Czarny listopad: Trwa seria potrąceń pieszych

Czarny listopad: Trwa seria potrąceń pieszych
Tylko w listopadzie policja odnotowała 5 potrąceń pieszych - 3 osoby straciły życie, 2 zostały ranne. Od początku 2011 roku na drogach powiatu myślenickiego w wypadkach zginęło 16 osób. Ponad połowa z nich to piesi.
Rudnik: Samochód osobowy wjechał w przystanek
Do pierwszego zdarzenia z udziałem pieszych doszło 8 listopada w Rudniku http://miasto-info.pl/myslenice/3005,rudnik-samochod-osobowy-wjechal-w-przystanek.html , kiedy samochód osobowy po zderzeniu z dostawczym wjechał w przystanek autobusowy. W wyniku wypadku poszkodowane zostały trzy osoby - kierująca i pasażer samochodu osobowego oraz dziecko stojące na przystanku.
Myślenice: Śmiertelne potrącenie na ul. Słowackiego
Śmiertelne w skutkach potrącenie miało miejsce 16 listopada w Myślenicach http://miasto-info.pl/myslenice/3033,myslenice-smiertelne-potracenie-na-ul-slowackiego.html . Kobieta uderzona przez samochód w okolicach przejścia dla pieszych przy ul. Słowackiego zmarła po przewiezieniu do szpitala.
Myślenice: Mężczyzna potrącony na przejściu dla pieszych
Trzy dni później, 19 listopada został potrącony 65.latek z Myślenic  przechodzący po pasach na zakopiance http://miasto-info.pl/myslenice/3043,myslenice-mezczyzna-potracony-na-przejsciu-dla-pieszych.html . Do wypadku doszło na oznakowanym przejściu dla pieszych- nieopodal cmentarza żydowskiego. Poszkodowany mężczyzna doznał m.in. poważnych złamań podudzia i miednicy. Trafił na blok operacyjny myślenickiego szpitala. Miał 2,9 promila alkoholu w organizmie
Jasienica: Mężczyzna leżał na jezdni
Jasienica, 22 listopada, godz. 18. Na drodze powiatowej w Jasienicy w pasie drogowym został znaleziony martwy 63.latek, mieszkaniec Jasienicy z licznymi obrażeniami ciała charakterystycznymi dla wypadków komunikacyjnych.
Policjanci wstępnie ustalili, że jadący Oplem Astrą w kierunku Sułkowic 61.letni krakowianin, po pokonaniu zakrętu w prawo najechał na leżącego na jezdni (w poprzek jego pasa ruchu) mężczyznę.
Na miejscu pracował prokurator, policyjna grupa dochodzeniowo-śledcza, która m.in. ustalała i prowadziła czynności ze świadkami zdarzenia. - Nie jest wykluczone, że ofiara wypadku mogła się znajdować pod działaniem alkoholu. Prowadzący Opla był trzeźwy. KPP w Myślenicach prowadzi w tej sprawie postępowanie wyjaśniające - mówi Szymon Sala, rzecznik prasowy myślenickiej policji.
Rudnik: Śmierć na przejściu dla pieszych
W Rudniku, 23 listopada około godz. 16:35 jadący Oplem Corsą w kierunku Sułkowic 25-latek (mieszkaniec Rudnika) na oznakowanym przejściu dla pieszych potrącił przechodzącą tamtędy 75.latkę. Kobieta zmarła.
Kierowca stracił prawo jazdy, które zostało mu wydane przed niespełna dwoma laty. Był trzeźwy. Podczas wypadku doznał niezagrażających życiu obrażeń głowy i dłoni. Czynności procesowe na miejscu wypadku prowadzili prokurator i policyjni śledczy. Postępowanie w tej sprawie jest w toku.
Policja apeluje o zachowanie zasad bezpieczeństwa
Aspirant Szymon Sala: Policjanci proszą o respektowanie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym przez kierujących pojazdami i pieszych. Pamiętajmy, że gwałtowne wejście przed nadjeżdżający samochód praktycznie nie daje szans na uniknięcie wypadku, a z drugiej strony o tym, że zbliżając się pojazdem do przejścia dla pieszych winniśmy zachować szczególną ostrożność.
Jeśli zauważymy osobę nietrzeźwą stwarzającą zagrożenie w pobliżu drogi publicznej – powiadamiajmy o tym służby. Jako piesi bądźmy widoczni na drodze. W porze nocnej, o zmroku lub przed świtem pamiętajmy o noszeniu – w miarę możliwości – ubrań o jasnych, jaskrawych kolorach. Używajmy elementów odblaskowych. Oświetlajmy drogę zabraną latarką.
W miejscach, gdzie nie ma chodników poruszajmy się lewą stroną drogi, w taki sposób, aby być widocznym dla kierowców nadjeżdżających samochodów. Rowerzyści mają obowiązek wyposażenia pojazdu w tylne i przednie oświetlenie.

Tylko w listopadzie policja odnotowała 5 potrąceń pieszych - 3 osoby straciły życie, 2 zostały ranne. Od początku 2011 roku na drogach powiatu myślenickiego w wypadkach zginęło 16 osób. Ponad połowa z nich to piesi

fot. KPP Myślenice

Rudnik: Samochód osobowy wjechał w przystanek

Do pierwszego zdarzenia z udziałem pieszych doszło 8 listopada w Rudniku, kiedy samochód osobowy po zderzeniu z dostawczym wjechał w przystanek autobusowy. W wyniku wypadku poszkodowane zostały trzy osoby - kierująca i pasażer samochodu osobowego oraz dziecko stojące na przystanku.

Myślenice: Śmiertelne potrącenie na ul. Słowackiego

Śmiertelne w skutkach potrącenie miało miejsce 16 listopada w Myślenicach. Kobieta uderzona przez samochód w okolicach przejścia dla pieszych przy ul. Słowackiego zmarła po przewiezieniu do szpitala.

Myślenice: Mężczyzna potrącony na przejściu dla pieszych

Trzy dni później, 19 listopada został potrącony 65.latek z Myślenic  przechodzący po pasach na zakopiance. Do wypadku doszło na oznakowanym przejściu dla pieszych- nieopodal cmentarza żydowskiego. Poszkodowany mężczyzna doznał m.in. poważnych złamań podudzia i miednicy. Trafił na blok operacyjny myślenickiego szpitala. Miał 2,9 promila alkoholu w organizmie

Jasienica: Mężczyzna leżał na jezdni

Jasienica, 22 listopada, godz. 18. Na drodze powiatowej w Jasienicy w pasie drogowym został znaleziony martwy 63.latek, mieszkaniec Jasienicy z licznymi obrażeniami ciała charakterystycznymi dla wypadków komunikacyjnych.

Policjanci wstępnie ustalili, że jadący Oplem Astrą w kierunku Sułkowic 61.letni krakowianin, po pokonaniu zakrętu w prawo najechał na leżącego na jezdni (w poprzek jego pasa ruchu) mężczyznę.

Na miejscu pracował prokurator, policyjna grupa dochodzeniowo-śledcza, która m.in. ustalała i prowadziła czynności ze świadkami zdarzenia. - Nie jest wykluczone, że ofiara wypadku mogła się znajdować pod działaniem alkoholu. Prowadzący Opla był trzeźwy. KPP w Myślenicach prowadzi w tej sprawie postępowanie wyjaśniające - mówi Szymon Sala, rzecznik prasowy myślenickiej policji.

Rudnik: Śmierć na przejściu dla pieszych

W Rudniku, 23 listopada około godz. 16:35 jadący Oplem Corsą w kierunku Sułkowic 25-latek (mieszkaniec Rudnika) na oznakowanym przejściu dla pieszych potrącił przechodzącą tamtędy 75.latkę. Kobieta zmarła.

Kierowca stracił prawo jazdy, które zostało mu wydane przed niespełna dwoma laty. Był trzeźwy. Podczas wypadku doznał niezagrażających życiu obrażeń głowy i dłoni. Czynności procesowe na miejscu wypadku prowadzili prokurator i policyjni śledczy. Postępowanie w tej sprawie jest w toku.

Policja apeluje o zachowanie zasad bezpieczeństwa

Aspirant Szymon Sala: Policjanci proszą o respektowanie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym przez kierujących pojazdami i pieszych. Pamiętajmy, że gwałtowne wejście przed nadjeżdżający samochód praktycznie nie daje szans na uniknięcie wypadku, a z drugiej strony o tym, że zbliżając się pojazdem do przejścia dla pieszych winniśmy zachować szczególną ostrożność.

Jeśli zauważymy osobę nietrzeźwą stwarzającą zagrożenie w pobliżu drogi publicznej – powiadamiajmy o tym służby. Jako piesi bądźmy widoczni na drodze. W porze nocnej, o zmroku lub przed świtem pamiętajmy o noszeniu – w miarę możliwości – ubrań o jasnych, jaskrawych kolorach. Używajmy elementów odblaskowych. Oświetlajmy drogę zabraną latarką.

W miejscach, gdzie nie ma chodników poruszajmy się lewą stroną drogi, w taki sposób, aby być widocznym dla kierowców nadjeżdżających samochodów. Rowerzyści mają obowiązek wyposażenia pojazdu w tylne i przednie oświetlenie.

Czytaj także

Komentarze

  • 25.11.2011 - 8:06
    Łażą jakby byli panami całego świata, a później dziwić się, że wypadki są!
    28 15 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 8:16
    Ludzie badzmy ostrozniejsi...
    23 5 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 8:20
    wnerw-a może jeżdżą...itd. jak człowiek się nie wepcha na pasy to żaden samochód się nie zatrzyma,a jak się już zatrzyma to trzeba uważać żeby nie dostać ochrzanu za to że się zatrzymał .
    13 16 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 8:52
    gość: wnerw napisał/a:
    Łażą jakby byli panami całego świata, a później dziwić się, że wypadki są!
    Odezwał się ten co nigdzie nie chodzi,tylko wszędzie samochodem Jakby jechał przepisowo to by do tragedii nie doszło.
    11 16 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 9:21
    jeżdżę, chodzę i WIDZĘ,moim zdaniem czy to na pasach czy nie jak pieszy chce przejść POWINIEN ŁAPĘ W GÓRĘ PODNIEŚĆ (sam tak robię)i nie mam problemów .Czysty sygnał dla kierowcy i nie wierzę że sie nie zatrzyma,po prostu eleganckie hande hoch jedną rączką-:)
    16 7 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 9:40
    Dryndryn ma rację.W Polsce to nowość ale coraz częściej na przejściach bez świateł można zauważyć ze osoba chcąca przejść przez pasy podnosi rękę a kierowcy na to reagują. Może warto uczyć takiej "nowinki" w szkołach??
    13 5 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 9:44
    khaike napisał/a:
    Dryndryn ma rację.W Polsce to nowość ale coraz częściej na przejściach bez świateł można zauważyć ze osoba chcąca przejść przez pasy podnosi rękę a kierowcy na to reagują. Może warto uczyć takiej "nowinki" w szkołach??
    kilkanascie lat temu w podstawowkach tego uczyli i to bylo normalne. nie wiem dlaczego przestali
    13 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 9:54
    6 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 9:57
    5 5 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 10:03
    Dzisiaj przez skrzyżowanie k/ogólniaka idzie... BABA... nawet nie odwrócila głowy czy coś nie jedzie, nawet nie chciało się jej podejśc 2 metry (!) aby przejść po pasach tylko WALI na wprost !

    Ludzie sami się proszą o skrócenie życia a zrzucają winę na kierowców. Kiedy Policja zabierze się za pieszych ????
    21 5 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 10:05
    gość: ulinka napisał/a:
    kilkanascie lat temu w podstawowkach tego uczyli i to bylo normalne. nie wiem dlaczego przestali
    Bo teraz ważniejsze jest wychowanie seksualne i brakuje czasu na jakieś tam pogadanki nt. bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię...
    14 5 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 10:39
    ten film może da wszystkim do myślenia ale naprawdę dla ludzi o mocnych nerwach <+18> http://www.youtube.com/watch?v=965rsgIk35Y
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 10:39
    z tym podnoszeniem reki byloby o tyle lepiej, ze babcie czasem zatrzymuja sie przed przejsciem na pogawedki.
    rudnican to mial predkosc.. ale nie oszukujmy sie, kto przez rudnik jedzie 50km/h?
    5 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 10:46
    Myślę, że 75 latka na pewno nie wtargnęła na pasy, skoro przy ich końcu została potrącona. A co do obwiniania pieszych to się jeszcze zastanówcie, bo po wsiach ludzie uważają jak przechodzą i nigdy nie było sytuacji takiej jak wtargnięcie. A kierowcy niech zwracają szczególną uwagę na przejścia i pobocza, by później nie było takich sytuacji jak wyżej..
    8 5 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 10:46
    Winne są obie strony . Piesi - brak odblaskowych opasek i lamp - to samo dotyczy także rowerzystów - z moich szacunków wynika ze nocy ok 98 % tych uczestników ruchu drogowego jest w nocy niewidocznych - , przechodzenie przez ulicę w miejscach niebezpiecznych i nagłe wtargnięcie na jezdnię . Natomiat kierowcy notorycznie ignorują przejsćia dla pieszych , strefy zamieszkania i przystanki komunikacji publicznej traktując je jakby ich w ogóle nie było - nie zwalniają przed nimi i wyprzedzają samochody które się zatrzymały aby przepuścić wysiadających z busów i autobusów, parkują na chodnikach zmuszajc pieszych do chodzenia ulicą itd. Trzecim problemem jest kontrukcja i oznakowanie dróg - brak poboczy , źle oznakowane i nieoświetlone przystanki komunikacji publicznej , brak chodników .
    8 5 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 11:02
    To przejście dla pieszych od paru lat jest oznakowane. Jeśli jakaś osoba zbliża się do niego, natychmiast zaczynają migać lampki, które są zamontowane w ulicy. Więc nie piszcie tu głupot, że to wina pieszych, tylko zastanówcie nad waszą jazdą.. Może znajdziecie jakąś wadę w waszym jeżdżeniu..? Nikt nie jest idealny i każdy jakoś łamie przepisy drogowe.. ale nie zawsze winnym musi być pieszy.. tak jak w tym przypadku..
    5 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 11:03
    zbrojnik napisał/a:
    z moich szacunków wynika ze nocy ok 98 % tych uczestników ruchu drogowego jest w nocy niewidocznych
    haha jakie rzetelne badania :) na czym je opierasz i jakie dane analizujesz ze wyszla ci taka liczba?
    4 5 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 11:23
    Ostatnio przez Myślenice najlepiej jechać 20 /h....piesi wogule nie patrzą czy jedzie samochód,nie piszę tu nawet o przejściach dla pieszych,w byle jakim miejscu ryją się pod zderzak,nie chcę nikogo obrazić ale niektórzy na prawdę nie zwracają uwagi....sam miałem przykry incydent z zalaną w trupa panią pieszą,która wtargneła na ulicę....na szczęście jechałem powoli i nic nikomu się nie stało....ludzie uważajcie podczas przechodzenia przez ulicę,tego się uczy już w przedszkolu...trochę rozwagi!!!Ulica to nie molo w Sopocie!!!!
    12 6 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 11:47
    wracając do wypadku w Rudniku, uważam, że to przejście jest w złym miejscu,jestem mieszkanką.Jadąc od strony myślenic jest przed zjazdem z górki lekko pod górkę, jak ktoś jedzie szybko, może nie widzieć, że ktoś jest na pasach, dopiero w ostatniej chwili.Poza tym, te światełka, chyba od dłuższego czasu nie działają.Jest to przejście też dla dzieci ze szkoly w Rudniku, które niestety z niego nie korzystają, gdyż droga na ulicę sloneczną skręca dużo wcześniej. Policji już dawno nie widziałam w tych okolicach.Samochody normalnie przez cały dzien jeżdzą jak na autostradzie,nawet gdy dzieci idą ze szkoly.przejście powinno być w innym miejscu, koniecznie progi zwalniające.Uważam, że w tej sprawie powinna interweniowac szkoła realizując swoje programy o bezpieczeństwie. Swoją drogą piesi chodzą jak chcą szczególnie w Myślenicach, panowie drogi!
    7 6 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 13:05
    Odblaski to podstawa (jesień mamy długą i ponurą), co prawda nie wszyscy maja kurtki z pasami odblasków, ale wystarczy przecież (wzorem sąsiadów z krajów Skandynawskich) nosić odblask przypięty na "sznureczku" w kieszeni. Kiedy idziemy po zmierzchu wystarczy wyciągnąć z kieszeni i gotowe. Trzeba tylko chcieć i pomyśleć jak np. właściciel czworonoga który chodzi wieczorem na spacery po Zarabiu z psem "wyposażonym" w odblaski na łapach. Super pomysł!
    5 3 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 13:05
    A jak działało oświetlenie ulic, przy których doszło do tych potrąceń? Przecież w Myślenicach po zmroku panują "egipskie" ciemności! Gdyby nie światło padające z okien prywatnych budynków lub z witryn sklepowych nie można by było wychodzić z domu!!!
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 13:14
    Niestety nasze społeczeństwo żyje wg pewnych trendów i mody. Młodzież raczej rezygnuje z odblasków bo kolega może wyśmiać osoby starsze ubierają się w ciemne rzeczy bo są ładne i do czegoś tam niby pasują. Aczkolwiek jestem mile zaskoczony postawą babć i dziadków, do których dotarły apele tv czy radia aby wieczorami ubierać się w jasne kurtki a nie w czarne co znacznie ogranicza widzialność ich przez kierowców
    2 2 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 13:23
    I nie chodzi o noszenie znaku drogowego na plecach.....wystarczy symboliczny odblask,na plecaku np.....kierowca zwróci uwagę,zachowa bezpieczną prędkość,a idzie zima i warunki na drogach z pewnością nie będą lepsze niż teraz,droga hamowania się zwiększy,a co za tym idzie sami wiecie...
    3 3 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 13:26
    Poza tym dzień się robi krótszy,o 16.oo już będzie ciemno...
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 14:41
    DROGA bez pobocza i z poboczem - obowiązkowy odblask ,latarka.
    DROGA z chodnikiem po jednej stronie (Rudnik) - ruch pieszych tylko po chodniku.

    Dwa zastrzeżenia:
    -Częsty brak oświetlenia w pojazdach jednośladowych (rowery , crossy , motory)
    -Chodzenie większa grupą po kilka osób obok siebie. Często po drodze bez pobocza.Krawężnika im brakuje i często idą ulicą.
    5 5 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 14:52
    W Myslenicach wiekszosc kierowcow w pasy dla pieszych traktuje jak graffiti.
    Gdzie policja i straz miejska.Gdyby ukarali kilkudziesiciu piratow
    to by ich moze nauczylo szacunku dla innych.
    Kilkakrotnie na jezdnii dwupasmowej zostalem wyprzedzony gdy chcialem przepuscic pieszych(mozna najesc sie strachu na kilka miesiecy).
    W Krakowie jest podobnie.
    9 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 17:45
    Sama jestem pieszym a kierowcy nas lekcewarzą jeżdżą jak barany,na pasach nie zwalniają oraz parkują na chodnikach.
    6 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 18:31
    Wina jest i po jednej i drugiej stronie.Piesi czasami faktycznie włażą na pasy ,nawet wcześniej nie upewniając się czy coś jedzie czy nie, lub robią to w ostatniej chwili.Ale czasami kierowcy nawet widząc większą grupkę osób chcących przejść na drugą stronę tylko dodają gazu i tyle ich to obchodzi.Zależy od osoby.Nie można powiedzieć,że wszyscy kierowcy,albo że wszyscy piesi są winni!
    6 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 19:43
    Jak większość nie ma tylko kierowców i tylko pieszych. Na Piłsudskiego (w tym nowe rondo) ciemno, Zdrojowa ciemno. Może tak panowie odpowiedzialni za oświetlenie zmienią zegary bo lampy za późno się włączają za to rano dają na całego. Piesi ... na litość boską ODBLASKI - szczególnie taka pogoda jak dzisiaj (ciemno i mgła) nie widać nic. Nawet jadąc przepisowo nie widać człowieka, który porusza się w egipskich ciemnościach. Panowie Policjanci może jakaś akcja "bezpieczna zima" i rozdawanie odblasków. Druga kwestia to "święte krowy" - środek drogi i co tam chodnik. W szkole uczy się dzieciaki ile razy w którą stronę się popatrzeć zanim wejdzie się na ulicę i co niektórzy chyba uważają, że są nieśmiertelni. Lezie takie i nie zdaje sobie sprawy, że auto ma swoją drogę hamowania i nie jest w stanie zatrzymać się na zawołanie. Ale i drodzy kierowcy trochę więcej wyobraźni - noga z gazu a wszyscy bezpiecznie dotrą tam gdzie chcą. Byle do LATA.
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • 25.11.2011 - 19:43
    Jak większość nie ma tylko kierowców i tylko pieszych. Na Piłsudskiego (w tym nowe rondo) ciemno, Zdrojowa ciemno. Może tak panowie odpowiedzialni za oświetlenie zmienią zegary bo lampy za późno się włączają za to rano dają na całego. Piesi ... na litość boską ODBLASKI - szczególnie taka pogoda jak dzisiaj (ciemno i mgła) nie widać nic. Nawet jadąc przepisowo nie widać człowieka, który porusza się w egipskich ciemnościach. Panowie Policjanci może jakaś akcja "bezpieczna zima" i rozdawanie odblasków. Druga kwestia to "święte krowy" - środek drogi i co tam chodnik. W szkole uczy się dzieciaki ile razy w którą stronę się popatrzeć zanim wejdzie się na ulicę i co niektórzy chyba uważają, że są nieśmiertelni. Lezie takie i nie zdaje sobie sprawy, że auto ma swoją drogę hamowania i nie jest w stanie zatrzymać się na zawołanie. Ale i drodzy kierowcy trochę więcej wyobraźni - noga z gazu a wszyscy bezpiecznie dotrą tam gdzie chcą. Byle do LATA.
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 26.11.2011 - 8:40
    WYPADEK W RUDNIKU NA PRZEJSCIU DLA PIESZYCH!!!

    moje zdanie jest takie :

    To prawda ze piesi często wchodzą w ostatniej chwili na pasy ale z drugiej strony jeśli ktoś jedzie przepisowo to zawsze zdoła wyhamować . Kierowca który potracił kobietę w Rudniku przekroczył tą prędkość i to dwukrotnie....
    -Pasy są koło kościoła
    -Kierowca pędzi minimum 100km/h
    -Jest zmrok
    -Jest godzina w której ludzie idą do kościoła
    Co w takiej sytuacji trzeba zrobić :

    ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ!!!

    Nie mówcie mi ze to kobiety wina....
    Ona mogła nagle wejść na pasy ...ale co z tego...
    jakby ten kierowca jechał tak jak powinien to napewno nie doszło by do takiej tragedi a jeśli już to nie ze skutkiem śmiertelnym...
    Jak on musiał szybko jechać skoro tej kobiecie urwało nogę????
    5 5 Cytuj Zgłoś
  • 26.11.2011 - 9:44
    Wracając do przejść na zakopiance to to jest totalna pomyłka. Sam miałem wątpliwą przyjemność brać w tym udział. Jakiś kierowca chciał przepuścić pieszych ale nie popatrzył za siebie tylko halt i stoi. A za nim jechał bus z pasażerami, jakimś cudem zdążył zahamować. A co się działo na lewym pasie to już nie mówie. Tamten kierowca chciał dobrze, ale chyba nie pomyślał co by sie stało gdyby ten bus uderzył w niego, wpadli by na tamtych ludzi na pasach, pasażerowie w busie też by ucierpieli.
    A więc apel do kierowców: PATRZMY DO LUSTEREK JAK CHCEMY PRZEPUŚCIĆ NA PASACH I SYGNALIZUJMY TO WCZEŚNIEJ.
    Apel do władz: ZRÓBCIE KŁADKI NA ZAKOPIANCE ALBO TUNELE BO TAKA POSTAĆ RZECZY JAKA JEST W TEJ CHWILI JEST NIE DO ZAAKCEPTOWANIA W CYWILIZOWANYM KRAJU.
    6 4 Cytuj Zgłoś
  • 26.11.2011 - 12:57
    mieszkam w kraju gdzie na przejściu dla pieszych doszło do potrącenia 22-lata temu!
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 26.11.2011 - 16:56
    orowik21, widac, kierowcy tego busa ani przez mysl nie przeszlo by przepuscic pieszych.
    2 2 Cytuj Zgłoś
  • 27.11.2011 - 9:18
    gość: mieszkaniec wsi napisał/a:
    Myślę, że 75 latka na pewno nie wtargnęła na pasy, skoro przy ich końcu została potrącona. A co do obwiniania pieszych to się jeszcze zastanówcie, bo po wsiach ludzie uważają jak przechodzą i nigdy nie było sytuacji takiej jak wtargnięcie. A kierowcy niech zwracają szczególną uwagę na przejścia i pobocza, by później nie było takich sytuacji jak wyżej..
    to znaczy, że kierowca ma prawo jeździć po poboczach? ejze....
    2 2 Cytuj Zgłoś
  • 28.11.2011 - 9:59
    tom, pomyśl co by było gdyby był tam tir zamiast busa, albo za busem
    1 Cytuj Zgłoś
  • 28.11.2011 - 10:37
    nic by nie bylo, przeciez przepisy ruchu drogowego wyraznie mowia o zachowaniu szczegolnej ostroznosci przy zblizaniu sie do przejscia dla pieszych, oraz o zachowaniu bezpiecznej odleglosci pozwalającej na wytracenie predkosci w razie awaryjnego hamowania.
    oczywistym jest ze jak dlugo nie bedziemy przestrzegac kodeksu ruchu drogowego, tak dlugo bedzie nas ubywac w tempie 16 osob na dzien.
    i nie kieruje tej wypowiedzi wylacznie do kierowcow, ale tez do pieszych i swietych krow.
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • 29.11.2011 - 11:21
    Masz racje tom, z prawnego punktu widzenia tak powinno być jak piszesz, ale w życiu jest inaczej. Ludzie się pakują pod koła, kierowcy nie chcą przepuszczać pieszych. Jeśli by ludzie stojący przy pasach poczekali te pare sekund, dawali wyraźny znak ręką że chcę przejść, nosili odblaski było by bezpieczniej. Tak samo kierowcy, jakby jeździli uważniej w pobliżu przejść, nie wyprzedzali na tych przejściach to też by było bezpieczniej.
    Ja osobiście nie zatrzymam się na zakopiance przed pasami jak bede miał tira za sobą, no chyba że ktoś będzie już na pasach to zaryzykuje swoje życie dla tego kto przechodzi przez drogę.
    Cytuj Zgłoś
  • 29.11.2011 - 12:59
    Nadmierna prędkość i brawura to najczęstsza przyczyna wypadków+nieostrożność i zuchwałość pieszych dają efekt= potrąceniu, kalectwu lub w ostateczności śmierci. Apel do młodych kierowców- nie kupujcie sobie super mocnych BMW czy Golfów GTI tudzież innych maszynek- myślicie że umiecie jeździć, ale doświadczenia nabywa się latami. A moc kusi i kręci... Rozwagi!!! Drogi rodzicu- popatrz czym jeździ twoje dziecko i jak tym jeździ!!!
    Cytuj Zgłoś
  • 29.11.2011 - 13:15
    kto mi wytlumaczy dlaczego samochody w ciagu dnia musza jezdzic z wlaczonymi swiatlami, natomiast piesi w ciemnym ubraniu po zmroku moga poruszac sie bez odblasku?
    pytam sie glupio a przeciez oczywiste jest ze swiatla zwiekszaja spalanie co w skali calego kraju przynosi niemale dochody. jednak idac tokiem myslenia politykow, powinni nakazac nosic odblaski az do wieku emerytalnego.
    4 Cytuj Zgłoś
  • 29.11.2011 - 16:49
    Popieram, odblaski od zmierzchu do świtu:-)
    1 Cytuj Zgłoś
  • 29.11.2011 - 20:05
    odblaski i tyle w temacie !!!
    mandat za przechodzenie w niedozwolonym miejscu !!!
    3 Cytuj Zgłoś
  • 29.11.2011 - 20:14
    to ostatnie z pewnością wpłynęłoby na rozwagę - przez portfel do głowy.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 29.11.2011 - 23:09
    sowa napisał/a:
    mandat za przechodzenie w niedozwolonym miejscu !!!
    NIEWYKONALNE !
    Cytuj Zgłoś
  • 30.11.2011 - 12:56
    gość: kierowca napisał/a:
    sowa napisał/a: mandat za przechodzenie w niedozwolonym miejscu !!!
    NIEWYKONALNE !
    ja dostałem:(
    Cytuj Zgłoś
  • 01.12.2011 - 18:55
    To są pomówienia...Kierowcy narzekają na pieszych ale pomyślcie inaczej czy kierowcy gdy nie prowadza a są pieszymi nie zachowują sie dokładnie tak samo??... identycznie.. Wiec do kogo te pretensje?? Do samych siebie bo nikt nie uważa ani kierowcy ani piesi... szkoda gadać. :/
    2 Cytuj Zgłoś
  • 01.12.2011 - 20:03
    Przejście jest po to zeby auta sie zatrzymywaly , a nie zeby ludzie sygnalizowali przejscie... Kazdy pieszy ma prawo przejsc przez pasy , a auto ma prawo sie zatrzymac.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 05.12.2011 - 6:37
    Tuż przed tym przejściem dla pieszych koło mostku na Bysince (na ul. Słowackiego) jest ciągła linia a mimo wszystko tam NON-STOP parkują samochody co ogranicza widoczność.

    Dlaczego - mimo ŚMIERTELNEGO WYPADKU w tym miejscu - NIKT tam nie reaguje na to łamanie przepisów ???
    2 Cytuj Zgłoś
  • 05.12.2011 - 13:46
    Kosiarz.Główną przyczyną wypadków w polsce jest stan zły stan dróg wynika z raporu NIK-u.
    Cytuj Zgłoś
  • 09.02.2012 - 22:51
    Pieszy jest jak święta krowa w indiach i tak samo myśli jak ona
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach