Myślenice: Otwarcie Zakładu Utylizacji Odpadów [WIDEO]

 

Półtora roku po rozpoczęciu budowy otwarto Zakład Utylizacji Odpadów w Myślenicach. Rocznie może tu trafić do 60 tys. ton śmieci, a dzięki ich sortowaniu niecka przygotowana na ich przyjęcie ma zapełnić się w przeciągu 15 lat

fot. Izabela Janczak

Zgodnie z planem na teren składowiska mają trafiać śmieci z powiatów myślenickiego i limanowskiego. Jak podczas konferencji prasowej zapewniał burmistrz Maciej Ostrowski wraz z prezes zakładu utylizacji odpadów (ZUO) Ewą Kęsek - roczny limit przyjęcia śmieci to 60 tys. ton, nawet w przypadku gdyby do Myślenic miały trafiać śmieci z innych powiatów.

Śmieci z 5 powiatów w Myślenicach? Dowiedz się więcej o sprawie zmian w planie Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami

 

Myślenice: Otwarcie Zakładu Utylizacji Odpadów
Po półtorarocznej budowie otwarto Zakład Utylizacji Odpadów w Myślenicach. Rocznie może tu trafić do 60 tys. ton śmieci, a dzięki sortowaniu śmieci niecka przygotowana na ich przyjęcie ma zapełnić się w przeciągu 15 lat
Zgodnie z planem na teren składowiska mają trafiać śmieci z powiatów myślenickiego i limanowskiego. Jak podczas konferencji prasowej zapewniał burmistrz Maciej Ostrowski wraz z prezes zakładu utylizacji odpadów (ZUO) Ewą Kęsek - roczny limit przyjęcia śmieci to 60 tys. ton, nawet w przypadku gdyby do Myślenic miały trafiać śmieci z innych powiatów.
Śmieci z 5 powiatów w Myślenicach? Dowiedz się więcej o sprawie zmian w planie Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami http://miasto-info.pl/myslenice/5303,gmina-myslenice-mowi-nie-dla-smieci-z-pieciu-powiatow.html
Przy zachowaniu limitu na śmieci jakie mogą zostać przyjęte przez składowisko (60 tys. ton) wystarczy na 15 lat.

Zakład Utylizacji Odpadów w Myślenicach jest w całości spółką gminy Myślenice. Jego budowa kosztowała ponad 47 mln zł, z czego ponad 26 mln zł pochodziło z dofinansowania w ramach Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a  kolejne 18 mln zł  z pożyczki udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Krakowie. Gmina z własnego budżetu dołożyła 4 mln zł.
W nowym zakładzie pracę znajdzie 50 osób.

Przy zachowaniu limitu na śmieci jakie mogą zostać przyjęte przez składowisko (60 tys. ton) wystarczy na 15 lat. Do niecki znajdującej się w pobliżu zakładu trafiać będzie 40% śmieci, pozostałe 60% zostanie przetworzone. Obecnie mieszkańcy gminy Myślenice wytwarzają rocznie około 10 000 ton odpadów komunalnych. Odpady biodegradowalne stanowią około 40% tych odpadów, czyli obecnie około 4000 ton na rok.

Zakład Utylizacji Odpadów w Myślenicach jest w całości spółką gminy Myślenice. Jego budowa kosztowała ponad 47 mln zł, z czego ponad 26 mln zł pochodziło z dofinansowania w ramach Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a  kolejne 18 mln zł  z pożyczki udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Krakowie. Gmina z własnego budżetu dołożyła 4 mln zł.

W nowym zakładzie pracę znajdzie 50 osób.


Jak działa zakład?

Funkcjonowanie zakładu oparte jest na technologii mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych, polegającej na  segregacji mechanicznej i manualnej oraz intensywnym kompostowaniu odpadów biologicznych.

niecka: przyjmując 60 tys. ton śmieci rocznie jej zapełnienie zajmie 15 lat

Instalacja wyposażona jest w najnowocześniejszą technologię do sortowania i przetwarzania odpadów, a na 1,5 hektarową kwaterę balastu trafiać będzie mniej niż 40% całkowitego strumienia odpadów komunalnych przyjętych do zakładu.

Sercem Zakładu jest wielofunkcyjna hala, w której umieszczone zostały dwa, najbardziej istotne z punktu widzenia zmniejszania ilości składowanych odpadów elementy:

sortownia: to pierwsze miejsce gdzie trafiają śmieci

Sortownia – tu przywożone są wszystkie śmieci. Po wyładowaniu przekazywane będą na system taśmociągów, sit, kabin sortowniczych i separatorów. Po segregacji odzyskane surowce zostaną sprzedane do zakładów zajmujących się ich przetwarzaniem bądź do cementowni lub elektrociepłowni jako tzw. paliwo alternatywne.

bioreaktory: tutaj odpady zielone zostają przetworzone na kompost


Kompostownia - wszystkie odpady organiczne, które uda się uzyskać ze strumienia odpadów komunalnych oraz zebrane w systemie selektywnym trafią do betonowych komór. Tutaj odpady zielone, liście, obierki, kawałki tektury czy drewna zostaną przetworzone na kompost. Cały proces trwać będzie trzy tygodnie. Uciążliwe zapachy mają zostać zatrzymane, a na zewnątrz ma wydostać się czyste powietrze.

Jak zapewniano podczas konferencji prasowej dzięki tej inwestycji gmina nie będzie ponosić kar za niedostosowanie gospodarki odpadami do przepisów Unijnych.


W przyszłości: Punkt odbioru przedmiotów o dużych gabarytach, szkółka leśna i własna energia

W planach gminy i ZUO jest otwarcie punktu odbioru odpadów wielkogabarytowych takich jak zużyty sprzęt RTV i AGD, a w drodze powrotnej zabrać kompost wyprodukowany w zakładzie. Na terenach przyległych ma powstać szkółka drzew, krzewów i roślin ozdobnych, które będą rozdawane w ramach pikników ekologicznych i edukacji ekologicznej.

Zakład Utylizacji Odpadów opracował również projekt rekultywacji starego składowiska w ramach, którego ma zostać dostarczony blok energetyczny pozwalający na zagospodarowanie pozyskiwanego na składowisku biogazu. Ma to pozwolić na wytworzenie własnej energii elektrycznej. Po zakończeniu rekultywacji na zamkniętym składowisku powstanie centrum edukacji ekologicznej.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 19.05.2012 - 10:20
    Inni budują sobie zalewy a my mamy wysypisko.Tylko pogratulować władzom.Świetne miejsce na wypoczynek.
    37 34 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 10:30
    myślę że nadeszła już pora na zalew aby coś z nim zrobić!
    KANALIZCJA JEST
    WYSYPISKO MAMY DROGI WMIARE SĄ
    A ZALEW JKI BYŁ TAKI JEST BRUDNY I NIEZAGOSPODAROWANY A TU SĄ DUŻE PIENIĄDZE!
    41 3 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 12:42
    Obiecywała miejsca pracy a chodziłem kilka razy i jak już na nią trafiłem to z szyderczym uśmiechem powiedziała "niestety nie wezmę Pana cv ponieważ mamy od dwóch lat komplet ludzi a po drugie nawet jak je wezmę to nie mam go po co czytać" DRAMAT. Ale coś rodzinka, znajomi i inne ** robotę mają pewną przynajmniej :/
    43 8 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 13:06
    Naprawdę mamy sie czym pochwalić ,wysypisko dla połowy Małopolski ,nowoczesny dworzec, galeria handlowa,asfaltownia w mieście teraz bedzie nowoczesne rondo dla ułatwienia przejazdu ciężarówek przez centrum,piękna baza PKS z nowoczesnym taborem dająca zatrudnienie wielu mieszkańcom,drogą czystą wodę i tak samo drogie ścieki czy śmieci.Umiemy ściągnąć poważnych inwestorów którzy potrafili postawić na nogi upadający PKS czy wybudować nowoczesną wytwórnię asfaltu .Fakt że tak forowany Poldim jest bankrutem słynnym teraz na całą Polskę a główni zarządzający firmą która przejęła PKS mają sprawę w sądzie jeszcze o niczym nie świadczy.Jakieś oskarżenia o zatrucie ryb są tylko wymysłami ludzi którzy i tak na władzę nie głosowali i szkoda dla nich czasu.Racja i tak będzie po naszej stronie.
    32 12 Cytuj Zgłoś
  • Dominika Wójcik 19.05.2012 - 13:41
    Temat wysypiska jest już zamknięty...jest i będzie funkcjonować przez lata,już nie mamy co liczyć na jakieś zmiany w tym temacie...niestety.Mam tylko nadzieję ze przyjdzie teraz pora na zagospodarowanie w jakiś użytkowy sposób zalew..to on powinien być naszym atutem i głównie kojarzyc się z naszym miastem dla przykładu taki Rożnów kojarzony jest głównie z wypadamy na wodny odpczynek i relaks może kiedyś Myślenice tez będą tak się kojarzyć w ludzkiej świadomości bo niestety cała ta strefa Zarabia jest mocno przereklamowana...
    17 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 14:22
    A ja jestem ciekaw ile podrożeją śmieci ?!
    Zmodernizowana oczyszczania ścieków spowodowała drastyczne podniesienie cen, czas na wywóz śmieci :((((

    tylko o to potrafią zadbać władze.
    20 6 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 17:23
    Dobrze ze kolo Myślenic powstało takie wysypisko,bo przecież nikt inny by nie pozwolił wybudować takiego uzdrowiska na swoim terenie.
    16 4 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 18:13
    No to mamy się czym szczycić, VIVAT panie burmiSZCZu !

    Szkoda gadać, mam nadzieję, że wyborcy "docenią" te zasługi przy najbliższej okazji :(
    20 7 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 18:23
    To weźcie się obraźcie i przestańcie produkować śmieci.
    14 12 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 19:46
    gość: Kasia666 m/ napisał/a:
    To weźcie się obraźcie i przestańcie produkować śmieci.
    Nie o to chodzi,moim zdaniem każdy powiat powinien mieć swoje wysypisko,bo teraz to jest tak jak z Arnoldem Boczkiem,który chodzi się wypróżniać piętro niżej,bo po co ma na jego klatce cuchnąć z kibla.
    17 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 19:58
    śmieci będą drogi, bo przecież własne wysypisko mamy
    9 5 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 20:43
    W nowym zakładzie pracę znajdzie 50 osób.


    Buahahaha już dawno były obstawione miejsca "rodzinką" bo nie będą tam płacić najniższej krajowej tylko kilka razy więcej...
    33 4 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 22:12
    gość: .... napisał/a:
    W nowym zakładzie pracę znajdzie 50 osób.


    Buahahaha już dawno były obstawione miejsca "rodzinką" bo nie będą tam płacić najniższej krajowej tylko kilka razy więcej...
    ZGADZAM SIĘ Z PRZEDMÓWCĄ!!!!!! TO JEST WŁAŚNIE TO O CZYM WCZEŚNIEJ PISAŁEM !!!!!
    17 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 22:40
    "Przyjedź do Myślenic, twoje śmieci już tu są"

    o ile pamiętam, to tytuł tekstu w Dzienniku Polskim lub Sednie - GENIALNY TYTUŁ!

    http://www.smieciowisko.cba.pl/sedno2.html

    Wybór był jeden - albo duże wysypisko albo turystyka i rekreacja. Padło na to pierwsze, bo ktoś kiedyś tak sobie zamarzył...
    17 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.05.2012 - 22:40
    gość: .... napisał/a:
    W nowym zakładzie pracę znajdzie 50 osób.


    Buahahaha już dawno były obstawione miejsca "rodzinką" bo nie będą tam płacić najniższej krajowej tylko kilka razy więcej...
    Tylko dzieci się temu dziwią... Dorośnijcie ludzie w końcu. Tak było jest i będzie. Tak u prywatnych przedsiębiorców jak w administracji. Tak jest w ministerstwach, resortach, policji, bankach, urzędach, kościołach i prywatnych firmach. Ile wy macie lat? Przestańcie biadolić jakbyście się z firanki urwali.
    12 3 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 0:03
    Moją uwagę zwróciły natomiast detale zawarte na zamieszczonych zdjęciach.
    Niby wielkie otwarcie zakładu.
    Niby wszystkie śmieci wędrują przez sortownię, kompostownię itp., itd.
    Niby do niecki składowiska trafia tylko 40% całkowitego strumienia śmieci.

    To co w takim wypadku robi w niecce ta sterta już składowanych śmieci?
    I co w niecce robi śmieciarka z RPGK Myślenice?
    Czyżby sortowała wysypane przez siebie odpady?
    15 3 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 9:25
    gość: No cóż... napisał/a:
    gość: .... napisał/a: W nowym zakładzie pracę znajdzie 50 osób.


    Buahahaha już dawno były obstawione miejsca "rodzinką" bo nie będą tam płacić najniższej krajowej tylko kilka razy więcej...
    Tylko dzieci się temu dziwią... Dorośnijcie ludzie w końcu. Tak było jest i będzie. Tak u prywatnych przedsiębiorców jak w administracji. Tak jest w ministerstwach, resortach, policji, bankach, urzędach, kościołach i prywatnych firmach. Ile wy macie lat? Przestańcie biadolić jakbyście się z firanki urwali.
    Tak jest, ale miarka zaczyna się przelewać...........
    To nie jest normalne i nigdy nie dajmy sobie tego wmówić.
    9 2 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 12:38
    Mam nadzieję, że tej parce gołąbków ktoś jednak kiedyś wymierzy sprawiedliwość
    9 5 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 12:54
    Stanowiska urzędnicze w tym państwie OBSADZANE są osobami nieprzypadkowymi, to osoby mające służyć określonym grupom interesów. Te grupy interesów czerpią zyski z dystrybucji środków publicznych, zdarzają się powiązania ze światem przestępczym. Korupcja, kolesiostwo, malwersacje finansowe, kradzież publicznych pieniędzy w każdym cywilizowanym kraju Europy kończą się całkowitą konfiskatą mienia, bezwzględnymi wyrokami (jakiś czas temu nawet karą śmierci w niektórych krajach). Taka osoba jest skończona, wszędzie tylko nie w tym naszym chorym kraju. Musimy mieć świadomość z jakim mechanizmem mafijnym mamy do czynienia. Z pozoru to tylko urząd, przyjrzymy się bliżej znajdujemy całe rodziny zatrudnione z uchybieniami prawnymi żerujące na publicznym groszu, czytamy o niewyjaśnionych aferach i morderstwach w urzędniczym światku. Polska demokracja, to Polska tylko dla niektórych.
    9 6 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 14:07
    Mądrze bez korupcji ta inwestycją zarządzić, doinwestować i będzie to świetlana przyszłość - świetne źródełko dochodu i oddłużenia miasta. Nie jestem zwolennikiem obecnej lokalnej władzy ale jest to jeden z nielicznych trafnych celów tym bardziej sfinansowanych w sporej części z zew.zasobów. W każdym normalnym kraju na śmieciach zarabia się fortuny. Miasta i gminy będa miały co roku zaciąganą pętelkę na zasadzie dotacje z uni tak ale przekaz śmieci do utylizacji a nie składuj. Jesteśmy lokalnym monopolistą! Jesteśmy krok przed konkurencją to jesteśmy na fali. Nie wiem skąd obawa przed sortowniami o ile dobrze zarządzane. W Krakowie stara po modernizacji - w około nic nie śmierdzi. W Wiedniu (kiedyś na obrzeżach teraz już w mieście) sortownia ze spalarnią - schludnie, czysto, nic nie czuć. Kwestia czy nasza sortownią zarządzają fachowcy z przygotowaniem zawodowym czy kolesie po kursach środowiskowych tylko.
    W obecnych czasach to jedno z nielicznych super pewnych źródeł pracy i sporych dochodów. Rozwijać o kolejne gałęzie a moim zdaniem będzie dobrze a nawet lepiej.
    11 7 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 14:34
    gość: bezrobotny... napisał/a:
    Obiecywała miejsca pracy a chodziłem kilka razy i jak już na nią trafiłem to z szyderczym uśmiechem powiedziała "niestety nie wezmę Pana cv ponieważ mamy od dwóch lat komplet ludzi a po drugie nawet jak je wezmę to nie mam go po co czytać" DRAMAT. Ale coś rodzinka, znajomi i inne *** robotę mają pewną przynajmniej :/
    jeżeli ten cytat jest prawdziwy , to jest jakaś żenada, a mając na to dowody nadaje się do sadu na podstawie dyskryminacji.
    Podtrzymuje to co wcześniej : albo inwestycja będzie intratna jakby ropę w Myslenicach odnaleziono albo pociągnie miasto w dół. Zalezy to właśnie od podstawowej komorki : pracownika. Ilu jest zatrudnionych inzynierów z kierunkowym wykształceniem? Ilu pracowników podobnie z wykształceniem? Jeżeli tak ilu z praktyką krajową/zagraniczna? Ilu zwykłych sortowaczy czy wózkowych zatrudniono z praktyka (najlepiej nawet wracających z Anglii z sortownii czy innego kraju gdzie widzieli i moga kreatywnie podpowiadać, dzielić się doświadczeniem)? Jaki odsetek na średnim szczeblu i wyżej umie płynnie język europejski aby móc czytać, brać udział w nowościach, negocjować, szukać nie tylko w Polsce, nawiązywać kontakt?
    To są podstawowe kryteria, kto je weryfikuje, komu na czym zależy? Kto kontroluje weryfikacje? Jaki jest organ nadrzędny jezeli całość kończy się na szczeblu gminnym narzędzie zysków może zostać pogrzebane będąc kolejną cieplutka posadką czyli wtedy faktycznie zapłacą mieszkańcy jak w przypadku wodociagów, tam fachowca nie uświadczy poza robotnikami niższego szczebla a i to nie do końca.
    7 3 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 15:02
    [quote=Vivaldi]

    zgadzam się z Vivaldim.
    3 3 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 15:39
    Vivaldi napisał/a:

    To są podstawowe kryteria, kto je weryfikuje, komu na czym zależy? Kto kontroluje weryfikacje? Jaki jest organ nadrzędny jezeli całość kończy się na szczeblu gminnym narzędzie zysków może zostać pogrzebane będąc kolejną cieplutka posadką czyli wtedy faktycznie zapłacą mieszkańcy jak w przypadku wodociagów, tam fachowca nie uświadczy poza robotnikami niższego szczebla a i to nie do końca.
    Rzecz jasna nie sposób się nie zgodzić z tym o czym piszesz, jednakże droga do obecnej postaci wysypiska jest na tyle pełna sprzeczności prawnych, społecznych i lokalizacyjnych; niedomówień, konfliktów i kroków które zwróciły uwagę organów ścigania, iż w moim osobistym odczuciu zdecydowanie słuszniejszy kierunek to brak wysypiska. Skoro jednak już zostało siłowo zalegalizowane i przeforsowane to jego unowocześnienie jest czymś logicznym i konsekwentnym. Pozostają jednak otwarte pytania:
    - czy przy pozyskiwaniu gruntów i legalizacji rzeczywiście doszło do naruszenia prawa
    - czy pieniądze przeznaczone na rozbudowę wysypiska zostały wydane uczciwie i w dbałości o interes społeczny
    Co do samej wizji, trafnie analizujesz szanse i zagrożenia. Ano, kto zapłaci? -Spojrzmy na poprzednie inwestycje, przyjrzyjmy się mentalności naszej lokalnej elitki, przyjrzyjmy się samym urzędnikom... Ja nie mam złudzeń, że ZUO to kolejna baza dla "swojaków" i ich interesików.
    7 1 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 15:48
    mam podobne odczucia -stąd dopisek , że obecni "sternicy" mojego zaufania i szacunku nie mają- niemniej w coś wierzyć trzeba, ktoś to rozliczy a histroia na pewno. Oby jednak nie doszło ze strony UE do zaproszenia o zwrot dotacji jeżeli te brały udział w czymś nielegalnie zalegalizowanym.
    Co do cen : tak znów mnie krew zalała , bo wczoraj płaciłem kilka stówek za wode i kanał jednostkowo drożej niż w Krakowie (!), co do wysypiska gdzieś pamiętam zamki z piasku i cytat , że będziemy mieli taniej z powodu wysypiska i sortowni. Obaczym zatem ... nikt Ci tyle nie da ile władza obieca ;-/
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 21:42
    Najlepiej krytykować, wszyscy się karmią tylko medialnymi informacjami, nikt nie zbada sprawy sam i nie przekona jak jest! Jak nie chcemy aby było tyle śmieci sami zastanówmy się ile produkujemy, ktoś z tym gdzieś musi coś robić. W centrum Wiednia powstał tak nowoczesny zakład jak u nas tyle, że spalarnia śmieci, ludzie są uświadomieni i wiedzą, że taka spalarnia emituje mniej zanieczyszczeń w ciągu roku niż pan Kowalski podczas jednego ogniska w którym spala swoje śmieci z tygodnia...
    6 6 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 21:50
    " 2:58" Burmistrzowi coś śmierdzi :P
    7 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 22:07
    gość: Janosik1 napisał/a:
    W centrum Wiednia powstał tak nowoczesny zakład jak u nas tyle, że spalarnia śmieci, ludzie są uświadomieni i wiedzą, że taka spalarnia emituje mniej zanieczyszczeń w ciągu roku niż pan Kowalski podczas jednego ogniska w którym spala swoje śmieci z tygodnia...
    Gdzie Wiedeń z 2 mln mieszkańców, a gdzie 18 tys. Myślenice? Małe miasteczko wcale nie musiało stać się jednym z głównych śmietnisk Małopolski do której to roli zdaje się aspirować. Główne ultranowoczesne śmietniska winny być lokalizowane w obrębie największych miast. To że go mamy na miejscu życia nam nie ułatwi, ceny śmieci nie obniży a wrzuci nam tylko na barki koszty utrzymania kolejnego gminnego kolosa zarządzanego przez lokalną grupę interesów.
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • 20.05.2012 - 23:34
    oby Pani prezeska szybko straciła swoje stanowisko, może do segregowania ktoś ja zatrudni
    12 6 Cytuj Zgłoś
  • 21.05.2012 - 13:47
    co za paoa !
    2 Cytuj Zgłoś
  • 21.05.2012 - 19:33
    gość: beksa napisał/a:
    gość: Janosik1 napisał/a: W centrum Wiednia powstał tak nowoczesny zakład jak u nas tyle, że spalarnia śmieci, ludzie są uświadomieni i wiedzą, że taka spalarnia emituje mniej zanieczyszczeń w ciągu roku niż pan Kowalski podczas jednego ogniska w którym spala swoje śmieci z tygodnia...
    Gdzie Wiedeń z 2 mln mieszkańców, a gdzie 18 tys. Myślenice? Małe miasteczko wcale nie musiało stać się jednym z głównych śmietnisk Małopolski do której to roli zdaje się aspirować. Główne ultranowoczesne śmietniska winny być lokalizowane w obrębie największych miast. To że go mamy na miejscu życia nam nie ułatwi, ceny śmieci nie obniży a wrzuci nam tylko na barki koszty utrzymania kolejnego gminnego kolosa zarządzanego przez lokalną grupę interesów.
    umiesz rozróznić rozmach inwestycji do potencjału ?

    http://www.youtube.com/watch?v=HGbRhc6ZUAg

    skoro mowa o potencjale niemniej jeszcze raz zapytam o potencjał ludzki. Kto i z jakimi kompetencjami będzie tam zarządzał i pracował? Kto zweryfikuje kwalifikacje i nabór. Kto posiada minimum kompetencji takiej inwestycji ? Obawiam się , że największe Pani sprzątaczka odróżniając brudną wode od czystej

    http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/ndr/Documents/po_wiedensku_czyli_kompleksowo_traktowane_odpady.pdf
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 21.05.2012 - 20:55
    szacunkowo za 1/4 wartości tej inwestycji można było wprowadzić taki poważny program samosegregacji odpadów przez ich wytwórców i odbierać rzeczywiście posegregowane odpady za darmo, a nawet płacić za nie. Przeładowywać na neutralnym placu lub hali, tylko kluczowym byłby rzeczywisty zbyt tych odpadów podlegających recyklingowi, bo z tym nadal w Polsce jest nie najlepiej. I nawet najnowocześniejsze ZUO się zapcha jak bedą problemy ze zbytem "urobku"
    5 2 Cytuj Zgłoś
  • 21.05.2012 - 21:16
    antyabsurdalna, zgodzę się, segregacja byłaby w domach za friko, nie zatrudnianoby wtedy rzeszy pracowników, a może nawet sam ZUO byłby zbędny. Tylko w jakiś innych biurach trzebaby poupychać wtedy rodzinkę i znajomków.Vivaldi chodzi o to, że duże zakłady tego typu powinny istnieć w dużych miastach i obsługiwać jakiś większy teren, choćby wzorem Wiednia o którym piszesz. A u nas: małe miasteczko a wysypisko po byku.
    5 2 Cytuj Zgłoś
  • 21.05.2012 - 23:24
    beksa, jakiś masz -nie wiedzieć czemu- zawężony horyzont. Zesumuj powiat i masz namiastkę Wiednia a do tego wygrywasz w przedbiegach, pracy masz na 50 lat a zysku intratnego na 45. W między czasie inwestujesz, modernizujesz (za unijne) , robisz spalarnie, podgrzewalnie, ogrzewalnie dalej odzysk, surowiec (żaden inny tak nie dostarczają w cenie) dowożą pod bramę sami, tylko chcieć dobrze zarządzać i pracować. Nic więcej....ale znajdź tu u nas chętnych pracowników będących fachowcami :-/

    Co do samosegregacji .... już to widzę ! Zamiast pracowników w ZUO trzeba by podwoić ilość strażników miejskich i wyposażyć w probierze sadzy do sprawdzania pieców w kotłowniach - bez sensu.
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 22.05.2012 - 16:23
    Vivaldi napisał/a:


    Co do samosegregacji .... już to widzę ! Zamiast pracowników w ZUO trzeba by podwoić ilość strażników miejskich i wyposażyć w probierze sadzy do sprawdzania pieców w kotłowniach - bez sensu.
    ak tu polemizować z taką absurdalna argumentacją? Po pierwsze jaki odsetek ludzi ma wogole piece z możliwościa spalania smieci, po drugie ilu z nich wogole zaryzykuje spalanie śmieci, a po trzecie ZUO tez nie powstrzyma upartch przed spalaniem smieci bo jak?
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 22.05.2012 - 17:32
    Zachęcam Pana Burmistrza do nie wpiepszania się w co 2 zdanie Pani Ewie ;/ Nie chce wychodzić na wroga., ale to lekka wioska - takie docinanie ;/
    7 2 Cytuj Zgłoś
  • 22.05.2012 - 21:01
    po pierwsze:
    założę się, że w Wiedniu wszystkie procedury zakładania i budowy sortowni czy spalarni były zgodne z prawem. u nas sprawa w sądzie.

    http://miasto-info.pl/myslenice/2519,skladowisko-odpadow-sad-wstrzymal-pozwolenie-na-budowe.html
    http://m007.miasto-info.pl/371,gra-na-zwloke-czyli-przedawnienie-to-najlepsza-metoda.html

    po drugie:
    zapewne te obiekty w Wiedniu nie podtruwają środowiska. w Myślenicach sprawa wycieków i zatrucia nimi ryb w stawach hodowlanych - znów postępowanie w sądzie

    http://miasto-info.pl/myslenice/5474,przeglad-mediow-sprawa-myslenickiego-hodowcy-ryb-i-skladowiska-odpadow-w-telewizji-polsat.html
    6 1 Cytuj Zgłoś
  • 22.05.2012 - 21:40
    ile kosztował bankiet z okazji otwarcia?
    9 2 Cytuj Zgłoś
  • 23.05.2012 - 9:50
    Następne wysypisko będzie pod Plebańską. Dla moich wyborców.
    7 1 Cytuj Zgłoś
  • 24.05.2012 - 16:36
    gość: sosna napisał/a:
    ile kosztował bankiet z okazji otwarcia?
    Sporo nawet więcej niż sporo, ale stać gmine bogata jest przecie
    6 Cytuj Zgłoś
  • 25.05.2012 - 8:43
    Impreza goni imprezę cateringi ze Stecka są w cenie,ale stać nas, nie można odwalać chałtury, oj bawi się władza bawi,a nam będą mydlić oczy kryzysami, hipokryci do kwadratu
    8 2 Cytuj Zgłoś
  • 26.05.2012 - 15:37
    Na głównej stronie miasto-info temat "z parku znikają krzewy" a przed otwarciem śmietnika z rynku znikały stojaki z kwiatami a gdzie one jechały?? sprawa prosta na śmietnik by upiększyć tą całą farsę być może krzewy też tam zostały przeniesione. Przypomina mi się malowanie trawy na zielono podczas wizytacji w latach 70-tych. To wszystko pięknie wygląda, ale tylko na chwilę....
    6 2 Cytuj Zgłoś
  • 26.05.2012 - 21:39
    muza napisał/a:
    Impreza goni imprezę cateringi ze Stecka są w cenie,ale stać nas, nie można odwalać chałtury, oj bawi się władza bawi,a nam będą mydlić oczy kryzysami, hipokryci do kwadratu
    wg mnie żadnej hipokryzji w tym nie ma ani grama. Przesz nie za swoje , bo kryzys jest :-) ale za nasze ....bo jest kryzys :-))))
    1 Cytuj Zgłoś
  • 02.06.2012 - 8:16
    gość: dziki napisał/a:
    myślę że nadeszła już pora na zalew aby coś z nim zrobić!
    KANALIZCJA JEST
    WYSYPISKO MAMY DROGI WMIARE SĄ
    A ZALEW JKI BYŁ TAKI JEST BRUDNY I NIEZAGOSPODAROWANY A TU SĄ DUŻE PIENIĄDZE!
    Cytuj Zgłoś
  • piotrworker 17.12.2012 - 14:27
    hmmm ale kto te śmieci produkuje ?? my zwylki konsumenci?? czy firmy produkujące opakowania z tworzyw??

    przecierz można pakować chlep w papier a nie w folie strech lub inne ustrojstwa które defacto nic nie dają.

    a zapomniałem bo recykling papieru jest nie opłacalny lepiej skąłdować plastik , bo w tym jest kasa bo bez śmieci i nas konsumentów ubyło by kasy z budżetu.

    niech otworzą państwowe skupy butelek pet, papieru, szkła itp. będe segregował i odwoził do skupu ale niech wtedy mi zapłacą.

    My śmieci nie produkujemy to firmy je produkują ja kupuję zawartość opakowania a nie opakowanie!
    2 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach