?
    Cytuj Zgłoś
  • 05.10.2010 - 21:48
    wyglada na to ze posel moze szykowac sie na siedzisko starosty, myslicie ze to prawdopodobne?
    Cytuj Zgłoś
  • 05.10.2010 - 21:58
    Panie Pośle,odwołać Dyrektora[TAK]Ale jeszcze niech go Pan postawi przed wymiarem Sprawiedliwośći,niech Pan Styczeń odpowie za te wszystkie przekręty których narobił,za nadużycia finansowe.Bardzo głośno ostatnio mówi się o tym,każdy z pracowników szpitala wie że Dyrektor to postać negatywna i głośno się mówi że ma duże układy i dlatego siedzi na stołku.
    Cytuj Zgłoś
  • 06.10.2010 - 9:32
    a moi Państwo gdzie domniemanie niewinności ? jak sąd wyda wyrok.. będzie można mówić o kimś negatywnie.
    Na razie to Wasze prywatne opinie niczym nie poparte!
    Jeżeli ktoś ma jakaś wiedzę, ale nie domniemania to przecież można o tym zawiadomić ! a nie jakieś sądy kapturowe !
    ŻENADA !!!
    Cytuj Zgłoś
  • 06.10.2010 - 10:22
    poseł powinien się zająć Obajtkiem z Pcimia, kórego CBA podało do prokuratury, sam w prokuraturach spędxił ponad rok za jabłka, tylko rozróby. Do roboty Panie pośle.
    Cytuj Zgłoś
  • 06.10.2010 - 16:41
    A ja jestem przekonany, że poseł "dał się wypuścić" związkom :(
    Pytający w swoim poście pisze o wielu protestach, strajkach i o dyr. Styczniu jako o głównym źródle powstających ciągle konfliktów.
    Może Pytający odpowie na moje pytanie:
    Dlaczego w ostatnim czasie tak wiele pielęgniarek wypisało się ze związków?
    Cytuj Zgłoś
  • 06.10.2010 - 23:01
    jak najbardziej popieram pana łatasa.
    Cytuj Zgłoś
  • 07.10.2010 - 6:54
    zainteresowany - popierasz Go i szanujesz że aż piszesz nazwisko małą literą
    Cytuj Zgłoś
  • 07.10.2010 - 11:36
    Styczeń to miernota; aż dziw, że tak długo go trzymają. Chociaż sympatyzuję z PO, to wniosek PiS popieram.
    Cytuj Zgłoś
  • 07.10.2010 - 15:14
    ludzi a prócz oszczerstw macie jakieś dowody na to co piszecie?
    bo wg moich informacji jest to człowiek z zewnątrz który nie uległ układom i zarządza szpitalem najlepiej jak może - a że mu związki co rusz kłody pod nogi rzucają to łatwo nie ma.

    Macie inne opinie - chętnie poczytam.
    Cytuj Zgłoś
  • 07.10.2010 - 15:49
    Zna ktos może potencjalne kandydatury na nowego dyrektora?. Wg mnie powinien być ogłoszony konkurs - wygra najlepszy, najlepiej bezpartyjny z odpowiednim wykształceniem i przygotowaniem mangerskim i tylko nie lekarz.
    Cytuj Zgłoś
  • 07.10.2010 - 16:28
    Pewnie sam zainteresowany zajmie fuchę, obecna może mu się skończyć w przyszłym roku...
    Cytuj Zgłoś
  • 07.10.2010 - 20:14
    Czy ktoś może mi odpowiedzieć ile obecnie osób należy do Związków w szpitalu?
    Cytuj Zgłoś
  • 07.10.2010 - 23:31
    1/3 pracowników się wypisała ze związków. Było ok 250 a zostało obecnie ok 170 osób.
    Cytuj Zgłoś
  • 07.10.2010 - 23:43
    "Jak pisaliśmy wcześniej, Marek Łatas tłumaczył, że decyzja o złożeniu wniosku została podjęta po wydaniu opinii przez Inspekcję Pracy. Instytucja po przeprowadzeniu kontroli stwierdziła, że dyrektor łamie prawo pracownicze poprzez przekraczanie czasu pracy i przeznaczaniu pieniędzy z funduszu specjalnego na inne cele."
    Taak czyli w/g naszego posła -Pieniądze z funduszu specjalnego /chyba socjalnego/ przeznaczał na co? Na panienki?
    Za te pieniądze zakupywane zostały leki dla szpitala które były NIEZBĘDNE. A po otrzymaniu zapłaty z NFZtu były zwrócone na socjal.
    Tylko kara śmierci za coś takiego.
    Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2010 - 14:49
    Dobrze, że posła za beisel w finansach , gdy dyrektorował starosta Ignac uratował, a teraz się wygłupia.
    Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2010 - 19:28
    Odpowiedz dla Pana z miasta-Ze Związków Zawodowych ,wcale się niewypisało 80 osób,tylko likwidator Dyrektor Styczeń przekazał Panie salowe prywatnemu podmiotowi i w związku z tym faktem kobiety te straciły zatrudnienie w SPZOZ w Myślenicach.NIESTETY PRZYKRYM JEST FAKT ŻE SALOWE PRACUJĄ TERAZ ZA 800 ZŁOTYCH NA MIESIĄC.[Oto właśnie jest przykład braku szacunku ze strony Dyrekcji do pracownika,takich przykładów jest wiele lecz wieżę wto że to draństwo się niebawem skonczy]
    Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2010 - 19:36
    To ile tych salowych było w związkach?
    Ale ja nadal pytam ile osób samodzielnie wypisało się ze związków? Z tego co słyszałem to liczebność związków zmniejszyła się o połowę.
    Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2010 - 23:22
    Nie tylko odwołać dyrektora ale całą kadrę 'lekarzyn'...
    Cytuj Zgłoś
  • 10.10.2010 - 0:14
    bez powodu go nie chcą odwołac. brawo pośle Łatas!
    Cytuj Zgłoś
  • 14.10.2010 - 8:09
    do "lobo" Szpital nie jest miejscem gdzie daje się zatrudnienie, to nie jest instytucja opieki społecznej. Szpital ma leczyć. Kontrakty z NFZ są faktycznie małe ale to dotyczy wszystkich szpitali, wiec dyrektora musi tak organizować prace aby mu tej kasy starczyło. Jeśli maja być pieniądze na leczenie leki, sprzęt to jedynym miejscem gdzie może zaoszczędzić są wynagrodzenia, które pochłaniają ponad 50% kosztów leczenia. Nie można mieć wszystkiego, czasy komuny się skończyły i teraz mamy czas gospodarki rynkowej najwyższy czas się obudzić panie pośle lub przestać jeść jabłka. Normalna sprawa jest ze dyrektor pożycza kasę z funduszu socjalnego na poprawę płynności szczególnie w zakresu składek ZUS i US, mając świadomość kary, ważne żeby oddał. Wracając do sprzątnia jeśli ekonomicznie wyszło ze taniej jest zlecić sprzątnie na zewnątrz to decyzja dyrektora jest jak najbardziej słuszna. Zająć się trzeba związkami niedziałającymi na terenie zozu oraz pracującymi tam lekarzami, którzy bez najmniejszych skrupułów wykorzystują sprzęt szpitala do swoich prywatnych celów. Może napiszcie pochwalcie się kto był prywatnie przyjmowany przez lekarzy podczas i pracy w szpitalu. Myślę że powstanie długa lista. Wiec może problem nie leży w zmianie dyrektora.Tak się zastanawiam czy nie można odwołać posła? Dla wyjaśnienia nie pracuje w zozie, nie znam dyrektora, glosowałem na Łatasa (ale ale więcej nie będę).
    Cytuj Zgłoś
  • 25.10.2010 - 16:19
    Tak jak napisał lobo ze związków mało kto się wypisał można policzyć na palcach, Panie salowe zostały sprzedane do innej firmy pracują za najniższą krajową brutto ok 1350 zł a w związkach było ich około 60 osób. Walka ze zwiazkami tak wygląda nie ważne że zapłacimy o 300 000 Trzysta tysięcy więcej firmia choć i tak wcale nie jest czyściej odkąd sprząta byle dokopać związkom. Gdyby Dyrektor i Starosra zajęli się pozyskiwaniem środków unijnych a nie walką ze związkami myśle że spożytkowanie tych wysiłków z obu stron z pewnością przyniosłoby naprawdę dużo dobrego dla szpitala i pacjentów ale jak ktoś się urodził narcyzem to narcyzem zwiędnie i dalej będzie znał się na wszystkim
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach