Brzączowice: W zalewie dobczyckim utonął 61.latek z Kunic

 

Brzączowice: W zalewie dobczyckim utonął 61.latek z Kunic
Mężczyzna utonął na zatoce zbiornika dobczyckiego potocznie nazywanej "Rybaczówką". To pierwsza osoba, która zginęła podczas sezonu letniego
Do zdarzenia doszło w niedzielę 1 lipca w miejscowości Brzączowice w gminie Dobczyce. Po otrzymaniu informacji dyżurny straży zadysponował OSP Dobczyce – sekcję wodna oraz zastępy jednostki ratowniczo – gaśniczej wraz z pontonem.
Kiedy strażacy przybyli na miejsce, 61.latek znajdował się na brzegu. Jak informuje Marian Rokosz z Państwowej Straży Pożarnej, mężczyzna został wydobyty z wody przez swojego syna.
- Na miejscu zdarzenia prowadzona była resustytacja przez zespół pogotowia ratunkowego. Działania ratowników straży polegały na pomocy w prowadzeniu działań medycznych do czasu stwierdzenia zgonu mężczyzny przez lekarza pogotowia ratunkowego. Po zakończonych czynnościach operacyjnych miejsce zdarzenia przekazano policji - informuje Marian Rokosz, rzecznik prasowy PSP Myślenice.
Na terenie zalewu dobczyckiego obowiązuje całkowity zakaz kąpieli.

Mężczyzna utonął na zatoce zbiornika dobczyckiego potocznie nazywanej "Rybaczówką". Na terenie zalewu dobczyckiego obowiązuje całkowity zakaz kąpieli

fot. PSP Myślenice

Do zdarzenia doszło w niedzielę 1 lipca w miejscowości Brzączowice w gminie Dobczyce. Po otrzymaniu informacji dyżurny straży zadysponował OSP Dobczyce – sekcję wodna oraz zastępy jednostki ratowniczo – gaśniczej wraz z pontonem.

Kiedy strażacy przybyli na miejsce, 61.latek znajdował się na brzegu. Jak informuje Marian Rokosz z Państwowej Straży Pożarnej, mężczyzna został wydobyty z wody przez swojego syna.

- Na miejscu zdarzenia prowadzona była resustytacja przez zespół pogotowia ratunkowego. Działania ratowników straży polegały na pomocy w prowadzeniu działań medycznych do czasu stwierdzenia zgonu mężczyzny przez lekarza pogotowia ratunkowego. Po zakończonych czynnościach operacyjnych miejsce zdarzenia przekazano policji - informuje Marian Rokosz, rzecznik prasowy PSP Myślenice.

Na terenie zalewu dobczyckiego obowiązuje całkowity zakaz kąpieli.

 

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 02.07.2012 - 17:51
    Wakacje zaczynają zbierać swoje żniwa...
    Cześć jego pamięci. [*]
    16 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 17:56
    ;( [*]
    10 1 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 18:08
    Tragiczna historia, jednak trzeba uzmysłowić tutejszym władzą, że ludzi tak czy siak będą pływać w zalewie, czy nie lepiej udostępnić go i uczynić bezpiecznym? [*]
    55 4 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 18:51
    Dokładnie popieram kolegę wyżej :)
    22 2 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 18:54
    kopacz napisał/a:
    Tragiczna historia, jednak trzeba uzmysłowić tutejszym władzą, że ludzi tak czy siak będą pływać w zalewie, czy nie lepiej udostępnić go i uczynić bezpiecznym? [*]
    albo ludziom ze zakaz to zakaz
    17 13 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 19:50
    kopacz napisał/a:
    Tragiczna historia, jednak trzeba uzmysłowić tutejszym władzą, że ludzi tak czy siak będą pływać w zalewie, czy nie lepiej udostępnić go i uczynić bezpiecznym? [*]
    w pelni sie z Toba zgadzam. Nalezy otworzyc ten zbiornik i uczynic go bezpiecznym, chocby poprzez staly patrol sluzb wopr.
    23 4 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 21:14
    kopacz napisał/a:
    Tragiczna historia, jednak trzeba uzmysłowić tutejszym władzą, że ludzi tak czy siak będą pływać w zalewie, czy nie lepiej udostępnić go i uczynić bezpiecznym? [*]
    popieram
    9 3 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 21:19
    przychodzi sobota niedziela ladna pogoda i na kazdym kawalku plaży w okolicy brzaczowic czy drogini jest sporo ludzi, patrole policji nic raczej nie zmienia, trzeba to w koncu zreorganizowac i otworzyc a rodzinie zmarlego szcere wyrazy współczucia
    17 2 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 21:32
    Jeszcze raz TAK dla otwarcia zbiornika dobczyckiego ....
    a słysząc o takich wypadkach to przykro się robi [*]
    16 3 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 22:14
    Ja jestem przeciwnikiem otwarcia zalewu udostępnienia go turystom. Czemu ?

    Jeszcze kilka lat temu Zalew Dobczycki był miejscem czystym - aż przyjemnie było pójść nad wodę, przejść się brzegiem i popatrzeć na otaczający krajobraz.

    A teraz ?

    U nas w Brzączowicach, w miejscu, gdzie przyjeżdża najwięcej osób jest kropnie. Śmieci, ogniska, puszki po piwie, porozrzucane woreczki, dziecięce pieluchy, a w krzakach nie mówię co... bo to jeszcze gorsze. Nie można spokojnie posiedzieć, bo bardzo często pijana młodzież wszczyna awantury i daje popis ''hojrakowania '' przed znajomymi.

    Tak się tylko wydaje, że ratownik czy specjalna strefa załatwi sprawę. Niestety przebywanie nad wodą wymaga pewnej kultury i odpowiedzialności. Jednak patrząc na większość ludzi, którzy przychodzą tam z całym zapasem piwa i innego tego typu rzeczami, o tej kulturze bardzo często się nie pamięta.

    A co do wypadku... bardzo mi przykro. Oby taka historia więcej się nie powtórzyła.

    Pozdrawiam.
    12 18 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 22:38
    zalew dobczycki już dawno powinien być otworzony.
    a co do pływania.
    sam mieszkam kilka kroków od zapory, policja wodna jest wyposażona w 2 motorówki a w tym roku widziałem ich aż dwa razy. a potem pretensje mają że ludzie zchodzą poniżej "pasu sanitarnego"
    wystarczy popatrzeć na inne zbiorniki jak np. Czorsztyn czy Solina. spełniają one takie same funkcje jak nasz lecz tam ktoś o to dba. a tu raz w roku sprzątanie brzegów zrobione tylko pod publikę i nikt o to nie dba .

    kondolencje dla rodziny [*]
    14 2 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 22:52
    gość: Czaki napisał/a:
    zalew dobczycki już dawno powinien być otworzony.
    a co do pływania.
    sam mieszkam kilka kroków od zapory, policja wodna jest wyposażona w 2 motorówki a w tym roku widziałem ich aż dwa razy. a potem pretensje mają że ludzie zchodzą poniżej "pasu sanitarnego"
    wystarczy popatrzeć na inne zbiorniki jak np. Czorsztyn czy Solina. spełniają one takie same funkcje jak nasz lecz tam ktoś o to dba. a tu raz w roku sprzątanie brzegów zrobione tylko pod publikę i nikt o to nie dba .

    kondolencje dla rodziny [*]
    No właśnie, policja powinna przypilnować, by w ogóle nikt tam się nie kąpał. Kiedyś dawali mandaty, co odpędzało wodnych amatorów, teraz mają to głęboko gdzieś... Druga kwestia taka, że po prostu boją się podpływać i upominać. Ostatnio pijana młodzież (głównie przyjezdni goście z miejscowości ''Gorzków''... swoją drogą hołota... nie boję się użyć takiego określenia) rzucali z brzegu do motorówki kamieniami... Nie skomentuję tego. Alb opisy... albo kultura...

    Ps. Ogólnie jestem przeciwnikiem, bo wiem, jak to wygląda. Ludzie przyjeżdżają z torbami pełnymi jedzenia, ale gdy wracają, śmieci nie zabierają już ze sobą - wszystko zostaje w lesie na hałdzie śmieci. Póki się ludzie nie nauczą, jak powinno to wyglądać, jestem zdecydowanie na nie. Komu gorąco niech kąpię się w wannie.
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 22:56
    Orzeł a wiesz dlaczego jest taki syf,bo nie ma gospodarza.
    Gdyby zalew był udostępniony to o czystość i porządek dbaliby właściciele przystani lokali itd aby zachęcić klientów a wędkarze pilnowaliby aby w okresie ochronnym nikt nie łowił.Gdy nie wolno korzystać to przeciętny obywatel tam nie pójdzie ale kłusownik chuligan jak najbardziej i mamy to co mamy.
    Następne wybory i znowu PO bedzie "udostępniać "zalew.
    6 1 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 23:07
    Cóż plaża to teraz miejsce dla młodzieży (głównie osób ponizej 18-stki) którzy mogą w spokoju wypalić papierosa , wypić piwo i pokazać jacy są zajebiści :) Kolejną rzeczą jest to , że na plaży jest więcej osób przyjezdnych , niż tych z Brzączowic , a jak wiadomo jak ktoś przyjedzie do raczej nie będzie dbał o to co nie Jego :)
    12 1 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 23:22
    gość: dziwak napisał/a:
    Cóż plaża to teraz miejsce dla młodzieży (głównie osób ponizej 18-stki) którzy mogą w spokoju wypalić papierosa , wypić piwo i pokazać jacy są zajebiści :) Kolejną rzeczą jest to , że na plaży jest więcej osób przyjezdnych , niż tych z Brzączowic , a jak wiadomo jak ktoś przyjedzie do raczej nie będzie dbał o to co nie Jego :)
    Dokładnie...
    5 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 23:28
    gość: dziwak napisał/a:
    Cóż plaża to teraz miejsce dla młodzieży (głównie osób ponizej 18-stki) którzy mogą w spokoju wypalić papierosa , wypić piwo i pokazać jacy są zajebiści :) Kolejną rzeczą jest to , że na plaży jest więcej osób przyjezdnych , niż tych z Brzączowic , a jak wiadomo jak ktoś przyjedzie do raczej nie będzie dbał o to co nie Jego :)
    hahaha już widzę jak Ty zbierasz tam za sobą śmieci ;D idąc Twoim tokiem rozumowania to zamknijmy plaże nad bałtykiem bo przecież sami przyjezdni
    4 7 Cytuj Zgłoś
  • 02.07.2012 - 23:39
    Marzenka nie wiem kiedy byłaś ostatni raz na "plaży" ale tam nie ma "hałdy śmieci", jest tam w miarę czysto. Nasi dbają o to miejsce, gorzej z przyjezdnymi. Trzeba przyznać że ostatnio się ich tu mnoży ale i tak dużego syfu nie ma. Gdyby pilnowali tego że tu się nie wolno kąpać to było by mniej przyjezdnych. Mogło by też nie dojść do tragedii.
    Kiedyś jak nie mieli przetargu rozstrzygniętego to jeździli z brzegu, a w tym roku nic...
    Dodatkowo nie ma tam żadnej tabliczki że nie wolno się kąpać, a siatka którą był ten obszar ogrodzony dawno już znikła.

    Był ostatnio Gorzków i jak wiadomo oni nie umieją się zachowywać kulturalnie, ale z tą motorówką przesadzasz, bo tam nie ma żadnej motorówki. A do łódki która stoi niedaleko brzegu i tak nie dorzucili...
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 0:03
    Duże A:

    Na prawdę nie przesadzam. Byłam wczoraj - właśnie wtedy, kiedy utonął ten mężczyzna i później, gdy było już po wszystkim.
    Śmieci są schowane w lesie, kilkanaście metrów od kąpieliska. To co jest widoczne, to tylko część z nich.

    To prawda, że o ile można powiedzieć, że ktoś dba o to miejsce, to są to ludzie z Brzączowic. Ktoś, komu warto podziękować, czasem wywiezie te śmieci z własnej inicjatywy, ale pomyśl, co działoby się gdyby takich ludzi nie było.

    Odnośnie motorówki. Nie rzucali do kutra, który stoi w zatoce, ale do niewielkiej łódki z silnikiem, która przypłynęła z dwoma chłopakami niedługo po wypadku. Pływali koło brzegu, a ''debile'' (mało powiedziane) z Gorzkowa, zaczęli do nich rzucać. Wiem, bo wszystko widziałam. Z resztą... nie tylko ja, ale także moi znajomi.

    Co do strefy... oby tylko nie w Brzączowicach, bo spokoju na pewno nie będzie.
    2 2 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 7:51
    Niestety ze względu na oszczędności Policja na zalewie patrole mogła rozpoczeć dopiero 1 Lipca. We wcześniejszych latach już od kwietnia zalew był patrolowany. Ale cóż widocznie ktoś woli poświęcić życie ludzkie a nie dać na paliwo i remont silnika do motorówki.
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 8:45
    Policja pływała długo przed 1 lipca, wiec informacja o paliwie nie jest prawdziwa. Pamiętajcie, że Zalew Dobczycki rozciąga sie w wielu przez wiele miejscowości. Najbardziej lubie przebywać w okolicach Kornatki lub ul. Dębowej (brak prostaków z Gorzkowa póki co :) ). Jeśli chodzi o porządek to ktoś tu miał racje. Jeśli zalew byłby udostępniony zaraz przy jeziorze rozwinęła by sie turystyka (domki letniskowe, pesnjonaciki, restauracje itp). Dbając o swój interes ludzie sprzątali by brzeg jezioro jak i sam dojazd do niego. Pozatym ludzie widząć syf wokół siebie, sami zaczeli by sprzątać w trosce chodźby o swoje dzieci aby mogły bezpiecznie pobawić sie nad UDOSTĘPNIONYM Zalewem Dobczyckim. A nad wszystkim czuwałą by Policja Wodna i Wopr <marzyciel>
    5 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 11:09
    Otwarcie zbiornika Dobczyckiego to podstawowa kiełbasa wyborcza lokalnej Platformy Obywatelskiej.
    Już kilka razy przed wyborami głoszą hasła że będą walczyć o udostępnienie zbiornika dla turystów.
    Jednak po wyborach nic , kompletnie nic w tym kierunku nie robią.
    Więc puki ludzie będą tą kiełbasę łykać to zbiornik otwarty nie będzie. Jeśli by go udostępnili to platforma mnie miał by czym ludzi mamić.
    8 2 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 11:37
    gość: dobczycanin napisał/a:
    Policja pływała długo przed 1 lipca, wiec informacja o paliwie nie jest prawdziwa. <marzyciel>
    Nie myl motorówki np. wodociągów z motorowką policji.
    Posterunek na dobczycach zostało oficjalnie otwarty na ten ro z dniem 2012.07.01
    2 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 13:57
    kopacz napisał/a:
    Tragiczna historia, jednak trzeba uzmysłowić tutejszym władzą, że ludzi tak czy siak będą pływać w zalewie, czy nie lepiej udostępnić go i uczynić bezpiecznym? [*]
    po 1. WŁADZOM po 2. Zalew to przede wszystkim zbiornik wody pitnej! mądrym jest stwierdzenie ,że pływanie w tej wodzie powinno byc dozwolone....;/ sorrry ale dośc syfu tutaj mamy przez frajerów myjących samochody i pieski, nie trzeba dokładać jeszcze syfilisów i chorób wenerycznych całego okolicznego społeczeństwa.
    2 3 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 14:36
    po 1. WŁADZOM po 2. Zalew to przede wszystkim zbiornik wody pitnej! mądrym jest stwierdzenie ,że pływanie w tej wodzie powinno byc dozwolone....;/ sorrry ale dośc syfu tutaj mamy przez frajerów myjących samochody i pieski, nie trzeba dokładać jeszcze syfilisów i chorób wenerycznych całego okolicznego społeczeństwa. [/quote]Wszystko pięknie Ładnie napisane tylko trzeba mieć na uwadze że wcześniej na rabie ludzie pływają więc ....?
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 15:51
    Tak, 'zapalajcie' graficzne znicze. Idiotyzm.
    4 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 17:40
    Ludzie z brzączowic dbają o teren zapory sam wiem bo nieraz sprzątałem na plaży, niestety coraz więcej przyjezdnych i coraz większy syf a wiadomo nikt nie będzie zawsze po kimś sprzątał zwracając w szczególności uwagę na ludzi z gorzkowa.... syf i wandalizm gwarantowany...
    2 3 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 18:06
    To fatum ciąży nad ta wsią! Ludzie uciekajcie stamtąd! Albo lepiej spalmy ją doszczętnie!
    2 3 Cytuj Zgłoś
  • 03.07.2012 - 18:33
    gość: vincenty napisał/a:
    po 1. WŁADZOM po 2. Zalew to przede wszystkim zbiornik wody pitnej! mądrym jest stwierdzenie ,że pływanie w tej wodzie powinno byc dozwolone....;/ sorrry ale dośc syfu tutaj mamy przez frajerów myjących samochody i pieski, nie trzeba dokładać jeszcze syfilisów i chorób wenerycznych całego okolicznego społeczeństwa.
    Wszystko pięknie Ładnie napisane tylko trzeba mieć na uwadze że wcześniej na rabie ludzie pływają więc ....? [/quote]prosze nie zapominaj o tak nowoczesnej i ekologicznej zwirowni na ujsciu raby do jeziora. Piekne, najnowoczesniejsze, koparki, spychacze, ciezarowki itp bez zadnych wyciekow oleju hydraulicznego lub innych plynów. Ludzie brudni, sprzet czysty? chyba jedynie dlatego ze sprzet caly czas mty w jeziorze i rabie a ludzie nie moga sie umyc ;-) I gdzie tu rozsadek?
    4 1 Cytuj Zgłoś
  • Łukasz Tabaszewski 03.07.2012 - 18:41
    gość: Płemieł napisał/a:
    Otwarcie zbiornika Dobczyckiego to podstawowa kiełbasa wyborcza lokalnej Platformy Obywatelskiej.
    Już kilka razy przed wyborami głoszą hasła że będą walczyć o udostępnienie zbiornika dla turystów.
    Jednak po wyborach nic , kompletnie nic w tym kierunku nie robią.
    Więc puki ludzie będą tą kiełbasę łykać to zbiornik otwarty nie będzie. Jeśli by go udostępnili to platforma mnie miał by czym ludzi mamić.
    Drogi Panie. Bez względu czy są wybory czy ich nie ma cały czas walczymy o udostępnienie tego zalewu. Ja osobiście miałem na ten temat kilkanaście spotkań - wiem że inne osoby wspierające idee www.takdlazalewu.pl również. Na przełomie lipca i sierpnia planujemy kolejną akcję sprzątania a już po wakacjach konferencję naukową w temacie. Więc może przestańcie sączyć jad i przyłączcie się do nas ? :)
    5 8 Cytuj Zgłoś
  • 04.07.2012 - 18:56
    a ciekawe Panie Tabaszewski kto odpowie jak się ktoś zrani np przy tym sprzataniu :) zakladam ze organizator :)

    ale w koncu jest to jakis pomyslm na kapital polityczny... bo przeciez nie robi Pan tego dla dobra ogółu
    2 Cytuj Zgłoś
  • 04.07.2012 - 19:22
    lukasz napisał/a:

    Drogi Panie. Bez względu czy są wybory czy ich nie ma cały czas walczymy o udostępnienie tego zalewu. Ja osobiście miałem na ten temat kilkanaście spotkań - wiem że inne osoby wspierające idee www.takdlazalewu.pl również. Na przełomie lipca i sierpnia planujemy kolejną akcję sprzątania a już po wakacjach konferencję naukową w temacie. Więc może przestańcie sączyć jad i przyłączcie się do nas ? :)
    Panie Łukaszu. Tak się składa że już jakiś czas temu kliknąłem TAK na tej pięknej wizualizacji. Więc jestem za. Byłem za zanim PO zainteresowało się tą sprawą.

    Wiem że człowiek którego tam nazwisko wymieniacie a którego ja wolę nie wymieniać jest niezwykle oporny i toporny w tym temacie.
    Wiem że Kraków chce mieć krystalicznie czystą wodę w swoich kranach ale jakoś jego merowie nie chcą wspomóc gmin dorzecza Raby w budowaniu kanalizacji. Wiem że jest to bardzo ciężki temat.
    Jednak lepszej okazji jak teraz macie nigdy mieć nie będziecie.
    Wszędzie macie większość. Możecie interweniować nawet w warszawie. Jednak nic nie słychać o waszych działaniach. Za to jak wybory się zbliżają wywlekacie ten temat. Więc mam prawo sądzić że to kiełbasa.
    Stwierdzanie faktu to nie sączenie jadu. To (jak to powiedział klasyk) arcy-boleśnie prosta prawda.
    5 Cytuj Zgłoś
  • 05.07.2012 - 9:49
    baju baju baju nie obiecywac tylko cos zrobic !
    a jak jedyny pomysl to sprzątanie... to gratuluje inwencji i pomysłu

    faktycznie jest to super sposób ! godny pomysłodawcy jak mniemam :)
    3 Cytuj Zgłoś
  • 05.07.2012 - 15:14
    Chce tylko zauważyć ze to ze zalew jest zamniekty to pomysł jednej wysoko postawionej pani profesor, która powinna mocno uderzyc głową w stol, bo to jedyny taki zbiornik w Polsce, 600-1000 HA zamkniete bo 'tak'. Wystarczy poruszyc sprawe czyszczenia zbiornika, ktory utracil przez mul i syf pewnie z polowe pojemnosci, szwedzi chciali ZA DARMO wyczyscic zbiornik, zaplata bylaby tylko ta maz i mul organiczny ktory wydobyliby oni na wlasny koszt...

    Ale jak baba mowi nie bo nie i nikt nie moze jej ruszyc to coz, mamy co mamy.

    Szkoda bo piekny zbiornik, mam tylko nadzieje ze kiedys prywatna firma go przejmie i zrobi z niego zbiornik wedkarsko rekreacyjny, byleby nie PZW, bo bedzie taki sam syf
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 21.10.2012 - 12:19
    gość: Orzel napisał/a:
    Ja jestem przeciwnikiem otwarcia zalewu udostępnienia go turystom. Czemu ?

    Jeszcze kilka lat temu Zalew Dobczycki był miejscem czystym - aż przyjemnie było pójść nad wodę, przejść się brzegiem i popatrzeć na otaczający krajobraz.

    A teraz ?

    U nas w Brzączowicach, w miejscu, gdzie przyjeżdża najwięcej osób jest kropnie. Śmieci, ogniska, puszki po piwie, porozrzucane woreczki, dziecięce pieluchy, a w krzakach nie mówię co... bo to jeszcze gorsze. Nie można spokojnie posiedzieć, bo bardzo często pijana młodzież wszczyna awantury i daje popis ''hojrakowania '' przed znajomymi.

    Tak się tylko wydaje, że ratownik czy specjalna strefa załatwi sprawę. Niestety przebywanie nad wodą wymaga pewnej kultury i odpowiedzialności. Jednak patrząc na większość ludzi, którzy przychodzą tam z całym zapasem piwa i innego tego typu rzeczami, o tej kulturze bardzo często się nie pamięta.

    A co do wypadku... bardzo mi przykro. Oby taka historia więcej się nie powtórzyła.

    Pozdrawiam.
    To pan chyba nie bywał zbyt często nad zalewem gdyż kilka lat temu we wodzie pływało dosłownie wszystko przy każdym deszczu od strony Dobczyc wszystko odkładało się w zatoczkach warstwa śmieci potrafiła sięgać kilku metrów grubości było w tym wszystko od dezodorantów po lodówki opony i inne dodatki. obecnie jest czyściej. a udostępnienie zbiornika do pływania zmusiło by zarządce co większej staranności o czystość gdyż oczy wielu ludzi skierowane na tony śmieci nie pozostawały by bez odzewu, teraz gdy ludzie wstępu nie mają (oficjalnie) nikt nie może się czepiać o syf na brzegach a gdy pojawią się turyści sytuacja taka będzie niedopuszczalna z uwagi na wymogi sanitarno estetyczne. Jestem zwolennikiem otwarcia zalewu jest to szansa na rozwój całego regionu nie tylko Dobczyc.
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach