Głogoczów: Do końca roku nad Zakopianką powstanie druga kładka

Właśnie ruszył przetarg na budowę kładkę dla pieszych w Głogoczowie nad Zakopianką. Potencjalni wykonawcy na składanie ofert mają czas do 16 lutego. Kładka powstanie w ramach rządowego Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych

W Głogoczowie wybudowana zostanie kładka o konstrukcji wantowej. Całkowita długość obiektu wyniesie 57,46 m, a szerokość użytkowa pomostu 4,50 m. Na obiekt prowadziły będą schody, zainstalowane zostaną także windy. Kładka posadowiona będzie na palach wierconych, ze względu na występujące w miejscu jej lokalizacji warunki gruntowe. Oprócz kładki dla pieszych powstaną : dojścia do tego obiektu wraz z poboczami, odwodnienia, kanalizacja deszczowa, umocnienia skarp, bariery ochronne, sieć elektroenergetyczna, oświetlenie, zasilanie wind, instalacja monitoringu i ogrzewania.

Jest to druga kładka, która zostanie zbudowana w Głogoczowie. Powstanie ponad 900 m dalej, w kierunku Zakopanego, od budowanej aktualnie kładki dla pieszych, która ukończona będzie w sierpniu tego roku.

Pierwsza z kładek nad Zakopianką pomiędzy Krakowem a Myślenicami powstała w Mogilanach, w 2009 r. Została oddana do użytkowania 16 września 2009 r. Następne : w Jaworniku w lutym 2015 r. i Gaju w grudniu 2015 r. Trwa budowa kolejnych kładek w Jaworniku i Głogoczowie, które zostaną ukończone w tym roku.

Kładka dla pieszych ( Głogoczów II ), na której budowę ogłoszono przetarg ma być ukończona w tym roku.

40 tys. samochodów dziennie

Ponad 40 tys. pojazdów przemieszcza się średnio po Zakopiance na odcinku Kraków – Głogoczów, jak wynika z generalnego pomiaru ruchu wykonanego w 2015 r. W dalszym przebiegu drogi czyli od Głogoczowa do Myślenic porusza się średnio ponad 30 tys. pojazdów na dobę ( w 2010 r. było ich ponad 27 tys. ).

W godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego liczby te są wyższe. Tereny na południe od Krakowa są atrakcyjne lokalizacyjnie dla osób, które chcą zamieszkać pod miastem, w związku z tym gęstość zabudowy i ilość mieszkańców podkrakowskich miejscowości wzrasta z roku na rok.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • Artur 04.02.2017 - 19:22
    To jeszcze tylko w Krzyszkowicach i na Podlesiu...
    24 7 Cytuj Zgłoś
  • 04.02.2017 - 19:56
    Ale po co te kładki jak i tak ludzie wolą przez zakopiankę przebiegać niż iść 100m do kładki
    36 13 Cytuj Zgłoś
  • 04.02.2017 - 23:40
    kar9876 napisał/a:
    Ale po co te kładki jak i tak ludzie wolą przez zakopiankę przebiegać niż iść 100m do kładki
    Niech gonią dalej, szkoda mi tylko będzie maski, szyby i zderzaka bo kretyna jednego z drugim już nie...
    27 12 Cytuj Zgłoś
  • 05.02.2017 - 0:13
    Bolek napisał/a:
    Niech gonią dalej, szkoda mi tylko będzie maski, szyby i zderzaka bo kretyna jednego z drugim już nie...
    Czas dospawać orurowanie...
    17 11 Cytuj Zgłoś
  • 05.02.2017 - 10:37
    Dziękuję naszemu p osłowi Jarosławowi za tą kładkę. Lud pracujący będzie bezpieczniejszy i szczęśliwszy dzięki kładce w tym miejscu.
    13 17 Cytuj Zgłoś
  • 05.02.2017 - 12:28
    Czy ktoś w końcu pomyśli o całościowej przebudowie tej drogi na ekspresówkę ?
    15 6 Cytuj Zgłoś
  • 05.02.2017 - 14:19
    Walker84 napisał/a:
    Czy ktoś w końcu pomyśli o całościowej przebudowie tej drogi na ekspresówkę ?
    Nasz lokalny władca powiedział kiedyś że zakopianka z Myślenic do Krakowa nigdy nie będzie ekspresówką.Śmiałam się z tego ale coś jest na rzeczy ,w Polsce wszystko możliwe nawet to że E7 z północy na południe na tym odcinku będzie zwykłą drogą bo tak zdecydował lokalny władca.
    Tyle lat nie dało się wybudować kładek a teraz rosną jak grzyby po deszczu widocznie lokalny poseł zajmuje sie pracą a nie reklamą jabłek.
    16 6 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz Marioosz 05.02.2017 - 16:13
    Na odcinku Kraków Myślenice są za ostre łuki i za duże różnice wysokości żeby ta droga mogła spełniać parametry drogi ekspresowej.Poza tym po prostu nie ma jak te łuki prostować,bo wszędzie są domy.Jedynie tunele,ale to kosztowałoby chyba z parę miliardów złotych.Spokojnie wystarczy po prostu ten odcinek przerobić na bezkolizyjny.Porobić wiadukty,kładki i drogi zbiorcze wzdłuż zakopianki.W Myślenicach koło Orlenu ma powstać jeden z takich węzłów z wiaduktem,następny w Jaworniku,kolejny w Gaju.To już dużo da.W Krzyszkowicach jeszcze i Bęczarce by się przydały.
    19 4 Cytuj Zgłoś
  • 05.02.2017 - 17:50
    Nie takie problemy rozwiązują w innych krajach.To niemożliwe aby od Bałyku po południową granicę E 7 była ekspresowa a tylko na odcinku Kraków Myślenice zwykła bo tak powiedział lokalny mędrzec.
    Cztery lata zajęło wybudowanie tego mostu Chińczykom a wy mówicie że nie da się wyprostować zakrętów?
    https://www.youtube.com/watch?v=aVteISvte30
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Qingdao_Haiwan
    8 6 Cytuj Zgłoś
  • 06.02.2017 - 9:32
    Marioosz napisał/a:
    W Myślenicach koło Orlenu ma powstać jeden z takich węzłów z wiaduktem,
    O tym już była mowa przy okazji zawirowań wokół ew. Obwodnicy ("Drogi") Zachodniej.
    Tam miały się właśnie "krzyżować" Droga Zachodnia z 'ekspresówką'..
    Ile to już lat temu było? Dawno!
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • 06.02.2017 - 15:46
    krowka123 napisał/a:
    Nasz lokalny władca powiedział kiedyś że zakopianka z Myślenic do Krakowa nigdy nie będzie ekspresówką.Śmiałam się z tego ale coś jest na rzeczy ,w Polsce wszystko możliwe nawet to że E7 z północy na południe na tym odcinku będzie zwykłą drogą bo tak zdecydował lokalny władca.
    Tyle lat nie dało się wybudować kładek a teraz rosną jak grzyby po deszczu widocznie lokalny poseł zajmuje sie pracą a nie reklamą jabłek.
    Nasz przyszły lokalny władca, prezydent, p oseł Jarosław na swoim facebookowym profilu grzmi, że burmistrz Myślenic chce storpedować "dobrą zmianę" m. in. dotyczącą kładek itp . Skoro Jarosław nasz przywódca tak napisał to znaczy, że tak musi być.
    5 11 Cytuj Zgłoś
  • 07.02.2017 - 21:28
    Jednak co poseł to poseł a nie jakiś lokalny .... żal d..ę ściska .
    5 5 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach