Żywa historia w Szkole Podstawowej nr 2
O tym, że standardowa lekcja nie jest jedyną możliwą formą przekazywania wiedzy przekonali się niedawno uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2. Wzięli udział w lekcjach żywej historii
Lekcje dostosowane były do programu historii dla klas IV-VI. W Szkole Podstawowej nr 2 wzięło w nich udział trzystu dziesięciu uczniów. Dla każdej klasy przeznaczony został dwugodzinny blok lekcyjny. Podzielony był na dwie części: teoretyczną oraz tę, w której prezentowano przedmioty związane z omawianą epoką. Każde z dzieci choć na chwilę mogło zostać dumnym szlachcicem, piękną szlachcianką czy też niezwyciężonym husarzem. Elementy kultury szlacheckiej są obecne w naszym społeczeństwie do dnia dzisiejszego.
Każdy z uczniów mógł potrzymać w dłoni szablę, przymierzyć elementy uzbrojenia husarskiego czy też przebrać się w szlachecki strój. Każdy mógł ubrać hajdawery bądź żupan, przepasać się czterometrowym pasem kontuszowym, czy też założyć na głowę husarski szyszak. Lekcję uzupełnił dynamiczny pokaz walki na szable oraz liczne konkursy historyczne. Uczniowie nie tylko słuchali o historii, lecz mogli tę historię zobaczyć i dotknąć. W związku z pozytywną oceną zajęć Halina Starzec dyrektor szkoły przewiduje zorganizowanie ich również w przyszłym roku.
Lekcje żywej historii zostały sfinansowane ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu POKL – „Oddolne działania edukacyjne”. Zostały one zorganizowane przez firmę „Terra Felix” z Myślenic.

Każdy z uczniów mógł potrzymać w dłoni szablę, przymierzyć elementy uzbrojenia husarskiego czy też przebrać się w szlachecki strój. Każdy mógł ubrać hajdawery bądź żupan, przepasać się czterometrowym pasem kontuszowym, czy też założyć na głowę husarski szyszak. Lekcję uzupełnił dynamiczny pokaz walki na szable oraz liczne konkursy historyczne. Uczniowie nie tylko słuchali o historii, lecz mogli tę historię zobaczyć i dotknąć. W związku z pozytywną oceną zajęć Halina Starzec dyrektor szkoły przewiduje zorganizowanie ich również w przyszłym roku.
Lekcje żywej historii zostały sfinansowane ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu POKL – „Oddolne działania edukacyjne”. Zostały one zorganizowane przez firmę „Terra Felix” z Myślenic.
Paweł Lemaniak