Busem na nowy plac targowy. Zalążek komunikacji miejskiej?

Po przenosinach placu targowego z centrum miasta na Dolne Przedmieście nie brakowało głosów dotyczących sposobu dotarcia do niego i propozycji uruchomienia komunikacji miejskiej. Na przeciw pomysłowi wychodzą prywatni przewoźnicy

Dyskusję na temat organizacji komunikacji miejskiej w Myślenicach nasi czytelnicy zapoczątkowali jeszcze w 2009 roku. Jej zalążkiem były organizowane przez UMiG bezpłatne kursy na trasie Górne Przedmieście - Cmentarz Polanka w związku z obchodami Wszystkich Świętych. 

W roku 2010 propozycję utworzenia miejskiej linii autobusowej przedstawił PKS Myślenice. Miasto miało przecinać dwie linie łącząc ze sobą najbardziej odległe dzielnice i prowadząc przez centrum. Do tej pory nie powstała komunikacja na terenie Myślenic.

Jakim busem dostać się na targ?

Lukę tę starają się zapełnić prywatni przewoźnicy, którzy uruchomili kursy w kierunku placu targowego przy ul. Kazimierza Wielkiego. Aby dojechać na plac targowy przeniesiony na Dolne Przedmieście należy wybrać busy jednej z dwóch linii:

* Myślenice – Jawornik - Krzyszkowice – Jawornik - Myślenice. Tą linią z Myślenic na plac targowy można dostać się z przystanków: Myślenice Tarnówka, Myślenice Mleczarnia, Myślenice Carrefour, Myślenice parking ul Słoneczna.
* Myślenice – Bysina – Jasienica - Bysina – Myślenice, której bus odjeżdża w poniedziałki i piątki z przystanków: Myślenice – Górne Przedmieście II, Górne Przedmieście I, Myślenice – Osiedle II, Myślenice – Mleczarnia, Myślenice ul. Słowackiego – Carrefour, Myślenice – parking ul. Słoneczna.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 18.10.2013 - 20:03
    taa i 2.50zł za 1 min jazdy z placu, na busy koło dekady...(przynajmniej tym na Krzyszkowice)
    12 3 Cytuj Zgłoś
  • 18.10.2013 - 20:15
    b9x8s napisał/a:
    taa i 2.50zł za 1 min jazdy z placu, na busy koło dekady...(przynajmniej tym na Krzyszkowice)
    A czego się spodziewałeś(aś)?
    5 6 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 18.10.2013 - 20:28
    To się będzie opłacać ,jechać na targ płacić w jedną stronę ,potem z powrotem,pomysł genialny brawoooooooooooooo.Lepiej isć na nogach do pobliskiego sklepu, będzie taniej.Kolejny kretynski pomysł urzędasów z magistratu.
    20 5 Cytuj Zgłoś
  • sdfsdf sdfsdf 19.10.2013 - 0:49
    jak byś umiał czytać to bys wiedział ze, to busiarze rzucili pomysłem i chcą na tym zarobić ale Ty to masz problem z oczami bo wszedzie widzisz błędy urzedników w każdym temacie w każdym poscie na tej stronie. Masz jakis kompleks? chyba tak
    8 9 Cytuj Zgłoś
  • 19.10.2013 - 8:04
    masss napisał/a:
    jak byś umiał czytać to bys wiedział ze, to busiarze rzucili pomysłem i chcą na tym zarobić ale Ty to masz problem z oczami bo wszedzie widzisz błędy urzedników w każdym temacie w każdym poscie na tej stronie. Masz jakis kompleks? chyba tak
    Busiarze rzucili pomysłem wolne żarty to w główkach urzędników od dawna były plany komunikacji miejskiej aby było sie czym chwalić przed każdymi wyborami.O tym że to nie wypali wie każdy kto potrafi liczyć do dziesięciu oprócz urzędnika bo ten ma wyłaczony rozum aby mógł wykonywać najgłupsze polecenia władzy.
    Ktoś dziwi się że 2,50 zł to drogo -a ile powinno kosztować 0,50 złotego?Pewno że byliby chętni na komunikację miejską ale wzorem tej we Wszystkich Świętych gdy miasto(czyli My płaciło grube pieniądze prywatnej spółce)Tak na marginesie ile wtedy gmina zapłaciła jest pilniej strzeżoną tajemnicą niż kody rakiet balistycznych a może okazać się że taniej wyszłoby wynająć śmigłowiec.Nie róbmy z miasta w którym kury chodzą po ulicach aglomeracji na miarę co najmniej Krakowa-tu nigdy nie będzie prawdziwej komunikacji miejskiej.Chyba że gmina będzie płacić jakiejś firmie grube pieniądze a autobusy będą jeździć puste bo nikomu nie będzie się chciało czekać gdy przejście tej trasy zajmie mu 5 minut.
    7 3 Cytuj Zgłoś
  • 19.10.2013 - 11:46
    tak, uważam że za tak krótki odcinek jazdy 2,50 to za dużo, myśle ze gdyby kosztował 1-1.50 to więcej osob byłoby chętnych jechać. A tak większość wybiera jednak spacer.
    11 2 Cytuj Zgłoś
  • 20.10.2013 - 14:02
    Komunikacja miejska w Myślenicach powinna być za friko. To się i tak końcowo opłaci gminie.
    6 2 Cytuj Zgłoś
  • 20.10.2013 - 20:36
    Metro myślę jeszcze nie teraz ale szybki tramwaj w tak dynamicznie rozwijającej się aglomeracji to konieczność a i byłaby okazja do kolejnego przecięcia wstęgi i kolejnej "prestiżowej" nagrody.
    Pytanie która linia byłaby ważniejsza czy dla kupujących jajka na targu czy dla kibiców Wisły dojeżdżających na treningi swoich ulubieńców na Zarabie?
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 21.10.2013 - 0:22
    ja bym zbudował meto
    2 2 Cytuj Zgłoś
  • 21.10.2013 - 2:32
    Nie przesadzajcie z tą budową Metra. Pochłonie kolejne miliony zł i kolejna inwestycja nie da oczekiwanych rezultatów. Komunikacja miejska jest dobrym rozwiązaniem ale rozwiązaniem dla ludzi, mieszkańców, nie dla pomysłodawców i wykonawców, którzy będą trzepać z tego kokosy. Rozumiem opłata 50 groszy za przejazd z centrum na krańce miasta a nie 2,50 zł.
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • 21.10.2013 - 18:17
    mboolee napisał/a:
    Nie przesadzajcie z tą budową Metra. Pochłonie kolejne miliony zł i kolejna inwestycja nie da oczekiwanych rezultatów. Komunikacja miejska jest dobrym rozwiązaniem ale rozwiązaniem dla ludzi, mieszkańców, nie dla pomysłodawców i wykonawców, którzy będą trzepać z tego kokosy. Rozumiem opłata 50 groszy za przejazd z centrum na krańce miasta a nie 2,50 zł.
    No ... może być 1zł ... góra 1,5zł.
    2 2 Cytuj Zgłoś
  • 21.10.2013 - 18:57
    To może ktoś uruchomi taką linię i będzie woził pasażerów za 1zł.?
    Biznes jak nic bo aby zapłacić kierowcy płacę minimalną trzeba by przewieźć ponad 2 tysiące pasażerów a gdzie paliwo,podatki amortyzacja itp?Jak można pisać takie głupoty.
    Gdyby to był biznes to dawno linia miejska by istniała.Władze i PKS dawniej snuli takie wizje ale tylko dlatego aby odwrócić uwagę od tego co się z firmą dzieje a teraz dzięki sprzedaży udziałów przez gminę poważnemu inwestorowi czyli MPK Łódź i zatrudnieniu wybitnych fachowców do restrukturyzacji Śp.PKS który przetrwał ponad 60 lat upadł po cichutku.To się nazywa robic politykę jakby komunikacyjną nawet szumnie otwierany niby dworzec mało ma wspólnego z załadunkiem i wyładunkiem pasażerów jak pięknie to ktoś kiedyś ujął.
    2 4 Cytuj Zgłoś
  • 21.10.2013 - 20:55
    Przecież PKS Myślenice został już zamortyzowany do zera.
    Komunikacja miejska wg mnie to nie priorytet zarobku (wiadomo nie mogą to być same koszty) ale swobodne przemieszczanie się ludzi po różnych krańcach miasta. To jest wręcz konstytucyjny obowiązek prawo do publicznego środka transportu.
    Krzywda ludziom już została zrobiona likwidując PKS. Teraz busy windują ceny.
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 22.10.2013 - 11:32
    Wyprzedaż i wyprowadzanie majątku to się nazywa amortyzacja?
    "To jest wręcz konstytucyjny obowiązek prawo do publicznego środka transportu. "a gdzie to w Konstytucji zapisane?
    O dostępu do lekarza tak a najpierw sprawdzają czy pacjent ubezpieczony.Tak co do Konstytucji to nawet posłowie którzy ją uchwalali jej nie czytali a nie żeby przestrzegać.
    1 1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach