Edukacja: Rusza rekrutacja: Gimnazjalisto, którą szkołę wybierzesz?

 

Edukacja: Gimnazjalisto, którą szkołę wybierzesz?
Rozpoczął się proces rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych. Gimnazjaliści mają czas do 15 czerwca na to, aby wybrać szkołę i zdecydować o swojej ścieżce edukacyjnej. Mogą wybierać spośród 360 placówek w województwie małopolskim w tym 9 z powiatu myślenickiego
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych trwać będzie od 7 maja do 15 czerwca. Gimnazjaliści mają więc sporo czasu na podjęcie decyzji. Każdy uczeń może kandydować maksymalnie do 3 szkół, ale nie istnieje ograniczenie mówiące o ilości oddziałów w tych szkołach. Im więcej wybierze oddziałów, tym jego szansa na dostanie się do wymarzonej szkoły rośnie.
Rejestracja  kandydatów odbywa się za pomocą systemu KSEON Optivum https://malopolska.edu.com.pl/Kandydat/kseon.php w bazie której znajduje się ponad 360 szkół ponadgimnazjalnych z terenu województwa małopolskiego, a wśród nich 9 szkół z terenu powiatu myślenickiego. To Zespół Szkół w Dobczycach, Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Bohaterów Monte Cassino w Lubniu, Zespół Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Myślenicach, Zespół Szkół Ogólnokształcących w Myślenicach, Zespół Szkół im. Andrzeja Średniawskiego w Myślenicach, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych - Małopolska Szkoła Gościnności im. Tytusa Chałubińskiego w Myślenicach, Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach, Szkoła Osińskich w Myślenicach o uprawnieniach szkoły publicznej.
Ogólnopolski Ranking Liceów Ogólnokształcących 2012: Najwyżej ocenione I LO im. Tadeusza Kościuszki
Portal perspektywy.pl http://www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=4428&Itemid=881 przeprowadził ranking Liceów Ogólnokształcących w roku 2012 zawierający 500 szkół. Pierwsze miejsce z liczbą 100 punktów zajęło Liceum Akademickie UMK w Toruniu, drugie (85,85 pkt.) LO nr XIV we Wrocławiu, a trzecie XIII Liceum Ogólnokształcące (81,19) w Szczecinie. Najwyżej z województwa małopolskiego (5 miejsce i 75,07 pkt.) ocenione zostało V Liceum Ogólnokształcące im. A. Witkowskiego w Krakowie.
Z powiatu myślenickiego najwyżej znalazło się I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki, które z dorobkiem 41,23 pkt. zostało sklasyfikowane na 399 miejscu. Najwięcej punktów szkoła zdobyła w kat. "Matura, przedmioty obowiązkowe" - 81,19, następnie "Matura, przedmioty dodatkowe" - 40,00, za opinię w środowisku akademickim przyznano jej 7,72 pkt., a za wyniki w olimpiadach 0,05 pkt.
Szkoły oceniane były za pomocą trzech kryteriów. Składały się na nie: sukcesy szkoły w olimpiadach, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych, wyniki matury z przedmiotów dodatkowych oraz opinia o uczniach szkoły wyrażona przez  kadrę akademicką. Podczas tworzenia rankingu wykorzystano dane z protokołów komitetów głównych olimpiad, zestawienia okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE) z wynikami matur z przedmiotów obowiązkowych i przedmiotów dodatkowych, System Informacji Oświatowej oraz własne badanie ankietowe przeprowadzone przez Fundację Edukacyjną „Perspektywy” wśród kadry uczelni akademickich w całej Polsce.
Więcej na temat tworzenia rankingu http://www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=4630&Itemid=881

Rozpoczął się proces rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych. Gimnazjaliści mają czas do 15 czerwca na to, aby wybrać szkołę i zdecydować o swojej ścieżce edukacyjnej. Mogą wybierać spośród 360 placówek w województwie małopolskim w tym 9 z powiatu myślenickiego


Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych trwać będzie od 7 maja do 15 czerwca. Gimnazjaliści mają więc sporo czasu na podjęcie decyzji. Każdy uczeń może kandydować maksymalnie do 3 szkół, ale nie istnieje ograniczenie mówiące o ilości oddziałów w tych szkołach. Im więcej wybierze oddziałów, tym jego szansa na dostanie się do wymarzonej szkoły rośnie.

Rejestracja  kandydatów odbywa się za pomocą systemu KSEON Optivum w bazie której znajduje się ponad 360 szkół ponadgimnazjalnych z terenu województwa małopolskiego, a wśród nich 9 szkół z terenu powiatu myślenickiego.

To Zespół Szkół w Dobczycach, Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Bohaterów Monte Cassino w Lubniu, Zespół Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Myślenicach, Zespół Szkół Ogólnokształcących w Myślenicach, Zespół Szkół im. Andrzeja Średniawskiego w Myślenicach, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych - Małopolska Szkoła Gościnności im. Tytusa Chałubińskiego w Myślenicach, Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Sułkowicach, Szkoła Osińskich w Myślenicach o uprawnieniach szkoły publicznej.

Tworzymy ranking szkół powiatu myślenickiego - pomóż gimnazjaliście dokonać wyboru:


ODDAJ GŁOS W ANKIECIE

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 07.05.2012 - 8:25
    fajny pomysl z tą ankietą szkół. ciekawe jaką opinie o nich mają uczniowie i absolwenci
    16 1 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 9:34
    ja wlasnie nie wiem co robic czy isc na zarabie czy do kosciuszki :(
    8 5 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 9:55
    Nieważne, gdzie pójdziesz, jeden pies. I tak skończysz na umowie śmieciowej, za 1200 zł albo w kolejce po zasiłek :* wszyscy tak mitologizują tę maturę i studia, a to wszystko g... warte. Najlepiej to idź sobie do technikum.
    52 1 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 9:55
    Gabrysia idź na zarabie ;P.Ja właśnie ukończyłam tą szkołę,SUPER!!!!!!!!!!!!!
    23 23 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 10:00
    Potwierdzam, Zarabie jest super. Skończyłam tą szkołę rok temu i za nic nie zamieniłabym jej na inną!
    24 20 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 10:23
    Stanowczo odradzam Liceum Kościuszki. Nauczyciele, atmosfera i system są chore. Po 1,5 roku można nerwicy dostać.
    44 11 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 10:31
    REJ ZAPRASZA FAJNE FRYZJERKI ;D
    26 5 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 10:34
    Rej to jest patologia pod każdym względem! Żałuję że nie poszedłem na zarabie!
    18 22 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 11:35
    gość: absolwent napisał/a:
    Stanowczo odradzam Liceum Kościuszki. Nauczyciele, atmosfera i system są chore. Po 1,5 roku można nerwicy dostać.
    Uważasz system za chory.. dlaczego? Jeśli jesteś absolwentem, udało Ci się uzyskać maturę, a wydaje mi się, że taki jest cel pójścia do liceum. Tak więc skąd ta niechęć?
    10 27 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 11:45
    Boję się posłać dziecko do Liceum im. Kosciuszki ze względu na duże rozluznienie ,i panujące subkultury jak w żadnej innej szkole.
    34 11 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 11:51
    Zarabie polecam ... rewelacja... wspaniale wspomnienia
    25 15 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 11:52
    Będzie się pani bała za 3 lata w Maju, jeśli okaże się, że Pani dziecko nie zda matury... Proszę uwierzyć, że to jest najlepsza szkoła w Myślenicach. Jestem absolwentem tej szkoły, studiuję na Akademii Górniczo Hutniczej. Cenię sobie wiedzę, którą udało mi się zdobyć w liceum im Tadeusza Kościuszki. Jeśli myśli Pani przyszłościowo proszę porzucić obawy i doradzić dziecku Liceum im T. Kościuszki. Pozdrawiam.
    14 33 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 12:23
    gość: była uczennica napisał/a:
    Zarabie polecam ... rewelacja... wspaniale wspomnienia
    Oczywiście Zarabie, rewelacja, wspaniałe wspomnienia = pijaństwo, imprezy i wieczna swawola.. Po maturze nic innego jak tylko płacz i zgrzytanie zębów.. Jeśli szczytem ambicji waszych pociech jest matura, proszę bardzo. Ludzie, którzy mierzą zdecydowanie wyżej muszą ponieść trud kształcenia. Wybrać dobre liceum, które z czasem ukształtuje ich osobowość, na pewno nie jest nim liceum na Zarabiu. Cóż drodzy rodzice, uczniowie wybór należy do Was. Jednak warto czasem zastanowić się czy nie lepiej poświęcić te 3 lata na naukę i potem dostać się na wymarzone studia, czy inaczej imprezować, obijać się i na końcu cieszyć się ze zdanej matury, nabijając towary na kasie :)
    20 33 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 12:50
    a ja sie z toba nie zgodze. Tez ukonczylem LO Kosciuszki. Niestety zeby cos osiagnac i isc na studia, trzeba chciec. Zaden nauczyciel na sile z nikogo nie zrobi prymusa, bez wzgledu na to w jakiej szkole uczy. Nie uwazam zeby poziom w LO byl bardzo wysoki i sprawial jakies wieksze problemy. Jak ktos mial checi... po prostu dawal sobie rade.
    32 3 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 13:01
    Oczywiście, że trzeba chcieć. Zgadzam się w Tobą w 100%. Jednak mam wrażenie, że większość uczelni myślenickich pozbawia uczniów chęci do czegokolwiek, byle skończyć szkołę. W Liceum Kościuszki może i poziom nie jest wysoki, aczkolwiek absolwenci tego liceum radzą sobie świetnie na studiach, czego nie da się powiedzieć analizując postęp liceum na Zarabiu.
    14 23 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 13:34
    Kościuszka najlepsza! Nigdy nie wybrałbym innej szkoły.
    Naprawdę.
    Wspaniali ludzie, świetna atmosfera, śmiechu było co nie miara.
    Nauczyciele różni,ale niektórzy świetni i naprawdę otwarci.
    Najlepsza szkoła.
    12 35 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 14:12
    Ciekawa jestem na czym opierasz swoje śmiałe sformułowania, że na zarabiu są wieczne 'imprezy, pijaństwo i wieczna swawola' skoro sam otwarcie mówisz, że nie chodziłeś do tej szkoły. W każdej szkole mamy zarówno młodzież pijącą i niepijącą. W szkole nie pije nikt (chyba, że teraz nas zaskoczysz i powiesz, że zamiast lekcji to nauczyciele popijają z uczniami), a w weekendy chyba każdy sobie rzepkę skrobie? Chcesz powiedzieć, że w Kościuszkach sami abstynenci i wzorowi uczniowie, a na zarabiu same przeciwieństwa? Fantastycznie zniechęcasz ludzi do szkoły na zarabiu, naprawdę. Zwłaszcza, że nauczycieli mają tam równie dobrych, jak i w Kościuszkach. Jeśli ktoś będzie chciał iść na studia, to sam się o to zatroszczy, szkoła mu w tym mało pomaga.
    27 11 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 14:46
    Nie wiem czemu dyskusja dotyczy tylko Kościuszki i Zarabia, a co z Rejem i resztą myślenickich szkół ? Ja skończyłem Technikum Ekonomiczne w Reju i później bez problemu dostałem się na studia ekonomiczne, gdzie ludzie po krakowskich "prestiżowych" ogólniakach odpadali na rachunkowości i ekonomiach, a ja miałem luz bo praktycznie było to rozwinięcie tego co miałem w szkole średniej. Jeśli ktoś myśli o studiach związanych z ekonomią, zarządzaniem to polecam Reja:)
    23 3 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 15:07
    Ja chodziłem do "Tytusa", maturę zdałem dobrze, dzisiaj studiuję dziennie na UJ i myślę o drugim kierunku. Niestety, nie czuję, abym zbyt wiele zawdzięczał samej szkole. Nie przeszkadzała, przynajmniej zbyt mocno - tyle dobrego można o niej powiedzieć. Biorąc pod uwagę fakt, że zdecydowana większość moich kolegów i koleżanek napisała maturę słabo, albo bardzo słabo, niektórzy będą z pewnością twierdzić, że szkoła im nie pomogła, nie nauczyła, co nie wydaje się być odległe od prawdy. Tylko nieliczni z mych rówieśników naprawdę chcieli się czegoś uczyć. Niewielu też próbowało zmierzyć się z maturą na poziomie rozszerzonym. Nie wnikając w sprawę zbyt głęboko, chciałbym powiedzieć, że każdy, kto staje dzisiaj przed wyborem szkoły powinien szczerze zastanowić się nad tym, czy rzeczywiście ma ochotę się uczyć, czy faktycznie ma jakieś zainteresowania, które można określić jako "naukowe". Jeżeli nie, to powinien rozważyć ofertę szkół zawodowych, względnie techników, jeżeli spodziewa się, że nagle może jednak odnaleźć w sobie chęć do nauki. To bardzo proste, podstawowe, ale niewielu jeszcze to rozumie, a każdy, kto w porę pojmie tę myśl, ma w przyszłości szansę na szczęśliwsze i bardziej zadowalające życie.
    26 7 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 16:25
    Powodów dla których powinniście wybrać liceum Kościuszki jest bardzo wiele, oto kilka z nich:
    1. Przede wszystkim wysoka, prawie stuprocentowa zdawalność matur (a chyba o to wam chodzi).
    2. Do tej szkoły nie dostaje się każdy, progi punktowe mówią same za siebie.
    3. Wspaniała atmosfera, która drzemie w murach tej już ponad stuletniej szkoły.
    4. Kultura osobista, która ce***** licealistów.
    5. Furtka w drodze na studia, przede wszystkim techniczne.
    6. Zaangażowanie "większości" nauczycieli uczących w tej szkole do przekazania jak największej porcji wiedzy.
    7. Prestiż szkoły, w Myślenicach największy.
    13 39 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 16:43
    Nie idzcie na Zarabie! Tam są powaleni ludzie :/ Wybierzcie szkołe na rynku lub osiedlu jeżeli w Myślenicach!
    22 23 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 16:46
    Przepraszam pomyliło mi się z gimnazjum... To do Technikum/liceum na Zarabie możecie iść ;)
    16 19 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 16:48
    W tamtym roku jak wybierałem szkołę to wszyscy mówili; nie idź na Średniawskiego! Jesteś mądry idź do liceum Kościuszki! I jestem na Średniawskim i NIE ŻAŁUJĘ. Ludzie są bardzo fajni, uczą tego co trzeba! Jest Bardzo fajna atomosfera w szkole, poza kilkoma nauczycielami! POLECAM ;)
    24 9 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 16:50
    Ale Polecam Gimnazjum na Rynku! Chodziłem tam! Świetna Szkoła! ;)) A wyżej wymienione opinie to rady i opowiadania moich kolegów! ;)
    10 15 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 17:13
    @buggins
    "Prestiż szkoły" i "wysokie progi punktowe". Dostawałem się do LO Kościuszki w 2007 roku, do mojej klasy dolny próg punktów wynosił 168 p. na 200 p. Obecnie odwiedziłem swoją już byłą szkołę z ciekawości jakie były progi punktowe - poniżej 100 p. na 200 p.!
    Dlaczego? Niż demograficzny, a liczbę oddziałów LO Kościuszki chce mieć podobną. W moim roczniku było 350 maturzystów. Teraz z roku na rok będzie to spadać.

    Ktoś kto nie miał minimum 120 p. na 200p. nie powinien uczyć się w liceum, bo zwyczajnie nie jest zbyt inteligentny, a robienie na siłę z kogoś inteligenta to nie jest dobra rzecz.

    Poza tym samo LO Kościuszki, ani mnie nie rozwinęło, ani mi nie przeszkadzało. Co do nauczycieli - są tam wspaniali pedagodzy, są także niedouczeni, niedoinformowani, bez pasji i polotu. Bywają nauczyciele pomocni i uczynni, otwarci na problemy uczniów, są też i wręcz chamscy i niegrzeczni. Pogardliwie odnoszący się np. do uczniów humanistów (zainteresowani wiedzą jaka pani gustuje w takich porównaniach). Co raziło mnie jako ścisłowca, a co dopiero samych humanistów.


    Szkoła bazuje od lat na tym, że dostaje w miarę ogarniętą i pracowitą młodzież, której w większości przypadków się po prostu CHCE uczyć.

    Nie mniej z perspektywy czasu radziłbym wszystkim raczej iść do technikum - zdobyć konkretny zawód oraz średnie wykształcenie i potem zdecydować czy chce się studiować czy też i nie.

    A bardzo zdolna młodzież i tak wybierze licea krakowskie, co też od lat czyni.


    A te przegaduszki, że w liceum na Zarabiu jest pijaństwo to jakaś żenada. Sam doskonale pamiętam, jak "BYDŁO" piło wódkę i piwsko na "rondzie" i potem szło na zajęcia do jakże renomowanego "KOŚCIUSZKI".

    Bydło i młode lumpy znajdą się w każdej szkole, niezależnie od renomy.
    37 2 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 17:36
    Polecam Zarabie. Jestem absolwentką tej szkoły i bez najmniejszych problemów dostałam się na studia dzienne na UJ, które ukończyłam bez większych trudności. A po studiach na UJ ukończyłam jeszcze studia podyplomowe na AGH. Aby coś osiągnąć w życiu trzeba po prostu chcieć i żadna szkoła nie osiągnie za nas sukcesu. Szkoła na Zarabiu Wam w tym nie przeszkodzi, a co więcej na pewno pomoże. Wszystkim gimnazjalistom życzę trafnych wyborów :)
    24 15 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 18:54
    A co myślicie o szkole na Średniawskiego?
    14 9 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 19:42
    gość: Neo napisał/a:
    Polecam Zarabie. Jestem absolwentką tej szkoły i bez najmniejszych problemów dostałam się na studia dzienne na UJ, które ukończyłam bez większych trudności. A po studiach na UJ ukończyłam jeszcze studia podyplomowe na AGH.
    A możesz przybliżyć kierunek tych studiów? UJ to nie jest alfa i omega wszechdziedzin wiedzy. Poza tym studia to zupełnie nowy świat. Kierunki społeczne i politologiczno-międzynarodowo-stosunkowe to od pierwszego roku tabula rasa, nowa dziedzina i wiedza z liceum nie ma żadnego znaczenia. Jeśli nie kończyłaś matematyki, fizyki itp to nie porozmawiamy o kontynuacji wiedzy z liceum. Bo na takiej socjologii na przykład to nie ma znaczenia co wyniosłaś z liceum. Bo I tak zaczynasz od nowa.
    10 2 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 20:00
    Ja osobiście polecam ZS im. Andrzeja Średniawskiego.
    Mimo iż wcześniej nie wyobrażałem sobie, że mogę kiedykolwiek tam pójść.
    Chodziłem do trzech różnych szkół średnich na terenie i uważam, że tam jest najlepiej. Może to zabrzmi dziwnie, ale głównie dlatego, że sama w sobie szkoła jest tak nudna, że aż ciekawa. Wszystko przez to, że ludzie którzy tam chodzą tworzą tą szkołę. Każdy uczeń jest ważny, nikt nie jest anonimowy. Dyrektor bardzo dobrze trzyma dyscyplinę w szkole, żadne wykroczenie nie jest pozostawione bez echa, co jest potężnym argumentem dla rodziców. Może się wydawać, że ta szkoła ma więcej minusów niż plusów, ale prawda jest taka, że jest to najprężniej rozwijająca się placówka w Myślenicach. Szkoły nie trzeba lubić, ale trzeba do niej chodzić, a jeśli zdobywa się przy tym wiedzę na lekcjach a nie poprzez zakuwanie w domu, tudzież prywatne korepetycje to tym lepiej! Nie jestem jeszcze absolwentem tej szkoły, więc ciężko mi stwierdzić jak mnie przygotowała do finalnego wyzwania, jakim jest matura i egzamin zawodowy, ale z pełną szczerością mogę stwierdzić, że jest to idealne miejsce na spokojną naukę.
    14 5 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 20:14
    gość: gabrysia:( napisał/a:
    ja wlasnie nie wiem co robic czy isc na zarabie czy do kosciuszki :(
    Ja proponuje technikum, bo zawsze jest wtedy wyjście (iść do pracy) jak nie uda się iść na studia. Ale jeśli chcesz koniecznie do liceum, bo tak Ci odpowiada to proponuje Tytusa! Dobra szkoła, nauczyciele są bardzo fajni i naprawdę fajnie tam! xD
    9 4 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 20:29
    WITAM WSZYSTKICH !
    Zdecydowanie odradzam L.O Kościuszki! byłam w tej szkole bodajżę miesiąc, atmosfera totalne dno! same sztywniaki i kujony.. nikt nie jest ani przebojowy ani nic, nuda w szkole jak nie wiem!! mało miejsca i nauczyciele porażka!!!!! przepisałam się do ZSTE na Reja i jestem zadowolona z tej szkoły!!! jestem już w 3 klasie, edukacja idzie mi bardzo dobrze zamierzam iść na studia o tym kierunku i z własnego doświadczenia wiem że osoby po technikum o wiele lepiej radzą sobie niż osoby z L.O! ludzie obudźcie się! jeżeli chcecie wybierac kierunki studiów takie jak EKONOMIA, INŻYNIER itd. tylko i wyłącznie do technikum! będziecie mieli wszystko w jednym paluszku!!!!!!

    Zste najlepsze!!!!
    28 13 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 20:32
    Widzę tu coraz więcej utalentowanych piłkarzy!
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 20:38
    @syrenkaa5323
    Ja mam takie pytanie do Ciebie skoro tak się rozpisujesz...
    Jak możesz polecać komuś kto chce studiować studia inżynierskie technikum. W budowlance macie rozszerzoną matematykę, ok - podstawowy przedmiot na inżynierskich, ale chyba zapomniałaś, że na inżynierskich jest PRZEDE WSZYSTKIM fizyka. Na polibudzie na I roku masz z reguły 7 fizyk w tygodniu - wykłady - ćwiczenia - laboratorium, podobnie z CHEMIĄ. Do takich studiów lepiej przygotowują mat-fizy. :)
    5 6 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 20:41
    Qwertyy bardzo trafny komentarz. Niestety w wieku 16 lat ciężko jest decydować (poniekąd) o swojej przyszłości. Wiele gimnazjalistów wybierze szkołę i zorientują się o swojej pomyłce we wrześniu albo, co gorsze, w drugiej bądź trzeciej klasie. Nikt tego wyboru za nich nie podejmie, a tego co się miały dowiedzieć o danej szkole, usłyszeli na dniach otwartych. Życzę trafnych decyzji, pozdrawiam.
    20 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 21:24
    I znowu redakcja się nie popisała. W sondzie jest pytanie - która szkoła najlepiej przygotuje do DALSZEJ EDUKACJI. A gdzie jest powiedziane, że ktoś po technikum czy zawodówce ma iść na studia? Nie można porównywać technik do liceów, bo to całkiem dwa inne typy szkół. W mojej opinii technikum to bardzo dobra propozycja, bo tam trzeba przede wszystkim MYŚLEĆ! W liceum wystarczy wykuć na pamięć regułki, no może oprócz matematyki i fizyki, którą pasuje zrozumieć, a i tak dużo osób pomimo wielu godzin KORKÓW nie rozumieją tych przedmiotów, bo NIE MYŚLĄ! W technikum czy innej szkole zawodowej trzeba myśleć, bo ucząc się na np. na budowlańca jedna bezmyślnie położona cegiełka decyduje o jakości całego muru i wszystko trzeba zaczynać od nowa. A jeśli chodzi o korki - ja szczerze mówiąc z góry skreśliłbym te szkoły, w których bez korków nie da się mieć dobrych ocen, bo co ta za szkoła, która nie potrafi nauczyć? A może to jej uczniowie są na tyle tępi i NIE MYŚLĄ? Ja od siebie polecam ZSTE.
    11 8 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 21:40
    gość: trek napisał/a:
    I znowu redakcja się nie popisała. W sondzie jest pytanie - która szkoła najlepiej przygotuje do DALSZEJ EDUKACJI. A gdzie jest powiedziane, że ktoś po technikum czy zawodówce ma iść na studia? Nie można porównywać technik do liceów, bo to całkiem dwa inne typy szkół. W mojej opinii technikum to bardzo dobra propozycja, bo tam trzeba przede wszystkim MYŚLEĆ! W liceum wystarczy wykuć na pamięć regułki, no może oprócz matematyki i fizyki, którą pasuje zrozumieć, a i tak dużo osób pomimo wielu godzin KORKÓW nie rozumieją tych przedmiotów, bo NIE MYŚLĄ! W technikum czy innej szkole zawodowej trzeba myśleć, bo ucząc się na np. na budowlańca jedna bezmyślnie położona cegiełka decyduje o jakości całego muru i wszystko trzeba zaczynać od nowa. A jeśli chodzi o korki - ja szczerze mówiąc z góry skreśliłbym te szkoły, w których bez korków nie da się mieć dobrych ocen, bo co ta za szkoła, która nie potrafi nauczyć? A może to jej uczniowie są na tyle tępi i NIE MYŚLĄ? Ja od siebie polecam ZSTE.
    mnóstwo osób po technikum idzie np na budownictwo czy politechnikę i świetnie tam sobie radzą, co więcej chwalą sobie, że dzięki wcześniejszemu przygotowaniu łatwiej im się studiuje, więc nie gniewaj się, ale nie można jednoznacznie przyznać Ci racji.

    i prosze nie spamuj. jesli chcesz dyskutowac na ten temat pod ankieta to po co umieszczasz te same posty tutaj?
    8 2 Cytuj Zgłoś
  • 07.05.2012 - 21:41
    A Czesio to frezer czy fryzjer?
    1 9 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 0:23
    Zarabie górą!! Polecam w 100% to były piękne 3 lata. Nie ma się co katowac na kościuszce bo ucząc się tam i tak nie zdacie lepiej matury(większość uczniów z kościuszki bierze nawet dodatkowe korki!!!)
    9 13 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 10:47
    Szkoła szkołą... ale wszystko zależy tak naprawdę na jakich nauczycieli trafisz, bo to od nich zależy jak się rozwiniesz i ukierunkujesz. A to niestety zawsze jest loteria.
    5 3 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 13:33
    ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNO–EKONOMICZNYCH im. Mikołaja Reja jest
    najlepsze
    8 14 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 13:45
    Gimnazjalisci:
    NIE polecam 'Kosciuszki', rok tam chodzilem... zaluje, bo to byl najbardziej zmarnowany moj czas, sztywno, nauczyciele nieprzyjazni wzg uczniow, poziom... szczerze ? renoma i poglosy dlaej chwala kosciuszke, ale o wiele lepszy jest na Zarabiu... na kościuszce duzo kujonow,sztywniakow,metali...

    TAK dla Zarabia:
    poziom
    klimat
    mili i wykwalifikowani nauczyciele
    przestrzen
    zajebista atmosfera
    i co jest prawda : DOBRE imprezy :)

    imprezy tak, ale nie na co dzien ....
    wbrew plotkom puszczonym przez 'LO' nie ma tam ciaglego picia...

    ps. nie wiem czy to Wam pomoze ale ZARABIE polecam !!!!
    12 15 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 16:22
    nie ważne w jakiej szkole będziesz się uczyć oczywiście że są szkoły lepsze i gorsze jeśli chodzi o poziom , ale jeśli jesteś w miarę inteligentny i chce Ci się uczyć to zajdziesz wysoko , to zależy tylko od Ciebie , przynajmniej tak mi się wydaje
    7 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 17:00
    @antykościucha-łagry

    Te, zadbałabyś o gramatykę, ortografię, składnię oraz interpunkcję swoich wypowiedzi.
    8 3 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 18:30
    na zarabiu cały czas piją wiem bo mój kolega tam chodzi i mi mówił
    13 5 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 20:19
    JAK W KOŚCIUSZCE NIE MA SZALONYCH I WYLUZOWANYCH LUDZO TO JA JESTEM NIE WIEM KTO.
    JEST TAM MASA WYLUZOWANYCH I ZAKRĘCONYCH OSOB.
    WSPANIALI LUDZIE
    A POZIOM NAUCZANIA TEZ OK
    5 16 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 20:58
    Qwertyy - ten antykościucha to chlopak ;p doczytaj

    ale wy tam nie chodzicie wiec nie wiecie popieram antykosciuche
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 21:38
    Tylko i wyłącznie kierujcie się własnymi zainteresowaniami i pasjami bo tylko one jeśli nie jesteście z kasiastej, mającej układy rodziny zapewnią wam przyszłą pracę.
    Uczcie się sami, na szkołę a tym bardziej tzw. uniwersytety ( prof. Ewa Nawrocka z Uniwersytetu Gdańskiego powiedziała prawdę, jej wystąpienie krąży w internecie) nie liczcie.
    Szkoły są żałosne. Moja latorośl najlepiej zdała maturę w Kościuszce choć w III LO miała z góry na dół dostateczne.
    Przez studia przeszła jak burza oczywiście pracuje za granicą.
    6 1 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 22:51
    POLECAM! Minusy; Jest w szkole jeden nauczyciel, a właściwie nauczycielka , która się nie zachowuje jak to na nauczyciela przystało i jak się do kogoś doczepi to mu już nie da spokoju na 4 lata, a każdy na nią trafi... Często tych co lubi bardziej ocenia lepiej, Jest nie miła, a jak widzi że masz problemy z nauką, to zamiast ci pomóc to potrafi cię wziąć do odpowiedzi 2 lekcje pod rząd! Plusy; 1. Dyscyplina w szkole 2. Na przerwach możemy siedzieć w sali bez nadzoru nauczyciela, a nie jak to jest w innych szkołach - walka o wolną ławkę na przerwę 3. Nie ma Np, bz - na początku to się wydawało dla mnie dziwne, ale z czasem okazało się to dobre bo dawało mi to motywacje do nauki by nie dostać 1 4. W szkole ludzie są bardzo fajni, nie przezywają się, nie wytykają nikogo palcem, może dlatego ze jest to mała szkoła która nas do siebie zbliża 5. W szkole jest najnowszy sprzęt tzn. nowe komputery, rzutniki, a w planach jest zakup kamer i tabletów! 6. Uczymy się tego co trzeba tzn. Wyszkolona kadra nauczycielska 7. Wysoki poziom, spodziewałem się dużo niższego! Więc jak nie masz zamiaru się uczyć to idź do innej szkoły ;) Ogólnie jest fajne, poza tym minusem! Mam nadzieję że cię tym nie odstraszyłem :D Ale Szkoła jest Super! Nauczysz się tego co trzeba!A ludzie tacy, że fajniejszych chyba w żadnej szkole nie spotkasz, a znam wiele osób z innych szkół i wiem co mówię ;) Ps to co widzimy się 1 Września? ;) Zapamiętaj mój nick i znajdź mnie, a będę miał satysfakcję że kogoś zachęciłem, a wierz nie będziesz żałować! :D
    15 6 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 22:52
    Pisałem o szkole Andrzeja Średniawskiego* :D Dałem cytuj jeden z komentarzy, ale się nie zacytował :D Pozdrawiam ;)
    11 6 Cytuj Zgłoś
  • 08.05.2012 - 22:54
    Aaaaa i jeszcze jedno! W Każdej innej szkole jest palarnia, czyli miejsce gdzie możesz sobie zapalić papierosa. W naszej nie ma i dobrze :D Więc jeśli chcesz sobie zapalić to wybierz inną szkołę ;)
    15 5 Cytuj Zgłoś
  • 09.05.2012 - 7:55
    Kościuszka czy Zarabie ?
    też miałam ten dylemat i wybrałam Kościuszkę, i jestem bardzo zadowolona. Owszem próg punktowy jest wysoki ale to o niczym nie świadczy. Osobiście bardzo się bałam że sobie nie poradzę w tej szkole bo każdy jak usłyszy słowo "kościuszka" to od razu wyobraża sobie uczniów w rządku z kujonkami na nosie i dziesięcioma podręcznikami w ręce. A wcale tak nie jest. Wcale nie chodzą tam sami kujoni i sztywniaki, to tylko kwestia doboru towarzystwa, ja miałam klasę bardzo zgraną, wyluzowaną, tylko jedna osoba miała co roku świadectwo z paskiem, a tak to większość byli to ludzie "normalni" tzn.którzy znali takie słowa jak impreza, wagary tip itd. Poza tym jak już pewna osoba powiedziała,niektórzy z uczniów często chodziło na słynne "rondo" no to już kwestia osobista czy był to papieros czy świńskie picie, ale różne przypadki się zdarzyły, dlatego nie przesadzajcie z tym naszym poziomem i kujonami. Nie wiem czy na zarabiu grają, ale u nas chociaż na przerwać leci dobra muzyka,rockowa i nie tylko ale przede wszystkim, a nie to "coś" co puszczają na Reju, co dla ludzi o większych wymaganiach nie da się zaliczyć do kategorii "muzyki".
    Niestety zgodzę się, że kościuszka jest ciasna, ale czy to naprawdę jest tak ważne? wszystkie sale są zawsze otwarte na przerwach więc nie ma "korków" na korytarzach, a czy to czy jest stara czy nowa, ma dobre boisko czy marne, jest 100 a nie 10000000 sal jest waż tak ważne? No nie wiem..decydujcie...
    5 9 Cytuj Zgłoś
  • 09.05.2012 - 8:01
    @mimirimi

    Próg punktowy do LO Kościuszki BYŁ wysoki, obecnie jest niski, bo oddziałów dużo, a mało dzieci - niż. Łatwo się tam dostać, dużo łatwiej niż kiedyś. Popytaj starsze roczniki, jak ludzie mieli po 160 punktów na 200 i mieli problem z dostaniem się tam, a dzisiaj? Przyjmują nawet tych co mają mniej niż 100, a dyrekcja sama wydzwania do kandydatów, że są jeszcze wolne miejsca :).

    ""normalni" tzn.którzy znali takie słowa jak impreza, wagary tip itd."

    Wagary są zjawiskiem patologicznym, rozumiem że w dorosłym życiu jak już będziesz pracować i mamusia z tatusiem nie będą utrzymywać, to pracodawcy powiesz, że musisz "wagarować od pracy" bo to normalna sprawa? Phi, dorośnij szybko, bo inaczej jak spotkasz prawdziwe problemy dorosłego życia to sobie nie poradzisz.


    Korki na korytarzach są, przy wyjściach z szatni, na schodach. Nie opowiadaj bajek, że nie ma korków, bo to naturalne zjawisko w tej szkole. Do szkoły uczeń może wejść jedynie przez szatnie (wąskie drzwi), szerokie drzwi górne nie mogą być używane przez uczniów, gdyż należą się jedynie "szacownemu gronu pedagogicznemu", któremu jeszcze gospodarze muszą te drzwi otwierać, bo przecież nauczyciele są tak spracowani i zmęczeni, że popchanie klamki ich przerasta...
    11 1 Cytuj Zgłoś
  • 09.05.2012 - 10:45
    Prawda jest taka, że jeżeli będziesz mieć samozaparcie to i w tej szkole i w tej szkole po 3 latach zdasz maturę... Zresztą jak patrzyć na maturę np: z matematyki tego roku, zdać nie było trudno, wręcz przeciwnie. Sam wiem bo w tym roku właśnie ją pisze.
    Tak wgl to Jestem już absolwentem szkoły na Zarabiu i muszę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony... chodziłem tam 3 lata i wszystkie te lata miło wspominam. Poza tym na zarabiu bardzo dużo się zmieniło... szkoła prawie jak nowa.
    Zresztą wybór każdego jest indywidualny !!:)
    8 2 Cytuj Zgłoś
  • 09.05.2012 - 11:50
    A więc moje kontrargumenty dot. LO Kościuszki:
    1. Wysoki poziom szkoły...kiedyś owszem był, ale teraz większość nauczycieli ma muchy w nosie i wciąż bazuje na opinii sprzed lat. Niektórzy nauczyciele po prostu nie nadają się do przekazywania wiedzy.
    2. Organizacja i zgodność w kadrze nauczycielskiej jest załamująca.
    3. Co już było, próg punktowy do LO wciąż spada, co chyba nie rzutuje zbyt dobrze na szkołę.
    10 1 Cytuj Zgłoś
  • 09.05.2012 - 16:50
    Ja również polecam Szkołę Im. Andrzeja Średniawskiego.
    Szkoła jest baardzo mała, ale dla mnie to jest plus. Wszyscy się znają, to nas do siebie zbliża. Ludzie w szkole baardzo mili.
    Nie ma tam typowych chuliganów, czy tzw plastików (znalazło by sie parę wyjątków, ale naprawdę parę) Nie spotkasz tam tego, co się dzieje np. Na Reja (mam tu na myśli zachowanie niektórych dziewczyn) Nie spotkałam się jeszcze z tym, aby kogos wytykano palcami, obgadywano. Nie, nie. Naprawdę, ludzie są naprawdę w porządku. Nie ma podziałów. Cieszy mnie tam tolerancja. Dyscyplina na bardzo wysokim poziomie- głównie z tego względu, że szkoła ma nacisk na wychowanie. Absolutnie nie ma mowy o paleniu w szkole. Natomiast dyr. pozwala palić poza szkołą (tyle, że to dotyczy tych, którzy ukończyli 18 lat, bo niżej jest uwaga ) Zwykłe 'wykroczenie' jest tam 2 razy mocniej odbierane. Także nie ma jakiś nieprzyjemnych akcji.
    Wyposażenie szkoły na bardzo wysokim poziomie. Szkoła posiada kilka sal z nowymi laptopami, rzutniki, oraz niedawno otwartą halę sportową nad szkołą z trybunami i małą siłownią. Organizowanych jest też wiele kursów zawodowych, finansowanych z UE (m.in decoupage, ATUTO CAD, barista- kurs profesjonalnego parzenia kawy, dla tech. gastron.) Plusem jest też to, że każdy uczeń jest ważny, gdy masz problem, bardzo chętnie Ci pomogą. POLECAM GORĄCO ŚREDNIAWSKIEGO!!!
    13 1 Cytuj Zgłoś
  • 09.05.2012 - 20:36
    [quote=gość: mimirimi] Nie wiem czy na zarabiu grają, ale u nas chociaż na przerwać leci dobra muzyka,rockowa i nie tylko ale przede wszystkim, a nie to "coś" co puszczają na Reju, co dla ludzi o większych wymaganiach nie da się zaliczyć do kategorii "muzyki".
    Jeżeli chodzisz do szkoły żeby posłuchać muzyki to chyba pomyliłaś placówkę oświaty z dyskoteką, jestem absolwentem "Reja" i powiem tyle że nie żałuje bo kończę już Geodezję na AGH i typ muzyki granej na przerwach nie miał na to żadnego wpływu ....
    4 5 Cytuj Zgłoś
  • 09.05.2012 - 22:24
    ODOBY NA KASIE PRZERZUCAJĄCE TOWAR RÓWNIEŻ NIE W JEDNYM PRZYPADKU MAJĄ STUDIA WYŻSZE!!! żADNA PRACA NIE HAŃBI!!!
    OSOBA KTÓRA KOŃCZY LICEUM KOŚCIUSZKI I TO POWINNA WIEDZIEĆ!!! SZACUNEK DLA KAZDEGO CZŁOWIEKA I DO JEGO PRACY. JAK MOŻNA Z GÓRY TRAKTOWAĆ NP SPRZĄTACZKĘ ZA TO ŻE SPRZĄTA... a nikt nie wie że jest po studiach wyższych z doktoratem tylko tak fatalnie jej się życie potoczyło
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • 10.05.2012 - 11:59
    A GÓRSKĄ ZAMKNĘLI TO BYŁA ZAJEBISTA SZKOŁA

    kto z was chciał sie wybierac na górską??
    3 3 Cytuj Zgłoś
  • 10.05.2012 - 14:10
    gość: Qwertyy napisał/a:
    @syrenkaa5323
    Ja mam takie pytanie do Ciebie skoro tak się rozpisujesz...
    Jak możesz polecać komuś kto chce studiować studia inżynierskie technikum. W budowlance macie rozszerzoną matematykę, ok - podstawowy przedmiot na inżynierskich, ale chyba zapomniałaś, że na inżynierskich jest PRZEDE WSZYSTKIM fizyka. Na polibudzie na I roku masz z reguły 7 fizyk w tygodniu - wykłady - ćwiczenia - laboratorium, podobnie z CHEMIĄ. Do takich studiów lepiej przygotowują mat-fizy. :)
    Ale po technikum przedmioty zawodowe będą o wiele łatwiejsze
    2 3 Cytuj Zgłoś
  • 10.05.2012 - 14:31
    Zanim dojdzie się do przedmiotów zawodowych trzeba przetrwać pierwszy rok matematyki-fizyki-chemi :)
    Bez dobrych podstaw jest cięzko.
    5 3 Cytuj Zgłoś
  • 10.05.2012 - 21:10
    gość: Qwertyy napisał/a:
    Zanim dojdzie się do przedmiotów zawodowych trzeba przetrwać pierwszy rok matematyki-fizyki-chemi :)
    Bez dobrych podstaw jest cięzko.
    Dla chcącego nic trudnego...
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 10.05.2012 - 23:19
    "Tajemnica" a to do kogo był ten komentarz?
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • 11.05.2012 - 7:54
    Polecam Technikum Reja :) ukończyłem i jest to świetna szkoła :)
    5 6 Cytuj Zgłoś
  • 11.05.2012 - 17:29
    wszedzie sie trzeba uczyc to wszystko zalezy od uczniów jak ktos sie uczyc nie bedzie to nawet w najlepszej szkole nie da rady
    2 Cytuj Zgłoś
  • 11.05.2012 - 23:21
    Powiem tak, każda szkoła ma swoje plusy i minusy
    ja chodziłam do Kościuszki i nie ma tak że tam chodzą same kujony, próg punktowy swoją drogą ale tylko przy pierwszej rekrutacji.
    To liceum już dawno straciło swoją renomę. Wciąż się szczyci iż jest którymś z kolei najlepszym liceum w Małopolsce ale ten sondaż był robiony wieki temu.
    Jak w każdej szkole wiedza zależy od zaangażowania nauczycieli oraz dobrej woli ucznia aby wiedzę przyswoić. Ta zdawalność matur nie świadczy tylko o tym jacy wspaniali nauczyciele nauczają w tej szkole ale jakie podejście mają uczniowie. Z każdej szkoły uczniowie chodzą na zajęcia dodatkowe, korepetycje itp. Ja udzielam takich korepetycji już któryś rok i widać różnicę nie tak szkołami ale nauczycielami.

    Qwertyy napisałeś że technikum nie przygotowuje do fizyki czy chemii na studiach inżynierskich. Na studiach jest taki poziom fizyki i chemii że bez problemu idzie sobie poradzić a ważniejsza jest matematyka wiem bo studiowałam na PK. I jakbym mogła wybierać teraz to na 100% wybrałabym technikum.
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • 12.05.2012 - 4:00
    Hehe, oczywiście, szczególnie na polibudzie ta fizyka i chemia są takie proste :) Te 7 godzinne łączone bloki np. fizyki, cudowne ;)
    1 2 Cytuj Zgłoś
  • 12.05.2012 - 14:09
    gość: Qwertyy napisał/a:
    Hehe, oczywiście, szczególnie na polibudzie ta fizyka i chemia są takie proste :) Te 7 godzinne łączone bloki np. fizyki, cudowne ;)
    Wiem bo się uczyłam tego, nie wiem może jesteś nie zbyt inteligentną osobą że te laboratoria tyle czasu Ci zajmowały albo ktoś Ci naopowiadał głupot.:)
    1 2 Cytuj Zgłoś
  • 12.05.2012 - 19:43
    Oczywiście, że nie jestem inteligentną osobą. Monopol na wiedzę masz tylko Ty i nikt inny :)
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 13.05.2012 - 11:23
    zawodówka i srruuu na zmywak !
    6 Cytuj Zgłoś
  • 13.05.2012 - 15:13
    Teraz to ja nie wiem jaką szkołę wybrać ...
    Ale chyba pozostanę przy Kościuszki, najwyżej zmarnuje 3 lata...
    2 4 Cytuj Zgłoś
  • 14.05.2012 - 23:00
    gość: zaplątana napisał/a:
    "Tajemnica" a to do kogo był ten komentarz?
    Do ciebie ;)
    4 Cytuj Zgłoś
  • 24.05.2012 - 1:30
    gość: edda napisał/a:
    Zarabie górą!! Polecam w 100% to były piękne 3 lata. Nie ma się co katowac na kościuszce bo ucząc się tam i tak nie zdacie lepiej matury(większość uczniów z kościuszki bierze nawet dodatkowe korki!!!)
    no to ciekawe, że większość. byłam w mat-fizie i jakoś nie zauważyłam, u mnie w klasie max 5 (z rożnych przedmiotów) osób brało na 36 więc nie wiem gdzie tu większość, w innych klasach zapewne podobnie,
    za to mam wielu znajomych z Tytusa i wielu z nich brało korki z matematyki, nie mówiąc o tym jak mało osób tam zdaje np. właśnie matmę rozszerzoną.. i w ogóle coś rozszerzonego.
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach