20-latek utonął w zalewie dobczyckim

Specjalna grupa ratunkowa straży pożarnej wyłowiła z zalewu dobczyckiego ciało 20-latka

Poszukiwania mężczyzny trwały od rana. Jego zaginięcie zgłosił kolega, który powiedział, że jego znajomy jest dziesięć metrów od brzegu i nie daje oznak życia - informuje onet.

Strażacy znaleźli mężczyznę na głębokości 3 metrów ok. 15 metrów od brzegu. 

Mężczyzna był jednym z kluczowych zawodników drużyny juniorskiej Raby Dobczyce, z którą w latach 2009-10 wywalczył awans do I-ligi krakowskiej a następnie do Małopolskiej Ligi Juniorów. 

To już drugie utonięcie na terenie powiatu myślenickiego w ostatnich tygodniach. Niedawno w Myślenicach na tzw. Górnym Jazie utonął siedmioletni chłopiec.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • Paweł 04.08.2013 - 18:50
    Skąd ten chłopak?
    3 10 Cytuj Zgłoś
  • 04.08.2013 - 19:47
    masakra...
    18 Cytuj Zgłoś
  • mateusz nowakowski 04.08.2013 - 20:48
    szkoda młodego chłopaka.Nie znałem go nawet ale tragedia
    11 Cytuj Zgłoś
  • 04.08.2013 - 21:08
    Sorry że to piszę choć nie wypada, nie znam przyczyny ale najczęściej brawura głupota i popisy są powodem takich tragedii nie wliczając %.

    Od maja utonęło 288 osób. To o czymś świadczy.


    Kondolencje dla rodziny.
    23 3 Cytuj Zgłoś
  • 04.08.2013 - 21:22
    Od lat wiele osób walczy o to by zalew był otwarty, Gdyby wyznaczono przestrzeń do pływania była by większa kontrola i większe bezpieczeństwo na zalewie, Gdyby pływał w miejscu na ten cel przeznaczonemu, pod nadzorem ratownika pośród innych ludzi mogących zareagować, dziś zapewne by żył. Ale jak widać zbyt dużo ludzi ma w tym interes aby zalew był zamknięty (oficjalnie) dla ludzi (bo w realu każdy kto chce to wchodzi i pływa).
    41 4 Cytuj Zgłoś
  • 04.08.2013 - 21:31
    dalej nie ma kapieliska bo zabraniaja ,wiec kapia sie w miejscach gdzie popadnie zamias walczyc o o kapieliska ,miejsca do plywania ,zegloawnia ,lowienia ryb itp . to k...........organizacja sprzata po URZEDNIKACH KTORZY ROBIA SOBIE TAM IMPRZEKI Z URZEDU
    18 7 Cytuj Zgłoś
  • 04.08.2013 - 21:46
    Dokładnie sprzątanie zalewu to ściema. Woda co ma przynieść to przyniesie, a wystarczyło by udostępnić teren w okół zbiornika (ten należący do zarządcy) pod usługi płatne i z tych opłat wysprzątać zalew, utrzymać zarybienie, opłacić pogłębianie, piasek na plażę, ratownika i całą resztę. Ale nie bo szlachta jeszcze wszystkich działek w okół zalewu nie wykupiła i nie otworzą dopóki nie będą mieć w tym własnego interesu. Taka jest prawda, a potem co wybory to następna szlachta obiecuje cuda na kiju. Ja nie rozumiem tego że urzędnicy patrzą tylko na siebie nic ich nie interesuje a potem są takie tego skutki.
    21 2 Cytuj Zgłoś
  • sdfsdf sdfsdf 04.08.2013 - 23:53
    a Ci znowu narzekają, boże teraz to wszystko na urzędników?
    A nie napisali że był pod wpływem alkoholu. Szkoda chłopaka, ale kto idzie popływać pijany.??
    10 16 Cytuj Zgłoś
  • 05.08.2013 - 0:04
    "a Ci znowu narzekają, boże teraz to wszystko na urzędników?"

    Tak na urzędników, ponieważ oni są osobami DECYZYJNYMI oni a nie przeciętny obywatel podejmują decyzje które skutkują takimi lub innymi zdarzeniami, bo przecież kogo można za to obwiniać ? jakieś propozycje ? Ok. Twierdzisz że pijany ile miał promili ? 0,3 czy 0,6 ? przestępstwem nie jest wypić piwo nad wodą, rozumiem nie popieram pływania po piwku, ale fakt jest taki. Gdyby to piwo pił na wyznaczonym terenie pod opieką ratownika i pośród innych ludzi może by się nie utopił, może zareagował by inny plażowicz albo ratownik, no ale przecież nie wolno atakować urzędnika wszak w Indiach święte krowy po ulicach chodzą i nikt ich nie rusza, czy to oznacza że urzędnik nietykalny jest ?
    10 12 Cytuj Zgłoś
  • Def Ibrylator 05.08.2013 - 8:08
    Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem - złamał 2 zakazy (zakaz pływania w zalewie oraz [zapewne] zakaz spożywania alkoholu). Znów ginie ktoś na własne życzenie a my płaczemy nad jego losem. Żal chłopaka, ale sam sobie ten los zgotował.

    Ludzie będą ginąć z własnej głupoty i nikt temu nie zaradzi. I nie ma sensu za brak myślenia obarczać winą rządzących. Bo nie myślą również zwykli ludzie.

    Ps. Zgadzam się z tym, że gdyby zalew był otwarty, prawdopodobnie mniej ludzi by tonęło. Ale to nie zmienia faktu, że mądry człowiek przestrzega zakazów, bo po coś one są.
    27 42 Cytuj Zgłoś
  • 05.08.2013 - 14:35
    def_ibrylator napisał/a:
    Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem - złamał 2 zakazy (zakaz pływania w zalewie oraz [zapewne] zakaz spożywania alkoholu). Znów ginie ktoś na własne życzenie a my płaczemy nad jego losem. Żal chłopaka, ale sam sobie ten los zgotował.

    Ludzie będą ginąć z własnej głupoty i nikt temu nie zaradzi. I nie ma sensu za brak myślenia obarczać winą rządzących. Bo nie myślą również zwykli ludzie.

    Ps. Zgadzam się z tym, że gdyby zalew był otwarty, prawdopodobnie mniej ludzi by tonęło. Ale to nie zmienia faktu, że mądry człowiek przestrzega zakazów, bo po coś one są.
    A Ty nie byłeś nigdy młody ? Nigdy nie lubiłeś zabalować ? Pewno nie jeden raz "przegiąłeś" ale może z racji wieku nie pamiętasz ? No chyba ,że siedziałeś całe życie w domu i jedynym szaleństwem było zagrać z tatą w szachy . Wielka tragedia i tyle a okoliczności to sprawa drugorzędna .
    23 9 Cytuj Zgłoś
  • Def Ibrylator 05.08.2013 - 15:47
    piękny maryjan napisał/a:
    def_ibrylator napisał/a:Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem - złamał 2 zakazy (zakaz pływania w zalewie oraz [zapewne] zakaz spożywania alkoholu). Znów ginie ktoś na własne życzenie a my płaczemy nad jego losem. Żal chłopaka, ale sam sobie ten los zgotował.

    Ludzie będą ginąć z własnej głupoty i nikt temu nie zaradzi. I nie ma sensu za brak myślenia obarczać winą rządzących. Bo nie myślą również zwykli ludzie.

    Ps. Zgadzam się z tym, że gdyby zalew był otwarty, prawdopodobnie mniej ludzi by tonęło. Ale to nie zmienia faktu, że mądry człowiek przestrzega zakazów, bo po coś one są.A Ty nie byłeś nigdy młody ? Nigdy nie lubiłeś zabalować ? Pewno nie jeden raz "przegiąłeś" ale może z racji wieku nie pamiętasz ? No chyba ,że siedziałeś całe życie w domu i jedynym szaleństwem było zagrać z tatą w szachy . Wielka tragedia i tyle a okoliczności to sprawa drugorzędna .
    Byłem młody, byłem głupi, kilka razy spojrzałem śmierci w oczy, ale nie zwalnia mnie to od myślenia i bycia odpowiedzialnym za siebie oraz ludzi wokół.

    Cholerni protekcjoniści. Pozwólcie w końcu, żeby słabe ogniwa społeczeństwa same o siebie "zadbały".
    9 21 Cytuj Zgłoś
  • 05.08.2013 - 15:56
    "Cholerni protekcjoniści. Pozwólcie w końcu, żeby słabe ogniwa społeczeństwa same o siebie "zadbały". "

    Nadmierny egoizm nie jest metodą na życie. idąc pana tokiem myślenia należało by rozdać karabiny każdemu i ogłosić stan wojenny przetrwają tylko najlepsi. Ale mam wrażenie że to już było i nie rozwiązało problemu.
    23 3 Cytuj Zgłoś
  • 05.08.2013 - 18:18
    Ja bardzo nie lubię tych mądrości pod tego typu informacjami. Wszyscy wszystko wiedzą... na podstawie krótkiej informacji prasowej. Już są winni i najlepiej od razu ich zlinczować... Ludzie dajcie na luz z tymi ocenami!

    Kondolencje dla rodziny!

    @michall_s i def_ibrylator... robicie lekki offtopic, ale nie mogę nie skomentować. Michall_s chyba nie do końca zrozumiałeś przekaz, mam wrażenie że defibrylatorowi - przekładając to na język zoologiczny - chodziło i selekcję naturalną a nie o zabijanie siebie nawzajem...
    4 1 Cytuj Zgłoś
  • 05.08.2013 - 19:23
    Właśnie szlachta nie wykupiła wszystkich działek i nie otworzą zalewu bo po co.Przecież skoro jest zakaz to jest zakaz nie można się kąpać a ludzie i tak to robili robią i będą robić.Szanowna władza ma ludzi głęboko w poważaniu i dalej będzie miała bo prawda jest taka że oni robią z nami co chcą.Przykładów takich można znaleźć wiele między innymi zalew czy likwidacją ZSTiR.
    8 Cytuj Zgłoś
  • Def Ibrylator 06.08.2013 - 8:40
    userman napisał/a:

    @michall_s i def_ibrylator... robicie lekki offtopic, ale nie mogę nie skomentować. Michall_s chyba nie do końca zrozumiałeś przekaz, mam wrażenie że defibrylatorowi - przekładając to na język zoologiczny - chodziło i selekcję naturalną a nie o zabijanie siebie nawzajem...
    To jest tak samo, jak ginie polski himalaista. Mija kilka godzin, a Polacy już szukają winnego. Winny jest zawsze himalaista, bo nikt go tam na siłę nie targał. Nikt mu nie kazał iść w miejsce, gdzie czyha śmierć, nikt mu nie kazał zostawić rodziny samej w domu.

    Tak samo, jak ginie ktoś z własnej winy - nie szukajcie na siłę winnych, bo winnym swojej śmierci był ten chłopak. Jest to tragedia, tym bardziej, że miał całe życie przed sobą. Ale nie szukajcie winnych...

    Idąc tym tokiem myślenia, jak sobie strzelę w łeb, powinniście obarczać o winę producentów pistoletów.
    12 1 Cytuj Zgłoś
  • 06.08.2013 - 12:35
    z
    def_ibrylator napisał/a:
    userman napisał/a:
    @michall_s i def_ibrylator... robicie lekki offtopic, ale nie mogę nie skomentować. Michall_s chyba nie do końca zrozumiałeś przekaz, mam wrażenie że defibrylatorowi - przekładając to na język zoologiczny - chodziło i selekcję naturalną a nie o zabijanie siebie nawzajem...To jest tak samo, jak ginie polski himalaista. Mija kilka godzin, a Polacy już szukają winnego. Winny jest zawsze himalaista, bo nikt go tam na siłę nie targał. Nikt mu nie kazał iść w miejsce, gdzie czyha śmierć, nikt mu nie kazał zostawić rodziny samej w domu.

    Tak samo, jak ginie ktoś z własnej winy - nie szukajcie na siłę winnych, bo winnym swojej śmierci był ten chłopak. Jest to tragedia, tym bardziej, że miał całe życie przed sobą. Ale nie szukajcie winnych...

    Idąc tym tokiem myślenia, jak sobie strzelę w łeb, powinniście obarczać o winę producentów pistoletów.
    Stary zrób to bedziesz mistrzem...
    2 6 Cytuj Zgłoś
  • Def Ibrylator 06.08.2013 - 13:42
    KSPASIAK1906 napisał/a:
    zdef_ibrylator napisał/a:userman napisał/a:
    @michall_s i def_ibrylator... robicie lekki offtopic, ale nie mogę nie skomentować. Michall_s chyba nie do końca zrozumiałeś przekaz, mam wrażenie że defibrylatorowi - przekładając to na język zoologiczny - chodziło i selekcję naturalną a nie o zabijanie siebie nawzajem...To jest tak samo, jak ginie polski himalaista. Mija kilka godzin, a Polacy już szukają winnego. Winny jest zawsze himalaista, bo nikt go tam na siłę nie targał. Nikt mu nie kazał iść w miejsce, gdzie czyha śmierć, nikt mu nie kazał zostawić rodziny samej w domu.

    Tak samo, jak ginie ktoś z własnej winy - nie szukajcie na siłę winnych, bo winnym swojej śmierci był ten chłopak. Jest to tragedia, tym bardziej, że miał całe życie przed sobą. Ale nie szukajcie winnych...

    Idąc tym tokiem myślenia, jak sobie strzelę w łeb, powinniście obarczać o winę producentów pistoletów.Stary zrób to bedziesz mistrzem...
    Nie chcę Wam robić przedwczesnych powodów do radości.
    6 1 Cytuj Zgłoś
  • 07.08.2013 - 15:37
    to weź chociaż odłącz sie od internetu.
    3 8 Cytuj Zgłoś
  • Def Ibrylator 08.08.2013 - 8:03
    KSPASIAK1906 napisał/a:
    to weź chociaż odłącz sie od internetu.
    Niestety, również muszę odmówić, gdyż zmniejszy się ilość użytkowników, którzy będą potrafili zmierzyć się z takimi jak Pan.
    3 Cytuj Zgłoś
  • Basia 08.08.2013 - 12:10
    Z tego co się orientuję to on pływał w nocy i po spożyciu alkoholu. A kumple jeszcze się z niego śmiali że udaje.Najtrzeżwiejszy miał 2,5% alkoholu....Samo mówi za siebie.
    2 5 Cytuj Zgłoś
  • 09.08.2013 - 1:28
    def_ibrylator napisał/a:
    KSPASIAK1906 napisał/a:to weź chociaż odłącz sie od internetu.Niestety, również muszę odmówić, gdyż zmniejszy się ilość użytkowników, którzy będą potrafili zmierzyć się z takimi jak Pan.
    Szkoda ze nie odmówiłes jak wypisywali Cie ze szpitala....
    4 Cytuj Zgłoś
  • Def Ibrylator 09.08.2013 - 7:51
    KSPASIAK1906 napisał/a:
    def_ibrylator napisał/a:KSPASIAK1906 napisał/a:to weź chociaż odłącz sie od internetu.Niestety, również muszę odmówić, gdyż zmniejszy się ilość użytkowników, którzy będą potrafili zmierzyć się z takimi jak Pan.Szkoda ze nie odmówiłes jak wypisywali Cie ze szpitala....
    Ubolewam szczerze, ale w rzeczywistości, w której żyję, szpital nie decyduje o dostępie do internetu. Jeśli Pan tam płaci rachunki, to proponuję albo zmianę dostawcy, albo tabletek. (Chyba, że piszę Pan z pokoju bez klamek, co poniekąd rozjaśnia obecną sytuację).
    3 Cytuj Zgłoś
  • 09.08.2013 - 10:17
    basiek nic z tego co napisałeś nie jest prawda!!!! Nie wstyd Ci opowiadać zasłyszane plotki?! Nagle wszyscy w Dobczycach się orientują co się stało a w rzeczywistości nie mają zielonego pojęcia!
    6 1 Cytuj Zgłoś
  • 09.08.2013 - 11:25
    Dokładnie Calva.. A ludzie i tak wiedzą swoję to dołoża tam usłyszą i sieją ferment!!.Najlepiej jak by KAżdy patrzył na siebie a nie na kogoś
    1 Cytuj Zgłoś
  • 09.08.2013 - 12:00
    No cóż, ułańska fantazja poniosła.
    Dobrze że tylko jedna ofiara, bez osób postronnych tak jak bywa często w wypadkach samochodowych, gdy giną osoby które miały pecha i trafiły na takiego młodego i gniewnego
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 10.08.2013 - 15:43
    def_ibrylator napisał/a:
    KSPASIAK1906 napisał/a:def_ibrylator napisał/a:KSPASIAK1906 napisał/a:to weź chociaż odłącz sie od internetu.Niestety, również muszę odmówić, gdyż zmniejszy się ilość użytkowników, którzy będą potrafili zmierzyć się z takimi jak Pan.Szkoda ze nie odmówiłes jak wypisywali Cie ze szpitala....Ubolewam szczerze, ale w rzeczywistości, w której żyję, szpital nie decyduje o dostępie do internetu. Jeśli Pan tam płaci rachunki, to proponuję albo zmianę dostawcy, albo tabletek. (Chyba, że piszę Pan z pokoju bez klamek, co poniekąd rozjaśnia obecną sytuację).
    nie ale zawsze mogli Cie zostawic po tym wypadku ;) tabletki mam wspaniałe ...tylko przestaja dzialac jak widze takich ,,mądrusów" jak Ty ;) w pokoju bez klamek to Ciebie stary trzymaja tylko po co Ci ten komputer jeszcze ?? przeciez jak wyjdziesz na zewnatrz to ta ,,rzeczywistosc o ktorej mowisz cie zniszczy :D powo
    2 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach