Myślenice: Trwa budowa Muzeum Niepodległości. Czy uda się je ukończyć przed 11 listopada 2018 roku?

Jeszcze przed świętami przy ul. Traugutta ruszyła budowa nowej siedziby Muzeum Niepodległości

Czy uda się wybudować Muzeum Niepodległości przed 11 listopada 2018 roku? Większość z was wątpi, a mimo to prace przy ul. Traugutta idą pełną parą

Przetarg na budowę nowej siedziby Muzeum Niepodległości został ogłoszony przez Gminę Myślenice w sierpniu. Złożone zostały dwie oferty, pierwsza z firm proponująca wykonanie muzeum za 7,5 mln zł odstąpiła od podpisania umowy tracąc jednocześnie wadium.

Ostatecznie 11 grudnia burmistrz podpisał umowę z konsorcjum firm Instbud z Nieznachowic, które wykona zlecenia za 8,7 mln zł. To firma, która budowała m.in. centrum treningowe Wisły Kraków na Zarabiu i współpracowała z gminą przy budowie kanalizacji w ramach realizacji projektu „Czysta woda dla Krakowa”.

Nowe muzeum powstanie w sąsiedztwie dawnego placu targowego przy ul. Traugutta, gdzie obecnie znajduje się parking. Przejmie wszystkie zbiory i archiwalia z obecnej siedziby muzeum regionalnego mającego dotąd siedzibę w „Domu Greckim” przy ul. Sobieskiego.

Do tej pory działania objęły prace ziemne związane z budową fundamentów. Otwarcie nowej siedziby muzeum zaplanowano na 11 listopada 2018 roku - w setną rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości. W dwupiętrowym budynku miałyby znaleźć się stałe ekspozycje oraz sala wykładowa na ponad 150 osób.

Niedawno zakończyła się akcja „Nasze Muzeum – Nasza Niepodległość” w ramach której mieszkańcy przekazywali na ręce muzealników pamiątki, które mają stać się częścią planowanej ekspozycji. Udało się ich zebrać ponad 1000. Zaprezentowano również logotyp Muzeum Niepodległości.

Czy władzom miasta uda się wybudować Muzeum Niepodległości do 11 listopada 2018 roku?

W jednym z naszych sondaży pytamy was, czy władzom Myślenic uda się wybudować Muzeum Niepodległości do 11 listopada 2018 roku. Do tej pory większość ankietowanych (65%) twierdzi, że ta próba zakończy się niepowodzeniem, natomiast w sukces tego przedsięwzięcia wierzy 35% z was.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 27.12.2017 - 15:29
    Myślenice się rozbudowują i tak trzymać!!!!
    14 36 Cytuj Zgłoś
  • 27.12.2017 - 16:01
    To będzie następny po strzelnicy niezbędny do życia przeciętnego mieszkańca obiekt .
    63 16 Cytuj Zgłoś
  • 27.12.2017 - 17:07
    Jak nie zdążą jak zdążą przecież od nowego roku podwyżka opłat za gospodarowanie odpadami.
    34 10 Cytuj Zgłoś
  • 27.12.2017 - 18:42
    turysta 56 napisał/a:
    To będzie następny po strzelnicy niezbędny do życia przeciętnego mieszkańca obiekt .
    Popieram w 100%
    27 8 Cytuj Zgłoś
  • Samanta Rigerr 27.12.2017 - 19:12
    Prawie 150 mln długu ma UG w Myślenicach, no ale takie ważne inwestycje należy budować, bez tego ani rusz. Biedny będzie następca obecnego burmistrza, tylko czy ktokolwiek odważył by się przejąc stanowisko z takim długiem.
    58 8 Cytuj Zgłoś
  • 27.12.2017 - 19:24
    carna napisał/a:
    Prawie 150 mln długu ma UG w Myślenicach, no ale takie ważne inwestycje należy budować, bez tego ani rusz. Biedny będzie następca obecnego burmistrza, tylko czy ktokolwiek odważył by się przejąc stanowisko z takim długiem.
    Gorzej jak obecny zostanie i dalej będzie pchał gminę ku bankructwu
    37 12 Cytuj Zgłoś
  • Jagienka Mur. 27.12.2017 - 19:27
    carna napisał/a:
    Prawie 150 mln długu ma UG w Myślenicach, no ale takie ważne inwestycje należy budować, bez tego ani rusz. Biedny będzie następca obecnego burmistrza, tylko czy ktokolwiek odważył by się przejąc stanowisko z takim długiem.
    Carna, myśleniczanie nie są wymagający, byle ktoś tam był i brał niezłą kasę. Dług my spłacimy a nie burmistrz...
    27 11 Cytuj Zgłoś
  • Samanta Rigerr 27.12.2017 - 19:32
    Jagienka50 napisał/a:
    Carna, myśleniczanie nie są wymagający, byle ktoś tam był i brał niezłą kasę. Dług my spłacimy a nie burmistrz...
    No tak,,,,,,,My spłacimy ,co racja to racja.
    29 9 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 27.12.2017 - 20:54
    Będziemy płacić za jego fanaberie ,tak jak za rozprawy sądowe ,które notorycznie przegrywa.
    37 10 Cytuj Zgłoś
  • 27.12.2017 - 21:16
    A to nie było żadnego poświęcenia placu budowy
    21 10 Cytuj Zgłoś
  • 27.12.2017 - 23:19
    Nieważne gdzie to muzeum powstanie - pytanie powinno brzmieć: po co? Małe miasteczko, które zamiera po zmroku lub godzinie 18 naprawdę potrzebuje takiego obiektu?
    49 7 Cytuj Zgłoś
  • 28.12.2017 - 3:41
    Mnie tylko jedno ciekawi czy w tym muzeum usłyszę , oglądnę coś na temat takich bohaterów jak m.in. Roman Dmowski , August Emil Fieldorf , Adam Doboszyński , Anna Walentynowicz , Stefan Wyszyński czy o NSZ i Żołnierzach Wyklętych bo jak na razie myśleniccy włodarze i gminni historycy milczą na ich temat A jedynie w dzień niepodległości można usłyszeć coś o Józefie Piłsudskim. Pewnie za nurtem neo-socjalistyczno-liberalnym w tym muzeum będą wychwalać wałęsę , frasyniuka i michnika. A ja dziękuje za takie muzeum!
    28 24 Cytuj Zgłoś
  • 28.12.2017 - 11:19
    Zapomniałeś o kaczynskim
    Rutger napisał/a:
    Mnie tylko jedno ciekawi czy w tym muzeum usłyszę , oglądnę coś na temat takich bohaterów jak m.in. Roman Dmowski , August Emil Fieldorf , Adam Doboszyński , Anna Walentynowicz , Stefan Wyszyński czy o NSZ i Żołnierzach Wyklętych bo jak na razie myśleniccy włodarze i gminni historycy milczą na ich temat A jedynie w dzień niepodległości można usłyszeć coś o Józefie Piłsudskim. Pewnie za nurtem neo-socjalistyczno-liberalnym w tym muzeum będą wychwalać wałęsę , frasyniuka i michnika. A ja dziękuje za takie muzeum!
    zapomnialeś o kaczynskim i głodziu
    17 27 Cytuj Zgłoś
  • 28.12.2017 - 12:58
    Rutger napisał/a:
    Mnie tylko jedno ciekawi czy w tym muzeum usłyszę , oglądnę coś na temat takich bohaterów jak m.in. Roman Dmowski , August Emil Fieldorf , Adam Doboszyński , Anna Walentynowicz , Stefan Wyszyński czy o NSZ i Żołnierzach Wyklętych bo jak na razie myśleniccy włodarze i gminni historycy milczą na ich temat A jedynie w dzień niepodległości można usłyszeć coś o Józefie Piłsudskim. Pewnie za nurtem neo-socjalistyczno-liberalnym w tym muzeum będą wychwalać wałęsę , frasyniuka i michnika. A ja dziękuje za takie muzeum!
    A gdzie choćby bohaterowie którzy walczyli o Polskę pod Lenino w szeregach Dywizji Kościuszki? Czy NSZ brał udział w jakiejś poważnej bitwie zamiast bawienia się po lasach i napadania na posterunki MO?
    11 17 Cytuj Zgłoś
  • 28.12.2017 - 15:42
    Tez mam wątpliwości czy to bedzie rzecz pożyteczna, czyli autentycznie nam potrzebna i wykorzystywana. Bo jeśli to ma tylko stać żeby było... Juz i tak na co dzień jesteśmy bombardowani patriotyzmem na pokaz ze strony partii rządzącej. Z drugiej strony patrząc, jakieś muzeum wypada w miastku mieć.
    17 22 Cytuj Zgłoś
  • 31.12.2017 - 22:48
    A czy mamy co pokazać w tym muzeum? Kto przygotowuje jego koncepcję? Przecież nie chodzi o sam budynek. Dla przykładu na koncepcję Muzeum Powstania Warszawskiego potrzeba było 5 lat. Mam wrażenie, że w naszym mieście nikt się tym mie zajmuje.
    7 6 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 01.01.2018 - 0:00
    carna napisał/a:
    No tak,,,,,,,My spłacimy ,co racja to racja.
    Wraz z odsetkami. A jest tego więcej niż roczny dochód gminy z podatków!

    Wyobraźcie sobie, że oprócz ewentualnego kredytu hipotecznego na dom (jeżeli taki macie) Macie długu w banku dokładnie tyle, ile zarabiacie w ciągu roku. Jak by się wasze plany zmieniły?
    5 4 Cytuj Zgłoś
  • 01.01.2018 - 11:36
    I tak dobrze, ze nie partia zarzadza ta gmina, sciag kasy do Warszawy całkiem prawdopodobny. Pcim te opcje przetestował.

    https://www.google.pl/amp/wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/skok-stulecia-kto-zwinal-polakom-3-miliardy-zlotych/mt3qk2x.amp
    3 10 Cytuj Zgłoś
  • 01.01.2018 - 14:07
    chciolbym z tego miejsca przekazoc fajke dla smieciorzy zyjacych w borzeta street
    1 5 Cytuj Zgłoś
  • 01.01.2018 - 15:26
    Ważniejsze jest muzeum niż jakiś tam chodnik. I prośby, żeby ktoś coś oddał, bo będzie budynek, tylko pokazać nie będzie co. Żeby moje pierwsze zdanie nie zostało źle zrozumiane. Dom Grecki był super, a to co się z nim stało napełniło mnie taką niechęcią. Mam nadzieję, że ktoś lub coś wypierniczy Króla z tronu, bo jest rozpuszczony, wszystko mu wolno, nie boi się odpowiedzialności, bo jej nie ma, a my płacimy za jego pomysły. W Myślenicach brakuje nam ciekawej galerii, ale ten moloch???Chyba, żeby Królowi kasę napełnić i zapewne nie tylko jemu.
    7 4 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 01.01.2018 - 22:41
    No cóż dlatego w pełni popieram to, aby nie można było być min. burmistrzem dłużej niż dwie kadencje. 8 czy 10 lat to i tak już bardzo długo.
    6 2 Cytuj Zgłoś
  • 04.01.2018 - 20:03
    Jak dla mnie moze byc. Tylko ze jakos z tylu głowy przekonanie, ze ta ustawa jest inwazyjna, podobnie jak inwazyjnie potraktowano sądy, trybunał konstytucyjny i inne tego typu ustawy. A to chyba nie na tym powinno polegac, by wyrugować innych i obstawić swoimi, kierowanymi odgórnie z Warszawy ludźmi. Pytanie czy upartyjnianie każdej sfery obywatelskiej to będzie coś z czym my bedziemy czuć sie dobrze. Zobaczcie jak zabetonował sie PiS w sasiedniej gminie, zmiana po 3 kadencjach personalna nic tak naprawde nie wnoszaca. Stara leninowska zasada: najważniejsze są kadry. Czy na tym polegac ma rozwój, powrocie do błędów XIX i XX w., to ja mam duuuże wątpliwości. Dać społeczeństwu coraz więcej miejsca na inwencję, inicjatywy - to jest kierunek.
    3 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach