Myślenice: 2,7 mln zł na remont Rynku, parku Jordana i cmentarza na Stradomiu

 

Myślenice: Rynek, park Jordana i cmentarz na Stradomiu zostaną odnowione
Rynek, park Jordana i cmentarz na Stradomiu koło kościółka św. Jakuba zostaną odnowione dzięki 2,7 mln zł dofinasowania, które gmina otrzymała z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego
Łączna kwota inwestycji wynosi ok. 4 mln zł. Pieniądze na odnowienie Rynku, cmentarza i parku nie zostały przyznane w pierwszej kolejności i znalazły się na liście rezerwowej. - Dzięki korzystnemu kursowi euro otrzymaliśmy kolejną szansę. Dzięki temu możemy zrealizować zamierzone plany - tłumaczy burmistrz Maciej Ostrowski.
Wsparcie otrzyma 35 projektów w obszarach: ochrony i zachowania dziedzictwa kulturowego, gospodarki wodno- ściekowej, energii odnawialnej, modernizacji dróg, opieki społecznej oraz rewitalizacji małopolskich miast. Zarząd Województwa Małopolskiego rozdzielił dodatkowe 100 mln zł w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Rynek, park Jordana i cmentarz na Stradomiu koło kościółka św. Jakuba zostaną odnowione dzięki 2,7 mln zł dofinansowania, które gmina otrzymała z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego

Łączna kwota inwestycji wynosi ok. 4 mln zł. Pieniądze na odnowienie Rynku, cmentarza i parku nie zostały przyznane w pierwszej kolejności i znalazły się na liście rezerwowej. - Dzięki korzystnemu kursowi euro otrzymaliśmy kolejną szansę. Dzięki temu możemy zrealizować zamierzone plany - tłumaczy burmistrz Maciej Ostrowski.

Pieniądze zostaną przeznaczone na refundację wykonanych już prac w ramach rewitalizacji miasta tj. elewacji Gimnazjum nr 1, remont kamienicy Obońskich (Rynek 27), budowa placu zabaw w Parku Jordana oraz remontu muru kościelnego, dzwonnicy i zabytkowych nagrobków przy Kościółku św. Jakuba na Stradomiu.

W ramach dotacji zostaną również wykonane wcześniej planowane prace jednak niezrealizowane ze względu na  brak środków. W parku Jordana powstanie boisko z poliuretanową nawierzchnią, w rynku natomiast planuje się przesunięcie pomnika Niepodległości, wymianę oświetlenia, nasadzenie zieleni jak również budowę fontanny.

Wsparcie otrzyma 35 projektów w obszarach: ochrony i zachowania dziedzictwa kulturowego, gospodarki wodno- ściekowej, energii odnawialnej, modernizacji dróg, opieki społecznej oraz rewitalizacji małopolskich miast. Zarząd Województwa Małopolskiego rozdzielił dodatkowe 100 mln zł w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

 

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 08.10.2011 - 10:51
    czyli jednym słowem: znów będzie rzeź drzew. inne miasta mogą szczycić się pięknie zachowanym starodrzewem. u nas pełno okaleczonych, starszych drzew, a reszta, ta z nowego nasadzenia, to generalnie tylko niskopienne gatunki. dramat!
    24 14 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 10:56
    nie mówiąc już o beznadziejnym oświetleniu parku, wieczorem można się zabić na tych alejkach, porażka
    18 12 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 11:01
    Fontanna na zarabiu to jedna wielka pomyłka, czegoś tak beznadziejnego jeszcze nie widziałem.
    13 10 Cytuj Zgłoś
  • profesor profesor 08.10.2011 - 11:01
    gość: mistrzu napisał/a:
    nie mówiąc już o beznadziejnym oświetleniu parku, wieczorem można się zabić na tych alejkach, porażka
    park jordana to ten kolo budynku sokola a nie na zarabiu :)
    6 6 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 11:12
    A to Rynek już wymaga remontu ????

    Nie przesadzajmy !
    Możeby tak stan ulic i chodników w mieście poprawić jak już nie ma na co pieniędzy wydawać. Te "piękne" kostki brukowe na niektórych chodnikach już się tak pozapadały, że można się zabić
    16 4 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 11:20
    gość: mistrzu napisał/a:
    nie mówiąc już o beznadziejnym oświetleniu parku, wieczorem można się zabić na tych alejkach, porażka
    To Fakt, oświetlenie w parku to katastrofa. Kto to projektował?!
    15 4 Cytuj Zgłoś
  • profesor profesor 08.10.2011 - 12:13
    gość: ciekawy napisał/a:
    gość: mistrzu napisał/a: nie mówiąc już o beznadziejnym oświetleniu parku, wieczorem można się zabić na tych alejkach, porażka
    To Fakt, oświetlenie w parku to katastrofa. Kto to projektował?!
    nie tego parku dotyczy tekst. ludzie czy ktokolwiek z komentujacych potrafi w ogole czytac?
    3 9 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 12:38
    Beznadziejni jesteście, to źle, tamto źle...,
    Ja się cieszę że nasze miasto się zmienia, ładnieje. Moi znajomi jak porównali M-ce sprzed roku, dwóch lat , byli pod wrażeniem.
    Gratuluję Panie Burmistrzu!
    12 15 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 13:05
    @profesor: A jakie to ma znaczenie czego dotyczy tekst? Ważne że można ponarzekać!

    @agae:
    Mam dokładnie to samo! Wielu moich znajomych, którzy tu przyjeżdżają - a nie byli dawno lub wogóle - są pod dużym wrażeniem. Znajoma rodzinka z Ruczaju regularnie zaczęła przyjeżdżać na weekendy do Myślenic.
    11 10 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 14:47
    gość: ciekawy napisał/a:
    Kto to projektował?!
    A kto "przyklepał" i kto za to zapłacił ?
    7 2 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 15:16
    Widocznie "przyjaciele króliczka" wzieli sobie do serca Wasze komentarze i wychodzą naprzeciw oczekiwaniom społeczeństwa. Trzeba się tylko cieszyć! Remontując to co widać ma się szansę na poklask społeczeństwa. A to co nie widać, zamiata się pod coraz grubszy dywan. O, zapomniałem dodać że będzie "fajnie" jak rozkopią w tym samym czasie rynek i planowane rondo przy strażnicy.
    10 3 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 16:39
    Cmentarz winna sobie wyremontować parafia... Co się tyczy Rynku oraz parku Jordana głupota goni głupotę. A dlaczego? Podróżując samochodem po Myślenicach raz do roku muszę wymieniać gałki mimo, że jeżdżę ostrożnie. Rynek i park Jordana wyglądają całkiem dobrze i jest wiele innych miejsc wymagających inwestycji. No ale w jakiś sposób gmina musi się przypodobać klerowi i kupcom rozmieszczonym w okolicach rynku...
    7 3 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 17:32
    Dokladnie jest wiele innym miejsc wymagających inwestycji.gdzie ekrany na ul.Daszyńskiego,nie da sie tu mieszkać!a nasze chodniki nie da sie chodzic.Przy okazji weżcie się za prace chodnika od kosciołka na Stradomiu az po ul.Galla Anonima!
    8 1 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 17:41
    "Cmentarz winna sobie wyremontować parafia..."
    A co katolicy nie płacą podatków?
    Zresztą na cmentarzu wcześniej czy później każdy się znajdzie bez względu na przekonania religijne więc ta propozycja jest trochę nie na miejscu.Ale cóż taka teraz moda.
    6 4 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 17:47
    gość: zacofany napisał/a:
    "Cmentarz winna sobie wyremontować parafia..."
    A co katolicy nie płacą podatków?
    Zresztą na cmentarzu wcześniej czy później każdy się znajdzie bez względu na przekonania religijne więc ta propozycja jest trochę nie na miejscu.Ale cóż taka teraz moda.
    Cmentarz komunalny znajduje się obecnie na Polance (z racji rosnącego braku miejsca na Stradomiu) i tam chowani są ludzie różnych wyznań, niezidentyfikowani... Uwierz mi, że jestem katolikiem, płace podatki i wolę żeby z pieniędzy publicznych nie remontowano miejsca, które takiego remontu nie wymaga. O groby winny zadbać rodziny zmarłych a nie podatnicy.
    6 4 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 18:21
    Czytając cmentarz miałem na myśli całą infrastrukturę -alejki,ogrodzenie itp.Masz rację grobami powinny zająć sie rodziny.
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 19:13
    Ale moim zdaniem i zdaniem wielu mieszkańców Myślenic cmentarz nie jest miejscem, które wymaga natychmiastowych inwestycji.
    7 3 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 19:18
    Władze miasta powinny brać chyba najpierw pod uwagę opinię mieszkańców, oraz ich pomysły, a nie tylko organizować między sobą na 'widzimisię' Remont rynku? A przepraszam, co tam tak ważnego jest do wyremontowania? Bo nie ogarniam..
    Podzielam opinię ''caramba'' Przykładem jest park. Całkiem go oszpecili, dla jakiegoś głupiego placu zabaw, i jeszcze głupszej fontanny -.- Wg mnie ten plac zabaw, powinni przenieś na Górny Jaz, i poszerzyć tam już ówczesny. Odremontować go, dodać jakieś huśtawki, a nie wsadzając go w park....
    Czyli znów, większość pieniędzy pójdzie w błoto...
    9 4 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 19:47
    Jak zły jestem na ostrowskiego po jakości wykonania kanalizacji i wodociągu w Trzemeśni to w przypadku parku na zarabiu będę go bronił. Bardzo ładnie odnowili park alejki są nowe i nie poprzerastane korzeniami nowe oświetlenia ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego pomysłu moje dziecko również. Lucyfer chyba jesteś bezdzietny skoro ci ta rewitalizacja nie odpowiada. Wolałbyś żeby był stary SYF
    3 8 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 20:01
    Miło słyszeć, że do Myślenic trafia dofinansowanie, gorzej już gdy... do rąk naszego zarządu. No nie oszukujmy się, jeżeli odnowienie będzie na zasadzie wieży kościelnej i innych tego typu rzeczy, o których nie brakuje już wątków, to naprawdę, ale zabytkowe miajsto pójdzie w zapomnienie. Narazie pozostaje czekać, ale aż się boję widząc informację, że cokolwiek w Myślenicach co ma wartość należy odnowić:) Powinni już zakończyć epokę trafnych decyzji, a zacząć konkrety, PROSTE konkrety których chcą mieszkańcy. Busy, poprawa poziomu gospodarczego firm (ale nie tylko tych bogatych) udostępnianie im miejsc, produktów, współpraca - i dopiero wtedy gdy zaczynają płynąć korzyści, to przekazać fundusze na rzecz miasta, a nie do pojemnej kieszonki. Wtedy każdy jest zadowolony bo w rozwoju ma swoją małą część - i to w każdej dziedzinie tak jest.
    Mimo wszystko chiałbym, by ta odnowa rynku wypaliła.
    1 3 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 20:04
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 20:05
    gość: idefix24 napisał/a:
    Jak zły jestem na ostrowskiego po jakości wykonania kanalizacji i wodociągu w Trzemeśni to w przypadku parku na zarabiu będę go bronił. Bardzo ładnie odnowili park alejki są nowe i nie poprzerastane korzeniami nowe oświetlenia ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego pomysłu moje dziecko również. Lucyfer chyba jesteś bezdzietny skoro ci ta rewitalizacja nie odpowiada. Wolałbyś żeby był stary SYF
    Nie. Ja nie mówię, że wolałabym 'stary syf' Ale moje zdanie jest takie: Po prostu nie podoba mi się umiejscowienie parku, nie mówię, że jest zły, bo mi się podoba, ale jak już powiedziałam- widziałabym go na Górnym Jazie, niż na końcu parku..
    7 5 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 20:27
    Robi się takie inwestycje w jakich specjalizują się miejscowe firmy,na inne trzeba by ogłosić przetarg wśród obcych:) :)
    2 6 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 21:06
    Przecież firma pracująca w parku na Zarabiu to nie firma miejscowa!
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 08.10.2011 - 22:56
    freshman napisał/a:
    Podróżując samochodem po Myślenicach raz do roku muszę wymieniać gałki mimo, że jeżdżę ostrożnie.
    Zmień samochód, bo pewnie jeździsz francuzem. One tak mają.
    3 3 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 11:23
    Heh... Nie, to nie "francuz" :)
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 11:24
    gość: mjmj napisał/a:
    Przecież firma pracująca w parku na Zarabiu to nie firma miejscowa!
    No miejscowa może i nie, lecz na pewno "lubiana" ;)
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 13:42
    Zgadzam się z tymi komentarzami, które mówią, że są wazniejsze inwestycje! Jest ich mnóstwo, np. remont ulicy Sobieskiego, jednej z głównych ulic w mieście. Straszy! Chodniki asfaltowe, dziury, dramat! Ludzie, czy Władza tego nie zauważa?
    7 1 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 13:58
    ludzie to jest tylko Polska i Unia europejska nie wazne ze coś nie wymaga remontu ważne że są na to przeznaczone pienią edze to szkoda byłoby ich nie wykożystać a popatrzmy na to ze za te pieniądze moznaby zbudować noclegownie bądz pomuc wielu biednym rodziną z naszego regionu. Ale niestety papierologia.
    1 3 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 13:58
    obawiam się że na bardziej ludzkie (czytaj: potrzebne samym mieszkańcom) remonty - gmina nie dostała by środków z MRPO.
    1 2 Cytuj Zgłoś
  • adzygmunt 09.10.2011 - 14:06
    A jam mam nadzieję, że odnowienie nawierzchni rynku zakończy się na porządnym umocowaniu "wyskakujących" płyt. Sensowniejszym wygrodzeniem parkingu dla niepełnosprawnych - obecnie sterczą tam kikuty ogrodzenia, co jest zasługą parkujących.
    Odnowienie fasady budynku, w zasadzie całej tej części PKO BP. Obecny wygląd przypomina barak w Auschwitz.
    A nade wszystko "Tereska" powinna wreszcie zacząć płakać warkoczami fontanny!
    6 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 14:39
    adzygmunt napisał/a:

    Odnowienie fasady budynku, w zasadzie całej tej części PKO BP. Obecny wygląd przypomina barak w Auschwitz.
    Za swój budynek niech sobie bank odpowiada. O ile wiem, jest już własnością prywatną - nie państwową i należałoby się żeby bank dołożył coś do remontu od siebie. Jeśli państwo ma się prywatnym osobom dokładać do remontu to ja złożę wniosek o wyremontowanie poddasza u mnie - trochę roboty by było.
    6 1 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 17:13
    Super. Fajnie że jest kasa i coś się polepszy w naszym mieście.
    Proponowałabym zadbanie jeszcze o cmentarz żydowski i choleryczny, rynek już jest ok, po co ciągle ładować kasę w to samo.

    Co do drzew - zgadzam się. Jeśli remonty i rewitalizacje mają polegać na wycinaniu drzew (w imie niby bezpieczeństwa), to jestem na wielkie NIE. To drzewa nadają miastu klimat miasta, starego miasta. Dziwnie czuje się w Słowackich miasteczkach, w których niemal brak drzew. Wszystko widać jak na dłoni. Poza tym beton, beton. Brak cienia, szumu gałęzi, zieleni i zasłony przed wścibskimi oczyma.
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 18:44
    Jeśli jestem w błędzie – proszę mnie poprawić.

    Ale zamiast remontować płytę rynku nie lepiej te środki przeznaczyć na budowę kanalizacji a tym samym obniżyć haracz za wodę i ścieki który płacimy lub kupić dwie nowe karetki ?

    Nie mamy pilniejszych potrzeb do realizacji ?
    Czy rynek wymaga nowego liftingu ?

    A co się stanie z nowo posadzonymi kwiatami i drzewami tam rosnącymi ? Czy nowe ławki zostaną zdemontowane ?
    9 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 19:27
    faktycznie mogli by się wziąć za remont ulic i chodników u mnie na matejki zrobili tylko jedną stronę chodnika a druga słuzyła za magazyn jebane użędasy
    7 1 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 19:53
    chodniki są masakra!a ekrany na Daszyńskiego zrobili jedną stronę, co nie ma domów,a co z drugą stroną nie da sie tu mieszkać!Biora sie za remonty które wogóle nie są potrzebne,mam na myśli rynek!
    5 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 20:36
    naszym mieście.
    Proponowałabym zadbanie jeszcze o cmentarz żydowski i choleryczny, rynek już jest ok, po co ciągle ładować kasę w to samo.
    4 Cytuj Zgłoś
  • 09.10.2011 - 20:41
    gość: misia napisał/a:
    ±0
    naszym mieście.
    Proponowałabym zadbanie jeszcze o cmentarz żydowski i choleryczny, rynek już jest ok, po co ciągle ładowa
    cmentarz żydowski już remomtują
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 10.10.2011 - 11:27
    Park na zarabiu miał zostać oddany w czerwcu 2011, potem we wrześniu 2011, obecnie mamy październik i widząc postępy w pracy może okazać się, że zostanie ukończony na wiosnę 2012
    4 Cytuj Zgłoś
  • 10.10.2011 - 18:36
    gość: idefix24 napisał/a:
    Jak zły jestem na ostrowskiego po jakości wykonania kanalizacji i wodociągu w Trzemeśni to w przypadku parku na zarabiu będę go bronił. Bardzo ładnie odnowili park alejki są nowe i nie poprzerastane korzeniami nowe oświetlenia ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego pomysłu moje dziecko również. Lucyfer chyba jesteś bezdzietny skoro ci ta rewitalizacja nie odpowiada. Wolałbyś żeby był stary SYF
    No ładny ten park tylko z dzieckiem nie bywasz wieczorem, lampy nie oświetlają, nie spełniają swojej roli reszta jak na razie ok tylko szkoda ze jak zwykle wolno idzie..
    2 2 Cytuj Zgłoś
  • 10.10.2011 - 19:29
    wniosek o środki unijne na remont ulic i chodników nie dostałby pewnie dofinansowania bo to ma robić gmina.... wiec jeśli chcecie chwalić się rynkiem, cieszyć ze dzieci w parku mogą być bezpieczniejsze a 1. listopada nie potykać się o gruzy z rozlatujących się nagrobków to nie narzekajcie.... dobrze ze są choćby takie inicjatywy - możecie więcej to róbcie a nie narzekajcie.... idźcie do gminy i sypnijcie pomysłami, napiszcie wniosek o dofinansowanie a nie tylko: źle, niedobrze, nie chce, niedobrze...
    1 5 Cytuj Zgłoś
  • 10.10.2011 - 20:53
    że niby co oni chcą poprawić w parku jordana czy rynku chyba chcą zniszczyć to co jest dobre , kolejny nowoczesny kicz , pewnie wytną drzewa zasadzą modne roślinki , banda wandalów ubrana w nowoczesność.
    7 1 Cytuj Zgłoś
  • 11.10.2011 - 9:31
    Niedawno wymieniali kwiaty i ławki a teraz chcą je po raz kolejny zamieniać ?

    Czy to nie jest niegospodarność ?

    A może chodzi o to aby handel w 100% przenieśc do prywatnego CH i budując rondo a także remontując rynek, oduczyć ludzi robienia tam zakupów ?
    6 Cytuj Zgłoś
  • 12.10.2011 - 7:45
    Kolejna kasa, która pójdzie na średnio/mało potrzebne cele. I to jeszcze gruba kasa. Brać się za remonty ulic i chodników - na pewno mieszkańcy bardziej to odczują niż wrażenia estetyczne na rynku.
    3 Cytuj Zgłoś
  • 13.10.2011 - 20:05
    gość: ala napisał/a:
    gość: idefix24 napisał/a: Jak zły jestem na ostrowskiego po jakości wykonania kanalizacji i wodociągu w Trzemeśni to w przypadku parku na zarabiu będę go bronił. Bardzo ładnie odnowili park alejki są nowe i nie poprzerastane korzeniami nowe oświetlenia ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego pomysłu moje dziecko również. Lucyfer chyba jesteś bezdzietny skoro ci ta rewitalizacja nie odpowiada. Wolałbyś żeby był stary SYF

    No ładny ten park tylko z dzieckiem nie bywasz wieczorem, lampy nie oświetlają, nie spełniają swojej roli reszta jak na razie ok tylko szkoda ze jak zwykle wolno idzie..
    Masz rację można było oświetlić park jupiterami i było by jak w dzień. Mnie osobiście oświetlenie się podoba po za tym pomysł zbudowania placu zabaw dla dzieci też jest trafiony. Nie każdy ma ochotę iść aż na koniec zarabia żeby jego dziecko mogło się pobawić. Wszystko to jest kwestią gustu możemy się bez końca spierać czy pieniądze były dobrze wydane czy też źle.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 17.10.2011 - 17:31
    Wg. mnie rynek nie wymaga nagłej inwestycji, tak samo cmentarz. Fajnie by było jakby w Myślenicach np. w Parku Jordana powstało lodowisko, ale nie takie jak kiedyś robili tylko takie bardziej "profesjonalne":D +fajnie by było jeśliby powstały ścieżki rowerowe (bardziej w centrum miasta) bo dużo osób jeździ teraz na rowerach.;)
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach