Wicewójt: Akcja CBA to próba skompromitowania urzędu

W moim przekonaniu cała ta sprawa kontroli CBA dotycząca zamówień publicznych za okres od stycznia 2007 r. do końca września 2009 r. ma na celu próbę skompromitowania pracy tut. urzędu, przede wszystkim działalności wójta i to na trzy miesiące przed mającymi odbyć się wyborami – mówi wicewójt Pcimia Jarosław Szlachetka

Centralne Biuro Antykorupcyjne powiadomiło Prokuraturę Okręgową w Krakowie o nieprawidłowościach przy budowie boiska Orlik w Pcimiu. Zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa dotyczy podejrzeń związanych z przekroczeniem uprawnień przez członków Stałej Komisji Przetargowej oraz wójta gminy Pcim. O tą sprawę zapytaliśmy wicewójta Pcimia Jarosław Szlachetkę

Jak Państwo, jako gmina przyjęli informacje o podejrzeniu popełnienia przestępstwa zgłoszone przez Centralne Biuro Antykorupcyjne do Prokuratury Okręgowej w Krakowie?

O tym, że Centralne Biuro Antykorupcyjne wystąpiło do prokuratury dowiedzieliśmy się od dziennikarki Polskiej Agencji Prasowej, która zadzwoniła z zapytaniem w tej sprawie oraz z internetu. Nie ukrywam, że informacja ta nas całkowicie zaskoczyła. Tym bardziej, że końcem ubiegłego tygodnia rzeczywiście otrzymaliśmy protokół pokontrolny odnoszący się do przeprowadzonej kontroli oraz złożonych wyjaśnień, z którego w żaden sposób nie wynikało, że sprawy kwestionowane zostaną w ten sposób sformułowane prze CBA.

Jaka była reakcja wójta? Co ma zamiar z tym zrobić?

Jak na razie wójt Daniel Obajtek czeka na oficjalne wystąpienie któregoś z organów oraz na ewentualne wszczęcie postępowania wyjaśniającego. Odpowiednie wyjaśnienia dotyczące podnoszonych kwestii zostały przedstawione CBA już wcześniej.

Polskiej Agencji Prasowej powiedział Pan, że CBA kwestionowało wybór wykonawcy i rodzaj zaproponowanej przez niego nawierzchni. Czym ta nawierzchnia różniła się od tej proponowanej w wytycznych dotyczących budowy Orlika?

W rozmowie, którą odbyłem z dziennikarką PAP powiedziałem, że CBA nie zgadzało się z zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SWIZ) dotyczącej nawierzchni na budowanym w Trzebuni Orliku, zgodnie z którą został wybrany wykonawca. Specyfikacja, którą przygotowywał dla Urzędu Gminy Pcim projektant, zakładała m.in. wykonanie sztucznej trawy posiadającej atesty i o znacznie wyższych parametrach od trawy „Made In China”. Wszystko po to, żeby obiekt mógł dłużej i lepiej służyć przede wszystkim dzieciom i młodzieży. Kwestionowanie przez CBA zapisów jest dla nas nie zrozumiałe ponieważ parametry takie dopuszczały również wytyczne Ministerstwa Sportu.

A jednak CBA kontroluje Urząd Gminy…

Z materiałów dotyczących budowy całego kompleksu boisk w ramach programu Orlik moim zdaniem nie wynika, żeby dopuszczono się jakieś nieprawidłowości, a już na pewno nie przy wyborze sztucznej nawierzchni, która została zastosowana m.in. w Tokarni, Lubniu, Skawinie czy w Olkuszu. Sposób wykonywania inwestycji został zaakceptowany i rozliczony zarówno przez Ministerstwo jak i Urząd Marszałkowski. Ponadto należy pamiętać, że inwestorowi, czyli Gminie Pcim, udało się wykonać w Trzebuni jeden z tańszych tego typu obiektów jaki powstał w Małopolsce i to z bardzo funkcjonalnym zapleczem szatniowo-sanitarnym. O tym powinno się mówić i to pokazywać.

Kwestie, o których mówimy oczywiście nie są zarzutami korupcyjnymi, ani dotyczącymi przywłaszczenie dóbr materialnych przez członków komisji przetargowej czy wójta. W żaden sposób także nie nadszarpnęły gminnych finansów, a czy przekroczono swoje uprawnienia ocenią odpowiednie instytucje.

Wiosną tego roku urząd gminy przeszedł pomyślnie kontrolę tych samych procedur przetargowych przez Regionalną Izbę Obrachunkową oraz Urząd Kontroli Skarbowej. W moim przekonaniu cała ta sprawa kontroli CBA dotycząca zamówień publicznych za okres od stycznia 2007 r. do końca września 2009 r. ma na celu próbę skompromitowania pracy tut.  urzędu a przede wszystkim działalności samego wójta i to na trzy miesiące przed mającymi odbyć się wyborami...

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 31.08.2010 - 13:42
    Znów "ktoś" złośliwie podkłada wójtowi "świnię" tylko po to żeby "skompromitować pracę tutejszego urzędu". Ale po co? I dlaczego tuż przed wyborami? Oto jest pytanie...
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 13:50
    Pisząc tego posta domniemuję niewinność wójta Obajtka, niemniej niezależnie od intencji akcji CBA i tego czy podkładają świnię czy nie, to Panu Jarosławowi wpadło się pod rynnę. A wydawało się, że fajny starcik do wyborów i przetarcie przed nimi, tymczasem...
    Ciekawe kiedy Naszego czeka tak spektakularne zainteresowanie Gazety.pl Bo, że postępowanie prokuratorskie już jest to wiemy. Na razie mu tylko Pan Półtorak czyści komin.
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 14:08
    A może im się Orliki pomyliły, bo to myślenicki orlik wyszedł o 50% wiecej niz miał kosztować. No ale był jednym z pierwszych.
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 14:08
    Mysleniczanin007 napisał: [br]Znów ktoś złośliwie podkłada wójtowi świnię tylko po to żeby skompromitować pracę tutejszego urzędu. Ale po co? I dlaczego tuż przed wyborami? Oto jest pytanie...
    Zgadnij? Jest taki ktoś w Pcimiu, co ma blogaska i aktywnie dwa lata każdemu obsmarowuje dwie litery...
    Ja nie wiem kto to jest, może mnie ktoś oświeci?
    2 Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 14:38
    Pcimiok masz na myśli tego biednego nauczyciela co to kiedyś wójtem był? Do dziś nie może się otrząsnąć po przegranej. A na dodatek od niedawna skumał się z jednym takim liskiem co to kiedyś był dla niego wielkim wrogiem. No ale czego się nie robi dla zemsty i dla władzy.
    Co do Orlika. Wiadomo jak jest sporo kasy do wydania to zawsze ktoś będzie chciał coś z tego uszczknąć. Uważam że jeśli coś w gminie Pcim "po malwersowali" to powinni sprawę odpokutować. Ale jeśli to jakaś świnia Platfusów, nauczyciela i liska to oni powinni za to beknąć.
    2 Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 14:44
    A z Pcimia do Myślenic blisko, nawet drogą urzędową;)
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 15:00
    Nie trzeba prób kompromitacji urzędu w Pcimiu. Pytanie dlaczego z tych rzeczy tłumaczy się vice wójt, w dodatku świeży, w dodatku z Myślenic? Czyżby nowy koziołek ofiarny? I gdzie jest wójt Daniel Obajtek. Takich jaj jak są w Pcimiu nie ma nigdzie, a to dopiero wierzchołek góry lodowej. Panu Szlachetce życzymy dużo zdrowia i rozsądku, może jeszcze nie jest za późno...Tylko patrzeć jak CBA wejdzie "pograć" na boisko do Stróży. Jasne zwalajcie na PO, nauczyciela, kiepskie wytłumaczenie. Najlepiej zwalcie na pogodę, a na miejscu myślenickich urzędników uważałbym przy tuszowaniu bo może się okazać, że brudu za paznokciami jest więcej, a jak mowia po nitce do kłębka. Młodemu vice życzę mniej naiwności, a więcej obiektywizmu i rozsądku.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 15:13
    Moje trzy grosze.
    Moim zdaniem Wójt Pcimia jest operatywny i to właście sprawia, ze ludzie go nienawidzą. Potrafi coś zrobić - patrz Pcim centrum i przekuć porażkę wsi w sukces- patrz "afera z Jahnem Cleesem( przepraszam jak źle napisałem nazwisko aktora).
    A cała ta pseuo-afera moim zdaniem to szukanie dziury w całym przedwyborami i kolejny pseudo sukces pewnej służby, która winna się zajmować czymś konkretnieszym, a nie wiejskim Orlikiem - sztuk jeden.
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 15:36
    Realisto piszesz kompletne bzdury, zresztą Twoja ocena nie jest obiektywna, od razu widać że masz jakieś kontakty z wójtem.
    Co do pracy "pewnej służby" to lepiej żeby wykrywała takie zmechacone interesy niżeli żadne. Fakt faktem że afera niezbyt rozporowa, ale coś mi się wydaje że wypłynie z tego kolejna powódź, tym razem biurokratyczna.Będzie płacz i zgrzytanie zębów jak mówi mój słynny znajomy.
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 15:37
    Heh, niech CBA zajrzy też do Myślenice:)
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 15:40
    Rowerek, masz na myśli nauczyciela?:) On wiele mówi, mówi, mówi... a nie lepszy od innych.
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 15:51
    Samym mówieniem bądź wygłaszaniem ideologicznych haseł nic nie zrobisz, gorzej jeśli nie trzyma się to kupy i zachce się komuś te bzdety wdrażać w życie. A że towarzystwo będzie zrzucało winę na konkurentów bądź dawnych wrogów to oczywiste
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 16:20
    rowerek to ty piszesz kompletne bzdury, to ze ktos pisze o kimś dobrze to odrazu ma jakies kontakty z wójtem, wystarczy zobaczyć na prace jakie zostały wykonane dotychczas w Pcimiu.

    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 16:24
    No wiesz, jakieś pracy musiały zostać wykonane ale mozna by było wykonac dużo więcej w dużo mniejszym czasie za dużo mniejsze pieniądze. Zresztą gdyby było tak idealnie jak mówisz to nie było by tego tematu- nie uważasz?
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 16:29
    gość napisał: [br] myślenicki orlik wyszedł o 50% wiecej niz miał kosztować. No ale był jednym z pierwszych.
    No i budowali go "nasi" fachowcy :)
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 16:31
    Dlaczego w Pcimiu były takie huczne dożynki gminne? ...Bo to ostatnia niedziela, zanim się rozstaniemy
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 16:34
    Dlaczego w Myślenicach jeszcze nie ma CBA?
    Bo chłopaki chcą mieć wakacje przez najbliższe pięć lat.
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 16:47
    Wszędzie gdzie CBA kontroluje urzędy niz zdarzyło sie jeszcze, aby taka właśnie kontrol skończyła się bezwynikowo. Zawsze są jakieś niedociągnięcia, niedopatrzenia, przekroczenia uprawnień - różnie można to nazwać... Prokuratura w 60% przypadków umaża postępowania, gdyż nie są to zarzuty, które można by postawić o korupcję. Wiadomo dlaczego ten artykuł pojawił się dzisiaj 3 miesiące przed wyborami a tuż po wszyscy będą przepraszać!! ŻENADA!!!
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 16:58
    n-n ma rację, to wszystko to żenada . . .
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 17:21
    Niektore z waszych wpisow sa naprawde zenujace! Nie zarzucaja przeciez wojtowi korupcji ani jakis malwersacji finansowych jakis korzysci czy czegos dla siebie tylko zarzucaja przekroczenie uprawnien przez komisje i wojta.
    Robicie tyle halasu o nic za 3 m-ce prokuratura umorzy sprawe i bedzie po wszystkim. Wiec lepiej nie rozstrzasajcie sprawy.
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 19:34
    tak, tak Panowie, też uważam, że włóczenie CBA po Pcimiu to kpina i marnotrastwo beznzyny. Dwanaście kilosów bliżej od Krakówka mają Eldorado i robotę na parę lat. Nie mogę sobie tylko przypomnieć nazwy miejscowości. Coś na N chyba...
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 19:54
    Na N? to chyba jakieś Nawarowo
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 20:15
    ..rowerek.. proszę cie że można było wykonać wiele prac jeszce dodatkowo w Pcimiu.. przeciez tam przez ostatnie 4 lata Pcim sie tak bardzo zmienił, musisz być chyba nie z tych okolic bo nic nie wiesz,,,,, a zobaczmy ile to zostało zrobione wczesniej przed Obajtkiem.... wielkie NIC
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 20:24
    Rzeczywiście zmienił się przede wszystkim za sprawą wybudowanej zakopianki a także doskonałej propagandy popartej 10-ma milionami komercyjnego kredytu na realizację populistycznych życzeń życzliwego miłościwie panującemu ludu
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 20:39
    Kogoś bardzo boli, żeby zaszkodzić obecnemu wójtowi (zainteresowani wiedzą kogo). A mieszkańcy Pcimia doskonale wiedzą co dzięki Obajtkowi zostało zrobione, wiedzą jakie ma podejście do ludzi (całkiem inne niż kiedyś "władający" gminą wójt). Dlatego może pewnym osobom przeszkadza to, że ludzie go cenią i popierają i dlatego teraz właśnie przed wyborami, mamy tą całą aferę. Ale Pcimianie nie są głupi i wiedzą o co chodzi!!
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 20:41
    jasne:)
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 21:28
    no tak podatki takie duże..wiecej palcisz za komorke.. miesiecznie :-p
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 21:33
    no tak Obajtek jest jednym z wojtów w małopolsce i najbardzsiej preznie działającym, ogarnał gmine, porobił wiele inwestycji, o biednych i chorych sie troszczy, jest osobą szanowana... no i jasne że jest zagrożeniem, dla urzedującego starosty... iz głosno sie mówi że Obajtek w nastepnej kadecji zostanie starosta myslenic, i oby sie tak stalo bo w końcu zrobi porzadek , zreformuje szpital, zarząd drug powiatowych, komunikacje, wszystkich tych którzy sa tyłem ustawieni do petentów......
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 21:35
    ludzie o jakiej wy aferze piszecie, to jest tylko PODEJRZENIE o przekroczenie uprawnień, takie rzeczy w gminach dzieja sie na codzień, jest to pierdoła, i nie urzywajcie słowa afer, za takie rzeczy RIO kieruje na dyscypline, a kara jest 200 zł.
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 21:35
    pewnie p;ozyczaj sie pozyczaj taki nowy zwyczaj inni nie będą wiedziec że pozyczyłem sie od ćiebie
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 21:36
    z tymi notowaniami Obajtek mógłby zostac posłem
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 22:02
    tylko po co?
    I gracie nie fer przeinaczacie komentarze
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 22:26
    zgadzam sie z "klo" Wójt mógłby nawet więcej!!! Ci którym sie nie udało nic osiągnąć, tylko patrzą i wymyslają co kolejne sytuacje, by zaszkodzić, człowiekowi, który przez 4 lat zdziałaL tak wiele dobrego dla Gminy!! Wójt razem z Komisją zatwierdził lepszą opcje, wybrałi trwalszy materiał, nie chińszczyzne!! i teraz co wymyśla się aferę, która nie ma żadnych podstaw. Ludzie najpierw zagłębcie się dokładniej w sprawe, czytajcie ze zrozumieniem " O MOŻLIWOŚCI POPEŁNIENIA" ,A nie wypisujcie swoje bezpodstawne głupie zarzuty!!! TO TYLKO PRÓBA KOMPROMITACJI I WPROWADZENIA ZAMIESZANIA WŚRÓD WYBORCÓW PRZED WYBORAMI!!!! no, ale Ci którzy nie mają poparcia, wszelkich chwytów próbują, żałosne
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 22:27
    Dzięki Patrycjo poważne tematy są tu jednak bardzo chronione , ktoś wyciął mój post - dość ważny w tym kontekscie.....
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 22:28
    Szary obywatel może wylądować za kratkami za byle przewinienie(słynna sprawa podrobionej legitymacji szkolnej) natomiast gdy CBA dobiera się do d...y władzy to wielkie ajwach że to sprawa polityczna,że władza chce dobrze dla społeczeństwa a wrogowie czyhają.
    Takie u nas obowiązują standardy i dzięki temu Rychy ,Zdzichy i cała reszta może spać spokojnie i jeszcze bezczelnie kandydować na eksponowane stanowiska(zobacz PKOL)
    Cytuj Zgłoś
  • 31.08.2010 - 23:27
    Mój post też został wycięty.Patrycjo odkryłasz przy...sów Wójta, którzy się wyjątkowo uaktywnili. skoro taki błahy problem, to po co tyle wrzasku z ich strony?.
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 9:04
    mówcie co chcecie ale akurat gram w trzebuni na orliku i jest bardzo fajnie zrobione a w dodatku mozna zrobić sobie rezerwacje a co najważniejsze nie trzeba płacić za gre na tym boisku nie tak jak w myślenicach
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 10:44
    Ludzie ale dajecie się manipulować. Przecież wy dyskutujecie z panem nauczycielem. On się dwoi i troi żeby coś Wójtowi zaszkodzić. Rozpisuje się gdzie tylko może. Nauczyciel to zawzięty POwiec.Nie tak dawno na swoim bloczku rozpisywał się jakie to CBA jest haniebne. Ale jak na CBA łapę położyły platfusy to teraz CBA jest super. Wystarczy kolega z kasą i kolega w Warszawie i można je na puszczać na wójta. Sprawa jest nagłaśniana teraz bo wybory za trzy miesiące. Przez ten czas lokalne media będą żywo nią zainteresowane. A wynik sprawy umarzający sprawę będzie ogłoszony przed samymi wyborami. Wtedy już nie będzie miał znaczenia.
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 11:41
    Cytat"Ludzie ale dajecie się manipulować."
    Oczywiście,władza u nas jest czysta jak łza a wszelkie podejrzenia o korupcję to manipulacja albo gra polityczna.
    ONI FAKTYCZNIE UWAŻAJĄ WYBORCÓW ZA IDIOTÓW.
    To że w urzędach zatrudnia się znajomych ,pociotków i innych bez kwalifikacji to żaden nepotyzm,po prostu społeczeństwo jest bez kwalifikacji i fachowców można znaleźć tylko w kręgu rodziny lub "swoich".
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 15:01
    Jakoś te dwa ostatnie posty, które usunięto, nie wydawały mi się takie straszne....
    Pewnie nie znam regulaminu ;)
    pozdrawiam.
    Cytuj Zgłoś
  • Dominik 01.09.2010 - 17:12
    Biednemu to zawsze wiatr w oczy :) najwidoczniej za droga nawierzchnia
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 20:21
    Padlikowski Swoją szansę miał i nie wykorzystał jej, nawet gorzej bo zwyczajnie nic nie robił dla Gminy- oprócz przychodzenia do Urzędu oczywiście za co zresztą dostawał wypłatę, na tym jego rola jako wójta się kończyła. "Obiektywnie" rzecz całą ujmując to widać, że cały ten wątek to tylko plątanina "głupotek" bo tu nie chodzi o aferę, malwersację, gwałt czy kazirodztwo, tylko o nieprawidłowości w związku z nawierzchnią na orliku. Jak da się grać w normalnych warunkach, na dobrym boisku i jeszcze za darmo to też źle. My Polacy mamy cechę wspólną, która charakteryzuje się tym iż zawsze coś nam nie pasuje. Jak pada deszcz- znowu leje pewnie powódź, jak świeci słońce- znowu upały i susza, w poniedziałek- jak ja nienawidzę poniedziałku, w sobotę- rany i w poniedziałek znowu do pracy, etc. Pewnie, gdyby orlika nie zbudowano to by się okazało, że wójt niegospodarny ;o)
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 20:41
    dg... zgadzam sie...... ( i znowu leje) ;-p
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 21:26
    ale dlaczego jeśli wójt walczy z jednym nauczycielem karze całe szkolnictwo w gminie? oświata w gminie jest najmniej dofinansowana z całego powiatu a pewnie i z województwa, no ale tu ma poklask mieszkańców którym dzieci bardziej potrzebne są do pomocy na roli niż żeby się kształciły no bo i po co?
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 21:44
    z kasty napisał: [br]ale dlaczego jeśli wójt walczy z jednym nauczycielem karze całe szkolnictwo w gminie? oświata w gminie jest najmniej dofinansowana z całego powiatu a pewnie i z województwa, no ale tu ma poklask mieszkańców którym dzieci bardziej potrzebne są do pomocy na roli niż żeby się kształciły no bo i po co?
    Hm, obecny wójt raczej polepszył edukację w gminie Pcim. Jeden prosty dobitny przykład. Za czasów byłego wójta język angielski w gimnazjum w Stróży był przez 2 godziny w tygodniu i był nieobowiązkowy. A za trzy lata nauki mojego dziecka, zmieniał się 11 razy nauczyciel od angielskiego.

    Za to były wójt dopuścił do sytuacji, że dzieci obowiązkowo uczyły się 3 godziny francuskiego, który im i tak się nie przydawał, bo nie mogły go na wyższym poziomie kontynuować potem w szkołach ponadgimnazjalnych w powiecie.

    Poza tym dopuścił on sytuacji, że malutka szkołą podstawowa numer 3 w stróży miała salę gimnastyczną z prawdziwego zdarzenia, a gimnazjum nr 2 w stróży i szkoła podstawowa numer 1 w stróży zostały bez sali, bo ze starej odpadał tynk. Dzieciaki z SP1 i gim2 nie miały wuefu na sali (uczyło się w obu tych szkołach ponad 300 dzieci), a malutka SP3 miała prawdziwą salę...

    Jeśli to są sukcesy poprzednika w polu edukacji, to ja dziękuje.
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 22:47
    I znowu dyskusja schodzi na zły temat, nie oceniajmy wójtów bo poprzedni nie nadawał się na to stanowisko- proste i logiczne ;o)))
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 22:52
    no i co z tego że sale gim .są jeżeli zajęć pozalekcyjnych nie ma bo wójt nie płaci, a nauczyciele się zmieniają i za tamtego wójta i teraz bo jak się ich olewa i mało płaci to tak jest
    Cytuj Zgłoś
  • 01.09.2010 - 23:01
    Do tego z kasty,
    Ty chyba nie rozumiesz o czym mówię. Poprzedni wójt wybudował bogatą salę gimnastyczną szkole, gdzie było raptem 6 klas. Natomiast dla dwóch szkół, które są w jednym miejscu i razem mają 12 klas i ponad 300 dzieci nie wybudował tylko kazał im czekać. I było tak, że dzieci przez dwa lata w okresach miesięcy zimowych nie miały gdzie ćwiczyć, bo sala nie nadawała się do użytku, to samo było jeśli padało, bo po prostu nie dało się prowadzić lekcji na dworze. Nie mówię już o dużych problemach z językami obcymi.

    Za kadencji byłego wójta, który jest notabene nauczycielem języka polskiego w Pcimu, dzieciaki w Trzebuni uczyły się jedynie niemieckiego.
    Szkoda, że nauczyciel kompletnie nie rozumiał potrzeb dzieci.

    Z resztą były wójt, rządził 8 długich lat i wiele nie zrobił.
    Cytuj Zgłoś
  • 02.09.2010 - 9:14
    Cytuj Zgłoś
  • 02.09.2010 - 9:46
    Nie pierwszy raz CBA dobiera się do Obajtka i nie ostatni.
    Cytuj Zgłoś
  • 02.09.2010 - 9:49
    To oczym pisze CIEKAWY to przypadek , który pokazuje jak kosztem gminy bogacą się jednostki.
    Cytuj Zgłoś
  • 02.09.2010 - 10:09
    Czy to normalne, że gmina niemiłosiernie się zadłuża a wójt zarabia najwięcej w okolicy ?
    Cytuj Zgłoś
  • 02.09.2010 - 13:09
    oj oj niech zarabiają jak najwięcej, przecież sam sobie nie ustala pensji,tylko jest narzucona z góry,
    a za taka prace co Obajtek zrobił, powinien zarabiać jeszcze wiecej,....
    jeśli cie to tak gryzie to startuj na wójta, może cie wybiorą , i będziesz zarabiał, a nie patrz na kogoś zarobki....
    Cytuj Zgłoś
  • 02.09.2010 - 13:20
    przetarg na boisko w Stróży nie był kontrolowany...a to dopiero śmierdzi
    Cytuj Zgłoś
  • 02.09.2010 - 16:23
    Panie wicewójcie nie zalewajcie, bo przez tę austriacką trawę odrzucono cztery oferty, aby wybrać tę jedyną piątą, różnica kilkaset tysięcy. Czemu tak odrzucano? To jest pytanie?
    Cytuj Zgłoś
  • 02.09.2010 - 16:43
    "Ponadto należy pamiętać, że inwestorowi, czyli Gminie Pcim, udało się wykonać w Trzebuni jeden z tańszych tego typu obiektów jaki powstał w Małopolsce i to z bardzo funkcjonalnym zapleczem szatniowo-sanitarnym. O tym powinno się mówić i to pokazywać".
    Boisko kosztowało 1 mln 35o tysięcy, przy wkładzie po 330 tysięcy budżet państwa 33o tysięcy Zarząd Województwa = 660 tysięcy okazuje się , że gmina dołożyła ponad 50 %, a powinna 33 %
    Cytuj Zgłoś
  • 02.09.2010 - 22:27
    Rysiek -ty to chyba powinieneś się podpisać Rysiek Jacek?
    Cytuj Zgłoś
  • 03.09.2010 - 11:11
    Wójt jest zagorzałym zwolennikiem i aktywnym działaczem PIS-u -
    czyli zwolennikiem CBA. Razem ze Szlachetką są w zarządzie powiatowym PIS-u.
    "Kto dołki kopie sam w nie wpada"
    Teraz niech się tłumaczy.
    Cytuj Zgłoś
  • 03.09.2010 - 11:22
    Jarosław Sz został wysłany do Wójta Obajtka na nauki. Pewno nauka nie pójdzie w las...
    Cytuj Zgłoś
  • 03.09.2010 - 17:00
    O czym wy dyskutujecie. Nie było, nie ma i nie będzie człowieka o czystych rękach u władzy. Reszta to kampanie wyborcza PO. Oni zawsze potrafią ciemny lud zbałamucić cudami. A ciemny lud daje się wciągnąć w wyborcze smrody.
    Cytuj Zgłoś
  • 03.09.2010 - 19:13
    Pisza tutaj ludzie z gminy Pcim jak widze. Bedziecie glosowac na Obajtka w nadchodzacych wyboracz? Pytam z ciekawosci???
    Cytuj Zgłoś
  • 03.09.2010 - 19:32
    jasne że tak!!
    Cytuj Zgłoś
  • 04.09.2010 - 8:53
    ja chyba tez, duzo zrobil dla gminy , ladnie wyglada (gmina), Jeszcze sie zastanawaim , ale chyba na niego zaglosuje
    Cytuj Zgłoś
  • 04.09.2010 - 9:18
    Wojtuś, o tym, że ładnie wygląda najlepiej wie Ilona.
    Cytuj Zgłoś
  • 04.09.2010 - 20:43
    Jaka Ilona??? Matka?Zona?Kochanka? hehe
    Cytuj Zgłoś
  • 04.09.2010 - 22:23
    jedni będą głosować inni nie będą... co elektorat obchodzą jakieś gminne długi skoro droga do chałupy zrobiona
    Cytuj Zgłoś
  • 04.09.2010 - 22:24
    przeca ponoć nie oni będą za nie płacić
    Cytuj Zgłoś
  • 06.09.2010 - 21:36
    Lepsza Ilona niż jakiś paszczur...
    Cytuj Zgłoś
  • 07.09.2010 - 17:59
    E GDZIE TAM TERAZ TO JEST EDYTKA.......?????????/
    Cytuj Zgłoś
  • 07.09.2010 - 22:44
    Niech Ci idzie Edytko na zdrowie
    Cytuj Zgłoś
  • 01.12.2010 - 22:18
    ..ta, jak i kolejne kontrole pokażą całą prawdę...
    Cytuj Zgłoś
  • 02.12.2010 - 15:47
    Mądre inwestycje napędzają koniunkturę, lecz nie prowadzone w sposób służący przede wszystkim dobru jednostki.. bo wtenczas zbliżamy się do granicy społecznego pasożytnictwa.
    Motywacją władz nie powinna być myśl: inwestujemy, żeby osiągnąć własne milionowe korzyści, lecz myśl: inwestujemy, żeby mieszkańcom żyło się lepiej!
    Co było motorem napędowym dla inwestycji Gminy Pcim, które zaowocowały pogłębieniem zadłużenia gminy? -Pokażą kontrole odpowiednich organów i przyszłość.
    Cytuj Zgłoś
  • 04.01.2011 - 14:35
    Ja na miejscu Pana Jarka brałbym nogi za pas z Pcimia jak najszybciej.
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach