Myślenice: Czy na Dolnym Przedmieściu powstanie rondo?

Czy na skrzyżowaniu ulic Słonecznej i Kazimierza Wielkiego powstanie kolejne rondo? Na razie nie mówi się o tym oficjalnie, jednak…


Czy na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i Słonecznej powstanie 6. w rondo w Myślenicach?

Po odebraniu nagrody „Modernizacja Roku 2012” za budowę ronda Śródmieście w Myślenicach starosta powiedział: - W najbliższej przyszłości planujemy realizacje kolejnych inwestycji tego typu w Myślenicach. Pytanie w tej sprawie wysłaliśmy do starostwa, jednak nie otrzymaliśmy potwierdzenia na skrzyżowaniu których ulic znajdzie się rondo, ani w jakim terminie planowana jest realizacja tej inwestycji. 

Tymczasem na łamach Dziennika Polskiego pojawiła się informacja w której czytamy, że najprawdopodobniej przebudowane zostanie skrzyżowanie w miejscu, gdzie ulica Słoneczna łączy się z ul. Kazimierza Wielkiego. 

Byłoby to szóste rondo na terenie Myślenic. Pierwsze skrzyżowanie z ruchem okrężnym w Myślenicach powstało s 2008 roku przy budynku Starostwa Powiatowego, gdzie spotykają się ulice Mikołaja Reja, Jana Kasprowicza, Kazimierza Wielkiego i Stefana Żeromskiego. Nosi imię Stanisława Chorobika, na cześć nieżyjącego już starosty, który doprowadził do jego budowy. Rondo na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Mostowej zostało nazwane imieniem zmarłego marszałka województwa małopolskiego Marka Nawary, natomiast jedno z dwóch skrzyżowań znajdujących się na ul. Słowackiego nazwano imieniem byłego prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W grudniu 2012 roku do użytku oddano rondo w Śródmieściu.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 14.09.2013 - 8:10
    O Boże!! Myślenice miasto "rondowe"
    21 12 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 8:23
    A gdzie jest szóste rondo?
    3 18 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 8:59
    To zawsze dobra wiadomość, że powstaje kolejne rondo które ułatwi komunikację, ale czy nie za dużo ich ostatnio budujemy? Co chwila otwieramy nowe rondo. Pieniądze na jego wybudowanie można by przeznaczyć nawet na ksiązki do szkoły dla dzieci czy inny szczytny cel.
    10 27 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 9:14
    Ronda są akurat potrzebne więc tu bym nie oszczędzała ale jakieś futurystyczne hangary zamiast kameralnego targowiska czy obeliski nie wiadomo czemu służące jak ten w centrum Osieczan to wyrzucanie pieniędzy w błoto?
    Tak na marginesie czy ktoś wie co to jest i ile kosztowało to straszydło czy pomnik głupoty?
    40 6 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 9:27
    Przyznaje tam rondo było by przydatne...

    Krowka123 : „Modernizacja targowiska miejskiego przy ul. Kazimierza Wielkiego w Myślenicach”
    1. WYBRANA ZOSTAŁA OFERTA :
    numer oferty: 7
    firma (nazwa): POL-BRUK Pietrzak Sp.j.
    ul. Słowackiego 12/39
    32-400 Myślenice
    za cenę brutto : 1 522 991,30 zł
    9 3 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 9:35
    Targowisko znam cenę natomiast ciekawi mnie obelisk w centrum Osieczan .Co to jest? ile kosztowało i czemu ma służyć?
    16 6 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 9:46
    może to jest finansowane z tego programu : "Odnowa Centrum wsi Osieczany w ramach programu Leader"
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 10:06
    Czy rondo w tym miejscu naprawdę jest potrzebne? Przecież ruch odbywa się tam całkiem płynnie. Czy za te pieniądze nie lepiej pogłębić przejazd pod pobliskim wiaduktem? Ile już było kolizji z tym niskim wiaduktem?
    17 14 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 10:35
    Rondo to powinno się pojawić przy wyjeździe na Kraków (Dąbrowskiego, Jordana, Sobieskiego, Rynek). Zdecydowanie poprawi to płynność i bezpieczeństwo. Ulice Jordana i Sobieskiego w ogóle się nie "widzą".
    45 4 Cytuj Zgłoś
  • Bartek Bartkowski 14.09.2013 - 10:35
    Lilka 1 napisał/a:
    A gdzie jest szóste rondo?
    a gdzie w tekscie masz napisane ze jest 6? bo ja widze zdanie "Byłoby to szóste rondo..." co znaczy tyle, że na razie jest 5...
    13 6 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 10:42
    Skrzyżowanie w kształcie literki T, moim zdaniem bardziej odpowiednim i być może wiele tańszym rozwiązniem byłaby tam sygnalizacja świetlna. Czy tego chcemy czy nie, chodzi o nasze pieniądze, czy w związku z tym szykują się kolejne kredyty które trzeba będzie z własnej kieszeni spłacać, czy ktoś kto wydaje nasze pieniądze myśli o takich sprawach???
    17 12 Cytuj Zgłoś
  • Inżynier Monk 14.09.2013 - 11:32
    Sygnalizacja świetlna zamiast ronda to trochę tak jak bajpas zamiast diety. Drogi trzeba budować, nie da się oszukać infrastruktury.
    16 8 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 12:58
    czy autorzy tej stronki nie mają o czym pisać, tylko ciągle o Myślenickich rondach... ?
    4 21 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 13:09
    To skrzyżowanie , o którym mowa to jeszcze nie Dolne Przedmieście! To jeszcze Centrum.
    I myślę , że rondo tam nikomu jest nie potrzebne.
    15 11 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 16:42
    NIBY PO CO TAM RONDO? WYSTARCZY TE CO SĄ I MOJE NA GŁOWIE!
    8 13 Cytuj Zgłoś
  • Tomasz 14.09.2013 - 17:21
    Namalujcie kółko i będzie rondo i po sprawie :)
    7 10 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 14.09.2013 - 17:25
    Bardziej rondo by się przydało koło byłej mleczarni ,tam to jest młynek.Jadąc z góry od strony Domu Greckiego ,stoi się na mostku i ciężko się włączyć do ruchu.Cały czas to z jednej to z drugiej lub z osiedla ktoś jedzie.
    26 4 Cytuj Zgłoś
  • adzygmunt 14.09.2013 - 18:57
    OKOKI Ja zamknąłbym te ulice jak kładkę nad Bysinką! Hi hi !
    22 6 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 19:10
    PROSIMY O RONDO NA 3 MAJA - KOŁO MLECZARNI !!!!
    BO DO TEJ PORY RUCH OKRĘŻNY ODBYWA SIĘ WOKÓŁ ZAPADNIĘTEJ STUDZIENKI !!!
    22 5 Cytuj Zgłoś
  • 14.09.2013 - 19:40
    OKOKI napisał/a:
    Bardziej rondo by się przydało koło byłej mleczarni ,tam to jest młynek.Jadąc z góry od strony Domu Greckiego ,stoi się na mostku i ciężko się włączyć do ruchu.Cały czas to z jednej to z drugiej lub z osiedla ktoś jedzie.
    POPIERAM W 100% - TO MIEJSCE W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI ....BEZ KOLEJNOŚCI KWALIFIKUJE SIE DO ZROBIENIA RONDA !!!
    12 3 Cytuj Zgłoś
  • Tolo 14.09.2013 - 20:06
    Proponuję 3 nowe lokalizacje na 3 ronda:)
    1.koło byłej mleczarni
    2.przy wyjeździe na Kraków (Dąbrowskiego, Jordana, Sobieskiego, Rynek).
    3.koło budynku LO im. Kościuszki
    A dla czego by nie zrobić tak jak widziałem kiedyś w Częstochowie
    prosto szybko i tanio ustawiono rondo z czerwonych barier,wszyscy jeździli jak na normalnym rondzie i po bólu.
    Nawiasem mówiąc samochodów przybywa i warto by chyba w nie aż tak dalekiej przyszłości rozważyć sygnalizację w całym mieście,myślę że jej koszt by się dało przybliżyć do ceny modernizacji targowiska (patrz post wyżej Tomal
    Tomek
    Dzisiaj 9:27)a załatwiła by znacznie więcej.
    11 6 Cytuj Zgłoś
  • 15.09.2013 - 1:08
    Po pierwsze to nie Dolne Przedmiescie, po drugie juz miesiac temu udzielono mi informacji w zarządzie dróg, że powstały juz pierwsze szkice planowanego ronda.
    5 4 Cytuj Zgłoś
  • 15.09.2013 - 8:42
    No tak, na sygnalizacji świetlnej nie idzie się już dorobić? Żadne z ekonomicznych rozwiązań też nie przejdzie - ma być pompa, będzie pompa! Do rozdania miliony! Ciekawe jaki wykonawca robót, czy jest już niektórym znany i kto. Wszystko wedele utartych procedur? Nie potrzebujemy w małym mieście tak chorej liczby bardzo kosztownych rond. Są inne rozwiązania żeby upłynnić ruch w tym miejscu, rondo to rozwiązanie nie adekwatne do sytuacji. CBA ach CBA.
    5 6 Cytuj Zgłoś
  • 15.09.2013 - 10:20
    Cezary napisał/a:
    Proponuję 3 nowe lokalizacje na 3 ronda:)
    1.koło byłej mleczarni
    2.przy wyjeździe na Kraków (Dąbrowskiego, Jordana, Sobieskiego, Rynek).
    3.koło budynku LO im. Kościuszki
    A dla czego by nie zrobić tak jak widziałem kiedyś w Częstochowie
    prosto szybko i tanio ustawiono rondo z czerwonych barier,wszyscy jeździli jak na normalnym rondzie i po bólu.
    Nawiasem mówiąc samochodów przybywa i warto by chyba w nie aż tak dalekiej przyszłości rozważyć sygnalizację w całym mieście,myślę że jej koszt by się dało przybliżyć do ceny modernizacji targowiska (patrz post wyżej Tomal
    Tomek
    Dzisiaj 9:27)a załatwiła by znacznie więcej.
    Koło LO nie jest potrzebne rondo tylko sygnalizacja świetlna. Jadąc ul. Piłsudskiego czasem trzeba z 10 minut stać w korku bo licealiści przechodzą do budynku koło poczty i tak jakby cała pielgrzymka szła przez "pasy", a samochody stoją i czekają. Rondo tego nie zmieni. Sygnalizacja świetlna w tym miejscu powinna być już bardzo dawno. Ile tam już stłuczek było?
    18 Cytuj Zgłoś
  • 15.09.2013 - 13:16
    Viking napisał/a:
    Czy rondo w tym miejscu naprawdę jest potrzebne? Przecież ruch odbywa się tam całkiem płynnie. Czy za te pieniądze nie lepiej pogłębić przejazd pod pobliskim wiaduktem? Ile już było kolizji z tym niskim wiaduktem?
    Mało tam już było kolizji i śmiertelnych wypadków?
    Potrzebne!!!!
    5 3 Cytuj Zgłoś
  • 15.09.2013 - 15:02
    rondo na skrzyżowaniu słonecznej z kazimerza JEST POTRZEBNE. najlepiej wiedzą o tym mieszkańcy, którzy nie tylko nie mogą wyjechać z domu, ale przede wszystkim pamiętają wszystkie stłuczki i wypadki,które miały tam miejsce. samochody jadą z dolnego ok 80km/h w strone rynku i nie zdają sobie sprawy ze jesli przejeżdzają pod wiaduktem to przez 1 sekunde są nie widoczni dla przechodniów na pasach. 2 razy byłam świadkiem jak matki z przerażeniem w oczach trzymały kurczowo swoje dzieci naśrodku pasów a samochody uderzały w krawężnik. gdy kierowcy wyskakiwali "z mordą" one mówiły że ich nie widac!!!! rondo wymusi zmniejszenie predkosci a światła.... hm ile razy przejeżdzacie na pomaranczowym a nawet czerwonym?
    13 3 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 15.09.2013 - 18:11
    Coraz częściej się zadłużamy zarówno prywatnie jak i na poziomie państwa czy samorządów. Może trudniej dostrzec skutki tego jeżeli chodzi o decyzję władz, natomiast myślę że negatywne skutki jeżeli chodzi o nas samych lub naszych znajomych myślę że większość nas jest w stanie dostrzec jeżeli tylko uważnie się przyjrzy. Kredyty choć często są bardzo pomocne to jednak z drugiej strony uzależniają. Innymi słowy przez nie w jakimś stopniu stajemy się niewolnikami. Tak jak dawniej była pańszczyzna którą chłop musiał odrobić tak dzisiaj kredyty u nie jednego powodują, że musi więcej pracować aby je spłacić, a w połączeniu z dużym bezrobociem staje się pracownikiem jeszcze bardziej uzależnionym od pracodawcy. Dlatego nie namawiam do całkowitego powstrzymywania się od kredytów, ale o wielką rozwagę i rozważenia za i przeciw w dalekosiężnej perspektywie jak i również z kalkulowania ryzyka.

    A wracając do rond. Z tego co pamiętam to najnowsze rondo w znacznej części zostało sfinansowane z kredytu... Zapewne z nowymi będzie podobnie. Nawet jeżeli była jakaś dopłata z UE to śmiem twierdzić, że ewidentne pozytywne skutki wybudowania tegoż ronda są mniejsze niż negatywne dalekosiężne skutki zadłużania się gminy. Trzeba tutaj pamiętać, że upłynnić ruch w tym miejscu można było z podobnym skutkiem przerabiając jedynie organizację ruchu i oznakowanie czego władze nie zrobiły mimo pozytywnej opinii policji już kilka lat temu.
    2 7 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 15.09.2013 - 18:37
    Zanim wybudowano pierwsze rondo w Myślenicach większość było przeciwko. Jak tylko kierowcy którzy nigdy nie odważyli się jechać samemu do centrum Krakowa nauczyli się po nim jeździć sytuacja odwróciła się. Nagle większość chce wszędzie ronda. Z jednej skrajności w drugą. Zgodzę się, że rondo nie jest dobrym wynalazkiem, ale to nie znaczy że zawsze jest najlepszym kompromisem. Na tym skrzyżowaniu jak się przypatrzeć nie ma tak dużo miejsca. Czy Kazimierza Wielkiego jest drogą powiatową? Jeżeli tak to nie może być tam rondo mniejsze niż to pierwsze w Myślenicach, a na nim ciężarówki maja problem. Wyobraźcie sobie teraz ile miejsca trzeba tam na rondo. Przecierz ono będzie musiało podchodzić niemal pod samo domu jednorodzinne, jeżeli nie będzie trzeba wyburzyć części budynków. To wszystko zapewne generuje koszty nie małe. A wystarczyło by po prostu poszerzyć wszystkie wloty na skrzyżowanie aby pozbyć się korków. Być może jedynie z ul. Kraszewskiego (jeżeli dobrze nazwę pamiętam) trzeba by wejść poza istniejące ogrodzenie na niezabudowany teren Funkcjonalność i bezpieczeństwo nieco gorsze, ale sadzę że koszty wielokrotnie mniejsze co nie jest bez znaczenia
    Ile poszerzyć ulicę?
    Słoneczną 3m
    Kraszewskiego min 3,5m
    Kazimierza Wielkiego 6m

    W ten sposób powstały by lewo skręty oraz dodatkowe miejsce dla skręcających w lewo w Kazimierza Wielkiego pozwalające na łatwiejsze bezpieczne włączenie się do ruchu. Przy okazji można by tak wyprofilować drogę, aby nie dało się z dużą prędkością przejechać Kazimierza Wielkiego. Wcale do tego nie jest konieczne rondo.
    2 9 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 15.09.2013 - 18:47
    A jeszcze jedno. Przy powyżej opisanej organizacji kable rury pod kable do sygnalizacji świetlnej bym załozył, ale wcale nie spieszył się z jej wykonaniem. Być może będzie kiedyś potrzebna, ale jest duża szansa że nie. W Krakowie często jeżdżę przez skrzyżowanie, na którym zrobiono sygnalizację, która zawsze ma żółte migające włączone i tylko niepotrzebnie prąd zużywa. Za zaoszczedzone pieniądze most na Bysince w ciągu ulicy słonecznej zrobił bym jedno kierunkowy w stronę od szpitala, a dorobił drugi most 100 metrów dalej dla ruchu w przeciwnym kierunku. To by wystarczyło aby tam korki rozładować w zupełności.
    2 6 Cytuj Zgłoś
  • 15.09.2013 - 19:48
    żadnych rond!!!! sami sobie jezdzijcie cieżarówkami po tych zjebanych małych rondkach !!!!!!!!!!!!!!
    5 13 Cytuj Zgłoś
  • 16.09.2013 - 10:12
    A ja mam takie z innej beczki pytanie. Gdzies tam kiedys slyszalem ze brakuje w myslenicach jakiegos ronda, zeby mozna bylo prawo jazdy tu zdawac. Wie ktos cos wiecej o tym ?
    4 Cytuj Zgłoś
  • 16.09.2013 - 14:00
    sylwestrynka napisał/a:
    Viking napisał/a:Czy rondo w tym miejscu naprawdę jest potrzebne? Przecież ruch odbywa się tam całkiem płynnie. Czy za te pieniądze nie lepiej pogłębić przejazd pod pobliskim wiaduktem? Ile już było kolizji z tym niskim wiaduktem?Mało tam już było kolizji i śmiertelnych wypadków?
    Potrzebne!!!!
    Jak mieszkam w Myśleniach prawie 30 lat to żadnego śmiertelnego wypadku w tamtym miejscu nie pamiętam. Ba w ogóle nie pamiętam poważnego wypadku na skrzyżowaniu ul. Słonecznej i K. Wielkiego. Tak się składa, że mieszkam w tamtym rejonie i znam go dobrze. Tam naprawdę nie potrzeba ronda. Viking ma rację co do wiaduktu. Tam już niejeden samochód utknął. Ja bym z kolei wolał aby w końcu zrobiono coś z wylotami ulic Armi Krajowej, Okulickiego i Rzemieślniczej na ulice Słoneczną. Tam niewiele czasem do tragedii brakuje. Ludzie parkują samochody na chodnikach zbyt blisko wspomnianych uliczek zasłaniając skutecznie ul. Słoneczną. Wyjeżdża się z nich niemal na ślepo bo nadjeżdżających ul. Słoneczną pojazdów nie widać. Tam naprawdę jest niebezpiecznie i co najgorsze nikt z tym nic nie robi. Ciekawe tylko na co się czeka? Na śmiertelny wypadek?
    6 5 Cytuj Zgłoś
  • 16.09.2013 - 16:14
    Śledzę wpisy w temacie, bo jak dotąd ronda mi nie przeszkadzały, pierwsze nawet cieszyło oko. Ale hallo, do cholery kto by wtedy pomyślał że Myślenice będą nimi zasypywane!!!

    Sygnalizacja świetlna albo rozwiązanie o którym pisze sh_hma najbardziej pasują do specyfikacji tego skrzyżowania - miejsce na wyprofilowanie pasów do prawo- i lewoskrętu z ul. Słonecznej dla sprawnego przejechania skrzyżowania.
    5 5 Cytuj Zgłoś
  • DrOgAdOrAjU twoja śmierć hahaaa 16.09.2013 - 19:58
    Ronda fajna sprawa he he
    5 3 Cytuj Zgłoś
  • 16.09.2013 - 20:52
    W pierwszej kolejności to powinien być wstawiony znak nakazu parkowania jednym kołem na bardzo szerokim chodniku po prawej stronie jadąc od Dekady do ul. K. Wielkiego. Jeździ tam Policja, Straż miejska i inne mądre głowy ale wszyscy wolą narzekać jak to tam ciężko się przedostać, zamiast wstawić znak. Co do ronda to od Słonecznej naprawdę ciężko się jest włączyć do ruchu. Wszystkie dotychczasowe ronda świetnie się sprawdzają pod warunkiem, że umie się po nich poruszać. Na ten temat wiele by pisać....
    10 Cytuj Zgłoś
  • 16.09.2013 - 23:19
    wytykacz napisał/a:
    (...)Co do ronda to od Słonecznej naprawdę ciężko się jest włączyć do ruchu.(...)
    Ale czy do usprawnienia ruchu niezbędne jest rondo? Przecież wystarczyłaby sygnalizacja.
    6 6 Cytuj Zgłoś
  • Magdalena 17.09.2013 - 15:02
    wytykacz napisał/a:
    Co do ronda to od Słonecznej naprawdę ciężko się jest włączyć do ruchu.
    Jeżdżę tam nawet kilka razy dziennie i problemu nie mam. To nie skrzyżowanie jest złe - to ludzie nie potrafią jeździć!
    1. Przede wszystkim skręcający w lewo nie raczą zjechać do środka jezdni, przez co blokują tych, którzy w tym czasie mogliby skręcać w prawo.
    2. Prawdziwym utrapieniem są "żonki bogatych mężusiów", które od swego lubego dostały wielkie suwy żeby sobie mogły jeździć nimi na zakupy do tesco, a kompletnie nie potrafią się nimi poruszać, i tak jeżdżą środkiem, bo się boją, że się nie zmieszczą, nie potrafią zaparkować jak bozia nakazuje, tylko cały samochód wystaje na ulicę. A w ogóle to najlepiej pod skosem, żeby tylko przednie prawe koło było na chodniku, a reszta to już wszystko jedno gdzie.
    3. Korki w większości przypadków powodują tam zwyczajne cioty, które nie potrafią się szybko zebrać do skrętu.
    3. Nieporozumieniem jest, że na słonecznej można parkować z każdej strony. Owszem, z jednej parking dotyczy tylko chodnika, a mało kto go przestrzega to raz, a dwa, że ludzie wchodząc do swoich samochodów zachowują się jak święte krowy, ładując sobie zakupki stojąc na jezdni i najczęściej jeszcze otwierając drzwi na oścież. Tak, jakby z drugiej strony się nie dało...
    11 1 Cytuj Zgłoś
  • 17.09.2013 - 16:05
    No, nic dodać nic ująć, Elena!!!
    2 Cytuj Zgłoś
  • 17.09.2013 - 18:10
    Jest dokładnie tak jak piszesz Elena.
    2 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 18.09.2013 - 22:12
    wytykacz napisał/a:
    Wszystkie dotychczasowe ronda świetnie się sprawdzają pod warunkiem, że umie się po nich poruszać. Na ten temat wiele by pisać....
    Skrzyżowania wielopoziomowe jeszcze lepiej się sprawdzają niż ronda. Dlaczego więc tak mało się ich buduję. Odpowiedź brzmi kasa. Ronda są tańsze od skrz. wielopoziomowych. Głównie potrzebna kasa z naszych podatków i podatków naszych dzieci (a może i wnuków) jest powodem dlaczego nie podchodzę tak optymistycznie do tego ronda.
    2 3 Cytuj Zgłoś
  • 23.09.2013 - 19:25
    Dzisiaj kolejny kierowca rozbił ciężarówkę o wiadukt. Kiedy w końcu coś z tym wiaduktem zrobią? Po co robić niepotrzebne nikomu rondo w tym miejscu jeśli są ważniejsze rzeczy do zrobienia?
    2 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 24.09.2013 - 22:38
    Z jednej strony racja, ale z drugiej czy powinniśmy z podatków płacić za to że ktoś na znaki nie patrzy? Tam to trzeba to lepiej oznakować, dać belkę nad jezdnią, ze zwisającym czymś, aby za nim rozbije się o wiadukt delikatnie poczuł na samochodzie jakąś gumę. Doprawdy chcąc podwyższyć tam wiadukt to obecnie za duże koszty aby warto się było teraz zabierać. Lepiej aby te pieniądze przeznaczyć na inne inwestycje.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 24.09.2013 - 22:44
    No to chociaż sygnalizacja na skrzyżowaniu ulic słowackiego i słonecznej, gdzie jadąc rano do pracy/szkoły trzeba nieraz stać dobrych pięć minut. Światła zsynchronizowane z już istniejącymi obok rozwiązały by problem.

    Edit. Wiaduktu nie trzeba podwyższać tylko wystarczy pogłębić przejazd pod spodem. To nie jest aż tak wysoki koszt.
    Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 24.09.2013 - 23:02
    Ale co z fundamentami? One są blisko ulicy! Pewnie trzeba by je pogłębić. Da się to w ogóle zrobić bez rozbierania całego wiaduktu?
    Po drugie Jaki są dopuszczalne promienie krzywizny i pochyłości na drodze (chyba) powiatowej? Czy uda się wyprowadzić je przed skrzyżowaniem z ulicą słoneczną? Przypuszczam że nie. Jeżeli nie to całe skrzyżowanie będzie trzeba obniżyć. Co wówczas z dojściem nie mówiąc o dojeździe do pobliskich sklepów. Znowu co z ich fundamentami? Czy nie trzeba będzie części ich wyburzyć? Co z terenem pod skarpy albo kosztem murów oporowych?...
    Sumując jeżeli intuicja mnie nie zawodzi to wcale to takie tanie jak Ci się wydaje nie będzie. Ponadto nie wystarczy już sama gmina i powiat. Tutaj sprawa angażuje Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

    A przed wszystkim po co tam umożliwiać przejazd tirom, tym bardziej że jest wszech panująca moda na ronda, które jak tuż za wiaduktem wybudują to i tak świeży tirowiec go nie pokona?
    Cytuj Zgłoś
  • 25.09.2013 - 18:10
    Zmierzam do tego, że są ważniejsze inwestycje do wykonania niż niepotrzebne nikomu rondo.
    2 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach