Myślenice: Syndyk złożył wniosek o wygaszenie licencji PKS

Jak podaje Dziennik Polski, do wydziału komunikacji myślenickiego starostwa wpłynął wniosek o wygaszenie licencji, jaką posiadał PKS na wykonywane połączenia

Dotychczas wydano 2 zezwolenia dwóm przewoźnikom na linie Myślenice - Siepraw - Brzeg w miejsce zawieszonego połączenia, które było obsługiwane przez PKS.

Na łamach Dziennika Polskiego czytamy, że to syndyk masy upadłościowej poinformował myślenicki wydział komunikacji o zakończeniu działalności przewozowej w oparciu o wydane zezwolenia. Potwierdzenie tej informacji otrzymaliśmy z myślenickiego starostwa.

PKS Myślenice upadł. Kursy zawieszone. Nowy zarządca kusi busiarzy

Tak budowano dworzec i organizowano komunikację zbiorową w Myślenicach w ostatnich latach

Jak informuje Halina Kustosz - Miśko ze Starostwa Powiatowego w Myślenicach, widoczne jest zainteresowanie  rożnych przewożnikow wypełnieniem luki po PKS. - Aktualnie wydawane są zezwolenia innym przewoźnikom, którzy zgłaszają się do wydziału komunikacji. Składają oni wnioski na bieżąco, a ten proces dopiero się rozpoczął. Dotychczas wydano 2 zezwolenia dwóm przewoźnikom na linie Myślenice - Siepraw - Brzeg. Jednocześnie informujemy, że obowiązkiem każdego przewoźnika jest poinformowanie opinii publicznej o realizowanym  rozkładzie jazdy poprzez niezwłoczne wywieszenie na przystankach aktualnego rozkładu jazdy - wyjaśnia Halina Kustosz - Miśko.

Jak już pisaliśmy, od soboty 10 sierpnia PKS Myślenice zawiesił wszystkie kursy. - Ich zawieszenie, bądź likwidacja nie wpłynie znacząco na przewozy pasażerskie na terenie powiatu - wyjaśniał wówczas starosta Józef Tomal. Od 1 sierpnia nowym operatorem dworca w Myślenicach jest Dekada Realty, spółka zarządzająca galerią handlową "Dekada".

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 28.08.2013 - 19:53
    Jestem już emerytem przepracowałem w PKS-myślenice prawie 40-lat,i niemogę słuchać i czytać wypowiedzi obecnych prominentów mianujących się myśleniczanami którzy od ponad dwudziestu zgadzali się na powolną likwidację PKS-u.Ateraz wyjeżdrzają z wielkimi mowami jak to oni bronili zakładu.proszę sobie przypomnieć, kto bronił -pemodu - galalitu - zakładów terenowych - czy innych firm, niech choć jedna z tych osób wypinająca dumnie pierś przy otwarciu targowiska pokarze nam myśleniczanom swoje wypowiedzi w obronie stanowisk pracy w tych zakładach.Hciałbym pożyć te jeszcze parę lat i doczekać się na odpowiedż,ale chyba to nimożliwe.Może jednak ktoś pomógłby ludziom zwolnionym z PKS-u odzyskać choć te pieniądze kture wpłacili na ratowanie swojego zakładu. Niewiem czy było by to więcej niż za miesiąc weżmie syndyk.
    41 3 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 28.08.2013 - 21:00
    Łapy do upadku PKS przyłożył włodarz tego miastka.Teraz busiarze są monopolistami i dyktują ceny.Finito.
    19 3 Cytuj Zgłoś
  • 28.08.2013 - 21:24
    Powiem tak, ci co dużo "muczą" mało "mleka" dają. Panowie radni i inni możni myślą ,że ludzie to idioci. Wasi ojcowie i dziadkowie się w grobie przewracają jak widzą co robicie!! Niech was diabli biorą. Nie robicie nic dla miasta i jego mieszkańców tylko dla swojego portfela!!
    20 4 Cytuj Zgłoś
  • 28.08.2013 - 22:31
    Upadek PKS to była zaplanowana i wzorowo przeprowadzona operacja.,Dziwię się że ludzie przez tyle lat dali się tak robić w konia.Jest tyle ciekawych wątków w tej sprawie więc pierwszy z brzegu.Sprzedano kupcom działkę bez przetargu i chwalono sie jakie to korzyści dla PKS ,będzie dworzec a obok niego galeria i co nagle się stało że ta "miłość "do kupców tak szybko wygasła?
    O co poszło?
    14 2 Cytuj Zgłoś
  • 28.08.2013 - 22:44
    Bezide napisał/a:
    Jestem już emerytem przepracowałem w PKS-myślenice prawie 40-lat,i niemogę słuchać i czytać wypowiedzi obecnych prominentów mianujących się myśleniczanami którzy od ponad dwudziestu zgadzali się na powolną likwidację PKS-u.Ateraz wyjeżdrzają z wielkimi mowami jak to oni bronili zakładu.proszę sobie przypomnieć, kto bronił -pemodu - galalitu - zakładów terenowych - czy innych firm, niech choć jedna z tych osób wypinająca dumnie pierś przy otwarciu targowiska pokarze nam myśleniczanom swoje wypowiedzi w obronie stanowisk pracy w tych zakładach.Hciałbym pożyć te jeszcze parę lat i doczekać się na odpowiedż,ale chyba to nimożliwe.Może jednak ktoś pomógłby ludziom zwolnionym z PKS-u odzyskać choć te pieniądze kture wpłacili na ratowanie swojego zakładu. Niewiem czy było by to więcej niż za miesiąc weżmie syndyk.
    A co ty pierdzielisz, przypomnij sobie jak lat 30 temu kierowcy pks nosili się wyżej niż pupe mieli, ludzi wywalali z autobusu albo na przystankach się nie zatrzymywali, a myślisz że co rozwala firmy jak nie związki zawodowe, firma wolna od tego raka ma niższe ceny a ta którą rak związkowy toczy ma większe koszty i traci na konkurencyjności, i do tego używanie wielkich autobusów na trasach pustych... dużo by wymieniać zresztą to na pewno było zaplanowane to była kolejna metoda wyprowadzenia kasy dwa lata trzeba było wytrzymać żeby dotacji nie zwracać a ci co kasę wzięli teraz się cieszą, tylko że my w podatkach płacimy ten haracz, który polska daje do unii żeby inia łaskawie oddała, a że przy okazji z każdej złotówki ginie w niebyt 50gr to inna bajka. Pozdrowionka dla busiarzy daliście radę i oby tak dalej. gdyby nie wy bilety pks dzisiaj do krakowa były by po 50 zł od osoby.
    15 13 Cytuj Zgłoś
  • 28.08.2013 - 22:58
    naslu napisał/a:
    a ja jem frytki i popijam colą, powiem wam że nawet dobre
    twój poziom prostactwa bije wszelkie rekordy
    11 2 Cytuj Zgłoś
  • 28.08.2013 - 23:02
    Co do związków -zgoda.To że duże autobusy woziły powietrze też zgoda ale to wina zarządzania firmą ale jeżeli osoba zajmująca się rozkładem jazdy prowadziła konkurencyjną dla PKS działalność i wszyscy o tym wiedzieli to nie dziwota..Odnośnie dotacji to jesteś w błędzie -firma jak każdy przewoźnik otrzymywała dotacje do ulgowych biletów(te dotacje nalężą się każdemu przewoźnikowi także busiarzom)
    innych dotacji PKS nie mógł dostawać poza wynajmem czasem autobusów przez gminę (np. Wszystkich Świętych )gdzie cena za wynajem była tajemnicą większą niż kody do rakiet balistycznych.
    Ktoś kto śledził temat PKS na forum raczej nie powinien być zdziwiony że to padło ,ciekawe kto skonsumował najbardziej łakome kąski z tego tortu?Została drożdżówka czyli zarządzanie dworcem na który pewnie siłą zapędzi się busiarzy.
    5 Cytuj Zgłoś
  • 28.08.2013 - 23:58
    krowka123 napisał/a:
    Co do związków -zgoda.To że duże autobusy woziły powietrze też zgoda ale to wina zarządzania firmą ale jeżeli osoba zajmująca się rozkładem jazdy prowadziła konkurencyjną dla PKS działalność i wszyscy o tym wiedzieli to nie dziwota..Odnośnie dotacji to jesteś w błędzie -firma jak każdy przewoźnik otrzymywała dotacje do ulgowych biletów(te dotacje nalężą się każdemu przewoźnikowi także busiarzom)
    innych dotacji PKS nie mógł dostawać poza wynajmem czasem autobusów przez gminę (np. Wszystkich Świętych )gdzie cena za wynajem była tajemnicą większą niż kody do rakiet balistycznych.
    Ktoś kto śledził temat PKS na forum raczej nie powinien być zdziwiony że to padło ,ciekawe kto skonsumował najbardziej łakome kąski z tego tortu?Została drożdżówka czyli zarządzanie dworcem na który pewnie siłą zapędzi się busiarzy.
    Myślę że nie mogę się z tobą zgodzić, dotacje dostaje się na wiele rzeczy, na rozbudowę np utworzenie nowego dworca utworzenie w związku z tym nowych etatów, na szkolenie pracowników, na modernizacje itp ci co siedzą w tym to wiedzą. Natomiast nie w tym rzecz problem w tym że po raz kolejny w biały dzień ktoś kradnie.... co tu dużo tłumaczyć. Całe te dotacje kasę wyprowadza się nie jak projekt jest zakończony ale w trakcie. A myślicie że kto wygrywa przetargi na budowę że co że firmy co stawiają to faktury wystawiają na kwoty realne ? Nie, wygrywają nowo założone firmy znajomych, wygrywają firmy które zgodzą się wystawić zawyżone faktury, a kto pracuje ? ;udzie z bezrobocia na 24 miesiące okresu trwałości projektu, Komuś się moja opinia nie podoba ? Dawać minusy proszę się nie krępować !!
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • 29.08.2013 - 7:53
    A co z Rudnikiem, autobusów nie ma, a ludzie dalej do Krakowa nie mogą dojechać bezpośrednio, tylko z przesiadkami co wiąże się z dużymi kosztami.
    9 2 Cytuj Zgłoś
  • 29.08.2013 - 10:38
    Elisa napisał/a:
    A co z Rudnikiem, autobusów nie ma, a ludzie dalej do Krakowa nie mogą dojechać bezpośrednio, tylko z przesiadkami co wiąże się z dużymi kosztami.
    Dogadaj się z kimś kto też dojeżdża. Autko na gaz do podziału na 3-4 osoby wychodzi tanio. Inna spraw to zgranie się w czasie.

    Ja osobiście jestem ciekaw jak to będzie wyglądało w czasie roku szkolnego gdzie masa osób chce dojechać do szkoły.
    3 6 Cytuj Zgłoś
  • 29.08.2013 - 11:50
    Władza ma to gdzieś jak ludzie dojadą do pracy czy szkoły,ważne aby raz na cztery lata dojechali na wybory a potem hulaj dusza.Dowodem na to że upadek PKS to nie przypadek jest to że osoby za to odpowiedzialne mają się dobrze,Gdyby było inaczej to tacy ludzie byliby uznani za persona non grata a nie brylowali na salonach władzy.Osoba która do końca rządziła w PKSie teraz zarządza nową spółką i prowadzi rozmowy z busiarzami na temat przejścia na dworzec-toż to jakieś kpiny.Naprawdę mają busiarzy i pasażerów za idiotów.
    9 3 Cytuj Zgłoś
  • 29.08.2013 - 14:31
    Michall przeczytaj mój tekst przeczytaj tekst krówki123 iprzeczytaj swój tylko bez uniesienia na spokojnie,i zobacz że chodzi nam o to samo. A poza tym nigdy w życiu nie byłem kierowcą w PKS-sie i tu się mogę zgodzić że jadąc gdzieś miałem łatwiejszy dostęp do komunikacji PKE-sowskiej.Ale jeśli ty albo ktoś twój znajomy, w tamtych czasach (chociarz teraz jest tak samo) pracował na kolei lub urzędzie czy winnej instytucji i miał ulgi, to czy ich niewykorzystywał. A co do kierowców masz rację, ale byli też tacy że trzeba ich bronić.
    2 2 Cytuj Zgłoś
  • 29.08.2013 - 19:35
    Busiarze i rozkłady na przystankach? Kpina.
    3 3 Cytuj Zgłoś
  • 29.08.2013 - 19:59
    Może powstanie szybka kolej do Krakowa jako trzecia alternatywa ;) to taki smutny żart, bo cała ta historia jest smutna i pokazuje jaki jest stan tego pięknego aczkolwiek upadającego miasteczka oraz ogólny stan rozkładu naszego państwa...
    2 Cytuj Zgłoś
  • 29.08.2013 - 20:01
    p.s. Może ściągnąć tu np firmę Voyager lub Szwagra. Konkurują na zabój na trasie do Sącza robiąc puste przebiegi nowoczesnymi i nowymi autobusami to może by u nas zagościli?
    3 Cytuj Zgłoś
  • 29.08.2013 - 20:24
    Bezide napisał/a:
    Michall przeczytaj mój tekst przeczytaj tekst krówki123 iprzeczytaj swój tylko bez uniesienia na spokojnie,i zobacz że chodzi nam o to samo. A poza tym nigdy w życiu nie byłem kierowcą w PKS-sie i tu się mogę zgodzić że jadąc gdzieś miałem łatwiejszy dostęp do komunikacji PKE-sowskiej.Ale jeśli ty albo ktoś twój znajomy, w tamtych czasach (chociarz teraz jest tak samo) pracował na kolei lub urzędzie czy winnej instytucji i miał ulgi, to czy ich niewykorzystywał. A co do kierowców masz rację, ale byli też tacy że trzeba ich bronić.
    W każdym tłumie znajdzie pan ludzi uczciwych i prawych, tylko oni zwykle siedzą najciszej i najtrudniej ich znaleść.
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 29.08.2013 - 22:23
    walker napisał/a:
    p.s. Może ściągnąć tu np firmę Voyager lub Szwagra. Konkurują na zabój na trasie do Sącza robiąc puste przebiegi nowoczesnymi i nowymi autobusami to może by u nas zagościli?
    Raczej żaden szanujący się przewoźnik tutaj nie wejdzie bo wiedzą jakie szopki wyprawiano tutaj z busiarzami aby wpędzić ich na dworzec i robić na nich kasę,pamiętacie te kontrole ITD i nie tylko,szopkę z zezwoleniami itp?Polityka "jakby komunikacyjna"po latach przyniosła efekty.A miało był tak pięknie?
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • 30.08.2013 - 11:52
    Gdyby takie szwagry przejęły myślenicki PKS to by to na bank rozkręcili. Przecież ludzie wolą autobus od ciasnego busa. PKS Myślenice (i nie tylko ten) miał po prostu pecha i trawił w ręce ludzi którym nie chodziło sumarycznie o transport osobowy i dlatego jest taki efekt finalny. Niestety wszystkie PKS-y w małopolsce tak skończyły może oprócz limanowej bo widze że coś tam dzałają.
    Szkoda że nie weszła jakaś duża firma jak np; Veolia na podkarpaciu która skupiła wszystkie ledwo zipiące na podkarpaciu PKS-y i teraz są tam liderem w transporcie.
    5 1 Cytuj Zgłoś
  • 30.08.2013 - 12:25
    Jeżeli ktoś miał plan przejęcia PKSów to nikt nie mógł wejść w to miejsce a takie firmy wiedzą że nie można boksować się z niedźwiedziem.Wystarczy zobaczyć jaka firma i jacy ludzie stali za przejęciem tych PKSów aby zobaczyć że nie chodzilo o pracowników ani pasażerów(w Nowym Targu też powstaje Dekada)
    Dla przypomnienia tym co nie czytali
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,63,93861215,93908464,warto_wiecej_wiedziec_o_cwaniakach.html
    http://www.dailymotion.com/video/xyrmca_nowotarski-pks-upada_shortfilms#.Uc1tpvn0HIM
    Nikt przy zdrowych zmysłach tu nie przyjdzie a Szwagropol nawet nie wjeżdża.
    Ciekawym wątkiem może być jak wydzierżawiano pod koniec majątek spółki np.za ile i komu wydzierżawiono Stację Diagnostyczną?Dlaczego nie mogli wydzierżawić jej pracownicy?
    Dlaczego tak późno PKS oddał zezwolenia i dlaczego urząd nie ukarał firmy?Przecież przewoźnik ma obowiązek wykonywać przewozy zgodnie z posiadanym zezwoleniem a tego nie robił.?Innych przewoźników urząd ścigałby wszelkimi środkami ale nie PKS?Czy to przypadek ?
    3 Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2013 - 8:18
    Wczoraj przypadkiem weszłam na stronę, firmy busowej i jest, kurs Myślenice przez Rudnik Sułkowice do Krakowa od 2 września będzie jeździł, aż 9 kursów do Krk i 9 z Krk. Płoskonka Zenon.
    2 2 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach