MOKiS: Kondycja finansowa kina cyfrowego po 5 miesiącach

 

MOKiS: Kondycja finansowa kina cyfrowego
PRZEGLĄD PRASY: Po odliczeniu kosztów prowadzenia kina i rat leasingowych, które spłaca MOKiS średni miesięczny dochód kina cyfrowego wynosi ok 2 tys. zł. Średnia liczba widzów na miesiąc to 1860 osób
PRZEGLĄD PRASY: Po odliczeniu kosztów prowadzenia kina i rat na kredyt, które @@@ średni miesięczny dochód kina cyfrowego w MOKiS wynosi ok 2 tys. zł – kino rozlicza Dziennik Polski http://www.dziennikpolski24.pl/pl/region/region-myslenicki/1208519-artur-andrus-poprowadzi-warsztaty-dla-mlodziezy.html
Kino cyfrowe w Myślenickim Ośrodku Kultury i Sportu zostało otwarte 29 sierpnia 2011 roku http://miasto-info.pl/myslenice/2890,inauguracja-kina-muza-wasze-opinie-o-inwestycji.html .
Z danych przedstawionych Dziennikowi Polskiemu przez dyrektor MOKiS Anitę Werner, że dochody brutto kina w poszczególnych miesiącach od otwarcia wynosiły kolejno: Sierpień: 236 zł, wrzesień: 14 605 zł, październik: 55 742 zł, listopad: 8 532 zł, grudzień: 21 724 zł, styczeń: 28 648 zł. W ciągu pięciu miesięcy, kino odwiedziło 9300 osób, co daje średnio 1860 widzów miesięcznie  – podaje Dziennik Polski  http://www.dziennikpolski24.pl/pl/region/region-myslenicki/1208519-artur-andrus-poprowadzi-warsztaty-dla-mlodziezy.html,,0:pag:2#nav0
Kino cyfrowe - uratuje, czy pogrąży finanse MOKiS?
Po raz pierwszy o idei stworzenia kina cyfrowego w Myślenicach, pisaliśmy w marcu 2011 roku, kiedy MOKiS zanotował półmilionową stratę finansową za rok 2010 http://miasto-info.pl/myslenice/2540,mokis-kino-cyfrowe-w-myslenicach.html . Decyzję o zamianie kina analogicznego na cyfrowe podjęli myśleniccy radni miejscy. Inauguracja kina miała miejsce 29 sierpnia  2011 roku http://miasto-info.pl/myslenice/2890,inauguracja-kina-muza-wasze-opinie-o-inwestycji.html.
Kino cyfrowe kosztowało ponad 654 tys. zł, a miesięczna rata spłaty przez 5 lat będzie wynosić ok. 11 tys. zł, natomiast połowa dochodów z biletów trafi do dystrybutorów. Gmina przeznaczyła kwotę w wysokości 5 rat i przekazała ją na specjalne subkonto.
Aby kino nie generowało strat, na jeden seans powinno przychodzić od 20 do 30 osób. Po miesiącu działalności kina na seans przychodziło średnio 11 osób http://miasto-info.pl/myslenice/2945,kino-muza-na-seans-srednio-przychodzi-11-osob.html . Kino cyfrowe miało uratować kondycję finansowa MOKiS i być alternatywą dla kina analogowego funkcjonującego do tej pory w Myślenicach.
W jednym z naszych sondaży http://miasto-info.pl/pools/show/97,kino-cyfrowe-w-mokis.html , pytaliśmy Was czy budowa kina cyfrowego w MOKiS poprawi kondycję finansową tej placówki. Niemal co trzeci ankietowany (30%) odpowiedział, że zdecydowanie tak, co piąty (18%) zaznaczył odpowiedź „raczej tak”, równo po 24% głosów uzyskały odpowiedzi „raczej nie” i „zdecydowanie nie”, natomiast 4% ankietowanych nie miała zdania w tej sprawie. W ankiecie oddano 635 głosów.

PRZEGLĄD PRASY: Po odliczeniu kosztów prowadzenia i rat leasingowych, które spłaca MOKiS średni miesięczny dochód kina cyfrowego wynosi ok. 2 tys. zł, a średnia liczba widzów na miesiąc to 1860  - wylicza Dziennik Polski

fot. Piotr Małysz

Z danych przedstawionych Dziennikowi Polskiemu przez dyrektor MOKiS Anitę Werner wynika, że dochody brutto kina w poszczególnych miesiącach wynosiły kolejno: Sierpień: 236 zł, wrzesień: 14 605 zł, październik: 55 742 zł, listopad: 8 532 zł, grudzień: 21 724 zł, styczeń: 28 648 zł. W ciągu pięciu miesięcy, kino odwiedziło 9300 osób, co daje średnio 1860 widzów miesięcznie  – podaje Dziennik.

Kino cyfrowe - uratuje, czy pogrąży finanse MOKiS?

Po raz pierwszy o idei stworzenia kina cyfrowego w Myślenicach, pisaliśmy w marcu 2011 roku, kiedy MOKiS zanotował półmilionową stratę finansową za rok 2010. Decyzję o zamianie kina analogicznego na cyfrowe podjęli myśleniccy radni miejscy. Inauguracja kina miała miejsce 29 sierpnia  2011 roku.

Kino cyfrowe kosztowało ponad 654 tys. zł, a miesięczna rata spłaty przez 5 lat będzie wynosić ok. 11 tys. zł, natomiast połowa dochodów z biletów trafi do dystrybutorów. Gmina przeznaczyła kwotę w wysokości 5 rat i przekazała ją na specjalne subkonto. Kino cyfrowe miało uratować kondycję finansowa MOKiS i być alternatywą dla kina analogowego funkcjonującego do tej pory w Myślenicach.

 W jednym z naszych sondaży, pytaliśmy Was: Czy budowa kina cyfrowego w MOKiS poprawi kondycję finansową tej placówki? Niemal co trzeci ankietowany (30%) odpowiedział, że zdecydowanie tak, co piąty (18%) zaznaczył odpowiedź „raczej tak”, równo po 24% głosów uzyskały odpowiedzi „raczej nie” i „zdecydowanie nie”, natomiast 4% ankietowanych nie miała zdania w tej sprawie. W ankiecie oddano 635 głosów.

 

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 19.02.2012 - 0:09
    Czy zdjęcie zostało zrobione podczas koncertu MOK czy filmu ?
    15 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 0:10
    gość: łamigłowa napisał/a:
    Czy zdjęcie zostało zrobione podczas koncertu MOK czy filmu ?
    wygląda na to, że podczas inaguracyjnego seansu:http://miasto-info.pl/myslenice/2890,inauguracja-kina-muza-wasze-opinie-o-inwestycji.html
    7 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 1:07
    spoko miesieczna rata 11tys zl, a gmina ufondowala tylko 5rat... no chyba nie mysleli ze zrobią w myslenicach jakies cinema city.. nie wspominam o tym gdzie prad i wyplata dla pracownikow... itp..
    bezmyslonsc..
    15 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 1:58
    nie dalo by sie zrobic normalnego kina tylko taka kichce z jadną salą wkoncu myslenice sie rozwija pierwszy raz widze biblioteke taka dużą na takie miasto albo masteczko a internet jest albo kupują ludzie książki i po co , a kino to ja wiem ze jest drogie i dużo kasy trzeba dać ale to wszystko by sie zwruciło jak by ludzie widzieli ze jest gdzie isc do typowego kina a nie do kraka przemyslcie to proponowal bym rozbudowac mdk
    5 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 9:12
    Napisałem z ciekawości meila do włodarzy Kina, kto ustawia tak słaby repertuar (obecnie same romanse i bajki) ale niestety nie otrzymałem i raczej nie otrzymam odpowiedzi. Nieraz mam ochotę iść po tygodniu pracy się rozerwać, ale na co ? na Muminki ? czy na pokarz kotku co masz w środku ?. Nie gustuje w takich tytułach tak jak i prawdopodobnie większość facetów w moim wieku. Brak tu Wielkiego kina akcji. Zatem zostaje jak zwykle samochód .... i Cinema.
    29 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 10:09
    Wielkie kino a nawet klimatyzacji nie ma, idzie się ugotować :(
    10 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 10:10
    Dokładnie, seba. O Gwiezdnych wojnach 3D można pomarzyć.
    12 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 11:14
    Dwie sprawy nasuwają się po przeczytaniu tego tekstu.
    Odnośnie kina kina:
    Jaki pan taki kram
    Odnośnie sondaży na Miasto Info:
    Te sondaże są nic nie warte. Nie można sądzić na podstawie kilku znudzonych dzieciaków którzy nie mają co robić tylko klikają z nudów w kółeczko koło pytania. Ciekawe ilu z tych co brali udział w tej sądzie było w tym nowym/starym kinie?
    6 5 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 11:23
    repertuar na ferie zimowe dla dzieci to porażka, a przecież sporo organizacji (wg info jak zostaly rozdzielone dotacje) ma w planach wyjście do kina... Kolejnego razu chyba nie będzie, jeśli w ogóle dzieciaki przyjdą. Przed feriami były bajki.... wyświetlane w godzinach przedpołudniowych, życzę sukcesów w takim planowaniu, bo teraz rodzice musza dymać do Kraka.
    10 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 14:45
    wydaje mi sie, że kino cyfrowe w myslenicach ma potencjal,ale mokis go nie wykorzystuje. minęło pół roku od powstania kina a nikt nie wpadł na to, aby na takim portalu jak ten umieszczac reklamy dotyczace filmow. ludzie - nie kazdy kupuje gazete myslenicka, zeby dowiedziec sie co jest w kinie. musicie wyjhsc do ludzi, sami do was nie przyjda. to nie prl
    13 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 14:54
    wlasnie przeczytalem w dzienniku, ze maja powstac slupy na plakaty specjalnie dla kina. przeciez to zupelnie pomylony pomysl...
    10 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 15:47
    gość: marketingowiec napisał/a:
    wlasnie przeczytalem w dzienniku, ze maja powstac slupy na plakaty specjalnie dla kina. przeciez to zupelnie pomylony pomysl...
    Za mało gmina wydała na to kino, trzeba jeszcze dowalić za słupy a i tak przez to ludzi w kinie nie będzie więcej.
    9 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 17:55
    wybieram sie z ciekawosci do kina do myslenic. mam pytanie sprzedaja popcorn i cos do picia?
    1 12 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 18:36
    schabowy i kapusta:)(zasmażana)
    14 1 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 19:03
    ale seba ma rację i kilku innych przedmówców: to towarzystwo wzajemnej adoracji umig-mokis nic wielkiego nie uczyni: zagadzam się: repertuar, pomyłsy na jakieś bloki tematyczne np. soboty/niedziele dopołudnia bajki, popołudnie - wieczór najnowsze produkcje (czytaj: nie tylko romanse), gdzie mokis realizuje aspekt działalności jakim jest szeroko pojęty marketing? W gazecie myślenickiej? powodzenia!!już lepsza byłaby ambona co niedzielę w kościele....
    10 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 20:27
    Zobaczcie jak prężnie działa nasz MOKiS:
    http://wydarzenia.miasto-info.pl/
    W ciągu całego miesiąca luty w MOKiSie zapraszają na 2 koncerty na DVD......
    Za co Gmina płaci tym pracownikom ??????????

    Jeszcze jedno - teraz dzieci mają ferie i co się im oferuje ?
    5 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 20:55
    Z tego co wiem są w planach wieczory horrorów bodajże w środy, w czwartki - kino akcji, w piątki wieczory żydowskie, w soboty - wieczory romantyczne, w niedziele kino alternatywne, w poniedziałki Różowa Landrynka a we wtorki religijne zagadki.

    Nie wiem czy to żart ale takie coś obiło mi się o uszy w czasie obiadu w MDK-u, gdy przy sąsiednim stoliku rozmawiały panie tam zatrudnione.

    Wydaje mi się że to byłby dobry pomysł.
    5 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 22:38
    gość: ladaco napisał/a:

    Jeszcze jedno - teraz dzieci mają ferie i co się im oferuje ?
    to: http://miasto-info.pl/myslenice/5105,ferie-2012-jak-spedzic-wolny-czas.html
    1 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 22:59
    gość: masakra napisał/a:
    gość: ladaco napisał/a:
    Jeszcze jedno - teraz dzieci mają ferie i co się im oferuje ?

    to: http://miasto-info.pl/myslenice/5105,ferie-2012-jak-spedzic-wolny-czas.html
    Pytałem co MOKiS ma do zaoferowania dzieciom ??
    Czy dzieci i młodzież mają się ukulturalniać w knajpach ?
    3 Cytuj Zgłoś
  • 19.02.2012 - 23:16
    gość: ladaco napisał/a:
    gość: masakra napisał/a: gość: ladaco napisał/a:
    Jeszcze jedno - teraz dzieci mają ferie i co się im oferuje ?

    to: http://miasto-info.pl/myslenice/5105,ferie-2012-jak-spedzic-wolny-czas.html
    Pytałem co MOKiS ma do zaoferowania dzieciom ??
    Czy dzieci i młodzież mają się ukulturalniać w knajpach ?
    Najpierw postaraj się oderwać dzieci od komputerów i gier sieciowych.
    2 2 Cytuj Zgłoś
  • 20.02.2012 - 9:19
    Ale macie radochę w napieprzaniu się w temacie. To że MOK ma ubogą ofertę działalności , oraz brak pomysłów na imprezy to macie rację. Ale nie ładujcie wszystkiego do jednego worka. Dyrektorstwo tej instytucji oraz nowo mianowani ( nie wiem po co) kierownicy są wiecznie nieobecni. Pracownicy techniczni i obsługi z tego co wiem są zwalniani. Powtarza się szablon że zwolnienia zaczyna się od dołu. Tak wybrzydzacie i domagacie się zwolnień aż doczekaliście się. Niedługo nie będzie miał kto otworzyć budynku, w tedy będziecie mieć pole do narzekań. Co się zaś tyczy pop cornu i coli, to wybaczcie ale czy Wy chodzicie do kina na film czy pojeść. Cholera mnie bierze jak siedzę w kinie ,wczuwam się w moment filmu a tu mi ktoś mlaska za uszami lub szeleści papierkami i czipsami.
    7 2 Cytuj Zgłoś
  • 20.02.2012 - 9:43
    gość: Piaskowy Dziadek napisał/a:

    ale czy Wy chodzicie do kina na film czy pojeść. Cholera mnie bierze jak siedzę w kinie ,wczuwam się w moment filmu a tu mi ktoś mlaska za uszami lub szeleści papierkami i czipsami.
    Dlatego lubię kino w MOKiS, bo nikt nie przeżuwa i nie siorbie.
    5 1 Cytuj Zgłoś
  • 20.02.2012 - 10:03
    gość: Sferazero napisał/a:
    gość: ladaco napisał/a: gość: masakra napisał/a: gość: ladaco napisał/a:
    Jeszcze jedno - teraz dzieci mają ferie i co się im oferuje ?

    to: http://miasto-info.pl/myslenice/5105,ferie-2012-jak-spedzic-wolny-czas.html
    Pytałem co MOKiS ma do zaoferowania dzieciom ??
    Czy dzieci i młodzież mają się ukulturalniać w knajpach ?

    Najpierw postaraj się oderwać dzieci od komputerów i gier sieciowych.
    Trzeba znaleźć zajęcie, które spowoduje, że dzieci same wybiorą i odejdą od kompów, ale jak nie ma co robić to... knajpa albo komputer....
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 20.02.2012 - 15:38
    Kino cyfrowe kosztowało ponad 654 tys. zł??? A ile z tej kwoty trafiło do kieszeni tych co podpisali przetarg na zakup sprzętu?
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 20.02.2012 - 19:57
    mamy kino cyfrowe, baseny, stoki narciarskie, hale sportowe, parki i inne cuda na kiju - naprawdę wiele miast, miasteczek gmin i wiosek może nam szczerze pozazdrościć i wszystkim którzy się do tego przyczynili chwała cześć i uwielbienie ale teraz trzeba podwinąć rękawy i....WYKORZYSTAĆ potencjał tych instytucji a nie robić z tych miejsc przaśne byle co, potrzebni są kreatywni koordynatorzy, jak jest obecnie wszyscy widzimy, ubolewam nad tym bo chciałbym żeby to miasteczko tętniło swoim własnym życiem, mimo sąsiedztwa tak potężnego ośrodka jakim jest Krk jesteśmy w stanie posiadać swoją tożsamość
    4 Cytuj Zgłoś
  • 20.02.2012 - 21:28
    zgadzam się z przedmówcą i oczywiście z "seba"
    Kreatywność to cecha najbardziej potrzebna w zarządzaniu kulturą. Mamy kreatywna Panią Kobiałkę i był kreatywny Pan Fedirko są też inni z młodego pokolenia powszechnie znani jak P. Sz. czy N. N. dlatego pora ogłosić konkurs na stanowisko dyrektora ale w jury nie powinien być nikt z Myślenic i Małopolski ... Niech wygra najlepszy.
    5 Cytuj Zgłoś
  • 21.02.2012 - 6:49
    Szewczyk?
    1 Cytuj Zgłoś
  • 21.02.2012 - 7:32
    Nie wiem dlaczego odmawiacie kreatywności i efektywnego działania obecnej Pani Dyrektor MOKiSu ?
    Przecież świetnie spisała się zwalniając Panią N.N. z pracy. Głośnym echem odbiła się próba zwolnienia z funkcji Dyrektora ZPiT - Pana P.Sz. co się nie udało ze względu na totalny protest członków zespołu. Ale dopięła swego. ZPiT odszedł z MOKiSu. A przekonanie radnych o konieczności zainwestowania w kino cyfrowe, to już było mistrzostwo. To się nazywa kreatywność.
    6 Cytuj Zgłoś
  • 21.02.2012 - 8:59
    Do przedmówcy- masz rację gadanę to ta Pani ma, zwłaszcza w kwestii obiecywania. Co najlepsze ma tak wysokie mniemanie o sobie że nie przyjmuje propozycji innych, wszyscy się mylą tylko nie ona. Nie rozumiem tylko po co było remontować hol wejściowy jak tam ostatnio nic nie wisi, jakieś resztki wystaw lub po prostu puste ściany. Naprawdę świetna kreatywność.
    5 Cytuj Zgłoś
  • 21.02.2012 - 18:16
    A ja sądzę, że hol zostanie zagospodarowany. Pani W. znów powiesi swoje "dzieła" jak to było ostatnio. Mam jeszcze propozycję, aby rzeźby lodowe z międzynarodowego pleneru rzeźbiarskiego również tam umieścić, żeby nie straszyły na Rynku.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 22.02.2012 - 6:10
    Szewczyk da radę? Ma plecy?
    Cytuj Zgłoś
  • 22.02.2012 - 8:58
    gość: tete napisał/a:
    mamy kino cyfrowe, baseny, stoki narciarskie, hale sportowe, parki i inne cuda na kiju
    Mamy kino cyfrowe, do którego nie pójdziesz na co dzień bo drogo i ileż można filmy oglądać.
    Parki - ?
    Hale - musisz mieć ze sobą masę ludzi, samemu tylko się podpiąć ewentualnie do kogoś
    Stoki narciarskie - bardzo droga rozrywka
    Strzelnica - bardzo droga rozrywka

    Nie mamy:
    Bilard - może 1 na całe myślenice (?)
    Lodowiska - miało być w listopadzie i ktoś się nie wywiązał, sezonowa rozrywka w cenie mniejszej niż basen

    Nie mamy tanich rozrywek na które stać przeciętną osobę pracującą, a jak ktoś stwierdzi że średnia krajowa pokazuje co innego to bardzo proszę o zarobki w wysokości średniej krajowej
    1 Cytuj Zgłoś
  • 27.02.2012 - 13:19
    wole pojechać do Krk
    Cytuj Zgłoś
  • 27.02.2012 - 21:48
    odkąd powstało kino cyfrowe nie było w repertuarze żadnego mądrego lub ciekawego lub śmiesznego lub emocjonującego filmu , tylko tania masowa szmira . Ale takie czasy - ja rozumiem potrzeba zarobku ale może trochę różnorodności gatunkowej by się przydało..
    1 Cytuj Zgłoś
  • 28.02.2012 - 15:28
    seba napisał/a:
    Napisałem z ciekawości meila do włodarzy Kina, kto ustawia tak słaby repertuar (obecnie same romanse i bajki) ale niestety nie otrzymałem i raczej nie otrzymam odpowiedzi. Nieraz mam ochotę iść po tygodniu pracy się rozerwać, ale na co ? na Muminki ? czy na pokarz kotku co masz w środku ?. Nie gustuje w takich tytułach tak jak i prawdopodobnie większość facetów w moim wieku. Brak tu Wielkiego kina akcji. Zatem zostaje jak ...zwykle samochód .... i Cinema.
    ...seba?..wejdz w link i wybieraj Repertuar kina he he he...masz pełną rację.Pozdro:)
    Cytuj Zgłoś
  • 28.02.2012 - 15:29
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach