"Muzeum Niepodległości to wotum dziękczynne myśleniczan za wolność i niepodległość"

W sobotę 10 listopada w przeddzień setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości otwarto Muzeum Niepodległości. "To wotum dziękczynne myśleniczan za wolność i niepodległość"

Podczas wczorajszego otwarcia każdy mógł zwiedzić wnętrza budynku, obejrzeć ciągle jeszcze realizowaną ekspozycję oraz powrócić do starych Myślenic za sprawą wystawy zdjęć autorstwa Mieczysława Nowaka pt. „Przenikanie w przeszłość”.

Nowy budynek to cztery kondygnacje, na których poza stałymi i czasowymi ekspozycjami znajduje się sala wykładowa na 150 osób, sala szkoleniowa dla dzieci oraz czytelnia naukowa.

- Będzie to nowoczesna i atrakcyjna wystawa, w której widz funkcjonuje jako świadek historii, doświadczając jej. Zainteresuje zarówno osobę dorosłą jak i dzieci, które nie będą się nudzić nawet przy poważnych i trudnych tematach – zapewnia dyrektor Muzeum Niepodległości Paweł Lemaniak.

Muzeum Niepodległości przejęło zbiory i archiwalia z dotychczasowej siedziby muzeum w Domu Greckim. Swój wkład w tworzenie ekspozycji mieli także myśleniczanie. W ramach projektu „Nasze Muzeum - Nasza Niepodległość” przekazali ponad 3600 pozycji. Całe wnętrze natomiast zaprojektowali i zaaranżowali sami muzealnicy.

Budowa Muzeum Niepodległości jest częścią większego programu rewitalizacyjnego myślenickiej starówki, na który samorząd otrzymał 24,9 mln zł unijnej dotacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 na rewitalizację małych i średnich miast z regionu.

Podpisanie umowy na budowę nowej siedziby myślenickiego Muzeum Niepodległości nastąpiło 11 grudnia 2017 r. Koszt inwestycji to 8 867 000 zł.

 

Materiał powstał we współpracy z Urzędem Miasta i Gminy Myślenice

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 09.11.2018 - 8:38
    Do zobaczenia!
    9 68 Cytuj Zgłoś
  • 09.11.2018 - 11:53
    Muzeum na zadupiu w miejscu mało atrakcyjnym. Dobrze ,że uczniowie okolicznych szkół nadrobią frekwencje .
    78 28 Cytuj Zgłoś
  • Beata 09.11.2018 - 14:50
    piękny maryjan napisał/a:
    Muzeum na zadupiu w miejscu mało atrakcyjnym. Dobrze ,że uczniowie okolicznych szkół nadrobią frekwencje .
    Niestety jest to prawda i konsekwencje głupiego inwestowania KREDYTÓW I DOTACJI, jakby to idiotycznie nie brzmiało, przez poprzedniego Burmistrza, który już się pięknie usadowił w TELEFONICE, zgodnie z obietnicami szefostwa.
    Pytanie brzmi. Za jakie decyzje były burmistrz dostał intratne stanowisko?
    76 49 Cytuj Zgłoś
  • 09.11.2018 - 15:25
    Bagietka napisał/a:
    Niestety jest to prawda i konsekwencje głupiego inwestowania KREDYTÓW I DOTACJI, jakby to idiotycznie nie brzmiało, przez poprzedniego Burmistrza, który już się pięknie usadowił w TELEFONICE, zgodnie z obietnicami szefostwa.
    Pytanie brzmi. Za jakie decyzje były burmistrz dostał intratne stanowisko?
    Nie decyzje, lecz znajomości... ;) A na otwarcie Muzeum przyjdę, chociaż, tu się zgodzę - lokalizacja fatalna.
    24 24 Cytuj Zgłoś
  • 09.11.2018 - 16:08
    piękny maryjan napisał/a:
    Muzeum na zadupiu w miejscu mało atrakcyjnym. Dobrze ,że uczniowie okolicznych szkół nadrobią frekwencje .
    Kulturalny znajdzie i na zadupiu, a burak potknie się o muzeum, choćby było i na środku ulicy i pójdzie dalej. Ot, różnica.
    74 38 Cytuj Zgłoś
  • 09.11.2018 - 17:51
    Kasa na wielki minus ale muzeum jest jest no i obiecane etaty.
    55 13 Cytuj Zgłoś
  • 09.11.2018 - 18:17
    a jest tam winda i mozliwosc zwiedzania przez niepelnosprawnych?
    17 4 Cytuj Zgłoś
  • 09.11.2018 - 20:05
    spoko za chwile przerobio na zlobek ^^
    15 14 Cytuj Zgłoś
  • 10.11.2018 - 10:46
    Pisanie że muzeum jest na zadupiu 200 m od rynku to trochę przesada.Pisowcom ciężko dogodzić.Ale jak obiecali to mam nadzieje że komunikacje z rynku pociągną.
    35 40 Cytuj Zgłoś
  • 10.11.2018 - 12:33
    Chyba jednak w tym miejscu lepszy by był parking piętrowy.
    34 20 Cytuj Zgłoś
  • 10.11.2018 - 16:53
    ciekawy jestem kiedy wyjdzie grzyb lub kiedy zaczna pekac sciany !!!!! lib komus spadnie sufit na głowe
    28 16 Cytuj Zgłoś
  • 10.11.2018 - 17:58
    A ja byłem zobaczyłem i zapowiada się ciekawie.
    parter - I i II wojna światowa (na to wygląda bo wystawa jeszcze w proszku)
    I piętro regionalizm.
    Więc chyba nieźle przynajmniej zostanie jako pamiątka na stulecie....
    26 29 Cytuj Zgłoś
  • Piotr 11.11.2018 - 7:40
    UWAGA??? to nie jest wotum wdzięczności Myśleniczan bo 90% z nich nie życzyła sobie tej inwestycji za 11 baniek.
    To raczej POMNIK Macieja O. i Tomasza W. wystawiony za ogromne publiczne pieniądze na odchodne z władz miasta.
    Byłem wczoraj na otwarciu i stwierdzam, że oprócz tego pojazdu na gąsienicach reszta ekspozycji ma bardziej cechy ROLNICTWA niż NIEPODLEGŁOŚCI. ... dziękuję, merci
    53 26 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 8:26
    Muzeum wygląda ok. Lokalizacja nie jest zła jeśli chodzi o odległość z rynku, ciut gorzej jeśli wziąć pod uwagę skomponowanie z otoczeniem, zatem przynajmniej teoretycznie lepsza być mogła choć nie znamy np. statusu prawnego działek, no i gdzie indziej miałby taki budynek stanąć? Pomimo pewnych zastrzeżeń, mamy muzeum, to już coś co odróżnia nas od "zabitych deskami" miejscowości.
    17 22 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 8:35
    Zgadzam się z Tobą Piertas w 100 %. Ktoś sobie robi pomnik...

    Te dwa nazwiska powinny zniknąć z pamiątkowej tablicy! Chyba, że to nazwiska fundatorów...

    Wybudowanie gmachu muzeum to ogromne koszty dla miasta. To jedno. Ale czy ktoś zastanawiał się ile będzie kosztowało utrzymanie takiego budynku i pracowników? Mamy MOKiS, ogromną Bibliotekę Publiczną i Muzeum. Nie jesteśmy Krakowem. Dramatyczny przerost formy nad treścią...
    Ale tablica z nazwiskami jest;)
    48 18 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 9:45
    [cytat=Luna]Zgadzam się z Tobą Piertas w 100 %. Ktoś sobie robi pomnik...

    Te dwa nazwiska powinny zniknąć z pamiątkowej tablicy! Chyba, że to nazwiska fundatorów...

    Wybudowanie gmachu muzeum to ogromne koszty dla miasta. To jedno. Ale czy ktoś zastanawiał się ile będzie kosztowało utrzymanie takiego budynku i pracowników? Mamy MOKiS, ogromną Bibliotekę Publiczną i Muzeum. Nie jesteśmy Krakowem. Dramatyczny przerost formy nad treścią...
    Ale tablica z nazwiskami jest;)[/cy

    Ból dupy kup maść
    19 17 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 9:54
    eddie poziom Twojej wypowiedzi mówi sam za siebie...

    Mam szacunek do ludzi i ich pracy. Pieniądze w kasie gminy, to zarobione przez nas pieniądze. Powinny być wydane mądrze i z należytą dbałością o przyszłość Gminy i jej Mieszkańców. Niech włodarze szastają swoja prywatną kasą jeśli chcą sobie pomniki budować.

    Trzeba było przenieść ekspozycję Muzeum do Biblioteki Publicznej. Wylicz sobie ile pieniędzy zostałoby wtedy na inne cele.
    30 12 Cytuj Zgłoś
  • Jagienka Mur. 11.11.2018 - 10:11
    Pietras napisał/a:
    UWAGA??? to nie jest wotum wdzięczności Myśleniczan bo 90% z nich nie życzyła sobie tej inwestycji za 11 baniek.
    To raczej POMNIK Macieja O. i Tomasza W. wystawiony za ogromne publiczne pieniądze na odchodne z władz miasta.
    Byłem wczoraj na otwarciu i stwierdzam, że oprócz tego pojazdu na gąsienicach reszta ekspozycji ma bardziej cechy ROLNICTWA niż NIEPODLEGŁOŚCI. ... dziękuję, merci
    Pieras,
    piszesz, że muzeum ma cechy rolnictwa, czyli z Twoją wiedzą jest coś nie tak. Spałeś na lekcjach, albo chorowałeś..
    A pamiętasz: najdzielniej walczą króle /szlachta/ a najgęściej giną chłopi. To chłopi zawsze walczyli o niepodległość swojej ojczyzny. Zachowali język polski itd
    20 14 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 10:13
    Większość mieszkańców była przeciw, ale były włodarz nie słuchał nikogo. A grono klakierów z Rady przyklaskiwało wszystkim jego fanaberiom.
    Myślę tu o strzelnicy, ośrodku Wisły Kraków, Dekadzie, PKS-owi i tak można by długo jeszcze wymieniać.
    39 13 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 10:25
    Kto ma jakieś ale... no ludzie ogarnijcie się, to nie jest moment na to kiedy coś już stoi. Pisać to sobie można, a gdzie były ruchy kiedy powstawały plany i ruszała budowa? Nie było veta, najwidoczniej projekt nie budził większych kontrowersji. Darujmy sobie marudzenie, widać wszystkie chwyty dozwolone by skompromitować "byłego" i nie o sam projekt zdaje się tu chodzi. Macie nowego włodarza, proście go, niech prześwietli inwestycje za Macieja, myślicie że to zrobi? Swoją drogą bardzo jestem ciekaw kto zacznie wychodzić z cienia przy Szlachetce i jakie układy zaczną się tutaj odkrywać, obserwujmy bo to nasza kasa i tak poprzedni jak i ten jeśli okażą się nieuczciwi - powinni za to odpowiedzieć. Ale to już nie ten wątek.
    21 21 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 10:44
    Trzeba by się zastanowić ile wcześniej urząd płacił za dzierżawę(były to nie małe pieniądze) za wynajęcie Domu Greckiego na tzw. muzeum. Obecnie miasto ma swój obiekt muzealny, a to co płacono za dzierżawę będzie spłacany kredyt,
    25 18 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 11:01
    Takiemu miastu jak Myślenice potrzebne jest muzeum. Można dyskutować, czy dalej było płacić za wynajem Domu Greckiego wymagającego generalnego remontu czy wykładać duże kwoty na nowe. Byłem wczoraj już po oficjalnym otwarciu. Dużo przestrzeni i wiele możliwości. Jeszcze wiele do zrobienia. Obecne wystawy cząstkowe. Natomiast na samej górze świetna wystawa fotografii starej i nowej Pana Nowaka i do tego film, który jest podpięty w tym artykule. Niesamowite jak zmieniły się Myślenice w ciągu tych 100 lat i więcej.
    25 14 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 14:12
    To muzeum jeszcze Myślenicom wyjdzie bokiem. Koszty jego utrzymania będą olbrzymie, a zainteresowanie bliskie zeru.
    18 17 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 14:22
    Pietras napisał/a:
    UWAGA??? to nie jest wotum wdzięczności Myśleniczan bo 90% z nich nie życzyła sobie tej inwestycji za 11 baniek.
    To raczej POMNIK Macieja O. i Tomasza W. wystawiony za ogromne publiczne pieniądze na odchodne z władz miasta.
    Byłem wczoraj na otwarciu i stwierdzam, że oprócz tego pojazdu na gąsienicach reszta ekspozycji ma bardziej cechy ROLNICTWA niż NIEPODLEGŁOŚCI. ... dziękuję, merci
    Pietras, nie wiem czy wiesz, ale w 1920 po apelu Witosa do chlopow , te ogromne masy, niezbyt chetne uwczesnej Niepodleglej ruszyly do boju i obronily nasza niepodleglosc od krwistej czerwonosci. Mysle ze wiesz,ze ok 85% społeczeństwa, 1Rzeczpospolitej stanowili chlopi panszczyzniani ,ktorzy przez setki lat jako niewolnicy charowali na szlachetnie urodzonych budowniczych Rzeczpospolitej.Wiekszosc dzisiejszego spoleczenstwa Polski ma pochodzenie od tych kiedys wykluczonych ….rolnikow !
    31 3 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 15:48
    Tu nie chodzi o to, by zapomnieć trud i poświęcenie Tych, Którzy walczyli o niepodległość Polski. Którzy w obronie kraju oddali najcenniejszy skarb jaki może posiadać człowiek czyli własne życie. W mojej rodzinie też były osoby, które ginęły i/lub były prześladowane za walkę o nieodległość ojczyzny.

    Chodzi o to, by zachować w pamięci, oddać hołd ale robić to mądrze. Można było część ogromnego budynku Biblioteki Miejskiej poświęcić na Muzeum i tam umieścić zbiory muzealne. O ileż byłoby to tańsze (odpadają koszty inwestycji, a i koszty utrzymania redukują się znacząco).
    13 14 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 17:49
    Mieszkam w Myślenicach od zawsze i pamiętam to miasto z czasów 1989 roku. Przyjemnie było przez te lata patrzeć, jak pięknieje, jak ogromne potrzebne inwestycje są tutaj wprowadzane w życie. Dzięki nim każdy z nas może w tym mieście znaleźć coś dla siebie, aby rozwijać swoje zainteresowania. Chodzimy na place zabaw na Zarabiu, gdzie jeszcze nie tak dawno rosły tylko chaszcze i strach było wieczorem spacerować. Czytam dziecku bajki w pięknej czytelni nowej biblioteki, przy okazji pożyczę coś dla siebie. Latem mogę ze znajomymi ucieszyć się fantastycznymi koncertami folk festiwalu. I tak by każdy z nas mógłby wymieniać. A że to kosztowało? A co nie kosztuje? Jak to ktoś mądry powiedział - nie opłaca się, ale WARTO.
    36 14 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 20:12
    Luna napisał/a:


    Chodzi o to, by zachować w pamięci, oddać hołd ale robić to mądrze. Można było część ogromnego budynku Biblioteki Miejskiej poświęcić na Muzeum i tam umieścić zbiory muzealne. O ileż byłoby to tańsze (odpadają koszty inwestycji, a i koszty utrzymania redukują się znacząco).
    Ech, Luna. Czytając ten tekst odnoszę wrażenie że:
    1. nigdy nie byłaś w bibliotece Publicznej
    2. nigdy nie byłaś w Domu Greckim
    3. i nie byłaś w nowym muzeum
    ... w co oczywiście nie wierzę ...

    W bibliotece są tak duży księgozbiór, że zaczyna brakować miejsca a ludzie książki piszą.
    Dane statystyczne ze strony BM - http://www.biblioteka.myslenice.pl/o-bibliotece,statystyka
    W Domu greckim większość ekspozycji była zmagazynowana (nie mogę znaleźć danych z Muzeum.
    W nowym muzeum jest na razie sporo miejsca ale nie wszystkie eksponaty są jeszcze poukładane. Jak wspominał w wywiadzie dyrektor muzeum Pan Lemaniak, w ciągu ostatniego mieszkańcy Myślenic podarowali Muzeum kilkaset sztuk różnych historycznych rzeczy. I jak sądzę będzie ich przybywać.
    13 9 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 20:39
    Ottoman
    Wypowiedziałam swoje zdanie. A z rozmów z ludźmi wiem, że nie jestem w nim odosobniona.
    Już niedługo nie będę płacić podatków w Myślenicach i utrzymywanie "pomników", które wymienił taki_gość nie będzie moim problemem. Z drugiej strony szkoda mi ogromnie jeśli publiczne pieniądze wydawane są niegospodarnie. Jest tyle problemów społecznych do rozwiązania, tyle tragedii ludzkich, w których osoby są zostawione bez wsparcia. Są sprawy ważne i ważniejsze...

    taki_gość:
    "Większość mieszkańców była przeciw, ale były włodarz nie słuchał nikogo. A grono klakierów z Rady przyklaskiwało wszystkim jego fanaberiom.
    Myślę tu o strzelnicy, ośrodku Wisły Kraków, Dekadzie, PKS-owi i tak można by długo jeszcze wymieniać."
    12 17 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 21:38
    Czasem mam wrażenie, że nie chodzi tu o muzeum tylko o to że o jego budowie zdecydował Ostrowski. Pewnie jakby to zrobił Szlachetka to oponenci wyliby z radości, a zwolennicy MO z oburzenia. Ech Polska po prostu..........
    32 14 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 21:54
    taki_gość napisał/a:
    Większość mieszkańców była przeciw, ale były włodarz nie słuchał nikogo. A grono klakierów z Rady przyklaskiwało wszystkim jego fanaberiom.
    Myślę tu o strzelnicy, ośrodku Wisły Kraków, Dekadzie, PKS-owi i tak można by długo jeszcze wymieniać.
    Taki, nie ma to jak sobie schlebiać, ale ty to nie większość, choćbyś w kilku lustrach się oglądał, po strzelnicy i Wiśle miasto nie upadło to i po muzeum nie upadnie, a na stary dworzec prawie nikt nie zaglądał a teraz pod dekadą tłumy, przynajmniej coś jest a gdyby te złocisze na "biednych" poszły to g. byśmy mieli, sorki byśmy mieli więcej patoli 500+,
    14 10 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 11.11.2018 - 22:22
    Luna napisał/a:

    Te dwa nazwiska powinny zniknąć z pamiątkowej tablicy! Chyba, że to nazwiska fundatorów...
    Popieram. Samemu sobie tablice pamiątkową wystawiać to co najmniej niesmaczne jest. Historia za kilkadziesiąt lat po śmierci obu panów oceni, ale póki żyją ich nazwiska powinny stamtąd zniknąć.
    15 12 Cytuj Zgłoś
  • 11.11.2018 - 22:46
    Tam stoi przecież "w imieniu mieszkańców": burmistrz ten a ten, przewodniczący rady ten a ten.
    Mam propozycję, żeby nowy burmistrz nakazał zdjąć tablicę i umieścił tam swoją lub śp. Kaczyńskiego "ojca naszej niepodległości". Będzie lepiej :-D
    19 18 Cytuj Zgłoś
  • 12.11.2018 - 10:05
    oportunista napisał/a:
    Taki, nie ma to jak sobie schlebiać, ale ty to nie większość, choćbyś w kilku lustrach się oglądał, po strzelnicy i Wiśle miasto nie upadło to i po muzeum nie upadnie, a na stary dworzec prawie nikt nie zaglądał a teraz pod dekadą tłumy, przynajmniej coś jest a gdyby te złocisze na "biednych" poszły to g. byśmy mieli, sorki byśmy mieli więcej patoli 500+,
    W lustrze oglądam się tylko przy goleniu. Nigdzie nie pisałem o 500+ (i nie korzystam z niego), natomiast nigdy nie będzie mojej zgody na widzimisię każdego burmistrza.Zorientuj się ile dopłacamy do strzelnicy (która miała tłumy przyciągać), dowiedz się jak wyglądają płatności Wisły za dzierżawę, zapytaj dojeżdżających do Krakowa o "dworzec" (nie chodziło mi o DEKADĘ)... mam jeszcze wymieniać?
    Na koniec dowiedz się na ile jest zadłużona nasza gmina, a potem... potem mów o patologii i chwal (na szczęście już byłego) burmistrza.
    18 8 Cytuj Zgłoś
  • 12.11.2018 - 10:07
    prywatnie napisał/a:
    Tam stoi przecież "w imieniu mieszkańców": burmistrz ten a ten, przewodniczący rady ten a ten.
    Mam propozycję, żeby nowy burmistrz nakazał zdjąć tablicę i umieścił tam swoją lub śp. Kaczyńskiego "ojca naszej niepodległości". Będzie lepiej :-D
    Twój żart zawsze był jakiś taki przaśny. Cały czas zastanawiam się jaką krzywdę wyrządził Ci PiS, że tak ich nienawidzisz. W tym uczuciu mógłbyś sobie podać rękę z byłym już prezesem wodociągów.
    15 11 Cytuj Zgłoś
  • 12.11.2018 - 15:07
    taki_gość napisał/a:
    W lustrze oglądam się tylko przy goleniu. Nigdzie nie pisałem o 500+ (i nie korzystam z niego), natomiast nigdy nie będzie mojej zgody na widzimisię każdego burmistrza.Zorientuj się ile dopłacamy do strzelnicy (która miała tłumy przyciągać), dowiedz się jak wyglądają płatności Wisły za dzierżawę, zapytaj dojeżdżających do Krakowa o "dworzec" (nie chodziło mi o DEKADĘ)... mam jeszcze wymieniać?
    Na koniec dowiedz się na ile jest zadłużona nasza gmina, a potem... potem mów o patologii i chwal (na szczęście już byłego) burmistrza.
    Dowiedz się co to ekonomia itp, żadna publiczna inwestycja nie przynosi zysków bezpośrednio, natomiast wszystko to przyciąga turystów, inwestorów, potencjalnych mieszkańców, dzięki bazie sportowej i reklamie Wisły Zarabie żyje (nawet rugbystki były na obozie) zarabiają sklepy, restauracje, hotele, płacą podatki i tak to się kręci,
    Dworzec? A co nie ma skąd do Krakowa dojechać? Problemem jest podobno jakość taboru a nie miejsce wsiadania,
    Zadłużenie? A kto nie jest zadłużony? Nawet twój przyszły burmistrz jest zadłużony, zobacz sobie na jego oświadczenie majątkowe, i nie pisz głupot o zadłużeniu
    A strzelnicę jakby maciar postawił to byś pisał z zachwytu (jest taki program pisu "strzelnica w każdym powiecie")
    11 10 Cytuj Zgłoś
  • 12.11.2018 - 18:18
    oportunista napisał/a:
    Dowiedz się co to ekonomia itp, żadna publiczna inwestycja nie przynosi zysków bezpośrednio, natomiast wszystko to przyciąga turystów, inwestorów, potencjalnych mieszkańców, dzięki bazie sportowej i reklamie Wisły Zarabie żyje (nawet rugbystki były na obozie) zarabiają sklepy, restauracje, hotele, płacą podatki i tak to się kręci,
    Dworzec? A co nie ma skąd do Krakowa dojechać? Problemem jest podobno jakość taboru a nie miejsce wsiadania,
    Zadłużenie? A kto nie jest zadłużony? Nawet twój przyszły burmistrz jest zadłużony, zobacz sobie na jego oświadczenie majątkowe, i nie pisz głupot o zadłużeniu
    A strzelnicę jakby maciar postawił to byś pisał z zachwytu (jest taki program pisu "strzelnica w każdym powiecie")
    Dziwne, bo o przekonywano mnie i resztę mieszkańców że ZUO zarobi miliony i bedziemy mieć odbiór śmieci prawie darmo. Czuje się oszukany.
    14 5 Cytuj Zgłoś
  • 12.11.2018 - 19:11
    ZUO może zarobić nie tylko na siebie -- śmieci to czysty zysk dla gminy (za transport płacimy my, teraz pytanie ile warte są materiały podlegające dalszemu obrotowi bo w moim odczuciu niemało). Być może zabrakło bardziej rynkowego podejścia, no sprzedać coś trzeba umieć. Czego by nie zarzucić Maciejowi, kierunek myślenia dobry, ocena mogących pojawić się wyzwań też trafna. Zabrakło ekonomistów? Racjonalnego zarządzania? Pułapka w jaką wpada wiele samorządów - zobowiązania wyborcze i kliki. Szlachetka ZUO na nogi nie postawi, to bardzo słaba alternatywa z lokalnymi działaczami partyjnymi w tle, którzy o ekonomii mają tyle pojęcia, o ile do własnego trzosa dorzucić trzeba. Sam ekonomistą nie jestem, ale tak to widzę. Musi się zmienić mentalność zarządzających naszym mieniem. Albo są zyski, albo za przeproszeniem 'dziekujemy', bo jeśli burmistrz nie umie/nie chce zatrudnić osób kompetentnych, to działa na szkodę naszych portfeli.
    10 6 Cytuj Zgłoś
  • 12.11.2018 - 19:44
    prywatnie napisał/a:
    Albo są zyski, albo za przeproszeniem 'dziekujemy', bo jeśli burmistrz nie umie/nie chce zatrudnić osób kompetentnych, to działa na szkodę naszych portfeli.
    A za Ostrowskiego tak nie było?
    8 6 Cytuj Zgłoś
  • 12.11.2018 - 19:55
    Chyba nie bylo i za Szlachetki też nie będzie. Maciek to budowniczy i to mu oddać trzeba, że zrobił w tej materii niemało. W ZUO zabrakło zarządcy, który odpowiadałby za wyniki głową.
    7 8 Cytuj Zgłoś
  • 12.11.2018 - 20:00
    oportunista napisał/a:
    Dowiedz się co to ekonomia itp, żadna publiczna inwestycja nie przynosi zysków bezpośrednio, natomiast wszystko to przyciąga turystów, inwestorów, potencjalnych mieszkańców, dzięki bazie sportowej i reklamie Wisły Zarabie żyje (nawet rugbystki były na obozie) zarabiają sklepy, restauracje, hotele, płacą podatki i tak to się kręci,
    Dworzec? A co nie ma skąd do Krakowa dojechać? Problemem jest podobno jakość taboru a nie miejsce wsiadania,
    Zadłużenie? A kto nie jest zadłużony? Nawet twój przyszły burmistrz jest zadłużony, zobacz sobie na jego oświadczenie majątkowe, i nie pisz głupot o zadłużeniu
    A strzelnicę jakby maciar postawił to byś pisał z zachwytu (jest taki program pisu "strzelnica w każdym powiecie")
    Nie chcę Cię obrazić, ale o ekonomii wiem chyba więcej od Ciebie. Masz rację, że żadna publiczna inwestycja nie przynosi zysków, ale może trzeba się zastanowić, czy w naszym mieście nie za dużo tych publicznych inwestycji? Moim zdaniem strzelnica i muzeum niepodległości to zbędne wydatki na chwilę obecną.
    Dlaczego nie wydzierżawiliśmy Wiśle terenów pod bazę? Reklama też by była, a tak to wystawiliśmy bazę za swoje (raczej za pożyczone), a teraz martwimy się kiedy klub ratę za dzierżawę przyśle. Mówisz, że nawet rugbystki były? No popatrz toż to "interes życia" dla naszego miasta. Media tyle o tym pisały, nawet TVN była robić materiał. Tak naprawdę jedno co Zarabie ma do pokazania to park, chociaż brudny, z małą ilością koszy i ciemny wieczorami i nocą.
    Mówisz, że problemem jest tabor, masz rację, myślenickie busy są ohydne. A miejsce wsiadania? Niestety duża ilość przewoźników nie wjeżdża na nasz pseudo dworzec, bo ma problem z wjechaniem i wyjechaniem. Czy wiesz dlaczego MPK Kraków nie jeździ do Myślenic? Odpowiem Ci: bo ich autobusy nie mieszczą się na dworcu.
    Pytasz kto nie jest zadłużony? Powiem CI nieskromnie, że ja nie mam długów i jest szczęśliwy. Złośliwie piszesz, że przyszły burmistrz jest zadłużony... sprawdź oświadczenie majątkowe byłego. Można mieć długi, ale trzeba mieć wizję ich spłaty, a tej niestety ustępującemu zabrakło ("po nas choćby potop").
    Na koniec powiem, że nie jestem członkiem PiS-u, a co do programu Macierewicza, to gdybyś poczytał. to dowiedziałbyś się, że rzeczywiście chciał budować strzelnice w każdym powiecie, ale strzelnice na otwartym powietrzu,
    Myślę, że na pierwszy komentarz wystarczy.
    16 8 Cytuj Zgłoś
  • 12.11.2018 - 20:44
    prywatnie napisał/a:
    Maciek to budowniczy i to mu oddać trzeba, że zrobił w tej materii nie mało.
    Ależ mnie rozśmieszyłeś, tekst roku!!!!!
    Może zamiast do Sejmiku powinien zostać deweloperem?! Tylko gdzie znajdzie taki strumień niekończących się "piniędzy" na swoje fanaberie bez konsekwencji tak jak w publicznej kasie????
    Każdy racjonalny inwestor by się uśmiał.
    Ja cały czas się śmieje pisząc ten post, dziękuję!!!!!
    14 7 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 12.11.2018 - 20:56
    Podobno pod muzeum jest krypta w której zostanie pochowany Ostrowski.
    17 10 Cytuj Zgłoś
  • 12.11.2018 - 22:13
    Mysleniczanin007 napisał/a:
    Ależ mnie rozśmieszyłeś, tekst roku!!!!!
    Może zamiast do Sejmiku powinien zostać deweloperem?! Tylko gdzie znajdzie taki strumień niekończących się "piniędzy" na swoje fanaberie bez konsekwencji tak jak w publicznej kasie????
    Każdy racjonalny inwestor by się uśmiał.
    Ja cały czas się śmieje pisząc ten post, dziękuję!!!!!
    Hmmm, śmiać się można, jednakże nadarza się okazja do porównań, niebawem już... Póki co zostawiam Cię z tym śmiechem. Na co stać PiS to ja wiem i przy Maćku tak czy owak Jarek to cienias z lenistwem odziedziczonym po Łatasie, który to zwykł mawiać do uczniów: "pamiętajcie, ja nic nie muszę, muszę to tylko umrzeć". Cały PiS w jednym - nieróbstwo - pycha - arogancja i szmal. Kropka.

    Tym niemniej życzę, żeby pokazał swoje maksimum i by nie był to dla M-ic czas stracony. Nie stać nas na miernoty. Czekamy wszyscy na realizację obietnic. Jednakże będę niemiłosiernie surowy, jeśli tu konsekwencji zabraknie. Osobiście liczę też na zajęcie się kwestią czystości w tym mieście.

    Wystartuj w kolejnych, będziesz konkretny, nie umoczony i spętany zależnościami, sprawdziłeś się w biznesie - czemu nie spróbować? Piszę serio. Tu trzeba zaradnych gospodarzy z jajami a nie marionetek z partyjnymi przydu.asami.
    7 11 Cytuj Zgłoś
  • 13.11.2018 - 9:12
    Bezczelnośż w manipulacji osiągnęła szczyty! "wotum Myśleniczan" - to jakaś kpina ze społeczności lokalnej. Jaki Myśleniczanie mieli wpływ na "pomysła" miejscowego Kiepskiego. Przecież wszystkie inwestycje - te drogie punktowe wynikły nie z dbałości o dobro wspólne a z jakićhś dziwnych kalkulacji, których absurdalne tłumaczenie przywołuje sceny rodem z Sycylii. Podobnie to hasło: "wotum Myśleniczan" - zuchwalstwo (i zapewne coś jeszcze) ubrane w słowa i przypisującę inicjatywę "szastania samorządowymi pieniędzmi" wspólnocie lokalnej. Czy swój prywatny, domowy bydżet też zadłużają w ten sposób? Ojciec ekonomii Adam Smith miał dla takich nieuków, posługujących się w działaniach "chłopskim sprytem" i prywatnym interesem taka radę: "jeśli nie wiesz jak masz wydawać publiczne pieniądze, wydawaj je tak jak swoje własne". Czymże zatem jest bezmyślene wieloletnie zadłużanie gminy Myślenice?
    24 11 Cytuj Zgłoś
  • 13.11.2018 - 10:36
    Lech Kosyjan napisał/a:
    Bezczelnośż w manipulacji osiągnęła szczyty! "wotum Myśleniczan" - to jakaś kpina ze społeczności lokalnej. Jaki Myśleniczanie mieli wpływ na "pomysła" miejscowego Kiepskiego. Przecież wszystkie inwestycje - te drogie punktowe wynikły nie z dbałości o dobro wspólne a z jakićhś dziwnych kalkulacji, których absurdalne tłumaczenie przywołuje sceny rodem z Sycylii. Podobnie to hasło: "wotum Myśleniczan" - zuchwalstwo (i zapewne coś jeszcze) ubrane w słowa i przypisującę inicjatywę "szastania samorządowymi pieniędzmi" wspólnocie lokalnej. Czy swój prywatny, domowy bydżet też zadłużają w ten sposób? Ojciec ekonomii Adam Smith miał dla takich nieuków, posługujących się w działaniach "chłopskim sprytem" i prywatnym interesem taka radę: "jeśli nie wiesz jak masz wydawać publiczne pieniądze, wydawaj je tak jak swoje własne". Czymże zatem jest bezmyślene wieloletnie zadłużanie gminy Myślenice?
    To samo napisałem kilkanaście postów wyżej. Ostrowski wymyślał jakąś głupotę, a grupa "klakierów" zwanych na wyrost radnymi przyklepywała jego decyzje. Można robić inwestycje, ale trzeba liczyć się z możliwościami. Trzeba się mocno zastanowić, czy potrzebny jest kolejny kredyt? Ale co mi tam. Przecież ja jestem burmistrz i wszystko mi wolno.
    Może i Szlachetka nie jest najlepszy, ale jest jakąś odmianą (mam nadzieję, że na lepsze) po bezmyślnych rządach uzurpatora.
    24 12 Cytuj Zgłoś
  • 13.11.2018 - 22:54
    Wypowiedź byłego burmistrza w Dzienniku Polskim:

    "(...) Urzędujący do niedawna burmistrz i inicjator budowy muzeum przyznaje, że inwestycja nie należała do tanich, ale Rada Miejska w zdecydowanej większości poparła ten pomysł. - Żeby coś po nas pozostawić jako pamiątkę na stulecie, jako wotum dziękczynne dla tych, którzy niepodległość wywalczyli - mówił Maciej Ostrowski.(...)"

    https://dziennikpolski24.pl/myslenice-muzeum-niepodleglosci-nowoczesne-z-zewnatrz-a-w-srodku-pelne-historii/ar/13660120

    Trawestując słowa pewnej piosenki:

    Och, jak przyjemnie kołysać się wśród fal
    gdy szumi, szumi kasa i płynie sobie w dal... ;)
    16 6 Cytuj Zgłoś
  • 14.11.2018 - 10:44
    Budynek paskudny w formie, przytłaczający swym ogromem okoliczną zabudowę. Żadnej harmonii z otoczeniem. Prawdopodobnie projektował go być może jakiś budowlaniec z zacięciem arcghitektonicznym. Bryła prymitywna, jednak bardzo drogo wykończona elewacja, pracochłonnymi, drobnemi elementami. Projektował go zapewne takiej klasy projektant jakiej klasy ekonomistą jest inwestor. Współczuć należy mieszkańcom sąsiadującym z tą gigantomanią na miarę miasta kilkuset tysięcznego.
    12 11 Cytuj Zgłoś
  • 14.11.2018 - 15:34
    Lech Kosyjan napisał/a:
    Budynek paskudny w formie, przytłaczający swym ogromem okoliczną zabudowę. Żadnej harmonii z otoczeniem. Prawdopodobnie projektował go być może jakiś budowlaniec z zacięciem arcghitektonicznym. Bryła prymitywna, jednak bardzo drogo wykończona elewacja, pracochłonnymi, drobnemi elementami. Projektował go zapewne takiej klasy projektant jakiej klasy ekonomistą jest inwestor. Współczuć należy mieszkańcom sąsiadującym z tą gigantomanią na miarę miasta kilkuset tysięcznego.
    Bo jak by była to stodoła to by było ok.???Polak na wszystkim musi się znać .
    8 3 Cytuj Zgłoś
  • 14.11.2018 - 15:38
    Zobaczymy jak władza zacznie stawiać pomniki ilu będzie fachowców . Władza zafunduje podroż do minionej epoki .Pis=Pzpr
    6 7 Cytuj Zgłoś
  • 14.11.2018 - 15:58
    Już nie zafunduje, były zamiary świetlane... Klasa prominentów systemu stojących ponad prawem z sędziami na służbie partii i ten "gorszy sort" ubezwłasnowolnionych Polaków.

    A tu nagle okazuje się że kolejni prawi i sprawiedliwi "patryjoty" będą mieć zarzuty o łapówkarstwo. Tylko o nich w Wiadomodściach od Kurskiego ani mru mru. Afer więc oficjalnie ni ma, wszyscy są grzeczni i nie kradną ani nie doją. A ta sprawa z prezesem KNF to przecież nieprawda. Tak samo jak to, że PiS zadłużył sąsiednią gminę i ciągle zadłuża - to nie prawda, a choćby i brali te kredyty to im wolno. Maciusiowi tylko nie wolno, bo on nie był w pisie, no i wziął i tych pieniędzy nigdzie nie widać, to nie to co w Pcimiu gdzie rządził Szlachetka bo tam budują już szklane wieżowce.
    5 7 Cytuj Zgłoś
  • 14.11.2018 - 16:04
    prywatnie napisał/a:
    Już nie zafunduje, były zamiary świetlane... Klasa prominentów systemu stojących ponad prawem z sędziami na służbie partii i ten "gorszy sort" ubezwłasnowolnionych Polaków.

    A tu nagle okazuje się że kolejni prawi i sprawiedliwi "patryjoty" będą mieć zarzuty o łapówkarstwo. Tylko o nich w Wiadomodściach od Kurskiego ani mru mru. Afer więc oficjalnie ni ma, wszyscy są grzeczni i nie kradną ani nie doją. A ta sprawa z prezesem KNF to przecież nieprawda. Tak samo jak to, że PiS zadłużył sąsiednią gminę i ciągle zadłuża - to nie prawda, a choćby i brali te kredyty to im wolno. Maciusiowi tylko nie wolno, bo on nie był w pisie, no i wziął i tych pieniędzy nigdzie nie widać, to nie to co w Pcimiu gdzie rządził Szlachetka bo tam budują już szklane wieżowce.
    Oj boli ten PiS, boli.... a jeszcze bardziej Pcim boli ...... szkoda, że tego nie leczysz, bo Ci już tak zostanie.
    9 7 Cytuj Zgłoś
  • 14.11.2018 - 18:03
    To powinno być wotum dla Rosjan za 1945 rok, inaczej Myśleniczanie czciliby niepodległość ale w niemieckich obozach koncentracyjnych. Po wymordowaniu starszych braci nieuchronnie nadchodził czas likwidacji Słowian.
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • 15.11.2018 - 8:01
    Czy ktoś już był w muzeum i może się wypowiedzieć na temat eksponatów i ich ilości? Warto w ogóle iść? Bo na zdjęciach to nie wygląda zbyt zachęcająco..
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • 15.11.2018 - 9:18
    epka1 napisał/a:
    Czy ktoś już był w muzeum i może się wypowiedzieć na temat eksponatów i ich ilości? Warto w ogóle iść? Bo na zdjęciach to nie wygląda zbyt zachęcająco..
    Niestety bardziej to przypomina Muzeum Regionalne (takie jakie kiedyś było nad kinem "Wisła") niż Muzeum Niepodległości.
    6 6 Cytuj Zgłoś
  • 15.11.2018 - 14:35
    W rzeczywistości też - oglądałem. Za to widać, że "kasy" poszło mnóstwo. Przerónb spory i zapewne dla wszystkich wystarczyło. A to że knot? Przecież nie o to chodziło tylko o przerób. Ten nerwowy pośpiech, wylewanie betonu w zimie, wszystko na hurra! Jakże to typowe. Wszędzie gdze indziej decydują, że na taki obiekt powinno się zorganizować konkurs i wybrać wartościowy projekt bo taka rzecz zostaje na długo. A kto by się w tym decyzyjnym środowisku takim czymś przejmował. Zapewne zlecenie dostał jakiś znajomek po uważaniu i wyszło tak jak wyszło. To przecież Myśleniczanie postawili, anonimowo tak pisze powyżej. I do kogoż mieć tu pretensje? Mietek zdjęcia pokaże, wystawi się parę cepów, grabie, sierpy, stroje Kliszczaków, poczet burmistrzów, parę starych mebli i zaprosi okoliczne KGW na konkurs potraw bo przecież "żywią i bronią". Teraz co prawda nie bronią ale mogą żywić. Taki chocholi taniez ideami, wartościami i rzeczywistością. A "Czepiec" gdzieś z oddali przyczajony śmieje się i liczy kasę. Tak poważnie mówiąc, jedyny ratunek dla takiej instytucji to przeznaczyć duże pomieszczenie ku pamięci plk. Jana Brzezińskiego, który oddał życie za Ojczyznę.
    Byli jeszcze bracia Ralscy i Doboszyński. Zresztą są miejscowi historycy, niech decydują.
    5 9 Cytuj Zgłoś
  • 17.11.2018 - 23:52
    Lech Kosyjan napisał/a:
    W rzeczywistości też - oglądałem. Za to widać, że "kasy" poszło mnóstwo. Przerónb spory i zapewne dla wszystkich wystarczyło. A to że knot? Przecież nie o to chodziło tylko o przerób. Ten nerwowy pośpiech, wylewanie betonu w zimie, wszystko na hurra! Jakże to typowe. Wszędzie gdze indziej decydują, że na taki obiekt powinno się zorganizować konkurs i wybrać wartościowy projekt bo taka rzecz zostaje na długo. A kto by się w tym decyzyjnym środowisku takim czymś przejmował. Zapewne zlecenie dostał jakiś znajomek po uważaniu i wyszło tak jak wyszło. To przecież Myśleniczanie postawili, anonimowo tak pisze powyżej. I do kogoż mieć tu pretensje? Mietek zdjęcia pokaże, wystawi się parę cepów, grabie, sierpy, stroje Kliszczaków, poczet burmistrzów, parę starych mebli i zaprosi okoliczne KGW na konkurs potraw bo przecież "żywią i bronią". Teraz co prawda nie bronią ale mogą żywić. Taki chocholi taniez ideami, wartościami i rzeczywistością. A "Czepiec" gdzieś z oddali przyczajony śmieje się i liczy kasę. Tak poważnie mówiąc, jedyny ratunek dla takiej instytucji to przeznaczyć duże pomieszczenie ku pamięci plk. Jana Brzezińskiego, który oddał życie za Ojczyznę.
    Byli jeszcze bracia Ralscy i Doboszyński. Zresztą są miejscowi historycy, niech decydują.
    Nie zapominaj że garażuje tam też poniemiecki ciągnik który służył hitlerowcom do tłamszenia wolności suwerennych krajów Europy. Równie dobrze mogli by tam powstawiać manekiny z mundurami wehrmachtu czy schutzstaffel - "ku pamięci" tych co wydarli nam wolność we Wrześniu 1939 roku, bo przecież powojenne...
    1 4 Cytuj Zgłoś
  • 18.11.2018 - 17:15
    Mysleniczanin007 napisał/a:
    Nie zapominaj że garażuje tam też poniemiecki ciągnik który służył hitlerowcom do tłamszenia wolności suwerennych krajów Europy. Równie dobrze mogli by tam powstawiać manekiny z mundurami wehrmachtu czy schutzstaffel - "ku pamięci" tych co wydarli nam wolność we Wrześniu 1939 roku, bo przecież powojenne...
    Minusujcie sobie ile wlezie. Wam, obywatelom Europy byłoby na rękę gdybyście teraz mieli Lebensraum.
    https://www.youtube.com/watch?v=6WYiljNZF0I
    Zresztą jak widać i słychać większość z Was i tak żyje według korporacyjnego motta "Arbeit macht frei" i jeszcze sobie chwali.
    Najważnejsze że stan "ojro" się zgadza, judasze.
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.04.2019 - 10:49
    Najbardziej interesuje mnie to,że odezwała się Bagietka.Będzie ostro.
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach